Jump to content

Et-ul Si J-ul


Northman
 Share

Postare recomandată

Salutare !

 

am nevoie va rog unpic de ajutorul vostru...am tot rasfoit topicul dar nu am gasit un raspuns concludent..si anume :

 

vreau sa trec de lajante de 17" la jante de 18" la masina din semnatura .VW G5 GTI, si mai exact sunt foarte interesat sa maresc suprafata de contact..si mi-as pune si cauciucuri de ex: 235/40/R18 ...desii producatorul recomanda 225/40/R18 ...de asemenea ash vrea jante late de cel putin 8j...ash merge daca intra si la 8,5j ...--ET-ul de asemenea ma gandesc ca trebuie sa nu fie mai mic de 40 ...

 

In concluzie a testat cineva pe Golf 5 jante de 8j sau 8,5 j  cu cauciucuri 235/40/R18 ?? 

 

Multumesc mult de tot !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

 

Eu in locul tau nu as depasi 8J, nu este necesar mai mult pentru 225-235. Pe A6-lea meu am 245 si janta din fabrica are 8J si arata foarte bine.

ET-ul nu mai mic de 40, cum ziceai.

 

In legatura cu 235 in loc de 225... Tot pe A6-lea meu am pus si eu mai mari cu o masura. In loc de 245 40 R18 am pus 245 45 R18. Eu consider ca din cauza asta am pierdut vreo 8-12 cai putere, rotie actuale fiind mai mari cu 4%. Amortizarea este mai buna cu mult ca inainte, dar parca nu mai porneste de pe loc asa ca inainte, masina avand 300hp. Poate este dar placebo, dar este ceva oricum... lol

 

In plus fiindca nu am respectat dimensiunile producatorului, cand am facut controlul tehnic am fost obligat sa trec la jantele de iarna pe care aveam dimensiunie potrivite, 245 40 R18. Altfel nu trecea la control. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de raspuns !

 

Daca spui ca tu ai 245 pe janta de 8J...atunci cred ca voi ramane si eu la 8j...in schimb legat de anvelope...tu, am vazut ca ai crescut talonu de la 40 la 45 ... eu nu vreau sa cresc talonul(40) vreau doar mai lat ..de la 225 la 235 ...si eram curios daca atinge in aripa sau in suspensie...cu o janta de 8 sau 8,5j ...dar cu j-ul am lamurit-o ..cred..v-oi ramane doar la 8j...(8,5j doar daca o sa fiu sigur100% ca merge :D )

Intrebarea mea inca ramane.. :)  

 

A mai testat cineva p Golf 5 roti  235/40/r18, 8j,  cu ET-ul intre ET40 -> ET50 ?

 

Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa aiba roata circumferinta mai mare pt ca acel 40 este procent din latime.

Va arata mai urat, anvelopa ceva mai grea, mai scumpa. 

Ramai la 8x18 225/40 R18 si cam merge orice intre 41-50, insa de preferat peste 45.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da asa este acel 40 este calculat in functie de toate dimensiunile anvelopei..dar din ce am calculat eu..diferenta este undeva de doar 2-3mm..adica talonul este mai mare cu2-3mm...credeam ca e cam insesizabil...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E suficient cat sa iti dai seama. Compara o roata de-a ta cu cea a unui passat sau scirocco. 225 vs 235 cu acelasi talon.

 

Nu inteleg de ce vrei 235. Nu iti aduce un plus sesizabil de aderenta cum poate crezi. Mult mai bine iei anvelope noi 225/40 R18 Michelin PS3 sau GY Assym2.

Plus ca 235/40 nu sunt omologate pt Golf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta intre cele doua masuri este de 8mm, pe foaie... in realitate eu am pus doua roti cu cauciucurile date mai sus si a vazut o diferenta mai mare. 

 

Problema este ca nu sunt omologate pe Golf 5, cu s-a scris mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt a respecta acelasi diametru al rotii, va trebui pusa o anvelopa echivalenta ca si inaltime si singura care poate fi aleasa este 255/35/R18.

In felul asta pastrezi acelasi diametru si cresti aderenta.

Iti recomand sa pui aceasta anvelopa pe 8.5J latime cu un offset de aprox +50.

 

Personal, eu nu as face modificarea, in nicun fel si as merge fix pe recomandarea producatorului, cu niste anvelope f bune, 225/40/R18.

Nu stau sa explic din nou de ce... pt ca sunt f multe argumente atat de natura tehnica cat si legislativa.

 

In alta ordine de idei, in opinia mea, o anvelopa 225 este suficient de lata pt a tine pe sosea o masina clasa compacta, fie ea si cu motor TFSI !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok baieti va multumesc de sfaturi :)

 

da stiu ca nu sunt omologate,  motivul era cresterea aderentzei si un mare plus de stabilitate in curbe...in fine..raspunsurile voastre sunt pertinente...si la aceleasi "drawback-uri" m-am gandit si eu ca si voi ba chiar si altele in plus...dar sunt si parti pozitive la ce am vrut sa fac...din acest motiv am cerut pareri :)  Poate a mai facut cineva asa ceva.

@meghitz  inteleg perfect ce spui, dar chiar acolo la 255 n-am vrut sa ajung :))  de aia intrebam de 235/40

 

probabil ca voi ramene pe 225/40/R18 8j ET45  :) ...cu incovenintul de a rupe aderentza in treapta a 2-a in continuare :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu are nimic daca o rupi doar in treapta a doua. Eu o rup in toate treptele!! :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cu 235/40/18 rupeam aderente cu Dunlop-urile. Cu gumele care le am acum vreau sa zic ca inca rezista ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar ce Dunlop-uri aveai? Sport 01? :P

Si acum ce ai?

 

De ex astazi dimineata ma grabeam si am rupt aderenta in trapta a 4-a in rond la Alba Iulia... :)

Mai nashpa e cand o rupi in treapta a 6-a la cine stie ce viteza !! :eek:

Modificat de meghitz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred numai stiu exact ce model.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai testeaza si tu un Dunlop SportMaxx RT sau macar un TT si ai sa vezi apoi cum stau lucrurile...

Nu e suficient sa spui numai producatorul... conteaza si modelul de anvelopa... sa nu fie de generatie veche!!

 

Dar am dat-o din Fanta in Cola si din Cola in Sprite. :) Aici trebuie sa discutam despre caracteristicile jantelor... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am Michelin model 2012 si..dupa cum spuneam...daca nu-s atent la pedala ...si nu mers sportiv, rupe aderanta in orash in treaptele 1- 3....iar daca e de condus mai sportiv,,,cum spune si meghitz....si in treapta 4 uneori..d acolo motivul cauciucurilor mai late :P si o janta de 8,5 j :D ..dar daca nu merge nu merge :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

As dori sa achizitionez un set de jante pentru golful meu,dar nu ma prea pricep cu marimile. Am vazut niste jante pe marimea 16" 5x112 7j ET 35  ,nu stiu daca se potrivesc et-ul si J-ul,ma puteti ajuta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

ce ET  imi trebuie la un polo 9N  185 60 14

 

:D multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare! am si eu nevoie de putin ajutor daca se poate, momentan am pe un Golf 4 jante de aliaj pe 15" -> 195/65 R15 si as dori sa trec pe 205/55 R16. din ce am citit pe aici as putea sa-i pun jante cu ET de 35? Iar cu J-ul cum ramane? Din curiozitate m-am uitat peste http://www.jantealuminiu.ro/Janta-OZ-Superturismo-gt-gc-p142.htm, dar vad ca la detalii nu apare J-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu et 35 la golf iti atinge in aripa cauta intre 50-40

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intelli are Golf 4.

Et 35 este perfect pentru aceasta masina.

 

 

ET intre 40 si 50 este nevoie la Golf 5 si 6.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa faci o comparatie...la cele OEM ai la R15-ET38/J6 si la R16-ET42/J6.5

Pe 15 am de tabla si pe 16 Montreal 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru ajutor! am ramas la cele mentionate in link-ul de mai sus, sper sa fie ok :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna, vreau sa achizitionez un set de jante aliaj  pentru iarna, am gasit la pret bun dar nu stiu daca se potrivesc pe Golf 5

astea sunt dimensiunile:

7,5x16 Zoll 5x112x66,6 ET45

 

Ce ziceti?  Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • lupo_bv a închis acest topic
  • Marian a deschis acest topic
  • Bebeee unpinned şi pinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!