Jump to content

Fulie Motor


postman
 Share

Postare recomandată

E clar ca de la curea...eu am pus-o noua si tot asa face. Am schimbat cureaua, Bratul intinzator si Fulia de alternator + verificat rulmenti alternator ...altceva nu mai e pe rulmenti din cate stiu... Daca dau cu spray LubritAll - antiscartait nu se mai aude deloc, dar totul pana a doua zi.... :) astept sa se mai uzeze putin cureaua si poate nu o sa mai faca.

@ Boby32 Cureaua de alternator nu se poate intinde, mai tare decat poate intinzatorul care e pe arc. Daca nu e intinsa destul atunci trebuie schimbat intinzatorul cu totul, e uzat arcul, dar mai intai verifica cureaua daca e uzata sau nu.

Daca se aude zgomot cand opresti motorul, ar putea fi fulia de alternator care e intepenita. Aceasta ar trebui sa mai mearga o tura, doua dupa ce ai oprit motorul, nu sa se opreasca brusc. e un sistem de clicketi, care agata intrun singur sens, ca sa invarta motorul (ca pinioanele la bicicleta, ca sa intelegi fenomenul).

Modificat de Nick.sb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Nick.sb Merci mult pt raspuns. Am oservat ca la cald nu se mai aude asa puternic acel sunet (zumzet, de la curea )dar dupa ce opresc motorul la 2 secunde tot se aude acel zgomot infundat.

Oare sa fie grav? Sti cumva un service bun prin Sibiu?

:angry: An Nou fericit si fara incidente nedorite tuturor forumistilor!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am intrebat mai multi mecanici si au zis sa nu imi fac probleme. La service am fost la Schunn, langa Sigemo, dar nu prea se pricep. Mi-au tinut masina 2 zile, cu programare pentru o treaba de maxim 2 ore. Au dat jos alternatorul, au verificat rulmentii si au schimbat fulia de alternator. 300 ron, din care fulia a fost 280 Febi...asta aveau pe stoc. Ina era 150 ron in magazin, dar ce mai puteam zice. Asa ca e mai bine sa cumperi tu piesele. Verifica cureaua sa nu aiba fisuri pe caneluri...sa fie uzata si daca e schimba cureaua...iti recomand Gates sau Contitech. Eu mai merg la un service pe Str. Campului Nr.11, ma cunosc cu cei de acolo si plata e la intelegere, asa ca nu pot sa iti spun ce tarife au, se pricep baietii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut, si eu am un zumzait la pornire care tine vreo 30 sec. Zgomotul vine de la cureaua alternator.

Nu cred ca este o problema grava.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci la mine squeequl era de la cureaua de distributie...pe care am schimbat-o de curand :hainoroc: (m-a costat vreo 10 mil si a durat cam jumate de zi :beerchug: ) dar important e ca am scapat de scartaitul ala stresant :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea avea cum sa fie de la cureaua de distributie, poate de la vreo rola intinzatoare sau de la cureaua de la alternator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu era de la cureaua de alternator..am skimbat-o anu trecut...ceva de la distribuite..mecanicu mi-a spus ca ar fi de la uzura curelei, ca isi facuse km .. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Dupa multe plimbari pe la service-uri, cred ca am depistat care e problema si de unde vine acel scartait continuu, care se accentueaza cand e motorul cald. Problema vine de la fulia de motor. Am schimbat fulia de alternator, cureaua si intinzatorul, dar nici un efect...am eliminat 3 posibile cauze. Cum am depistat : am luat un furtun, un capat la ureche si celalalt capat l-am plimbat usor in dreptul celor 3 fulii care mai sunt (clima, servo si motor), pe post de stetoscop (ca la doctor :) ). E clar ..scartaitul vine de la filia de motor... Stie cineva ce anume se strica la acea fulie, trebuie schimbata cu totul sau doar rulmentii?... cum functioneaza? A schimbat-o cineva, un pret aproximativ...? Merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu era s-o schimb ca e un pic muscata marginea. M-am lasat. Pret informativ - vreo 12 milioane.

Dar nu inteleg ce poate scartzai la ea. Buna metoda cu furtunul! O s-o folosesc si io la unele chestii.:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am interesat la un magazin de piese auto si am gasit fulia la 450 ron, originala. Nu stiu ce ar putea sa scartaie...nu se pot schimba numai rulmentii? trebuie sa mai merg la un service si sa intreb...sa nu o schimb degeaba...poate e de la ax sau cine stie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:huh: Poate sant eu mai prost, dar, ce rulmenti sa aiba fulia aia mare de pe vilbrochen? Aia e fixa si se invarte odata cu motorul, si se sprijina pe cuzineti. Mai are un simiering, sa nu treaca uleiul, poate ala sa scartaie...

PS: Nici nu-i scumpa fulia. E de aluminiu si la tine?

Modificat de cosmin_acn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nick.sb,ingenioasa metoda ta.e posibil ca fulia sa aiba vreo insertie de cauciuc,care sa scartaie din cauza uzurii sau imbatranirii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai se gasesc stetoscoape pentru motoare de cand lumea... puteai sa iti pui si o palnie la un capat si pe celallalt sa ti-l introduci in ureche si atunci ai fi putut spune ca ti-ai facut unul artizananal.. Parerea mea e ca scartaie in partea exterioara, unde vine cureaua pe ea, daca tot vine de acolo. Ma gandesc ca te-ai putea chinui cumva sa o "stergi" sau cureti si nu o sa mai sune. Daca esti convins ca de acolo e problema...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nick.sb,inca ceva, sa te uiti atent la ea(motorul pornit)sa vezi daca nu cumva flambeaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un mic joc la fulie se observa... Am incercat cu spray LubritAll antiscartait. Am dat pe rand pe toate rolele...cu spray, scartaitul dispare, dar pana a doua zi... Cureaua, bratul intinzator cu rola, si fulia de alternator sunt noi... mai e fulia de clima, servo si motor, cu furtunul se aude mult mai tare de la fulia de motor, decat de la celelalte doua.

@cosmin_acn Poate e mai ieftina la golf decat la passat... Eu am zis de rulmenti, pentru ca poate are un sistem de cliketi cu bile care se invart intr-un singur sens, ca la fulia de alternator. si cand se opreste motorul sa mai dea o tura, doua... nu stiu...

Modificat de Nick.sb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

NU mai dati cu spray-uri pe curele sau pe role!!!!!!!!!!!!!!Produsele petroliere distrug cauciucul!Riscati sa rupeti curelele "IN LINISTE"!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Acelasi sunet a aparut si la mine care se accentueaza cand e motorul cald si e permanent ce am observat eu, cand e clima data pe econ scartaitul se aude dar cand dau pe auto nu mai face deloc.Cureaua e contitech si n-am facut mai mult de 15000 mi de km cu ea.Aveti idee daca se poate sa fie cureaua sau vreo rola?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!