Jump to content

Alternatorul nu incarca uneori


CypN
 Share

Postare recomandată

In momentele cind nu incarca,martorul din bord este aprins...?,nu ai precizat,daca se aprinde in momentul cind pui contactul.Faptul ca nu-ti incarca,dupa o repornire(la cald),merita sa observi si starea(antrenarea) corecta a fuliei cu ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • fadrianradu

    11

  • CypN

    8

  • Al Bundy

    7

  • danb1974

    5

problema era de la firele care prinde colectorul....nu am prins bine un fir si se juca cu mine,incarca când voia....am uitat sa precisez când ii dadeam turatii de 4000 rpm imi incarca....multumesc baieti de ajutor...raman dator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Buna. Nu stiu daca mai intra cineva pe aici , dar am si eu o problema asemanatoare la un Matiz. Am oprit 2 minute undeva si cand sa plec n-a mai pornit masina. Bagam cheia in contact degeaba parca nici nu avea baterie. Nu lua deloc.Nu mi s-a aprins nici o lumina in bord inainte, n-a dat niciun un semn. Se aprindea lumina de baterie in bord, chekul se stingea, dar cand suceam de cheie, nimic. Dupa vreo 10 minute in care am incercat de vreo 4-5 ori sa o pornesc fara succes, a pornit. N-am inteles exact ce anume s-a intamplat. Probabil ceva probleme de alternator, contact?bateria e buna, o am de un an. E ceva uzat? sa ma astept sa mai faca asa sau sa ma lase in drum ? :D

Modificat de ghostbz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai gresit forumul. Aici e VAG. Cauta forum Daewoo.
Sau cel mai sigur mergi la un electrician.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Buna seara,

 

Am si eu o problema si poate ma puteti ajuta voi. O sa incerc sa va explic in cateva randuri problema si verificarile de pana acum.

 

Masina este un Seat Leon 1M din 2001, 1.9 tdi, si alternatorul bosch 90A 028 903 028 D

 

Mi s-a aprins martorul de la baterie, acel cu probleme de incarcare, in mers. Initial s-a aprins, s-a stins. Am oprit motorul, l-am pornit iar si nu s-a ,ai stins martorul. Am oprit toti consumatorii posibili, am mers putin mai turat, pe principiul in care cu cat este mai turat motorul, incarca ceva mai bine alternatorul, daca are probleme. Dupa jumatate de ora nu am mai avut probleme si nici dupa 6 ore in care masina a stat in parcare.

 

A doua zi trebuia sa merg aprox 200 km, asa ca am vrut sa verific incarcarea. Cu un multimetru am verificat tensiunea in acumulator (11,75) cu motorul oprit. Am pornit motorul (10,5 V acumulatorul) la relanti. La turatii de peste 2800 rot/min tensiunea ajungea la 11,5 - 11,8 V .

 

Pe tester mi-a aparut urmatoarea eroare :

1 Fault Found:
17911 - Load Signal from Alternator Term. DF: Implausible Signal
            P1503 - 35-10 -  -  - Intermittent
Readiness: N/A

 

Dupa inca o zi de pauza am vrut sa verific tensiunea care iese direct din alternator, dar nu a mai pornit masina. Din lipsa unui redresor, deocamdata, si a unui mecanic peste weekend, am vrut sa iau pas cu pas problemele.

 

Fiind destul de complicat sa dau jos alternatorul, deoarece trebuie multe date jos si nu dispun de toate instrumentele necesare, am verificat doar cablajul, care pare ok, la prima impresie.

 

Azi am dat jos releul de incarcare ( 00m 145 225 ), sperand ca problema sa fie la perii/carbune, fiind simplu sa dau jos capacul din spate de la alternator, dar inca dimensiunea periilor este de aprox 0.6 - 0.8 mm . Am verificat la un magazin de piese auto ce as putea inlocui si doar releul de incarcare se gaseste de cumparat la ei.

 

Am inteles ca ar putea fi o problema si la puntea redresoare, dar nici nu stiu cum sa o testez, nici un cod sa pot sa o comand sa o inlocuiesc.

 

Mai puteti sa imi dati anumite sfaturi sau ar fi bine sa caut un redresor sa incarc acumulatorul, sa imi iau o zi libera si sa ma duc la un service ?

 

Va multumesc pentru timpul acordat citirii postarii si a eventualelor raspunsuri !!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

0,6-0,8 mm daca ai scris corect inseamna ca sunt prea mici carbunii si trebuie inlocuiti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scris gresit 6 - 8 mm , asta am vrut sa scriu. Scuze!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mecanic > dat jos alternator > verificare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu informatii ..

 

Azi, impreuna cu un electrician am verificat cablajul pana in ECU (sub motorul de la stergatoare) si totul pare in ordine.

 

Electricianul totusi da vina pe releul de incarcare, deoarece cu un creion de tensiune pus pe plus si firul albastru de la conectorul releului de incarcare, se aprinde martorul de la baterie in bord.

 

Doar in acest mod am reusit sa verificam releul ..

 

Are dreptate colegul care m-a ajutat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E releul, dar mai bine mergi la un electrician auto sa dea jos alternatorul si sa ii faca o verificare completa: rotorul, colectorul de la rotor, rulmenti, stator, diode... Eu de multe ori cand desfac un alternator gasesc rulmentul mic uzat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am inlocuit releul, am pornit motorul cu ajutorul unui prieten cu cabluri si degeaba, aceiasi problema, nu am deloc tensiune din alternator. Am verificat cu multimetrul borna de iesire din alternator si doar tensiunea care o aveam pe baterie.

 

Asa ca mai poate fi puntea redresoare sau alternatorul in sine. Urmatorul pas: o baterie de la vreun prieten si direct la service..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Salutare. Am un Golf 6 variant 1.6TDI, 105CP, Motor CAYC, 2012, 210000km. Din iarna nu îmi mai merge start-stop și luna trecuta nu mi-a mai pornit mașina dimineața. De ceva vreme pornea greu dimineața, dar la prânz pornea bine. M-am grăbit să cumpăr baterie, ca apoi să aflu la service că alternatorul nu incarca. Eu am un dispozitiv OBD cu care pot vedea voltajul și am observat că uneori e 12.6V cu mașina pornită, alteori 14.5V. Am observat că se schimbă de obicei în mers. Dacă pornește cu 14V și stau 5min in parcare totul e ok, cum am plecat 20 de metri scade la 13V apoi iar urcă la 14 când are el chef și tot așa. Deja am lăsat mașina 2 zile în service și mi-au schimbat releul, dar e exact la fel. Trebuie schimbat neapărat alternatorul? Ce ar putea sa îl facă să funcționeze în felul ăsta? Cât despre consumatori, am tot făcut teste cu farurile, AC, navigație, etc și nu e de acolo. Fără să umblu la consumatori voltajul scade și crește mereu. Ar putea fi un scurt undeva? 

Multumesc pt ajutor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie facuta o verificare a blocului de diode din alternator,verificat releul regulator de pe alternator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Releul nu il poti verifica, doar carbunii daca sint uzati. Iar diodele sint ok daca zici ca uneori incarca, o dioda strapunsa asa moare, nu se repara singura. Daca ai alternator valeo eu as incepe cu verificarea rotorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 minutes ago, Calin78 said:

Releul nu il poti verifica, doar carbunii daca sint uzati. Iar diodele sint ok daca zici ca uneori incarca, o dioda strapunsa asa moare, nu se repara singura. Daca ai alternator valeo eu as incepe cu verificarea rotorului.

Multumesc. Mi-au pus releu nou, dar problema e la fel. Azi la 11 ma duc iar. Eu inițial am crezut ca am o problema la curea, ma gândeam la o rola cu probleme, dar au zis ca la curea e ok. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci releul e verificat....

Are alimentare pe firul de excitatie? Pune-i sa verifice daca e activ load management.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care excitatie la masinile cu SS ?

@AlexAndy au pus releu pentru masinile cu SS ?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, releul e bun. M-am dus la un electrician, aveam 14.2V. I-am zis ca fac o tura cu mașina și ma întorc. Aveam 13.1V când m-am întors. Dacă las mașina 30 pe loc rămâne neschimbată valoarea, dacă merg 1 minut se schimbă, 12.6V-14.8V. Pot monitoriza și eu cu telefonul contectanu-ma prin dispozitiv OBD. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai făcut un test azi. Am avut 13.1V in mers, dacă las mașina în frână de motor creste imediat spre 14.9V, dacă accelerez înapoi se întoarce la 13.1V. Am încercat sa scot mașina din viteza și sa o las libera era 13.1V, apoi când am frânat tot 13.1V. Atunci când e în frână de motor cu 14.8-14.9V dacă o scot din viteza revine la 13.1V. Sa fie oare comportamentul normal al mașinii? 

Modificat de AlexAndy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E ok. nu te stresa, daca incarca sub 13 e problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  La masinile noi cu SS nu se mai poate masura incarcarea dupa regula clasica, "sa aibe tot timpul in jur de 14,5V."  Ai sistem start-stop cu recuperare energie, asa ca in frana de motor alternatorul "franeaza" si el incarcand bateria la maxim, cu 14,9 V gratis. La acceleratie puternica se dezactiveaza incarcarea ,(precis si Aerul Conditionat) si toata energia este folosita pentru accelerare. Totul este normal.  Sper ca bateria noua este  AGM sau macar EFB, ca asa trebuie la SS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult. M-am mai liniștit, la fel mi-au zis și la reprezentanta. Da, am luat Varta AGM de 70Ah.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 years later...
Dany_aleksandar

Salutare!

Mă confrunt de câteva zile cu o problemă cu alternatorul (cred eu) la un seat ibiza 1.9 6L din 2002.

De cele mai multe ori, în momentul în care pornesc mașina, la relanti tensiunea de incarcare este undeva la 12.2-12.3V, iar turatia motorului afișată pe vcds și în bord este de aprox. 980 rot/min, toate acestea rămânând la fel și dacă nivelul antigelului atinge 90°.

Turaţia motorului scade undeva la 820 de rotații/min și tensiunea de încărcare atinge 14.4-14.5V cât este normal, doar dacă opresc și repornesc motorul sau dacă merg cu ea aprox. 100-200 de metri.

Ieri, având din nou aceiași problemă am turat la relanti motorul la 2500 RPM și mi-a apărut pe diagnoza la engine:

" 17911 - load signal from alternator term. df p1503 - 35-00 - implausible signal "

După care turaţia motorului și tensiunea de încărcare au revenit la normal.

Ce am mai observat este faptul că în momentul în care tensiunea de încărcare la relanti este de aprox. 12.2V îmi pâlpâie becurile din bord cam o dată la 20 de secunde.

Electricianul căruia i-am spus de problemă zice că e normal și toate astea se datorează temperaturii de afară...

Nu știu cât este de normal, având în vedere că am folosit mașina și la -10° și nu aveam această problemă !

Ce aș putea să verific ?

Mulţumesc anticipat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!