Jump to content

Probleme Racire - Pompa De Apa Defecta


Mihai007
 Share

Postare recomandată

Venind din provincie spre Bucuresti, pe la jumatatea drumului mi s-a aprins indicatorul de temperatura a lichidului de racire cu semnal acustic de 3 ori.

Abia atunci am observat ca "ceasul" arata ca temperatura lichidului de racire ajunsese la 130 grade Celsius.

Am oprit pe dreapta si am constatat urmatoarele:

lichidul din vasul de expansiune era rece

radiatorul era rece

fierbinte era doar tubul gros de cauciuc din partea de sus a radiatorului

In acel moment nu m-am gandit decat la faptul ca radiatorul se infundase (antigelul nu fusese schimbat niciodata din 2001).

Dupa ce s-a mai racit putin motorul (acul indicator indica 90 grade Celsius) am pornit si am reusit sa ajung acasa mergand subturat (1500-2000 rpm) cu ochii tinta la ceasul cu temperatura apei (depasise 90 grade dar o lasam mai moale cand crestea periculos spre zona rosie).

A doua zi am mers la service si, dupa constatare, verdictul a fost : pompa de apa !.

M-a costat:

Pompa de apa 250 RON

Antigel 4 litri 100 RON

Manopera 450 RON

Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Manopera 450 RON ??????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!! :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La pretul asta gasesti sa cumperi o distributie completa, inclusiv pompa de apa.

Poate nu ma pricep eu bine dar pompa nu e pe curea? Adica ori se sparge si atunci e nasol, f*** tot motorul sau merge si atunci problema era in alta parte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La pretul asta gasesti sa cumperi o distributie completa, inclusiv pompa de apa.

Poate nu ma pricep eu bine dar pompa nu e pe curea? Adica ori se sparge si atunci e nasol, f*** tot motorul sau merge si atunci problema era in alta parte.

dar nu ai auzit problemele lor de baza ca patineaza rotorul pompei pe ax sau mai rau s-a mai intamplat la cele de plastic sa se rupa paletii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stu de ce s-a mai deschis un topic pe tema asta, deoarece mai era unu sigur

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

am un vw passat din 2003 1,9 tdi 101 cp cumparat de o luna. am parcurs cu el aprox. 6000km. astazi cind ma deplasam spre bucuresti,sunt din moldova, pe la buzau nu am mai avut caldura. am incercat toata posibilitatile.29 grade auto ,hi ,nimic,la intoarcere am mers cu 140-150 km/h si deodata apa a ajuns la 120 grade.cum merg mai mult de 80 km/h apa depaseste 90 grade.daca las motorul in relanty apa sta la 90 daca o ,,calc' putin pleaca spre 100. ce se poate intampla? cu un mecanic care am vb zicea ca e pompa de apa sau garnitura de chiulasa.va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din simptomele descrise de tine pare ca problema este cu pompa de apa. Uite iti explic si de ce: daca sunt probleme cu paletii pompei de apa, atunci nu mai are loc circuitul apei in motor si drept urmare acesta nu se raceste, respectiv ii creste temperatura si desigur ca apa fierbinte nu ajunge nici in radiatorul de incalzire al habitaclului, deci nu ai caldura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca l-ai cumparat recent i-ai facut distributia? (cam asa ar fi trebuit sa fie)

Garnitura de chiulasa? Sigur e mecanic ala care l-ai intrebat? :) Nu ai mentionat daca ti-a scazut nivelul apei in borcan. Daca nu, nu poate fi vorba de garnitura. Daca ar fi puscata, ai fi scos nori de abur pe esapament si temperatura NU ar fi scazut sub 100-120 grade (sa zicem ca era doar o fisura f.f. mica).

Cel mai probabil pompa de apa, care se schimba cu distributia deci presupun ca n-ai facut-o ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am facut distributia cel de la care am cumparat masina a zis ca mai pot merge 20000km .apa din vas nu scade dar daca scot furtunasul mic din vasul de expasiune nu exista presiune daca il tin in sus nu baga deloc apa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca pot fi mai multe cauze, una dintre ele fiind mentionata: pompa de apa.

Ar mai fi: furtune obturate, termostat care nu mai deschide circuitul aproape deloc, radiator infundat de la vreo solutie de lipit porii, sau alta cauza atipica.

Oricum, ai grija ca risti sa arzi garnitura de chiulasa cu temperaturi mari, asa ca ar fi bine sa incerci sa rezolvi defectiunea.

Cred ca a venit si momentul distributiei si o data cu ea si pompa de apa si vezi dupa aceea.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va multumesc la toti cei care mi-au rasp si vrea sa va spun ca aceasta probema mi sa intamplat astazi in urma cu cateva ore cand veneam de la Buc.Duminica am fost spre Pitesti am urcat Bran-ul si nu am avut probleme........am avut caldura si altele.Si eu presupun ca este pompa de apa deorece apa din vas nu scade si nici apa nu este in ulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gata fratilor.am rezolvat-o.era pompa de apa,se invarteau paletii pe ax.cu ocazia asta am schimbat si distributia,ulei filtre 1.200ron.m-au uscat.asta e .in rest titul e ok sarbatori fericite la toti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

Salutare

Sunt nou pe forum

Am si eu o problema cu un Passat, dintro data a inceput sa creasca temperatura la apa, peste 100 grade, si nu am nici caldura in masina zici ca am clima pornita

Am verificat tot ce se putea. Caloriferul de caldura nu e infundat, am schimbat termostatul si tot la fel

Poate cineva sa ma ajute cu un raspuns?

Multumesc


Si i eu am doua probleme in una

Imi fierbe motorul si nu am caldura deloc, aerul este rece ca gheata

Termostatul l-am schimbat isi face treaba normal, termocupla porneste dar radiatorul este rece

Nu stiu care ar putea fi cauza

Modificat de C o s m i n
mutat in topic corespunzator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai presiune mare, in sistemul de racire ? vezi daca furtunele sunt intarite rau, dupa ce mergi cu ea.

 

daca nu, atunci verifica pompa de apa = e posibil ca axul sa se invarta in gol, iar palele ei sa nu mai antreneze apa in circuitul de racire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta este, ca nu am nici presiune pe furtune si nici in vas

Termocupla porneste, stie ca motorul este incins dar radiatorul e rece

Si pe mine ma bate gandu ca e pompa de apa, pentru ca e dubios . Nici caldura si nici racire

Mersi de sfat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Paletii rupti in pompa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Eu am o problema ciudata.De pe loc la rece in bord arata direct 90 grade apa dupa care urca pana catre 120.nu se aprinde nici un bec in bord de temperatura .clima pornita si in momentul cand  T. la apa incepe sa urce mi se decupleaza clima singura si nu mai baga rece.Solutii????!!!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzor temperatura motor defect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK ,Cosmin ,care e cel de jos din dreapta pe furtun in teul de la radiator ?am inteles ca sunt 2 senzori.M.S.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel de la iesirea din chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK ,SI MOTIVUL PENTRU CARE I-MI DECUPLEAZA AERUL CONDITIONAT ESTE  TOT DIN CAUZA ASTA?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AM REZOLVAT PRIN SCHIMBAREA SENZORULUI CARE DUPA CUM VAD ARE LEGATURA SI CU COMENZILE PENTRU CLIMATRONIC,PE LINIE DE TEMPERATURA.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

La masina din semnatura cred ca am aceasi problema :

-Furtunasele  care duc la Vas Expasiune  sunt reci.

-Furtunul mare din partea de jos a radiatorului de racire este rece .

-Caldura am in masina 

-Nu fierbe apa 

-Nu scade nivelul in Vas Expasiune 

-Furtunul din partea de sus a radiatorului este caldut si un pic tare dupa un drum mai lung. Dar il pot strange in mana .

-G62 este nou.

-Climatronicul nu functineaza. Baga doar aer Rece de afara. Nu cupleaza compresorul.

 Distributia a fost schimbata in data de 05-11-2017 in Germania (de atunci masina a rulat inca 35000 de km)  din ce scrie in cartea tehnica dar nu scrie nimic daca a fost sau nu schimbata si pompa de apa.

Pot fi simptome de Pompa apa defecta ?

De ce mai am caldura in masina daca e pompa defecta ? Si de ce nu fierbe apa ?  Paletii patineaza pe axul pompei dar totusi mai angreneaza un pic apa incat sa imi faca circuitul in radiatorul de incalzire habitaclu? 

Modificat de cristi16v
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are nimic pompa. Dar e suficient de rece afara, sa nu deschida termostatul. Daca vei face vreo 100km, sigur deschide termostatul si vei avea toate furtunele calde.

Circuitul mic e separat si cumva in paralel pe circuitul mare de racire. Cel mare insa e blocat de termostat sub temperatura de lucru, iar circuitul mic merge permanent si la randul lui si el raceste destul de bine motorul iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spui ca e doar din cauza frigului de afara? Urmeaza sa fac drumuri lungi si nu as vrea sa raman cu masina in drum . Mai ales iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!