Jump to content

Probleme AC Fabia


rvacaru
 Share

Postare recomandată

MarlboroMan

Corect. Din moment ce nu mai circula aer prin instalatie, nu circula nici mirosul. Cureti inatai instalatia si apoi, pentru a preveni (re)venirea folosesti metoda cu oprit AC si apoi ventilat un pic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 714
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    100

  • bogdanodobescu

    64

  • Carmina

    33

  • catalinx

    30

Pentru a avea acces usor la partea din spate a evaporatorului (partea dinspre compartiment motor) astel incat sa se poata curata cu produse specifice pentru instalatia de aer conditionat, se da jos torpedoul, aeroterma, filtrul de polen. Pe urma se vede, printr-o deschizatura in partea stanga a locului aerotermei, lateralul evaporatorului si o conducta. Prin acea deschizatura intra foarte usor mana si se simte (nu se vede) toata partea din spate a evaporatorului. Prin aceasta deschizatura se pulverizeaza solutia, spuma sau ce se doreste direct pe evaporator. Efectul este mult mai bun decat cu solutiile pulverizate in habitaclu cu ventilatia pe recirculare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pare ca am gasit ceva din ceea ce ma interesa, sper ca maine dimineata sa pot rezolva cu valva problema, se pare ca se blocheaza in timp si trebuie deblocata...

http://img10.imageshack.us/img10/4420/drenajcondens.jpg

Modificat de cgadalean
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am gasit valva respectiva dar azi am curatat sistemul cu un spray/spuma Air Cleaner no name si parca mirosul a disparut, inca e prea devreme pentru o parere dar sper sa fi scapat de mirosul de statut/mucegait. In continuare caut scurgerea condensului...

Modificat de cgadalean
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Concluzia a fost: motor codat gresit (00031 in loc de 00071). Recodat - rezolvat.

...

Incerc sa imi aduc aminte cu ce a coincis aparitia problemei si cred din ce in ce mai mult ca a fost vorba de o perioada in care am avut probleme cu bateria si chiar a stat masina cateva zile fara. O fi fost de la lipsa de tensiune sau de la tensiunea mai mica... nu pot afirma cu tarie, dar cred ca aici undeva e cauza.

Exact :D E veche povestea... am impresia ca doar la AUB face asa. Daca sta un timp fara baterie (n-am reusit sa deduc cat) se pierde codarea corecta. O fi un bug in softul din ECU. Bine ca stim rezolvarea, mie (in 2003) mi-a luat o gramada de vreme sa ma prind :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Cine ma poate ajuta si pe mine cu recodare pentru AC ??? Am patit la fel ca ceilalti...mi se aprinde becul ca si cum ar functiona, dar nu porneste compresorul, si cred ca de la el mi s-a aprins in bord si martorul de check engine. Mentionez ca incarcarea cu fron a fost facuta acum un an si nu l-am folosit de mai mult de 10 ori pana akum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai timp maine sa-mi faci o vizita?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

OK, probleme cu AC-ul, iarasi, de fapt nu s-au rezolvat ;) .

Instalatie AC verificata si reincarcata cu freon.

Diagnoza - motorasul de recirculare contact imperfect sau ceva de genul, cert este ca merge cand vrea, nu ma incurca lucrul acesta pentru ca nu l-am folosit nicidoata :( .

Simptome:

Cam la 70% din drumuri functioneaza optim, baga rece cand vreau rece, baga cald cand vreau cald, dar in restul de 30% se incapataneaza sa faca invers.

Deci vara baga caldura la maxim cu temperatura setata pe minim, cu sau fara AC pornit, cu sau fara ventilator pornit, baga cald de crapi si iarna, cu temperatura setata pe maxim cald, face invers.

Daca are cineva vreao idee, vreo raza de speranta :) ca vine vara si e grav, sunt dispus sa fac un drum la Bucuresti/Pitesti/Sibiu daca duce la rezolvarea problemei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur eroarea e la recirculare si nu la airflow flap?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm, evident ca nu m-am mai uitat peste diagnoza de cand am facut-o, zice "Positioning Motor for Temperature Flap" si "Motor for Outside/Recirculated Air Flap":

Address 08: Auto HVAC		Labels: 6Q0-820-045.lbl
Part No: 6Y0 820 045
Component: Klimaanlage X0830

9 Faults Found:
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
30-00 - Open or Short to Plus
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
41-00 - Blocked or No Voltage
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
28-10 - Short to Plus - Intermittent
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
29-10 - Short to Ground - Intermittent
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
28-10 - Short to Plus - Intermittent
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)
55-00 - Adaptation Not Successful

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FAza cu cald cand nu trebuie si rece cand nu e nevoie se trage de la V68. Solutia e schimbarea lui, reparatie nu tine decat 2-3 luni nmaxim, si la cat e de munca pentru demontare si montare nu merita. Ar trebui schimbat si celalalt dar nu influenteaza asa mult functionarea.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut ca e mult de munca, merita luat de la dezmembrari sau mai bine unul nou?

Este o operatie pe care o faci, daca da, cam cat costa toata distractia? (da-mi PM)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti lua si de la second dar gandestete ca poate avea aceeasi defectiune. MA bag si la astea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit-o azi: am pornit masina, vreau sa dau drumu' la AC si nu mi se aprinde beculetul AC. Dupa verificari si incercari am constatat ca nu porneste compresorul, este doar ventilatie. Daca apas pe butonul AC sau cel de recirculare ele nu se aprind. Inca o chestie in plus este ca... iluminatul din zona butoanelor de reglare a climei, aerului este inchis (nu se aprinde cand trec pe faza scurta; deci doar iluminatul de pe consola din dreptul celor 3 rozete in care reglezi temperatura, treptele si pe unde iti baga aerul).

Aveti idee ce poate sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-are treaba iluminatul, ala e marunt, se schimba beculetul de sub butonul de reglaj turatie aeroterma.

Cu A/C-ul trebuie investigat. Trebuie inspectate conexiunile electrice la compresorul de clima. Vazut daca ai vreun defect in controller-ul de ac (in caz ca ai presiune scazuta este posibil sa gasesti o eroare pe senzorul de inalta presiune G65, de ex. low pressure). Daca ai defect atunci e clar ca nu ai suficienta presiune de agent in instalatie si trebuie sa mergi la un service sa faci golire/umplere si verificare pierderi. Daca si dupa operatia asta nu porneste atunci trebuie verificate electroventilatoarele. Daca nu pornesc (la unele modele de fabie e 1 ventilator, la altele sunt 2) atunci presiunea pe circuitul de joase din instalatie nu scade iar compresorul de clima se decupleaza. Marog, e ceva de munca. Intai de toate pune testerul si vezi ce gasesti in controller-ul de clima. (adresa 09 parca).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai ce am pus freon in instalatia de AC pe o Fabie 2001 AUB, si nu pleaca compresorul, am fost cu el la o scanare si la autotest porneste, si imi genereaza 2 erori:

-0332 Senzor temperatura vaporizator Intrerupere/Scurtcircuit plus

-0333 Senzor de inalta presiune Intrerupere/scurtcircuit masa

Daca apas butoanele de AC si recirculare, ele se aprind dar compresorul nu porneste am incercat sa masor tensiunea care vine la compresor si am vazut ca nu sunt decat niste variati mici 0.01V 0.02V, dar nu sunt foarte priceput -ar trebui sa vina 12V?

Daca a mai patit cineva la fel, va rog sa ma ajutati cu recomandari, sfaturi .

Multam mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cauza senzorului de presiune nu cupleaza compresorul. Verifica firele de la senzor conform schemelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-0333 Senzor de inalta presiune Intrerupere/scurtcircuit masa

Adica asta! G65 cum i-am zis eu mai sus cand am explicat pentru Romyy.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Culmea,... aseara dupa cuplarea si decuplarea contactului de vreo 2 ori, a pornit. Adica la comutarea pe pozitii, s-a aprins iluminatul la cele trei butoane de reglare si au mers si butoanele AC si recirculare si a pornit si compresorul. Dar la oprirea masinii dupa ce am stins pozitiile... mi-au ramas iluminate butoanele de reglare de la trepte de ventilatie si pe unde baga aeru'... (dar nu asa de puternic iluminate ca restul luminilor de pe bord); o sa incerc sa pun o poza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Opaaa, atunci alta-i buba. Sa fie oare probleme de alimentare la unitatea de clima? Asa s-ar parea. Sau contactul de cheie, partea electrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Am verificat mufa din dreapat care apare si pe schema si am curent pe fire, rezolvarea ar fi inlocuirea acestui sensor G65 sau este alta problema.( mentionez ca acum o sapt am refacut completare freon+ulei si pe autotest pleaca compresor)

To Al Bundy: ma poti ajuta cu o rezolvare si evntual sa-mi trimit pe PM cam cat m-ar costa.

Multumesc de ajutor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca dupa completare cu freon apare eroarea de senzor presiune , atunci trebuie schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanodobescu

salut

am o problema si eu la ac

cand am cumparat masina(sh) nu mergea ac-ul, am mers la service si mi-au zis ca ii fac o diagnoza si apoi daca nu sunt pierderi imi pun freon. diagnoza a fost ok, am pus freon, a mers ac-ul, dar dupa o sapt vad ulei pe scut, dau jos si vad ca imi curge pe la o conducta.

merg inapoi si imi spun ca ei mi-au facut diagnoza la -1 bar si compresorul baga 6-7 bari si ei nu puteau sa depisteze "gaurica"...bla,bla, au recuperat 100g din 550g freon si a cam ramas can tren, asta e.

problema e cu conducta care tre sa o schim(ca de lipit nu crerd ca se poate) si nu stiu daca o gasesc pe componente.

incerc sa o identific in manual si ii pun o poza.

aku nu reusesc, dar in manualul de aici(de pe forum) este la pag. 69 si se vede mai bine la pag 71, fig.2 de la aerul conditionat.

ma ajuta cineva cu solutii: gasesc numai conducta aceea, sa o iau de la sh o gasesc, daca da, cum se face/desface mai exact(decat in manual)?

Va foarte multumesc!

Modificat de bogdanodobescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu rezolvarea partiala... la problema mea.

Era pe partea electrica. Adica, era oxidata placuta cu integrate... dupa curatarea cu spray si carpa a mers ok. Din cate am inteles de la tipu` care s-a uitat acolo,... nu trecea curent nici 1 volt. So, era pe partea electrica.

In schimb am descoperit alta smekerie: dintre cele 2 ventilatoare de sub capota,... am inteles ca unu` e pentru turatie mica si al doilea pentru turatie mare. Primul porneste normal..., al doilea in schimb porneste cand ii da senzorul cred informatia ca trebuie sa mai raceasca. De fapt... porneste,... merge putin apoi se opreste... si iar porneste cand ii da senzorul... si iar sa opreste.

Din cate am inteles amandoua ar trebui sa inceapa sa se invarta cand dau drumu la AC.

Modificat de Romyy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu. Si la mine fac la fel ventialtoarele cand pornesc aerul conditionat. Al 2-lea ventilator porneste putin, apoi se opreste si tot asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!