Jump to content

Paza buna, primejdii mai putine


Andi TDI
 Share

Postare recomandată

Postul urmator este intr-adevar lung dar avand in vedere fenomenele mai putin cunoscute de utilizatori, la care face referire, cred ca merita citit cu toata atentia.

Sunt cateva lucruri si modificari ale motoarelor TDI care nu cresc performantele motorului, care nu sporesc confortul acustic sau reduc vibratiile, in schimb iti fac viata mai usoara si te feresc de probleme ulterioare.

Aici intra in discutie modificarea egr-ului, separator aer-ulei si calitatea uleiului folosit.

egr_CCV.jpg

Foarte putin isi pun problema atunci cand observa un consum oricat de mic de ulei cum ca acel ulei a fost evaporat si reaspirat in cilindrii(majoritatea cred ca motorul a consumat ulei direct prin cilindrii).

Problema vaporilor de ulei reaspirati nu consta in simplu fapt ca cilindrii primesc vapori ulei amestecat cu aer ci ce daune pot provoca vaporii in calea lor catre cilindrii (toata tubulatura de admisie).

Furtunul care reintroduce in circuitul de admisie vaporii de ulei si gazele de carter este conectat la circuitul de admisie imediat dupa senzorul de aer (debitmetru de aer). Abia acum incepe marea problema.

Daca uleiul este foarte "volatil" in special vara vaporii incep prin a naclaii "intercoolerul" (uneori in cantitate destul de mare cat sa ajungi sa suspectezi circuitul de gresare si racire al turbinei). Aici pot sa apara rezonante ciudate, pot accentua un "turbo surge" si scad capacitatea de tranfer de caldura.

Vaporii de ului care nu au condensat in intercooler isi continua traseul spre galeria de admisie unde intalnesc gazele de evacuare recirculate de EGR. Rezultatul este o pasta neagra, deosebit de lipicioasa care cu timpul se depune pe galeria de admisie obturand circuitul de aer si implicit scazand puterea motorului.

Acum pentru motoarele TDI de pe platformele A3(Golf III, Jetta) si B4(Passat <'97) apare o problema suplimentara. Sistemele de control al suprapresiunii de alimentare (wastegate) sunt controlate nu vacumatic ci chiar de presiunea de supraalimentare, deci vaporii de ulei isi croiesc drum si pe aici naclaind valva de control (N75) si membrana DV-ului.

De efectele "benefice" ale vaporilor de ulei se poate scapa daca se foloseste ulei cu o "volatilitate" scazuta si/sau daca pe circuitul de recirculare se intercaleaza un separator.

Suplimentar pentru a scapa de depunerile de "funingine" din galeria de admisie se poate modifica cu VAG-COM-ul ciclul de lucru al EGR-ului (cea mai sanatoasa modalitate) sau se poate deconecta circuitul de comanda al EGR-ului (aici exista riscul ca ECU sa sesizeze discrepanta intre ce informatie a fluxului de aer asteapta si ce primeste, astfel incat poate afisa un mesaj de eroare.

Andi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum cateva saptamani mi-am curatat si eu intercoolerul.

Era exact cum spui tu mai sus. Ideea cu separatorul de ulei mi se pare excelenta. Ramane de vazut cum putem confectiona asa ceva.

Trebuie sa imi curat si galeria de admisie. Mai greu e ca nu am timp. Poate ma ajuta dom' Vali cand o sa trec pe la el. :)

toate bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.....Suplimentar pentru a scapa de depunerile de "funingine" din galeria de admisie se poate modifica cu VAG-COM-ul ciclul de lucru al EGR-ului (cea mai sanatoasa modalitate) sau se poate deconecta circuitul de comanda al EGR-ului (aici exista riscul ca ECU sa sesizeze discrepanta intre ce informatie a fluxului de aer asteapta si ce primeste, astfel incat poate afisa un mesaj de eroare.

Andi

Am vrut sa spun ca se poate preveni admisia cu aceasta setare a VAG-COM-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rusinica domnule Andi, RUSINICA! :study:

cum ai putut sa induci in oroare forumul?! :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.....Suplimentar pentru a scapa de depunerile de "funingine" din galeria de admisie se poate modifica cu VAG-COM-ul ciclul de lucru al EGR-ului (cea mai sanatoasa modalitate) sau se poate deconecta circuitul de comanda al EGR-ului (aici exista riscul ca ECU sa sesizeze discrepanta intre ce informatie a fluxului de aer asteapta si ce primeste, astfel incat poate afisa un mesaj de eroare.

Andi

Am vrut sa spun ca se poate preveni

pai eu am inteles ce ai vrut tu sa spui. Dar cu funinginea care ste deja acolo.... aia nu trebuie curatata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

si deci ajungem la service sa curatam :scratch:

poate mergem la valiauto :colors:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba se poate curata jegu existent si fara a demonta nimic dar nu exista chestia aia in Romania... se cheama BioDiesel. Adica motorina sintetica fabricata din ulei de cartofi prajiti sau din anumite plante crescute pentru asa cevva.... mai contine si alcool si ala curata bine ..

Nu incercati asa ceva acasa (alcool in admisie) ca nu stiu ce iese... si nici nu sunt raspunzator.

Austria are chiar o companie producatoare de BioDiesel.

Daca vreti sa va mai povestesc despre ceva ce noi nu avem si nici nu prea vad curand, spuneti-mi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Call me old fasioned dar... mai bine dau jos galeria si o curat cu o carpa :scratch: Macar sunt sigur de 2 lucruri:

1. Galeria e curata

2. Mizeria nu pleaca mai departe (iar din admisie stim toti unde merge... :study: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hehe wabit,

si eu sunt la fel, prefer un lucru ca lumea facut.

Eu ziceam ca se poate si altfel si ca e mai usor.

Problemele apar cand dai jos galeria sa nu iti cada bucati mari de mizerie SOLIDA in cilindru... ca atunci este naspa, aiurea, cam nasol. Andi poate face aici multe completari (noi am mai studiat un alt forum bazat pe TDI-uri) de fapt iti pot da un PDF (sau HTML cu poze nu mai tin bine minte) de cum sa cureti un A4 / B5 de jegul asta....

Doamne ajuta! ca nu am EGR. Am doar CCV. Nu tb. sa curat decat intercooler-ul desi si ala nu prea des... :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si deci ajungem la service sa curatam :scratch:

poate mergem la valiauto

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si toate acestea pentru ca domnii de la VW (marca de mana a doua la nemti) nu s-au sinchisit sa bage un separator aer / ulei dupa valva CCV. Ca daca se baga... aerul era curat, funinginea nu avea pe ce sa se prinda si rula inca o data fara probleme.

Mercedes spre deosebire are filtrarea CCV-ului (nu cu un filtru de tipul de mai sus dar un separator mecanic de buna calitatea) din 198x. VW nu are asta in 2003.

Masina mea urmatoare va fi un MERCEDES.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dicutia se incinge si incepe sa se indeparteze de scopul initial.

Da, andrei, ai si tu dreptate dar scopul acestui post era sa informeze posesorul de tdi de cum sa se fereasca de eventuale probleme.

Cumpararea altei marci nu cred ca este o optiune.

Ca sa revenim la subiect, un separator de aer/ulei si/sau o recalibrare a EGR-ului previne depunerea de funingine.

BioDieselul in afara de o curatire a intregului sistem de injectie ofera si o functionare mult mai linistita a motorului. (din pacate la noi nu este inca disponibil)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

cea mai buna metoda de curatare care este ?

cat timp ia aceasta operatiune ?

valiauto, te bagi sa faci asa ceva ?

cat de important este sa o faci aceasta operatiune ? (la mine am masina din 99 si nu s-a facut niciodata. Ce o sa schimb schimbat in comportamentul masinii ? )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acesta operatie reda diametrul original al circuitului de admisie. Cel mai bine se face demontand galeria de admisie si curatand mecanic (cu galeria demontata) funinginea.

Dupa curatire motorul "respira" mult mai bine si respectiv fluxul de aer crescand si cantitatea de motorina injectata revine in parametrii si este redata "vigoarea" motorului.

Contraindicatii: in cazul in care MAF-ul este "pe duca" aceasta operatie poate grabii sfarsitul senzorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

si cum afli ca e pe duca MAFul ?

tine cont ca la noi e mult praf si poate de filtru sa mai treaca particule care se agata in senzorul MAF.

ce poate sa duca la deteriorarea MAF? cat de des apare aceasta defectiune? :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAF-ul are un sistem de functionare simplu:

Un fir metalic este mentinut la temperatura constanta de curentul electric care il strabate. Modificarea fluxului de aer care inconjura firul metalic duce la modificarea temperaturii. Curentul electric necesar pentru readucerea firului metalic la temperatura initiala este direct proportionala cu fluxul de aer admis.

Practic senzorul (firul sau filmul metalic) este supus la variatii de temperatura frecvente. Odata cu refacerea diametrului de admisie, creste debitul de aer si respectiv curentul care "traverseaza" senzorul. In cazul in care MAF-ul este "obosit" aceste varfuri de curent ii pot fi fatale.

Principala cauza a imbatranirii senzorului o reprezinta "contaminarea" cu praf si alte impuritati chimice. Totodata variatiile bruste de curent necesare mentinerii temperaturii duc la arderea senzorului (datorita spike-urilor termice).

De cele mai multe ori curatarea nu a adus imbunatatiri de durata (prelungind foarte putin "agonia". Este drept ca datorita lipsei de informatii referitoare la compozitia chimica si la dinamica fluxului de aer in jurul senzorului, nu exista inca o procedura verificata de intretinere a MAF-ului (abia acum exista un studiu in desfasurare).

Un alt element important in determinarea "duratei de viata" a MAF-ului este firma producatoare (Bosch sau Pierburg) cele Bosch avand rata de cadere cea mai ridicata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

poti sa identific MAFul dupa anul masinii si model ?

eu avnad din 99 Golful parca vad ca am Bosch dar totusi ce am ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multprobabil Bosch. Il identifici foarte usor fiind primul senzor de dupa filtru de aer (fixat chiar pe tubulatura de admisie).

MAF_pos.jpg

Asa este pozitionat la Passat

In multe cazuri MAF-ul TDI-ului (datorita pretului mare de 250 USD) a fost inlocuit ce cel 2.0 L (75 USD) fara a se observa modificari majore in functionarea motorului.

O informatie de ultima ora (aici vin fara intentie in sprijinul afirmatiei lui andrei) este ca MAF-ul de la 2.2 CDI-ul mercedes este cel mai apropiat ca valori masurate de cel TDI fiind suplimentar si productie Pietburg si la numai 70 euro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe motorul AHF sunt doua tipuri de MAF-uri, ambele Bosch. (cod 074 906 461 sau 06A 906 461) ambele pot fi inlocuite cu A 611 094 00 48 (care este codul MAF Pierburg pentru Mercedes).

Ele si constructiv sunt similare (vezi poza)

MAF_unu.jpg

Acum trebuie sa obtin confirmarea codurilor pentru restul motoarelor TDI.

Eventual daca cineva detine ceva informatii despre acest subiect, il rog sa ne ajute in "a face lumina" peste acest subiect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Exista vreo pisibilitate de a verifica MAF daca e obosit sau nu????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masuratoare cu VAG-COM-ul dar nu cred ca la tine este cazul (avand in vedere log-urile de acum o luna).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la mine e putin sub specificatii air mass flow.

Exista 2 cauze:

Galeria de admisie murdara sau MAF pe duca.

Gresesc?

Cum cu galeria nu am reusit nimic pana acum :( ma gandem ca pote ar fi cazul sa-l verific pe MAF.

Parerea ta cere este???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca mai pun odata un grafic (facut de data asta cu VAg-Scop-ul)

scope_eugen.jpg

legenda : Air Mass

La turatia de 3000 rpm, pedala la fund, cantitatea de aer este de 870mg/R.

Comparatia facuta cu un log similar al lui Andrei rezulta ca la motoarele 1Z asta este cantitatea maxima indicata.

Prima mea evaluare nu a fost foarte exacta (scala prost aleasa din excell). Dar cu VAG-SCOP-ul a reiesit clar valoarea maxima. Aceasta este valoarea maxima a informatiei de aer citita de MAF-ul Pierburg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat ieri sa vad cum si cat e de simplu sau complicat sa desfac galeria de admisie.

Naspa. :?

In primul rand sunt numai suruburi imbus, care banuiesc ca nu o sa se desfaca chiar asa usor pentru ca s-au incalzit putin de-a lungul timpului.

In al doilea rand pozitia e super nasoala, motorul fiind inclinat. sunt niste suruburi la care este greu de ajuns si din cauza galeriei de evacuare.

Asa ca am cazut puternic pe ganduri. :salut: In tot cazul daca o sa desfac acolo, fara filtru separator de ulei nu mai merg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat ieri sa vad cum si cat e de simplu sau complicat sa desfac galeria de admisie.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!