Jump to content

Cum inlocuiesc un bec frana?


hamann7.0
 Share

Postare recomandată

In caz ca nu stii din alte surse te informez eu acum: TOATE piesele schimbate in garantie in cadrul concernului se pastreaza si la o perioada de timp se caseaza impreuna cu un reprezentant al importatorului. Casarea inseamna verificarea existentei lor si distrugere fizica. Nu ramane nici o piesa la nici un mecanic pentru a schimba ulterior.

Ia uite ce am gasit eu la Cardinal Motors: "... va ofera posibilitatea de a schimba piesele uzate ale masinii dumneavoastra cu alte piese reconditionate, cu o reducere avantajoasa, care sa se incadreze in bugetul de care dispuneti..."

Oare de unde or fi piesele reconditionate, ca nu cred ca sunt de la dezmembrari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • BLiTZ

    11

  • stefan_ieu

    9

  • saboteur

    7

  • rvacaru

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sigur nu sunt piese schimbate in garantie, pot sa te asigur. Insa daca e vorba de dealerii VAG din Ploiesti, nu ma mai mira nimic. Sunt curios daca Porsche Romania stie de treaba asta cu piese reconditionate....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca discutia s-a indepartat de titlul topicului...

sa incercam sa limitam off-topic-ul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai led-urile se alimenteaza prin niste rezistente de limitare a curentului, ori alea is prajite (putin probabil) ori cablajul a coclit (foarte probabil)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandesc ca lampa fiind lipita de luneta, si cum luneta face usor condens, sa faca si in corpul lampii, si sa se corodeze ceva. Presupun si eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma-m uitat putin la luneta, deasupra ei e un plastic care pare ca nu e continu pe tot haionul, Portiunea de deasupra lunetei cred ca e separata. Are cineva un manual de service sa vad si eu pe unde sa bag surubelnita sa trag de plastic? Nu e nici un surub pe acolo, probabil ca e prins cu cleme si n-as vrea sa le rup daca fortez unde nu trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha, bine ca-i partea de sus separata ca e mai simplu. Partea de sus are 6 cleme pe dedesubt (dispuse de-a lungul ei); ia o surubelnita mai maricica putin, infasoar-o in banda izolatoare ca sa nu zgarii plasticele si incepi dintr-o laterala (stanga sau dreapta, de unde iti este mai usor sau de unde ti se pare ca cedeaza mai repede) sa tragi in afara. Trebuie ceva mai multa forta pentru ca clemele alea sunt destul de pacatoase, ies greu. Cand o montezi la loc sa ai grija la cleme sa fie toate la locul lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oh, mi-am adus aminte ca mi-am julit si eu degetele incercand sa dau capitonajul ala jos. Neaparat ma duc sa o trec pe threadul cu bilantul :huh: A trebuit sa o dau jos pentru ca sarise afara furtunasul de la spalator si imi intra apa in portbagaj :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand merci mult saboteur si blitz pentru chema si sfaturi. O sa incerc in zilele urmatoare sa scot plasticul si sa vad dupa aia ce mai urmeaza.

Intre timp surpriza, surpriza. Azi stateam la coada la dealul de la academie si in spatele meu un autocar. Cand ma uit in oglinda, in geamul autocarului vad ca toate ledurile sunt aprinse. Ridic piciorul de pe frana si apas iar, aprinse doar cate 3 pe margini. M-am miscat de cateva ori in fata si in spate si frana (probabil soferul autocarului ma credea nebun :) ), uneori se aprind toate, alteori doar 6. N-am reusti sa-mi dau seama daca e vreo regula dupa care nu se aprind toate. Mai studiez problema cand ajung la stop.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul asta gandul ma duce la ce zicea saboteur deunazi: ceva condens pe-acolo si/sau ceva contacte imperfecte. Oricum, trebuie desfacut si vazut pe viu. Din pacate eu nu mai am placuta cu ledurile pe care faceam teste, a avut grija femeia de serviciu aseara sa-mi faca curat pe birou.... :somnmare:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un LED normal trebuie sa tina cam 20 000 de ore. Sunt LED-uri modele noi care zice producatorul ca tin 50 000 de ore de functionare. Am vazut scule vechi facute varza si LED-urile lor erau bune, se puteau demonta si folosi la altceva. Cate ore a stat oare aprins stopul vostru ? Sunt inginer electronist si ma cam indoiesc ca se tot ard la LED-uri intr-o veselie: anul acesta 2, anul viitor inca 2 etc. Trebuie sa fie o problema de contact sau alta piesa stricata pe cablajul acela de stop.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt si placi de la ceasurile de bord care au cablaj corodat. Cu siguranta si placa cu leduri sufera de aceeasi boala :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai e un factor daunator acolo, acelasi care produce lipituri reci la brosca usii: haionul se tranteste zilnic, eu cel putin de 4 ori pe zi dau cu el. Si bubuie destul de misto, e mult mai greu ca cel de polo, ala de polo parca e o pana pe langa hayonul de fabie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi dimineata am trecut la actiune si am demontat stopul. Plasticul a iesit foarte greu. Am tras de el de mi-au iesit ochiii (nici vorba de rupt cleme). Platsticul are 6 "picioruse" (tot de plastic) de care sunt prinse cleme metalice care intra in gauri ale hayonului. Ideea e ca alea ies atat de greu incat la 3 cleme a trebui sa desfac cu surubelnita plasticul (clemele au ramas in hayon), iar 3 au iesit tragand cu toata forta.

Referitor la stop. Ledurile nu sunt arse (pentru ca uneori stopul merge) iar placa cu circuite nu pare sa aiba nimic. Trebuie studiata problema mai in amanuntit. Placa nu e perfect simetrica, are 3 rezistente si un condesator pe ea. Pare ca e un fel de protectie, ceva pe acolo, nu ma pricep. Ideea e ca uneori merge tot stopul, alteori se aprind doar cate 3 leduri pe laterale, si alea mai slab luminate. Are cineva idee daca asta poate semnala ceva? N-am reusit sa-mi dau seama cum sa-l fac se mearga bine. Cand merge, dupa 2-3 apasari pe frana incepe sa o ia razna. Oricum, o sa caut si un electrician sa se uite pe circuite sa vada daca se poate prinde de ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai,nu sunt sigur ca n-am desfacut pe acolo, dar daca zici ca sunt 3 rezistente, e posibil sa fie 3 circuite cu leduri,si fiecare sa aiba cate o rezistenta de limitare pe el,verifica si tu rezistentele alea,ca mai mult ca sigur ca au probleme,si vezi cum arata condensatorul ala, sa nu fie umflat deasupra.Dar mai mult ca sigur ca ai rezistente imbatranite decat leduri uzate, si verifica si toate lipiturile in parte sa nu fie dezlipit vreun piciorus sau cositorul pleznit in jurul piciorusului. Si zi si tu catye circuite de leduri gasesti si cate leduri pe circuit.Incearca sa alimentezi si separat tot circuitul sa vezi daca merge,ca e posibil sa fie si de la comutatorul de stop pe frana,care are 2 contacte,unul aprinde latyeralele si unul lampa centrala.Dar mai mult ca sigur ,rezistentele sunt intrerupte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt 5 rezistente, corespunzatoare pt 5 circuite paralele. Am stat aseara si am desenat schema, o sa o atasez imediat. Iar componenta separata, am stat si m-am gandit mai bine, cred ca e dioda. Nu prea ar avea cum sa fie un condensator intr-un circuit de curent continu, nu?

De asemenea am studiat aseara cum se comporta stop-ul (ca l-am lasat atarnat si il vedeam in retrovizoare). La inceput merge, dar dupa un numar de apasari sau dupa ce tin mai mult piciorul apasat (30sec-1min) se sting alea din mijloc (iar cele de pe margine sunt aprinse mai slab). Daca stau o perioada fara sa apas frana (3-4-5 min) uneori mai mult, alteori mai putin, isi revine.

12V si 3W scrie pe plasticul stop-ului. Pe componanta pe care am desenat-o ca o dioda scrie IN4004 20J .

post-1139-1174811906_thumb.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia pe care scrie "1N4004" e 100% dioda. Avand in vedere ca ti se sting becurile de pe mijloc dupa o periodada, dupa cum ai desenat schema as zice ca e o problema cu rezistentele de 75 (ohmi?) (poate se incalzesc si au ceva protectie sa nu se arda si se "blocheaza"...). Si isi "dau drumul" din nou dupa o perioada in care se racesc... :lol:

Modificat de mihai_sarb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asa ma gandeam si eu. Sau niste "lipituri la rece". I-am dat placa unui eletronist sa se uite si el putin si sa refaca lipiturile (poate inlocuieste si rezistentele alea). Va anunt ce rezultat obtin.

Ce ma mira cel mai tare pe mine e ca toate cele 3 circuite care sunt in paralel cad simultan.

Intre timp am aflat ca este o problema comuna la fabii. Mi-a spus cineva sa lui i-au schimbat lampa in garatie cand facea exact la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimba rezistentele alea,dar pe toate.E bunicica schema,ai 4 leduri cu rezist de 75 si 3 cu 110. Mai mult ca sigur ca rezistentele au un contact imperfect,e posibil sa fie dezlipit vreun capacel de la piciorus.Ia rezistente noi si inlocuiestele.Dioda n-are nimic,dar nu prea ii vad rostul in schema,ca tensiunea oricum e continuua.Eventual,refa toate lipiturile inainte de a schimba rezistentele,ca daca e vreun led desfacut nu merge niciunul din circuitul lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am luat stopul de la electrician. Nu am mers prea mult cu el, dar deocamdata nu mi-a mai aparut problema. Tipul mi-a spus ca dioda era de vine, cand mergea cand nu mergea. Ma mira chestia asta, ca, dupa parerea mea, daca dioda cadea nu mai trebuia sa mearga deloc, dar n-am insistat cu intrebarile. Deocamdata o sa merg o perioada cu stopul atarnat in spate sa-l vad si eu cand pun frana, dar sper ca s-a rezolvat problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Buna ziua tuturor, am si eu o intrebare, se poate ca electricianul meu care a umblat la alarma masinii sa imi fi ars stopul de frana cu leduri de pe haion ca s-a intamplat exact dupa ce a mesterit el la alarma? Sau e pura coincidenta? Interesant ca numai stopul de pe haion nu merge(nici macar un led). Ca m-as duce sa-l .............. dar daca o fac degeaba?

P.S.: nu cumva vreun contact ceva de la frana face figuri si pot sa-l rezolv si eu sau vreo siguranta? Va rog frumos dati-mi niste sfaturi , ce sa fac?

Modificat de PatrikFab
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stii ce faci , mergi la electicu si-i spui ca de cand a umblat la masina nu mai ar de lampa, simplu NU? Adevarul e ca s-ar putea sa fi legat ceva fire anapoda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!