Jump to content

Schimb distributie Fabia 1.4 16v 101 CP


Jacku
 Share

Postare recomandată

mirceaciurdar

Azi i-am dat motorului o noua distributie 8mil+ 2 manopera la bosch service oradea.

Filtru epurator nou 4 mil ,cel vechi curgea. :)

Pompa de apa era inca la cel putin 122000km cit arata bordul ,cea originala.

Sper ca 60000km sunt asigurat. :blackeye[1]:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 121
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Aresik

    12

  • sory4u2003

    9

  • pboier

    7

  • Tonyus

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am aproape 80.000 Km cu o Fabia 1.4 16V si vad ca nu am nici o problema cu distributia,dar totusi m-am gandit sa o schimb pe undeva la 85.000.

Oare sa o schimb mai repede sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca esti in dubii, fa ca si Tonyus: dai jos capacul si faci o inspectie vizuala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi inspectia vizuala nu e 100% sigura. Eu am avut norocul sa gasesc rola respectiva in pozitia in care se vedea crapatura.Daca nu ai schimbat inca distributia, e timpul sa o faci.Mecanicul meu mi-a zis ca toate componentele (curele,role) erau destul de uzate,deci era deja timpul sa le schimb. Nu risca pentru 2-300 de euro cateva mii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare la toata lumea,

As dori sa achizitionez si eu o Fabia 1.4 16V din 2002 si m-am speriat un pic de problemele pe care le-am citit aici. Am citit ca dupa 2002 s-a rezolvat problema cu rolele.

Sa inteleg ca daca cumpar masina asta si schimb cureaua de distributie, rolele, pompa de apa ar trebui sa fie ok? Nu voi mai avea probleme?

Am inteles ca la unii li s-au distrus rolele dupa vreo 30.000 km. Modelele de role care se fabrica acum rezista mai mult? Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu, da, modelele de role care se livreaza acum sunt intr-adevar mai rezistente. Daca faci o distributie a-la-carte intr-un service autorizat atunci lucrurile ar trebui sa fie absolut OK, in plus vei beneficia de garantia service-ului pentru lucrarea efectuata. Sfatul meu este sa inlocuiesti toate piesele din angrenajul distributiei: adica curea, role, intinzator si pompa de apa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Se pare ca am ajuns si eu la discutiile legate de distributie dintr-un motiv simplu, sa o schimb sau nu ?

Am o fabie 1.4 16V BBY scoasa pe fabrica in dec 2002. am achizitionat-o in ian 2008 la 102.000 km. ( 2000km drumul din germania, a adus-o cineva ).

Am carte service dar sincer nu prea inteleg si nici nu stiu daca sa ma bazez pe ce scrie acolo de asta cer cat mai mult sfaturi de la cunoscatori.

Am inteles ca se poate verifica si dimensiunea curelei de distributie, noua avand 25mm, maximul la care poate ajunge ( momentul cand ar trebui inlocuita ) fiind de 22mm. Ce imi trebuie sa desfac capacul superior de la distributie sa vad in ce stare se afla ? mentionez ca pe cureaua de la alternator apare data fabricatiei 22.04.2007 . Eu cred ca a fost schimbata la 90k in germania( apare ceva marcat cu pixul ), voi ce spuneti ? ( atasez si 2 poze cu cartea service ). masina are acum 120k km.

post-20621-1224202040_thumb.jpg

post-20621-1224202155_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atentie, Aresik cureaua de distributie nu a fost schimbata deloc din data fabricarii deci implicit nici rola intinzator (cea cu teflon si care se spune ca la motorul de 16 v ar fi cu probleme). Nu vreau sa te sperii, dar acolo unde scrie zahnriemenwechsel (adica schimbarea curelei) nu e bifat "ja" este "nein" . Fa-i o distributie, parerea mea.

Modificat de Alinrac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ciao,

ca si intro va spun ca sunt "varza" la mecanica.

Am si eu o Skoda Fabia motor 1.2 ,versiunea de 47kW in 3 pistoane.

Acum am o problema:

-s-a aprins beculetul portocaliu, cel care seamana cu o camera video, sau ca niste tevi .Masina mergea , parca infranata, nu puteam accelera, iar mai mult de 70 km/h nu am putut accelera.

Am fost la mecanicul skoda si mi-a spus ca e eroare de catalizator.

A desfacut sondele lambda, care sunt ok, catalizatorul avea sita putin mancata si cadeau firicele mici de praf alb din el. Totusi mi-a zis ca e ok si catalizatorul.

Apoi mi-a schimbat pe rand :

- bobina 155 RON ;

- filtru benzina 20 RON ;

- filtru ulei 20 RON ;

- 3 bujii 66 RON ;

- ulei motor 100 RON ; la solicitarea mea

- ulei cutie 100 RON ; la solicitarea mea

- distributia 500 RON + manopera, deci un total de aprox. 1200 RON .

Motivul schimbarii distributiei este ca , nu era centrata distributia(pe lant) la PUNCT.

Intrebarea e : Am fost fraierit de preturi si motive sau nu ?? Totusi 12.000.000 lei vechi, sunt destul de multi bani .

Va rog daca puteti sa-mi raspundeti pe pboier@yahoo.com

Va multumesc mult !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ti-a facut vreo diagnoza cu vag-com sau un tester ? de ce a schimbat bobina daca era de vina distributia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ti-a facut vreo diagnoza cu vag-com sau un tester ? de ce a schimbat bobina daca era de vina distributia?

Chiar nu stiu !

a pus-o pe test, dar am lasat masina la service astfel incat nu stiu ce erori a dat !!

Initial a luat-o la "ghici" schimband cu o piesa buna: catalizatorul, bujiile ,sondele le verifica, BOBINA ....

azi cand l-am sunat de la servici ,i-am cerut un cost total ....si mi-a spus si de bobina ca ar fi schimbat-o !! Mentionez ca n-am avut niciodata probleme de pornire.

M-am mai sfatuit cu niste mecanici dar nu stiau sa-mi spuna daca e scump sau nu. Majoritatea sunt mecanici uzuali...de dacii si masini vechi :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ce scrii ca ti-a facut nu mi se pare scump, ideea e daca era si necesar sa faca toate alea. Acuma filtre, ulei si bujii sunt consumabile, nu e problema, bobina, daca s-a dus, s-a dus si asta e, iar la distributie nu putea sa sara de la punct decat daca eventual s-a rupt intinzatorul de la lant. 12 milioane e pretul total total, filtre, bobina, distributie , etc manopera + consumabile=piese? Daca e per total, mi se pare corect pretul.

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ce scrii ca ti-a facut nu mi se pare scump, ideea e daca era si necesar sa faca toate alea. Acuma filtre, ulei si bujii sunt consumabile, nu e problema, bobina, daca s-a dus, s-a dus si asta e, iar la distributie nu putea sa sara de la punct decat daca eventual s-a rupt intinzatorul de la lant. 12 milioane e pretul total total, filtre, bobina, distributie , etc manopera + consumabile=piese? Daca e per total, mi se pare corect pretul.

Mi s-a spus ca era lantul cu putin mai mare. Problema e ca acelasi mecanic a schimbat distributia la 50000 km. Nu cumva a gafat el cand a pus-o ?? Dar atunci cum am mai mers inca 25000 km ??

I-am spus ca vreau toate piesele intr-o punga !!

Acum mi-a mai zis ca-mi scapa foarte putin ulei (umezeste) sub cutie parca . Dar nu stie de unde e. Zice ca e un semering dar a sters locul si a zis sa revin in 2-3 zile sa vada dpe unde se umezeste de ulei.

Daca zici ca e ok 1200, ce sa zic, merg pe mana ta !! Merci oricum pt. sfaturi !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pretul e ok, dar tu esti sigur ca ti-a schimbat toate piesele? Ar fi bine sa-i ceri piesele vechi - fara filtre, pe care sa presupui ca le-a schimbat. Cat despre uleiul de la cutie, am auzit ca la majoritatea curge, important e sa nu te trezesti dupa un timp scurt cu o pata mare sub masina. La mine se vede putin umeda cutia, dar nu am vazut pete sub masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pretul e ok, dar tu esti sigur ca ti-a schimbat toate piesele? Ar fi bine sa-i ceri piesele vechi - fara filtre, pe care sa presupui ca le-a schimbat. Cat despre uleiul de la cutie, am auzit ca la majoritatea curge, important e sa nu te trezesti dupa un timp scurt cu o pata mare sub masina. La mine se vede putin umeda cutia, dar nu am vazut pete sub masina.
Nuuu, pete sub masina nu am, doar umezeala de ulei sub cutie . El zicea ceva despre un semering care ar trebui schimbat dar nu stie exact unde se umezeste. :)

Eu imi puneam intrebari la distributia pe care mi-am schimbat-o:

Cum draq s-a slabit lantul, daca intinzatorul si patinele sunt ok ?? :blink:

O alta ar fi, daca distributia a fost schimbata la 50k , cum de s-a largit lantul la 75000 ?

Nu cumva a fost prea mare cand a fost schimbat initial ??Atunci cum am mers 25000 fara probleme??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate stiu la masinile cu distributie pe lant se schimba DOAR lantul si asta peste 120k km ( in conditiile in care nu esti pilot de raliu pe strazi ). faptul ca ai schimbat distributia la 50k km mi se pare cam exagerat, dar nu stiu de ce ai schimbat-o... ai cerut tu sau ti-a recomandat mecanicul ( poate ai avut o problema la masina atunci ). nu pot decat sa ma gandesc la o chestie .... daca ti-a schimbat distributia la 50k posibil sa te fi luat putin peste picior de atunci si sa zica " lasa ca nu se prinde asta " ... nu vreau sa jicnesc pe nimeni si nici sa acuz.... e doar o ipoteza. Dar e foarte ciudat de ce a schimbat distributia atunci si acum ....

cat despre cei 25.000 km zic eu ca ar fi trebuie CEL PUTIN sa fi auzit ceva suspect la motor ( sa fi auzit ceva inainte sa ai problema pe care ai postat-o mai sus) , si poate si mai grav sa se fi intamplat .... daca nu ... inseamna ca nu aveai probleme, dar cine mai poate si de acum....

dar nu ne-ai spus daca s-a rezolvat problema cu martorul din bord si cum merge masina acum... asteptam

Modificat de Aresik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate stiu la masinile cu distributie pe lant se schimba DOAR lantul si asta peste 120k km ( in conditiile in care nu esti pilot de raliu pe strazi ). faptul ca ai schimbat distributia la 50k km mi se pare cam exagerat, dar nu stiu de ce ai schimbat-o... ai cerut tu sau ti-a recomandat mecanicul ( poate ai avut o problema la masina atunci ). nu pot decat sa ma gandesc la o chestie .... daca ti-a schimbat distributia la 50k posibil sa te fi luat putin peste picior de atunci si sa zica " lasa ca nu se prinde asta " ... nu vreau sa jicnesc pe nimeni si nici sa acuz.... e doar o ipoteza. Dar e foarte ciudat de ce a schimbat distributia atunci si acum ....

cat despre cei 25.000 km zic eu ca ar fi trebuie CEL PUTIN sa fi auzit ceva suspect la motor ( sa fi auzit ceva inainte sa ai problema pe care ai postat-o mai sus) , si poate si mai grav sa se fi intamplat .... daca nu ... inseamna ca nu aveai probleme, ? dar cine mai poate si de acum ?....

dar nu ne-ai spus daca s-a rezolvat problema cu martorul din bord si cum merge masina acum... asteptam

Nici una din ipoteze nu e valabina :-) .

Eu am cumparat masina asta la 58000 km de la acest mecanic. El mi-a spus ca , distributia e nou , adica a fost schimbata la 50K . NU sunt, chiar NU sunt indianu-talpa-iute . Ar fi si culmea la motor de 1.2 :-))

Asta mi se pare si mie suspect " de ce a schimbat distributia atunci si acum" ???

De zgomote, nici vorba sa fi auzit . Mergea struna pana saptamana trecuta cand mi s-a intamplat tarasenia :-))

Mi-a dat toate piesele si toate sunt ok, cu exceptia lantului care cica ar fi largit putin si din cauza asta nu era la punct. Sunt putin ...hai sa zic intrigat, pt. ca am o senzatie de pacaleala dar ....asta e !! N-am inteles ce-ai vrut sa zici cu " ? dar cine mai poate si de acum ?.... "

Nici una din ipoteze nu e valabina :-) .

Eu am cumparat masina asta la 58000 km de la acest mecanic. El mi-a spus ca , distributia e nou , adica a fost schimbata la 50K . NU sunt, chiar NU sunt indianu-talpa-iute . Ar fi si culmea la motor de 1.2 :-))

Asta mi se pare si mie suspect " de ce a schimbat distributia atunci si acum" ???

De zgomote, nici vorba sa fi auzit . Mergea struna pana saptamana trecuta cand mi s-a intamplat tarasenia :-))

Mi-a dat toate piesele si toate sunt ok, cu exceptia lantului care cica ar fi largit putin si din cauza asta nu era la punct. Sunt putin ...hai sa zic intrigat, pt. ca am o senzatie de pacaleala dar ....asta e !! N-am inteles ce-ai vrut sa zici cu " ? dar cine mai poate si de acum ?.... "

EEE, AM UITAT SA VA ZIC, CA MASINUTZA MERGE BINE.....CA SI INAINTE DE PROBLEMA :-)) !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar cine mai poate si de acum ?.... = dar cine mai poate STI de acum .... foame mare :) .

vorba multora ... ti-ai cumparat linistea, dormi mai linisit noaptea :P ca nu mai ai de schimbat tot ce ai schimbat acum... mai putin bobina cred :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar cine mai poate si de acum ?.... = dar cine mai poate STI de acum .... foame mare ;) .

vorba multora ... ti-ai cumparat linistea, dormi mai linisit noaptea :) ca nu mai ai de schimbat tot ce ai schimbat acum... mai putin bobina cred :ceuameni:

Dorm pe draq. Inca mai plang dupa banii aia. Acum am senzatia ca porneste diferit (parca n-o mai ia la sfert de cheie).

Si franele mi se par diferite. Sa fie vreo influentza ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nop.... cu pornitul la sfert de cheie iti recomand benzina buna.... pune-i intr-o zi carrera 100 si mergi cu ea mai turat (4-5000 ture ) sa faci rodajul la bujii si la filtrul de benzin. in rest nu vad ce ar putea fi.

Peste 1 ora jumate merg la service sa imi schimb distributia cu tot cu pompa de apa ( Conti curele + Ina rolele + Hepa pompa de apa care e identica cu cea din pozele de la inceputul topicului ) :Driver: abia astept. :)

sa nu uit .... pornitul la sfert de cheie cred ca este influientat si de cum a fost oprit motorul .... daca stii tu cum opresc motociclistii, tureaza motorul sa dea benzina apoi iau repede contactul sa ramana benzina in circuit. Rog cunoscatorii sa isi spuna cuvantul mai bine decat am facut-o eu.

Modificat de Aresik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

" sa faci rodajul la bujii si la filtrul de benzina" :)

Hai ca am trait s-o vad si pe asta. Mai baieti, ce naiba, ati invatat mecanica la scoala de cofetari? :Driver:

Rodajul se face la piesele in miscare.

Cu benzina in circuit, daca ai observat, cand pui contactul si stai 2-3 secunde pana sa pornesti, se aude un bazait. Aia e pompa de benzina, care baga benzina in circuit.

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel rodaj nici nu m-am obosit sa il pun intre ghilimele pentru ca e evident ce am vrut sa zic . iar cat despre acea pompita, o stiu si eu destul de bine .... dar fa test sa vezi. Si eu pun contactul si pana se sting martorii in bord imi pun centura, imi asez telefonul apoi pornesc.... intr-adevar isi face treaba pompa de benzina , dar era vorba de pornirea la sfert de cheie, de asta am recomandat incercarea acestui artificiu ( " ARTIFICIU " pt domnii Pruteanu :) )

Cat despre " rodajul " cu benzina buna si turatii mari nu il vad decat ca un lucru pozitiv asupra masinii.

Modificat de Aresik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noaptea asta dorm linistit. Am schimbat distributia ( 2 curele , 4 role ) pompa de apa si bujiile . Distributia nu mai fusese schimbata . Neamtul a verificat-o la 90.000km ... la 100.000 km am luat-o eu si am mers cu ea pana astazi.

In momentul schimbului de distributie aveam in bord 122322 km , distributia arata bine zic eu... cateva striatii pe curea ( nu exagerate) si o rola micuta ca un brat ramasa fara vaselina , se invartea intr-o veselie si era cam zgomotoasa din cauza asta. am avut aceeasi dilema ca la inceputul topicului cu pompele de apa , am pus pompa de apa fara plasticul de la pompa veche( multumesc Jacku pentru informatiile oferite prin telefon ) . oricum se cunoastea ca aveam piese dupa 2002 dar nimic nu se compara cu linistea oferita de o distributie noua

ASA NU !!! o mare prostie pe care am facut-o fara sa imi treaca prin cap este faptul ca am mers cu mai putin de 2 litri de ulei la motor ( din 3.4 L ) , motorul fiind mai zgomotos nefacandu-se ungerea cum trebuie. am completat cu 1.7 L ulei 10w40 si acum toate sunt la punct: distributia, uleiul ( momentan pana ii fac schimbul complet ) si bujiile... aveam pe masina bujii NGK cu 3 electrozi si i-am pus bosch cu 4 electrozi :D . acum porneste motorul inainte sa intorc cheia in contact :rolleyes:

Modificat de Aresik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt putin off topic dar cum ai reusit sa mergi fara ulei, nu verifici nivelul periodic? sau ce s-a intamplat? a papat uleiul asa rapid?

si au am 123.000km dar nu completez deloc ulei de la schimb la schimb si ultima oara am schimbat dupa 13.800km uleiul si era tot la nivel pe joja, am luat un bidon de 4 litri mai am si acum 3-400 de grame in bidon, n-a fost nevoie sa completez.

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer nici nu ma gandeam ca o sa pape ulei. am verificat odata si era cam putin dar masina era destul de inclinata , am aflat ieri ca nu conteaza cat e de inclinata masina trebuie sa apara ulei pe loja ( cu o marja de eroare daca e masina inclinata, dar trebuie sa apara ceva ) si na .... ma gandeam ca senzorul de la ulei o sa tipe cand raman cu vreo 2.5 L de ulei din 3.4 L :unsure: ... dar se pare ca acel senzor se aprinde daca e sparta baia de ulei si pica tot :(

Asta e , sunt un exemplu negativ :banghead: :banghead: ; voi sti pe viitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!