Jump to content

Et-ul Si J-ul


Northman
 Share

Postare recomandată

Am înțeles cum sta treaba, teoretic merge dar trebuie inel de centrare la butuc, 66,6 are janta si masina are 57,1 parca ... Altfel o sa vibreze fara inel. Nu le mai i-au :)

Modificat de nistormarian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jantele sunt centrate de prozoanele conice, nu e nevoie de inele de centrare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jantele sunt centrate de prozoanele conice, nu e nevoie de inele de centrare. 

 

Man, cu tot respectul, nu mai vorbi in necunostinta de cauza daca nu te pricepi.

Trebuie obligatoriu inele de centrare... altfel nu se poate merge cu masina din cauza vibratiilor!!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel putin la mine, janta sta lipita de butuc, nu se sprijina in nicio buza. De aici concluzia ca, cel putin la mine, inelele nu au nicio utilitate. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Janta trebuie sa stea pe buza aia, nu pe prezoane... inelele de centrare sunt necesare, altfel apar vibratii cum zicea colegul de mai sus.

Prezoanele nu centreaza perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca janta nu are alt sprijin in afara de prezoane, chiar daca acestea ar centra perfect, le supui la o forta suplimentara (de forfecare) acestea preluand toata greutatea masinii, pentru care nu stiu daca au fost gandite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand pui inelele de centrare, inseamna ca janta se sprijina pe acele inele, nu preaiau ele nicio forta, tot prezoanele sustin masa masinii. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inelele au doar rol de centrare atunci cand se pune roata pe masina. Ele trebuie sa suporte o greutate de maxim 20-30 kg (greutatea rotii pana se pun prezoanele). Apoi dupa ce se strânge roata in prezoane, greutatea mașinii este preluată de acestea. Este f simplu si logic, nimic complicat!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma rog... nu sunt inginer auto... daca voi spuneti ca e atat de simplu... asa sa fie. Eu le vedeam un pic mai complicate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O spun din f multa experienta. Doar inele de centrare am undeva la 250-300 seturi vandute in ultimii 3 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu spun ca prezoanele au doar rolul de a impiedica roata sa plece inainte, dar cred ca acel inel de centrare are si rolul de a "sustine" masina (macar partial).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, absolut deloc. Dupa ce se strange roata in cele 5 prezoane ele ar putea fi scoase de acolo fara nicio problema (daca s-ar putea).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inelele au doar rol de centrare atunci cand se pune roata pe masina. Ele trebuie sa suporte o greutate de maxim 20-30 kg (greutatea rotii pana se pun prezoanele). Apoi dupa ce se strânge roata in prezoane, greutatea mașinii este preluată de acestea. Este f simplu si logic, nimic complicat!!

Exact! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut vreau sa cumpar niste jante r17 8j et 60 5x112 pt un golf 5 . credeti ca as putea sa le pun pe masina cu et`u asa mare ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Se potrivesc cauciucuri 205/50 r 17 pe golf 5? Janta este 7jx17 et 45 ... Pentru iarna, ca de vara am 225/45 r17. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok mersi, pana la urma nu mai cumpar alte jante de iarna, raman astea si pun cauciucuri mai inalte putin. Afecteaza ceva janta in timpul ierni? De la sare sa zicem sau nu prea. Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca mai bine 215 50 17.pare un echivalent mai apropiat si protejeaza mai bine si buza jantei. Foseste calculatoarele de anvelope online sa vezi diferenta. In principiu da, schimbarile de temperatura, sarea, zapada, inghetul, afecteaza janta de aliaj. Dar mai gra e riscul de a le atinge de borduri cand sunt pline de zapada, sau cratere imense acoperite de apa, etc. Decat sa dai banii pe anvelope noi de iarna mai bine cauti un set SH de roti 195 65 15 cu jante tabla si cauciucuri de iarna. Gasesti la 700-1000 lei cu anvelope bune. Sau 205 55 16, vezi ce gasesti in stare mai buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Echivalentul lu 225 45 R17 este 205 50 R17.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

tocmai am achizitionat un set de jante r 18 j 8,5 cu et 45.   intrebarea mea este daca imi vor trebui distantiere sa nu atinga cauciucul de bratele superioare.  vorbim de un passat b5. 2003

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca le-ai achizitionat nu e mai usor sa incerci ca sa vezi?

 

Eu incercat 8J ET48, roata de la Audi-ul meu pe Passatul fratelui meu si ii atingeau in bratul Superior. Numai ca roata era cu 245 40 R18, nu cu 225 40 R 18 (asta trebuie la passat).... asa ca nu stiu sigur daca asta te ajuta. Eu zic ca normal ar fi sa treaca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu pot pana sambata. am janta dar nu am cauciucul. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune janta. Daca iti atinge direct vezi daca poti pune distantiere fara sa iasa de sub aripa. 

 

Daca insa esti adeptul masinilor lasate, distantiere de 10mm poate chiar mai mult ca sa nu atinga, 215/40 anvelopele ca sa nu ai mari probleme nici cu aripa si apoi trantita :)) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa fie verificarea completa trebuie sa cobori masina de pe cric, daca este suspendata s-ar putea sa nu atinga, iar la coborare sa atinga. Am patit eu asa pe un Audi A6 C5 2003, am pus cauciucuri de 235 45 17 si 7.5J ET56, (erau jante de A3). Pe cric nu atingeau dar la coborare frecau in brat si asta foarte tare. Deci ca sa verifici ai nevoie de cauciucuri intr-adevar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • lupo_bv a închis acest topic
  • Marian a deschis acest topic
  • Bebeee unpinned şi pinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!