Jump to content

Fum negru


lf_iron
 Share

Postare recomandată

Este vorba de un motor 1.9 TDI-PD, 96kw Tip AWX.

Intai am observat ca se "poticneste", nu foarte vizibil dar se simtea ca motorul nu trage cursiv. Acest lucru se intampla si la turatii joase si la turatii mai mari. Se intampla si la turatie constanta si atunci cand accelerez. Apoi am observat ca aceste "poticneli" sunt insotite de un nor de fum negru.

Am turat motorul stand pe loc si nu scoate fum negru deloc ci doar putin fum alb de la 3000-3300rpm.

Dupa simptome ce credeti ca are?

Va rog pe cei care v-ati mai lovit de astfel de probleme sa ma indrumati catre un service/un mecanic priceput unde v-ati rezolvat problema.

Multumesc,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit asta la G III dupa ce am schimbat cureaua le distributie la un mecanic "la colt de strada".

O pusese aiurea cu un dinte,am fost la PoRo si s-a rezolvat pe loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Distributia am schimbat-o acum 7000Km. E posibil sa se manifeste asa de tarziu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred...poate sa fie altceva.

La mine am observat imediat ce am pornit-o.

Cred ca cel mai mult te-ar ajuta o scanare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie fcaut un log si vazut care e situatia, dar nu se exclude si ca sa fie vre-un furtun de pe admisie sarit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi sa nu fie fisurat furtunul de la intercooler sau cel care duce aer la turbina. asa baga aer fls, si motorina mai multa. de aici fumul negru... eu asa am patit la Passat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa fim seriosi ... ! daca un furtun este fisurat pe circuitul admisie/boost presure nu va fi NICIODATA vorba de aer fals ... acolo este presiune ... deci poate fi vorba de o pierdere de aer nicidecum de aspirarea unei cantitati de aer nemasurata/neregulata ... by the way ,,,, verifica si tu tactil daca se umfla furtunele de la turbo :icon_idea:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate cineva de pe forum sa ma ajute cu o diagnoza sau sa-mi recomande un service unde sa gasesc persoane pricepute ce ar putea remedia problema? Ma adresez in special celor care s-au lovit de probleme asemanatoare si imi pot recomanda pe cineva din proprie experienta.

Multumesc,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum vrei sa te ajute cineva daca nu spui de unde esti ?

Completeaza-ti datele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am eu exact aceleasi simptome, doar ca la mine se aude si ca pierde aer. Cred ca e furtunul de la intercooler e spart sau chiar intercoolerul spart, se aude un 'fluierat' (care s-a accentuat) sub farul din stanga de parca am o a 2-a turbina.

verifica si tu furtunele si intercoolerul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauzele fumului negru in cantitati mari:

- pierdere aer (cantitatea de aer necesara arderii motorinei este insuficienta);

- injectoare infundate;

Cred ca lista mai poate fi completata ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am mai observat o chestie dar nu credeam sa aiba vreo legatura. Acum ca pomenesti tu de suieraturi se pare ca se leaga.

Am observat ca atunci cand calc mai tare acceleratia si se-nfinge mai puternic se aude un vant/suierat in masina de parca ar baga aer mai mult si cu viteza mai mare prin gurile de aerisire, ceea ce pana acuma nu se-ntampla (auzeam suieraturi doar daca dadeam ventilatia la maxim).

Cum vrei sa te ajute cineva daca nu spui de unde esti ?

Completeaza-ti datele.

Sunt in Bucuresti.

Modificat de lf_iron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu rezolvati pana luni sunatima si ne uitam la ele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Furtun alimentare TURBO spart. Il gaseste la PoRO cu 375 de RON.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De-ar fi doar asta, ce bine ar fi. Mi-e teama de mai rau. Tinand cont de faptul ca sunt varza in materie de motoare mi-ar fi de mare folos un link sau o poza sa-l vad si eu cum arata si pe unde e pus. O sa caut si pe net sa vad ce gasesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gicu nu te mai arunca repede la dat bani pana nu se vcerifica cauza, ex: la mine era sarit furtunul de la intercooler si exact la fel facea asa ca nu dati banii pana nu se fac verificxari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Automotive Electronics

@ cipos Foarte corecta observatia ta :evil:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gicu nu te mai arunca repede la dat bani pana nu se vcerifica cauza, ex: la mine era sarit furtunul de la intercooler si exact la fel facea asa ca nu dati banii pana nu se fac verificxari

rezolvat si eu problema. la fel doar sarit furtunul de intercooler - cel de jos, il vezi daca dai scutul joc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Automotive Electronics
sa fim seriosi ... ! daca un furtun este fisurat pe circuitul admisie/boost presure nu va fi NICIODATA vorba de aer fals ... acolo este presiune ... deci poate fi vorba de o pierdere de aer nicidecum de aspirarea unei cantitati de aer nemasurata/neregulata ... by the way ,,,, verifica si tu tactil daca se umfla furtunele de la turbo :P

Corect man :P ,de fapt a fost o gaura de 1mm in furtunul care iese din turbina ,presiunea creata de ea ajungea la max 1950mB acest lucru ducand la lipsa de putere.

P.S. furtunele de la turbo se "umflau" ca la carte,numai un log in sarcina la WOT a dat de gol mica gaura :P :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezolvat.

Un furtun de la turbina era spart, probabil chiar cel de care amintea @gicu mai sus. A costat 375 RON la PoRo.

Multumiri lui @electricu" care a identificat rapid problema si m-a ajutat si cu codul furtunului :blink: si lui @valiauto care a executat operatiunea de inlocuire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posteaza si tu in topicul lui valiauto ca prea e plin de critici, baga si tu o exceptie acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am mai postat si in alta parteAICI, ca nu am gasit pana acum acest topic! imi cer scuze moderatorilor...

deci...:

primul post:

am si eu o problema dar nu la masina din semnatura...ci la un golf4 2001 ALH...

NUMAI in sarcina si la turatie de peste 2000rpm se aude un "fasait" ciudat in partea dreapta (localizat din masina parca vine de la bord dreapta de la ventilatia pt interior) ca si un aspirator casnic la care il obturezi cu mana cand functioneaza.

peste 200rpm incepe si creste in intensitate dar nu foarte mult si tine pana schimb viteza. mentionez ca pe loc oricat il turez nu se aude nimic, si masina in sarcina scoate si fum negru in sarcina dar nu exagerat.

fumul l-am pus pe seama necircularii masinii de vreo 6 luni, inj imbacsite etc pana isi mai da drumul.

cu vag-com nu da nici un cod de eroare pe modulul engine

si mai apar si discontinuitati in accelerare, ceva gen motor inecat, ca si cum ar avea o intarziere, pleaca ok apoi are o mica ezitare si apoi revine dar parca merge inecat un pic si apoi la 2800rpm in sus e iar ok...erori nu apar

ce poate sa fie? furtune turbo? daca ar fi de la furtune nu ar trebui sa dea vreo eroare?

multumesc

al doilea post:

fratilor nu ii dau de capat nicicum.....

am desfacut tot traseul de la filtru->turbo->intercooler->pana in admisie....NIMIC nici un furtun crapat, spart, un singur colier era un pic stramb la intrare in intercooler(l-am pus bine) si tot asa face....

am curatat EGR+admisie daca tot am desfacut(nu vreti sa stiti ce se depune acolo!!!) ocazie cu care am constatat ca membrana de la actuatorul ce actioneaza clapeta EGR-ului era sparta (actuatorul lateral), am inlocuit bucuros...dar fasaitul e tot acolo, tot in sarcina(peste 2000rpm) de parca as avea un suflator in torpedo...

ce poate sa fie? ca pe loc oricat il turez nu face....sa fie de la flexibil toba? dar se aude sus in dreapta(cum stai la volan si conduci) nu jos sub masina????

ce sa mai caut? ca imi sta pe suflet....

Modificat de danubius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intercooler spart?

dal jos, bagal in apa(doar partea de celule, fara a baga apa in el) asutpi o gaura cu podul palmei si prin cealalta sufli cu putere si sa vezi cum incep sa iasa bulelele... ;)

oricum dupa simtome e sigur o pierdere de presiune, fum nu are voie sa scoata, el fiind dat tot din cauza pierderii

completeaza profilul sa vedem de unde esti, a altfel nu te poate ajuta nimeni numai cu presupusul

Modificat de cipos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am completat si profilul...ca pana acum tot imi dadea eroare cand am incercat...

daca ar fi intercoolerul spart s-ar mai auzi in interior in dreapta sus? de parca zgomotul ar veni din spatele bordului?

trebuie sa mai incerc inca o varianta cu furtunele...sa iau de pe ATD-ul meu si sa le schimb unu cate unu+drivetest dupa si sa vad asa prin eliminare...poate ma loveste norocul si gasesc buba...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intercoolerul este in dreapta jos, cam pe acoilo se aude, dar m-ai pus pe ganduri cand ai zis ca se aude exat sub bord, masina trage bine?

te intreb, ca un voleg forumist a a vut probleme cu turbina si se auzea urat tare, consuma ulei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!