Jump to content

Alternatorul nu incarca uneori


CypN
 Share

Postare recomandată

Maaama, c-am amortit pana am citit tot. :blink:

Sa vezi cat mi-a luat pana am scris si corectat totul :P . Raspunsurile tale mi-au intarit convingerea ca s-ar putea sa fie bateria de vina. Partea ciudata legata de baterie este ca toata lumea a zis ca e buna, plus ca nu poate fi de vina. Iarna trecuta mi-a pornit si la -16 grade fara probleme... dar am patit cu ea ca am lasat-o la igienizare clima si dupa jumatatea aia de ora in care a fost pozitia si clima pornita nu mi-a mai pornit. Daca mi-a fost verificata incarcarea si schimbat regulatorul de tensiune nu am sanse sa o stric daca e noua. O sa o schimb si sper sa nu mai patesc.

Sa nu patesti ca mine, am avut doua contacte proaste _in_ papucii de la cablurile groase de pe baterie (unul pe cablul de masa dintre baterie si sasiu si unul pe unul din cablurile de plus)

Cind avea chef facea contact prost si incepea distractia (ceva de gen trag de volan moare tot).

Unul din cabluri l-a gasit un electrician care s-a prins imediat cam ce poate fi dupa ce a masurat tensiunea de pe alternator ca fiind buna.

Pt. al doilea am carat cu mine un multimetru vreo doua saptamini pina a apararut problema la relanti (fluctua rau tensiunea pe toata masina) si am masurat caderile de tensiune pe toate cablurile pina am gasit problema. Probabil il gaseam mai repede daca trageam de toate la relanti si vedeam care e sensibil.

Cablurile aratau bec, nici un semn ca intre ele si papucii capsati sint asa probleme.

Imi explici si mie cum ai masurat si ce valori sunt in parametrii? La primul service la care am fost mi-au zis ca au verificat cablurile la masa si ca totul e perfect... asta la service-ul unde am dus-o cu manifestarea la apogeu. Cum ziceam am tot facut naveta intre lucru si service si nu am apucat sa vad tot ce au facut. Nu am prins partea in care imi verificau cabluri. Ca sa fiu sigur o sa imi cumpar un multimetru si daca stiu ce si cum trebuie facut ma pot convinge singur.

Multumesc mult pentru raspunsurile prompte. Chiar nu ma asteptam la reply-uri asa rapide :P. Oferta cu berea este valabila ;) . Cosmin esti mai aproape de Cluj :D .

Daca mai are cineva idei legate de problema mea as fi bucuros sa mi le impartaseasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • fadrianradu

    11

  • CypN

    8

  • Al Bundy

    7

  • danb1974

    5

Ai verificat bornele si legatura la masa a acumulatorului, sa nu fie oxidate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bornele la baterie le-am curatat cu spray WD40 in prima seara in care s-a manifestat. Doar minusul avea putina calamina. Cand am fost la electrician ieri, mi-a dat jos bateria, a scos suportul pe care sta bateria si mi-a verificat si firul de masa care se afla sub acest suport. A spus ca totul e in regula. De masurat nu a masurat nimic la partea asta. A spus ca e in regula dupa inspectia vizuala.

Tot ieri mi-a scos si cele 3 sigurante mari si verzi care se afla pe suportul de la baterie. Una dintre ele era putin oxidata. A curatat-o si a zis ca nu trebuie schimbata. La toate mufele desfacute si la firele care pornesc de la baterie a dat cu spray de contacte.

Cealalta legatura la masa care se afla intre motor si baterie, mi s-a spus de la celalalt service ca e in regula. Nu stiu daca mai sunt alte puncte de legatura la masa, in afara de cele 2 mentionate de mine.

Sunt curios daca as merge la reprezentanta cu toate simptomele acestea as rezolva ceva? Sau sa cer sa imi verifice toate firele si contactele electrice. Macar in compartimentul motor. Deja am cheltuit bani degeaba, dar as fi dispus sa mai cheltui daca as stii ca se rezolva problema.

Am uitat sa precizez ca ieri mi s-a sugerat ca ar putea sa fie de vina si contactul. Ipoteza abandonata cand am relatat ca mi-a facut figura si cand puneam doar pozitiile, neavand legatura cu contactul. La primul service unul dintre electricieni, dupa ce nu au gasit problema, a sustinut ca ar fi de vina bordul si ca sa incerc cu altul(de parca e ca si schimbatul de baterie :) ).

Modificat de fadrianradu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi explici si mie cum ai masurat si ce valori sunt in parametrii? La primul service la care am fost mi-au zis ca au verificat cablurile la masa si ca totul e perfect...

Pui un voltmetru intre chestiile unite de cablu (ex. minus acumulator si surubul de pe caroserie, sau plus si borna de iesire din alternator) si vezi sa nu ai decit 0,0x volti chiar daca motorul e pornit si ai sarcina (faruri, dezaburire, tras de volan) si chiar daca misti de cablul cu pricina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am analizat ce mi-ai spus, am ajuns la concluzia ca nu sunt lamurit 100% cu de ce ar trebui sa afiseze 0.0X volti multimetrul cand se verifica plusul de la bateria si borna de iesire din alternator. Este vorba cumva de principiul ca, curentul urmeaza cel mai scurt drum, si daca firul nu este intrerupt sau in scurt pe firul respectiv ar fi drumul cel mai scurt, datorita elementelor(rezistente, condensatori...) din multimetru?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice contact imperfect se comporta ca o rezistenta, la un curent care trece pe acolo apare si o cadere de tensiune masurata cu voltmetrul. Pui un capat pe cablul care intra in borna de minus a bateriei si unul pe caroserie, pe surubul care tine cablul la masa. daca apare o tensiune acolo inseamna ca problema este in papucul unde intra cablul de masa spre caroserie. La fel si cu ceilalti papuci.

Verifica si legaturile de sub bord, acolo unde e panoul cu relee si sunt acele piulite dedesupt unde se conecteaza cablurile mai groase. Cu toate ca alea nu au treaba cu pornirea motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe saptamana viitoare o sa fac rost de un multimetru cat de cat si am sa fac masuratorile, desi cred ca relevante ar fi doar in momentul cand si daca se mai manifesta. Momentam masina se comporta impecabil.

Multumesc tuturor pentru raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu noutati.

Am mai luat legatura cu 2 electricieni. Cu unul am vorbit telefonic(era plecat din localitate) si dupa simptome mi-a spus ca sigur este un contact imperfect la masa. La celalalt am dus masina, si evident ca masina mergea impecabil. Dupa ce i-am povestit toate intamplarile mi-a spus ca s-ar putea sa fie partea electronica a contactului, pentru ca are ceva arculet acolo care se mai duce si la cald nu mai face contact bine si in proportie de 90% ar explica simptomele. Mi s-a recomandat sa il schimb daca consider ca este rentabil si sa eliminam suspiciunea asta. Imi zicea ca e in jur la 50-100 ron. A doua zi am umblat tot Reghinul(am ajuns sa fac 100 de km in speranta ca voi gasi pe cineva sa imi diagnosticheze corect masina) sa gasesc aceasta piesa si bineinteles ca ori nu stiau ce ii si le trebuia cod ori ajungea doar pe comanda. Pe 12 trebuia sa ajung in Cluj, asa ca am zis ca o sa il cumpar de aici.

Fiind ocupatul cu lucrul nu prea am mai avut timp sa ma ocup de treaba cu schimbatul partii electrice si oricum nu aveam nevoie de masina. Ieri seara am vrut sa ies in oras si cand am ajuns in masina, am observat ca se schimba intensitatea luminii de la plafoniera in functie de apasatul pedalei de frana. Mai se auzea din cand in cand un sunet de dedesupt la bord, gen clicait. Cand am pornit masina martorul de ESP nu s-a stins. Am ajuns la destinatie si am lasat masina. La un moment dat, a mers prietena sa ia ceva din masina si m-a sunat ca nu poate inchide masina din telecomanda(am crezut ca s-a incurcat ea si i-am zis sa o deschida si sa o inchida iar... a mers). Cand am plecat, am ajuns la masina si surpriza... nu mi se deschidea masina din telecomanda. Din cheie mi s-a deschis doar usa soferului, mecanic. Am deschis toate usile de la butonul de deblocare de pe usa soferului. Dupa totul mergea fara nici o problema.

Mi-a ajuns la inceputul saptamanii bateria BOSCH. Astazi am fost la BOSCH service pentru montare, verificare incarcare si totul a iesit ok. Cand am plecat de acolo am plecat cu martorul ESP aprins. Mi s-a zis ca e normal si ca o sa dispara dupa cativa km(yeah right). Pe drum mi se tot oprea radio-ul(din ce am observat avea legatura cu apasarea pedalei de frana)... de vreo 2 ori mi-au trebuit vreo 10-15 apasari de buton ca sa imi porneasca. Cand am ajuns la lucru, am pus avariile sa dau cu spatele si o inceput sa sune ciudat(gen scurt, dar nu scurt) la butonul de avarii.

Cateva precizari si intrebari:

1. Eu mi-am montat la inceputul anului un modul de inchidere pe cheie briceag(IncaPRO). Montajul l-am facut eu dupa indicatile de pe DIY-ul lui sicalosu(in mare s-a potrivit). Am si explicat pe topicul cu montaj cheie briceag pe Golf 4 ce si cum am facut. Pana acum nu am avut nici o problema cu el. Dupa intamplarea cu deschisul/inchisul masinii si sunetul ciudat al releului de semnalizare din dimineata asta am ajuns sa suspectez acest modul si/sau legaturile la sistemul electric al masinii.

Este de ajuns sa scot sigurantele modului sau trebuie sa il deconectez total de la masina? Daca el ar fi responsabil de scurt, nu ar fi normal ca sigurantele acestuia sa se arda? Avand in vedere ca acest modul are legaturi atat la plusul masinii cat si la masa(sub bord) un contact imperfect sau un defect al modului ar explicat sumedenia de simptome care s-au intamplat?

2. Acum vreo 3 luni am schimbat releul de semnalizare pentru ca mi se misca placuta aia care se vede chiar dupa ce scoti butonul de avarie si cand puneam avariile dupa 10-14 clipoceli facea si suna aiurea(se deplasa placuta aia si nu mai facea contact corect).

Un defect al acestui releu ar explica simptomele? Faptul ca am tras fire de la modulul de inchidere centralizata si catre releul de semnalizare, implicit existand posibilitatea sa fie vreun contact imperfect ar explica aceste simptome?

3. Am interfata si imi scanez masina periodic. In decursul acestui an am patit de vreo 2 ori sa am eroare de la switch-ul de frana. Erorile au aparut la intervale aleatorii si dupa ce le stergeam nu mai apareau. Comportamentul cu schimbatul intensitatii luminii din plafoniera si aprinderea martorului de ESP ma face sa suspectez ca e ceva in neregula cu el. Totusi, de la un switch de frana defect s-ar putea explica aceste simptome? Se poate ca si cursa pedalei de frana sa faca din cand in cand contact cu ceva fir sub bord si care sa explice ceva?

4. Este plauzibila ipoteza cu partea electronica al contactului? Sunt dispus sa il schimb si pe acesta. Eventual daca ma poate ajuta cineva cu un cod?

5. As fi interesat daca cunoasteti un electrician sau pe cineva care ma poate ajuta prin zona Clujului?

6. Avand in vedere ca am schimbat bateria degeaba, cum pot depozita actuala baterie, asta daca se mai poate folosi pe viitor daca sta o perioada indelungata de timp fara sa fie folosita?

Din nou multumesc celor care isi fac timp sa citeasca romanele mele :icon_thumright:.

Modificat de fadrianradu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Posibil si asta. Conteaza si cum s-a facut instalarea si cum stau toate firele si modulul in sine prin bord.

2. De ce faci asa ceva????

Desfa firele ce le-ai pus tu si revizuieste circuitele originale. Nu pune fire suplimentare. Poate te trezesti si cu o instalatie prajita. :)

3. E posibil, da. Poti avea un scurt mai puternic pe frana sau chiar sa-ti agate ceva fir pedala in sine. Asta o poti elimina daca arunci o privire prin zona pedalei, dupa ce demontezi plasticele de-acolo.

4. Da. Poate cea mai plauzibila. Uite aici o problema asemanatoare.

6. Da, se poate. Daca o depozitezi in casa, undeva, sa nu stea la rece iarna si o reincarci o data la 3 saptamani.

Dar nu stiu daca merita, oricum, probabil acumulatorul tau vechi avea ceva ani... Oricum, prea mult n-o s-o poti pastra asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2. De ce faci asa ceva????

Desfa firele ce le-ai pus tu si revizuieste circuitele originale. Nu pune fire suplimentare. Poate te trezesti si cu o instalatie prajita. :)

Asa era si in tutorialul lui sicalosu. Modulul are 2 fire care actioneaza semnalizarea cand armezi/dezarmezi. Oricum cum este greu de diagnosticat problema o sa merg prin eliminare. Maine o sa dau jos modulul de pe masina. Am recitit si cred ca m-am exprimat gresit si am creat confuzie. Modulul are aceste 2 fire. Eu doar le-am conectat in spate la releul de semnalizare.

3. E posibil, da. Poti avea un scurt mai puternic pe frana sau chiar sa-ti agate ceva fir pedala in sine. Asta o poti elimina daca arunci o privire prin zona pedalei, dupa ce demontezi plasticele de-acolo.

4. Da. Poate cea mai plauzibila. Uite aici o problema asemanatoare.

O sa fiu atent maine cand dau jos modulul. Daca tot sunt desfacute plasticele din bord. Cand gasesc un electrician in care o sa am incredere o sa schimb si switch-ul de frana si acel contact electric ca sa fiu sigur.

6. Da, se poate. Daca o depozitezi in casa, undeva, sa nu stea la rece iarna si o reincarci o data la 3 saptamani.

Dar nu stiu daca merita, oricum, probabil acumulatorul tau vechi avea ceva ani... Oricum, prea mult n-o s-o poti pastra asa.

Ma gandeam ca daca are cineva nevoie de o baterie provizoriu, sa i-o dau asta sa o incarce, pana isi rezolva problema. Daca zici ca nu merita tinuta o sa caut un depozit de colectare sa o predau.

Multumesc mult pentru raspunsuri.

Modificat de fadrianradu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aiurea problema, este din categoria celor care par imposibil de diagnosticat.

Mi-am dat scutul acum o spatamana jos pt ca aveam niste scurgeri de motorina si uitandu-ma asa pe dedesupt am observat pe partea soferului, langa intercooler, un bloc pe care erau puse 3 sau 4 fire de masa, care la mine aveau oxid la greu, pur si simplu nu se mai vedeau suruburile de care erau prinsi papucii firelor (erau acoperiti de oxidul verde deschis). Citind probleme aparute la tine, ma gandeam ca poate ceva fir de acolo nu mai face contact.Insa asta era la Passatul meu (eu nu am avut nici o problema asemenatoare), nu stiu daca la Golf acele fire sunt localizate tot in acea zona.

Oricum, problema ta pare a fii legata de ceva contact imperfect pe undeva, tin minte ca la Vechea dacie aceste simptome apareau cand se rupea firul de masa care facea legatura dintre alternator si caroserie - scadeau foarte tare intensitatea farurilor, aparea fluctuatii ale luminii de la intrumentele de bord, plafonierele palpaiau, fluctuatii mari de turatie ale motorului, etc. (numai ca la Golf avem unitati de control care sunt foarte sensibile la fluctuatii mari de tensiune si pot aparea probleme la multe alte componente actionate electric)

Eu zic sa dai scutul jos si sa te uiti la toate firele de masa de dedesuptul motorului (banuiesc ca in Service s-au uitat doar la firul de masa dintre motor si baterie, ca asa se lucreaza pe la serviceurile astea `serioase`

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa dai scutul jos si sa te uiti la toate firele de masa de dedesuptul motorului (banuiesc ca in Service s-au uitat doar la firul de masa dintre motor si baterie, ca asa se lucreaza pe la serviceurile astea `serioase`

Mi-au verificat firul la masa dintre alternator si motor si cel de sub suportul pe care sta bateria. Cand gasesc la cine sa schimb switch-ul si contactul electric o sa ii zic sa imi verifice tot ce tine de masa.

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca contactul prost e intre masa bateriei si sasiu atunci cind incepe distractia tot ce e electric pilpiie.

Cred ca cel mai simplu e sa lasi porniti niste consumatori din cei care fac figuri si sa incepi sa misti de cablurile groase din zona bateriei (sint mai multe, la mine pleaca de sub primul capac de la sigurantele din banda de metal.

ps: becurile de frina nu trec prin cheia de contact, asa ca nu cred ca e de la cheie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De-aia imi zicea ca se explica cam 90% din simptome. Mai era si faptul ca murea motorul cand se punea pozitia, care nu are legatura cu contactul. Avand in vedere ca deja incep sa imi iasa fire albe :angry:, prefer sa le schimb si sa elimin posibilitatea.

Inca odata multumesc pentru sfaturi si pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am desfacut bordul sambata pentru a da jos modulul de inchidere centralizata si am descoperit urmatoarele:

1. Punctul la masa era innegrit, nu stiu de ce... probabil ceva scurt. Am desfacut firele, am curatat pe acolo cu WD40 si am legat totul la loc.

dsc00660ph.th.jpg

2. Doua fire trebuiau sa ajunga de la modulul IncaPRO la modulul de inchidere centralizata pe usa soferului. Am desfacut mufa catre acel modul si am observat ca si acolo era ceva urma de scurt(cred). Pe primul rand pe la mijloc.

dsc00664da.th.jpg

3. Am dat jos switch-ul de frana si am dat cu spray WD40 la partea mobila si la contacte. Din cauza prafului avea dificultati in a asigura o cursa lina. Nu am gasit sambata nicaieri un switch de frana pentru golf 4 pe stoc.

4. Am desfacut si panoul de pe baterie si am gasit sigurantele mari verzi de 30A de pe baterie destul de oxidate. Acestea au fost desfacute cu o saptamana jumatate inainte de unul dintre electricieni si doar una avea urme de oxidare. Au fost date cu spray de contacte si puse inapoi. De la ce se puteau oxida asa repede? O sa le schimb cu unele noi sa vad daca se mai oxideaza. Acestea le-am curatat cat am putut dar mari minuni nu s-au intamplat.

dsc00670jr.th.jpgdsc00669ea.th.jpg

Am dat jos tot cablajul de la modulul IncaPRO si am montat totul la loc. La pornire mi s-a stins becul de ESP si functionarea radio-ului nu a mai fost influentata de apasarea pedalei de frana. Am pornit la un drivetest si totul parea normal. Intensitatea luminii de la plafoniera si de la becul de pe usa nu se mai schimba(nu am prins inca noaptea ca sa pot afirma 100% ca asa este). De atunci am parcurs vreo 50 de km(sambata si duminica) si deocamdata nici o problema.

Sper ca asta sa fi rezolvat problema. Totusi am ramas cu nelamuriri. Problema cu butonul ESP aprins sunt mai mult ca si convins ca a fost in legatura cu switch-ul de frana. Restul inca nu inteleg de ce. Modulul IncaPRO l-am montat eu si nu exclud posibilitatea unei montari incorecte. Dar din februarie si pana saptamanile trecute nu am avut nici o problema. Firele care au fost legate la plus, masa, usa soferului si la releul de semnalizare din cate am vazut erau legate corect. Daca era un scurt provocat de modul, ma gandesc ca ar fi trebuit sa se arda vreo siguranta pe modul. Se poate ca modulul sa fie defect si sa cauzeze simptomele acestea? Oare de ce s-au oxidat asa urat sigurantele de 30A si intr-un timp asa scurt?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ele se oxideaza de la acid sulfuric de la bateriie.... cel mai bine e sa dai cu putin unsoare pe contacte si gata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar nu stiu de unde ar fi putut ajunge acid de baterie pe ele. Am schimbat bateria vineri si cea veche nu curgea. Cea noua iar nu curge. Plus ca sigurantele erau bagate la locul lor si aveau capacelul acela protector de plastic peste ele. La celelalte fire din apropierea sigurantelor nici urma de oxidare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria, in mod normal, este uscata, fara intretinere. Deci nu sunt cu acid, ca cele vechi. Si asta datorita faptului ca sunt pozitionate aproape de instalatia de climatizare si ele nu prea au voie sa scoata vapori de lichid care sa ajunga la nasul pasagerilor....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar nu sunt etanse... au o valva de supra presiune ... deci vapori pot aparea.... oricum daca cu grasime si nu o sa mai oxideze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

salut am o problema si eu cu masina...am un golf 4,dupa ce am schimbat releu deoarece cand aprindeam becurile parca aveam istalatie de craciun.....acum imi face iar figuri....dimineatza ii dau cheie imi incarca bateria....merg cu ea ea toata ziua dar fara sa opresc masina imi incarca....dupa ce opresc masina nu mai vrea deloc sa-mi incarce...apoi iar dimineatza dau cheie incarca trebuie sa o tin toata ziua pornita sa imi incarce bateria.....am testat cu vag-com fara consumatori 14,4 v...nu imi arata erori nush ce sa-i fac.....m-am uitat la diode nu e arsa nici-o dioda....sper sa ma ajutati....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

colectorul  cum se prezinta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este nou.....diodele nu prezinta defectiuni....maine il desfac si ma uit la colector poate so fi desprins firele alea 2

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fulia de alternator e verificata ?am vazut un caz ciudat....fulia functiona cand vrea si avea momente cand mergea in gol...practic alternatorul nu prea incarca cum trebuie....repet in unele momente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

invarte,am facut acum proba....poate sa fie de la diode?...ele sunt intacte nu prezinta urme ca ar fi arse..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!