Jump to content

Schimbare Injectoare Si Capul De Pompa


Bestie
 Share

Postare recomandată

Am inteles de la Cipos ca diferentele intre ALH (90 CP) si cel de 110 CP, tot non-PD, AHF (parca) sunt doar injectoarele si capul de pompa. Eu am un ALH si as vrea sa fac treaba asta. As vrea sa stiu cam cat m-ar costa injectoarele, capul de pompa, de unde le pot lua, cine mi-ar putea face operatiunea asta, daca mai e nevoie sa schimb si altceva (in afara de soft, ca la soft..e de la sine inteles). Si, ce elemente ar putea sa nu mai corespunda... Ce spuneti, merita? Se baga cineva?

Modificat de Ice_2k
Corectare titlu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu tre sa schimbi injectoarele cu doar duzele ,cred ca ash putea sa te ajut sa vb cu cel de la care le-am luat eu.Capul de pompa il schimbi doar daca vrei sa treci de 160 de cai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

corect cum zice storm. Schimba doar injectoarele si vei simti o mica diferenta (f.mica). Fa-ti si softul la o firma de ciptuning conform noilor injectoare si poti duce ALHul tau de la 90CP la 140CP fara probleme.

PS: ai intrebat daca se baga cineva.Eu ma bag si sa-ti schimb injectoarele si sa-ti fac softul. Hai ca-ti dau niste oferte cu mai multe tipruri de injectoare + soft pe PM

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles de la Cipos ca diferentele intre ALH (90 CP) si cel de 110 CP, tot non-PD, AHF (parca) sunt doar injectoarele si capul de pompa.

Si ambreiajul, nu uita de el... e foarte posibil sa nu mai tina la 140CP. Din ce stiu eu, pe ALH s-au pus 2 tipuri de ambreiaje, unul ok si unul "varza"... Daca il ai pe cel ok, ai noroc, daca nu... va trebui sa-l schimbi. Din pacate nu stiu cum se poate afla ce tip de ambreiaj ai, nici macar la porsche n-au fost in stare (sau poate n-au vrut... :) ) sa-mi zica daca am Sachs sau Luk (din nou, nu stiu care e cel bun si care e cel prost), au zis ca daca vreau sa schimb ambreiajul la ei, imi desface cutia si vede acolo ce tip de ambreiaj am. Daca te hotarasti sa-l schimbi, incearca la www.specclutch.com

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin....ASV are cap de pompa de 11mm? Ca daca da....tare ma bate un gand....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa ma bag si eu la aceasta modificare cat de curand

cine stie ce ambreiaj imi trebuie mie de la spec? care se potriveste cel mai bine sa tina vreo 4-500 de nm

Modificat de Spankyro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Storm iti poate zice, dar te poti obisnui cu stilul acestui ambreiaj? Ca la 500nm ai volant usurata monomasa si ambreiaj destul de dur. Eu as vrea maxim stage 3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie careva daca turbina de pe ALH este identica cu cea de pe motorul de 110cp. Si daca nu, cam care e limita ei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorul de 110 cai se numeste asv... si turbina de ASV este total diferita...mai bine zis este o turbina cu geometrie variabila...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@swat cat,pai si ALH-ul are turbo cu geometrie variabila.diferenta ar putea fi de actuatoare sau de soft.

@lolman pt un raspuns sigur cauta-l pe @cipos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Swat Cat> tu sti ceva bin despre 90CP ca nu are turbo cu geometrie variabila dar acel motor este AGRul de 90CP (s-a pus chiar si in 2001 pe unele modele)

ALHul are 90CP si turbo cu geometrie variabila. ALHul merge cu 0.95 bar presiune in turbo.

AGRul are 0,92 bar presiune in turbo.

ASVul are 1,05 presiune in turbo .

Dar hai sa revenim la discutii despre injectoare si cap pompa. Ce este clar de stiut la motoarele de 90CP (ALH / AGR) schimbarea de injectoare cu cele de 110CP te duc la aprox. 140CP, iar alte modele de injectoare (Bosio , Kerma etc) pot scoate 140-150-160 CP dupa caz)

Capul de pompa este necesar daca vrei sa treci de 160CP (vezi pe storm care are peste 210CP din al lui ASV). O data cu capul de pompa schimbat "se da drumul la motorina" . Masina va fi cam fumigena.

O investitie cu buget restrans cam asta e : injectoare + custom soft + ambreiaj sport. Mult mai putin costisitoare decat schimbarea de turbo + intercooler (la motorul asta intercoolerul este mic montat in partea dreapta a auto, iar un intercooler mare necesita cam multe tubulaturi/coturi scumpe . Nu contesta nimeni rezultatul dar pentru turbo arunci cam 7-800 euro + cam 1-1500Euro pe intercooler + trasese + montaj )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau si eu sa inteleg ceva. Cand se schimba injectoarele, practic masina primeste mai multa motorina? Si ce se intampla daca ii dai numai gaz, fara sa ii dai si aer? Daca in mod normal ALH merge cu 0,95 bari in turbo.. dupa modificare cat o sa aiba? Banuiesc ca totul se face in limitele fabricantului, nu?

N-ar fi totusi o investitie prea buna pentru mine avand in vedere ca trebuie shimbat si ambreajul, si eu abia l-am schimbat acum 12.000 km? :)

Pun aceste intrebari pentru ca masina mea are 160.000 km si imi inchipui ca este destul de obosita, chiar daca este fabricata in 2004.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Alextz asv are capul de pompa de 10mm daca tii neaparat sa schimbi si capul de pompa pune-l de 11mm pentru ca cel de 12(cum am eu) iti va da motorina garla si se regleaza foarte greu chipul cu capul de 12(mai ales la relanti).Capul de 12mm este totusi pentru 200 cai+.Daca te hoarasti sa pui capul de pompa o sa fie foarte greu de montat trebuie sa te duci la un service care stie despre ce e vb...eu am gasit unul singur in tot bucurestiul,undeva prin bucurestii noi.

La duze daca totusi nu le vrei pe cele de la bosio 520 race care tot asa scot maxim,iti recomand cele de le la POWERPLUS 520 iti dau vreo 20 de cai doar ca le pui pe masina,sau POWERPLUS 764 care iti dau 25 de cai.

Ambreiajul nu o sa reziste mai mult de 350 nm asta e clar,mai ales daca e schimbat de mai mult timp.La mine cand am sarit de la 140 de cai la 190(montarea duze si cap de pompa,turbo si fmic aveam) mi-a tzinut ambreiajul fix o saptamana dupa care a inceput sa patineze.

Am optat pentru un ambreiaj de la spec cu volant cu tot(usurata desigur,dual mass) care tzine 600+nm il am de vreo 40000 de km si nu a schitzat niciodata vreo problema.Cred ca e stage3 nu mai stiu sigur.

Idea e ca bruscheaza la schimbarea de trepte deaceea masina mea este foarte violenta!

@alex102 gaz mai mult fara aer inseamna motorina nearsa deci fum :Driver:

Modificat de im570rm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu cat creste cuplul la schimbarea injectoarelor? iar apoi, din soft, nu se poate face o customizare a cuplului (cu tot cu up de CP), ca sa nu treaca de... parca 410Nm are limita maxima ambreiajul de pe ALH?

Modificat de virgilutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau si eu sa inteleg ceva. Cand se schimba injectoarele, practic masina primeste mai multa motorina? Si ce se intampla daca ii dai numai gaz, fara sa ii dai si aer?
Scoate fum :Driver: Ca atare, trebuie refacut softul dupa schimbarea injectoarelor, ca sa creeze mai multa presiune turbina.
cu cat creste cuplul la schimbarea injectoarelor?

Probabil undeva la 35-40Nm...

iar apoi, din soft, nu se poate face o customizare a cuplului (cu tot cu up de CP), ca sa nu treaca de

Ba da, se poate limita cuplul din soft, in felul asta o sa te bucuri de toata cresterea de putere de pe la 3000rpm incolo

... parca 410Nm are limita maxima ambreiajul de pe ALH?

:Driver: 410Nm n-o sa vada un ambreiaj de ALH in vecii vecilor :Driver: vreo 350 seria "buna", vreo 300 seria "slaba".

Am facut la repezeala o poza cum ar trebui sa arate graficul de cuplu in diferite situatii. Am presupus cuplu maxim doar cu chip 285Nm si cu tot cu injectoare 325Nm si am presupus totodata ca limita de cuplu va ramane la 285 si dupa injectoare, pentru a proteja ambreiajul. In felul asta, la 2000 masina va trage la fel iar pe masura ce se apropie de 3000 va da tot mai mult din puterea in plus data de injectoare, pana cand la 3000rpm o da pe toata.

pp520si4.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu cat creste cuplul la schimbarea injectoarelor? iar apoi, din soft, nu se poate face o customizare a cuplului (cu tot cu up de CP), ca sa nu treaca de... parca 410Nm are limita maxima ambreiajul de pe ALH?

Nu prea cred ca tzine 410nm da ma rog....idea e ca duzele iti dau 40-50nm,da se poate face un chip custom cu un cuplu mai jos...but what's the point?Sa protejezi ambreiajul?...mai bine il schimbi cu unul performant sa te bucuri cu adevarat de duze!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiam ALH stoc are 210 nm...iar recomandat maxim ambreiajul tine 270 nm. Sunt pe forum colegi cu 300 nm care nu au probleme, dar poate sunt norocosi. Ambreiajul ala puternic a fost montat pana in 2002 si tine cam 350nm si 150cp.

La capul de pompa....si ALH manual are tot de 10, iar cel automat are de 11mm. Atunci nu e nici o diferenta fata de ASV. Cat despre duze..voi alege PP764 nu pentru putere ci pentru a controla mai bine timpul injectiei ( EGT mai mic). Oricum voi lda fuelingul cat mai spre normal.

Sper ca cu turbo normal si duzele astea sa scot ~140cp. In continuare ramane de vazut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt pe forum colegi cu 300 nm care nu au probleme, dar poate sunt norocosi.

BogdanG are alh + chip + pp520 (deci peste 300Nm) fara limitare de cuplu si merge...

Ambreiajul ala puternic a fost montat pana in 2002 si tine cam 350nm si 150cp.
A mea e 2001 si nu e ala puternic.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa putem sa zicem ca ender avea alh+chip+PP520 si dupa 2 sapt avea deja Sasch upgraded.

Tu la fel doar cu chip te plangeai la un moment dat iarna ca iti patineaza.

Eu raman la ideea cu norocosi, sau cu oameni care merg foarte cumpatat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Alextz eu zic ca sa controlezi mai bine fuelingul pp520 sunt mai bune.cu cat sunt mai mari cu atat se controleaza mai greu.Sunt sigur ca vei ajunge 130-140 cu aceste duze,iar despre ambreiaj sper sa iti tzina cum zici tu ;)

Good luck.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu il schimb odata cu duzele si tot un Spec imi voi lua. Oscilez intre 2+ si 3 pentru ca vreau totusi un feeling cat mai aproape de stock.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci un ambreiaj de ASV 110 CP CR cat cuplu/cp rezista lejer? ma bate gandul sa fac un chiptuning dar

1). nu vreau fum

2). nu vreua sa stric ceva.

pe la cati cai/cuplu se poate face safe?

thx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alexutz un stage 1 atunci iti ajunge...tzine 450nm mai mult de atat nu cred ca ai nevoie daca nu vrei sa depasesti aceast cuplu.Iti recomand sa iti schimbi si volant ca nu stiu daca cea stoc va rezista(daca tot faci o treaba fa-o pana la capat)

@scirocco cred ca fara smoke 150-160.Daca iti pui turbina mai mare smokeul va incepe sa apara mai frecvent sub 1800 rpm daca o calci prea brusc

Modificat de im570rm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bine ca mai exista oameni ca im570rm. Deci stage 1 tine 450nm......pentru mine cel putin este excelent. volant automat intra in calculele mele. Orice informatie noua ma ajuta sa-mi fac o idee mai buna despre aceste modificari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hehe thx,eu vb din propia experienta ca am trecut prin asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!