Jump to content

Fulie Motor


postman
 Share

Postare recomandată

Salutare fratilor,

Am si eu o intrebare. Acum 2 saptamani, la pornire, a inceput sa mi se auda o curea scartaind. Dupa 1 min a incetat. Azi, s-a auzit iar dar a incetat mult mai tarziu. Acum, in afara de cureaua de distributie mai este vreo curea pe acolo? Banuiesc ca e una de transmisie si ea scartaie. Dar prefer sa va intreb pe voi pt ca singura sursa de documentare pt mine e forumul asta.

deci, spunsti-mi va rog ce poate fi, ce face, cat de greu se schimba si estimativ cat costa.

Multam.

P.s. Va dati si voi seama cate stiu despre asta din ce am scris.. :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scartaitul curelei se datoreaza ori uzurii acestei, ori intinzatorului, ori bateriei obosite

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai clar, cureaua scartaie din cauza faptului ca nu mai e la fel de intinsa si patineaza pe fulie, din diverse motive (curea uzata, intinzator slabit, etc.). Scartaiala apare cand e rece, datorita faptului ca e mai rigida, iar aderenta la fulie e mai mica. Odata ce se incalzeste, cureaua e mai flexibila, creste aderenta si nu mai patineaza. Rezolvarea cea mai ieftina e reintinderea curelei, dar si cea mai riscanta. Chestia cu bateria n-o inteleg. Chiar nu vad legatura dintre o baterie obosita si curea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

esti sigur ca e cureaua si nu bucsa de la demaror?.. un "defect" mai comun la bora

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bucsa demaror? nici nu stiam ca are asa ceva. bine, nici nu-i de mirare..:lol: insa, eu cred ca este cureaua, pt ca pe masura ce se "incalzea" se auzea din ce in ce mai incet si cu o oarecare regularitate (probabil nu era incalzita uniform, se auzea ca si cum anumite portiuni nu ar fi fost..."unse").

in privinta legaturii dintre curea si baterie, odata pornit motorul, mai are vreo treaba bateria?

ceva probleme cred ca am la demaror, pt ca in ultima vreme am avut cateva cazuri cand nu vroia sa plece. invartea, dar nu lansa. sa fie bateria? e cea originala, are ochiu' verde, dar cred ca trebuie schimbata. desi, spanac, nu e cam devreme?

repet, experienta mea e 0 in ale mecanicii si vreau sa schimb asta, asa ca ce fac aici sunt doar presupuneri despre cum imaginez eu ca stau lucrurile. deci, scuze pt ineptii.

p.s. pana la urma este cureaua de transmisie sau distributie?

multam

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred sa iti scartzie distributia.. cel putin nu are cum sa patineze si inca sa mearga motorul. Poate este cureaua de transmisie, mult uzata sau intinzatorul slabit, pune si tu pe cineva sa stea in fata cu capota deschisa sa vezi daca se aude din stanga sau din dreapta ( cum te uiti din fata la masina ) si ai in stanga cureaua de transmisie (accesorii) si in dreapta demarorul la cutia de viteze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In majoritatea cazurilor "vinovata" in cauza este cureaua de la alternator care de obicei are acest comportament cand este uzata. Poti incerca o retensionare a acesteia, dar in timp va trebui sa o schimbi. Pentru inceput incearca cu motorul pornit sa dai cu spray WD40 pe cureaua in cauza pe interior. De obicei zgomotul dispare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia incearca sa iei mult de volan stanga si sa pleci de pe loc s-ar putea sa fie legatura si cu servodirectia asa are un prieten cand pleaca de pe loc si ia mult de volan la fel se aude ca un scartait ca o curea care ar patina mai degraba un fluierat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare

si eu sunt un nou posesor de VW G4 1.6 16v motor BCB, climatronic, model 2003 sunt foarte incantat de aceasta achizitie si decizie de a-mi lua un vw si nu altceva. Insa la pornire am 2 probleme:

1.Cand motorul este rece se aude un scartait care pare sa vina de la curea sau de la o rola. Se aude cum spunea cineva mai sus parca e ceva neuns. Am stat atent in fata masini cu capota deschisa si am ascultat de unde se aude......nu din motor ci de la curea sau role. De cand e mai frig afara parca dureaza mai mult pana se incalzeste si nu se mai aude. Nu e prea suparator zgomotul deoarece dispare insa am tot cautat pe forum (fiind singura sursa utila de informatii) si mi se pare ca e asemanator cu ce se discuta in acest post.

2.Mai am o problema, sau poate nu daca e normala din punctul de vedere al cunoscatorilor, si anume: la pornire se aude scartaitul de la bendix (zic eu) ca si cum nu s-ar retrage la timp. Asta desi nu tin cheia decat atata cat trebuie sa porneasca. O ia din prima.

Va rog sa ma ajutati sa stiu si eu daca ceea ce am spus sunt "probleme" sau e ceva normal.

Orice sfat e binevenit.

Va multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut o problema cu un scartait la motor rece si am fost la porsche romania.nu este de la distributie ci de la cureaua alternator sau rola,nu stiu exact.am sch kitul care nu e f scump si totul este ok acuma

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa inteleg ca daca schimb kitul imi rezolva ambele probleme? (adica si cea cu bendixul sau rasunsul este doar pentru punctul 1).

din cate am inteles porsche romania nu este un service de incredere (nu e agreat de multi) sau astea sunt doar vorbe din popor dupa care nu ar trebui sa ma iau.

mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca Porsche Ro este un service de incredere, numai ca are cateva probleme balcanice; plus ca trebuie sa stai mult la coada pana ce sa iti onoreze programarea.

Cureaua de alternator poti sa o schimbi la orice service ca nu este o opreatiune foarte complicata.

Vezi ca era un topic cu service-uri de incredere, vezi pe acolo ce alternative gasesti.

Modificat de istef
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

esti sigur ca e cureaua si nu bucsa de la demaror?.. un "defect" mai comun la bora

Cand este bucsa de la alternator se aude un scartit mai gen metalic si este continu la relanti.

Chia daca se incalzeste motorul tot se mai aude in relanti.

Spun asta pentru ca am patit-o saptamana trecuta, cand am ramas in trafic fara curea la alternator din cauza acestei bucse,.

Deci si eu cred ca este din curea alternator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu stiam ca zgomotul de la bucsa se aude doar la pornire, atunci cand dai cheie. suna ca si cum ai tine in continuare cheia pe "pornire" desi motorul ti-a pornit.

iar cureaua se aude scartaind pana se incalzeste. de la caz la caz, in fct de cat e de uzata, slabita, etc.

nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu stiam ca zgomotul de la bucsa se aude doar la pornire, atunci cand dai cheie. suna ca si cum ai tine in continuare cheia pe "pornire" desi motorul ti-a pornit.

iar cureaua se aude scartaind pana se incalzeste. de la caz la caz, in fct de cat e de uzata, slabita, etc.

nu?

asa este...am si mentionat,se auzea destul de tare cand motoru era rece(ma refer la zgomotul de la cureaua de alternator).

tipul care mi-a reparat masina la porsche a plecat de la ei si si-a deschis un atelier pe luica.au scule f bune,lucreaza curat si manopera este ieftina(plus ca nu sunt genu"las' ca merge").lucreaza doar VAG.daca vrei sa te duci pe la ei ca sa vezi sigur ce ai da-mi un PM si iti dau nr de tel...bafta

P.S: au si VAG COM...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

De curand si la mine a aparut un "scartait"/sunet metalic chiar la pornire, durand in jur la 1 sec, chiar in momentul cand ar trebui sa se opreasca demarorul. Nu se manifesta constant. Dupa cateva porniri consecutive (nu una dupa alta, ci folosind masina in mod normal in oras) dispare. Dar a doua zi sau daca se raceste motorul uneori reapare.

Am urmarit la motor si e clar la demaror. Intrebare: e bucsa amintita in posturile de mai sus sau altceva?

Cat de grav poate fi, ce urmari pot aprea daca nu o schimb imediat si o mai las? Cat costa operatiunea intr-un service?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salutare!

Am si eu o problema la cureaua de alternator...se aude un scartait permanent. Am schimbat cureaua si bratul intinzator, dar sunetul nu a disparut, indiferent daca motorul e cald sau rece, din contra, la cald parca se aude si mai tare. Sa fie de la celelalte fulii?...Am curea 6DPK - caneluri duble..., Climatronic... Ce as putea sa incerc....???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In majoritatea cazurilor "vinovata" in cauza este cureaua de la alternator care de obicei are acest comportament cand este uzata. Poti incerca o retensionare a acesteia, dar in timp va trebui sa o schimbi. Pentru inceput incearca cu motorul pornit sa dai cu spray WD40 pe cureaua in cauza pe interior. De obicei zgomotul dispare.

fratilor si eu am aceiasi problema cu scartaitul....dar am descoperit de la ce e...de la cureaua de distributie...daca dai cu sprayul respectiv (WD40) pe curea scartaitul dispare ...temporar.

"o solutie ar fi skimbarea curelei" zise un mecanic... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

baieti urgent fulia de la alternator care este tip 'cric'

se blocheaza prin griparea bilelor in ea si incepe sa scartaie

si eu am patit dupa schombarea roleiintinzatoare cu amortizorul de zgomot si curea sa scartaie.

m-am dus si i-am luat de gat pe aia de la service ca nu e bun intinzatorul dar era rola la alternator blocata

am schimbat-o si gata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Dupa ce am fost pe la mai multe service-uri sa cer parerea mai multor mecanici, am schimbat si fulia de alternator, si au verificat si rulmentii din alternator au zis ca sunt OK. Dupa ce am mai mers putin prin oras sunetul a reaparut. Am mers inapoi la service cu motorul "cald"....mi-au zis ca e de la curea...trebuie sa se mai rodeze...au dat cu un Spray si nu se mai auzea asa tare....Nu stiu ce ar mai putea fi.....

Nu e o problema grava, dar nu imi place sa aud scartaitul ala....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sa imi spuna cineva daca conteaza cum e pusa cureaua de alternator? Am curea 6DPK, clima, cu 6 caneluri pe ambele parti. Ma gandeam ca poate au pus-o invers la Service si nu calca bine pe caneluri ???

Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! O problema de genul asta am avut eu,un scirtiit care s-a amplificat trepat in decurs de citeva zile .Am o Bora cu motor pe benzina .cert despre motorul meu pot sa-ti spun ca are doua curele una de distributie care e in carcasa si una care invirte aerul alternatorul si servo directia .Asta vara in Mamaia in mers cureaua asta a doua a sarit din mers si binenteles pina m-am dumirit si la aglomeratiea care era ..am pierdut-o.De vina a fost o rola mica care s-a blocat din cauza rulmentului gripat .se schimba f usor in max 15 min.Deci una din cauze poate veni de la role ,doua la numar , a doua problema poate fi uzura curelii ,a treia poate veni de la rulmentii alternatorului insa e mai rar .Cu cea de distributie e mai greu .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine se aude un zgomot ciudat in partea stanga cum te uiti la motor din fata, ... toata lumea zicea de un scartiit al curelei , la mine e mai mult un zumzet de bondar :somnmare:... Am schimbat de curand distributia si ma gandesc ca nu a intins cureaua de la alternator. Ciudat este ca la rece cand opresc motorul se aude, dupa aproximativ 2 secunde, un zgomot infundat ca si cum o componenta a functionat fortat intr-o anumita pozitie si dupa ce motorul a fost oprit s-a pozitionat in alt loc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suta la suta este cureaua alternatorului. La inceput m-am speriat si eu crezand ca este distributia. Am desfacut tot ce se poate si am observat ca intradevar cureaua alternatorului este imbatranita. Scoate sunetul acela ciudat pana se incalzeste asa cum au spus si ceilalti colegi.

Eu zic ca nu ai de ce sa iti faci probleme.Oricum ar trebui schimbata, nu este exagerat de scumpa undeva intre 80-100Ron daca imi aduc bine aminte.

Bafrta'n trafic :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!