Jump to content

Probleme AC Fabia


rvacaru
 Share

Postare recomandată

Imi poti da cateva detalii despre motorasul acela? Am incercat sa caut si nu am gasit nimic. Sincer, habar nu aveam ca e un motoras care regleaza temperatura. Ma gandeam ca e ceva mecanic, cu un comutator si eventual un senzor.

 

Later edit: am gasit, este vorba de motorasul v68, nu? Daca ar fi acel motoras, nu ar trebui sa bage mereu aer cald? Cand comutatorul este pe 16 grade aerul e ok, rece.

Modificat de ionutvd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 714
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    100

  • bogdanodobescu

    64

  • Carmina

    33

  • catalinx

    30

DA, despre acel motoras e vorba. In cazul tau el nu mai regleaza progresiv fluxul de aer, merge doar la capetele de cursa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna.

Intreband cand pe unul cand pe altul, despre ce rol ar putea avea butonul din poza, am ajuns sa aflu ca de fapt acel buton ar fi pentru cuplarea compresorului de clima. Mi s-a spus ca nu stiu din ce motiv compresorul nu cupleaza in mod normal si acest buton ar fi "solutia". Pe proprietar nu am apucat sa il intreb despre acest buton, oricum el fiind doar un afacerist cu masini SH cu siguranta ca nici nu ar fi stiut (sau poate ca da?).

 

Cand apas butonul se aprinde becul rosu din dreapta lui si se aude anclansarea unui releu.

 

Pe mine nu ma deranjeaza ca trebuie sa apas un buton in plus pentru a porni clima (deci sa apas acest buton + butonul specific "AC") insa nu stiu daca "solutia" nu are si dezavantaje. Unul dindezavantaje ar fi ca, din moment ce nu cupleaza, poate nici nu decupleaza compresorul, insemnand ca baga frig incontinuu. Sau gresesc?

 

Alte dezavantaje care ar mai fi?

 

De ce sa se fi complicat cineva sa traga fire pana in bord pentru a porni si opri compresorul in loc sa repare? Chiar asa, ce ar fi de reparat?

 

Mersi.

 

P.S. Mentionez ca anul trecut am facut "plinul" de freon si de racit raceste bine in masina.

post-119838-0-89680300-1397589231_thumb.

Modificat de sigisius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FA o diagnoza si posteaza sa vedem ce erori apar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce nu urmaresti traseul firelor sa vezi unde duc,ce fac si de ce le-a pus,probabil mai usor/mai ieftin a fost sa puna buton decat sa repare cu o schema electrica cu siguranta o sa iti dai seama de ce a fost pus acel buton 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil nu sunt primul cu probleme la furtunele de proasta calitate dintre condensator si vaporizator.

Pe cel marcat am pierderi de freon ( nu mari ) evidentiate prin uleiul scurs in partea de jos.

Pana acum am mers pe ideea de a mai incarca odata la 2 ani cu freon si basta, furtunul cu pricina se pare ca e f scump si schimbatul idem.

 

Ceva solutii mai economice ?

post-14418-0-15342800-1397655912_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce nu urmaresti traseul firelor sa vezi unde duc,ce fac si de ce le-a pus,probabil mai usor/mai ieftin a fost sa puna buton decat sa repare cu o schema electrica cu siguranta o sa iti dai seama de ce a fost pus acel buton 

Sunt convins ca are senzorul G263 dus s a legat butonul pe firele ce pleaca catre compresor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar cat sa fie de scump un senzor din asta incat sa determine proprietarul (sau poate samsarul?) sa recurga la tras fire si pus buton aditional in bord? Poate ca s-a stricat ceva mai scump de atat, altfel pentru un 25...30 Eur cat o fi un senzor din asta trebuie sa fi crazy sa faci asa ceva.

De ce aud releu in bord cupland atunci cand apas butonul respectiv? Asa se aude si in mod normal, cand se apasa butonul "AC"?

In aceasta situatie ce dezavantaje am? Probabil in felul acesta nu mai cupleaza si nici decupleaza automat compresorul. Alt dezavantaj care ar fi si care sa ma determine sa pun la punct clima?

Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

120 L cat de lung e furtunul respectiv? e cel care merge spre radiator? De ce spui ca e scump si de schimbat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar cat sa fie de scump un senzor din asta incat sa determine proprietarul (sau poate samsarul?) sa recurga la tras fire si pus buton aditional in bord? Poate ca s-a stricat ceva mai scump de atat, altfel pentru un 25...30 Eur cat o fi un senzor din asta trebuie sa fi crazy sa faci asa ceva.

De ce aud releu in bord cupland atunci cand apas butonul respectiv? Asa se aude si in mod normal, cand se apasa butonul "AC"?

In aceasta situatie ce dezavantaje am? Probabil in felul acesta nu mai cupleaza si nici decupleaza automat compresorul. Alt dezavantaj care ar fi si care sa ma determine sa pun la punct clima?

Mersi.

O diagnoza ai facut totusi sa vezi ce erori sunt pe clima?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar cat sa fie de scump un senzor din asta incat sa determine proprietarul (sau poate samsarul?) sa recurga la tras fire si pus buton aditional in bord? Poate ca s-a stricat ceva mai scump de atat, altfel pentru un 25...30 Eur cat o fi un senzor din asta trebuie sa fi crazy sa faci asa ceva.

De ce aud releu in bord cupland atunci cand apas butonul respectiv? Asa se aude si in mod normal, cand se apasa butonul "AC"?

In aceasta situatie ce dezavantaje am? Probabil in felul acesta nu mai cupleaza si nici decupleaza automat compresorul. Alt dezavantaj care ar fi si care sa ma determine sa pun la punct clima?

Mersi.

probabil sunetul este cand cupleaza compresorul sau chiar ai un releu pe traseul firelor...greu de spus asa pe nevazute...cauta un electrician si o sa afli si enigma butonului aditional si pune totusi un tester si vezi ce zice

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

120 L cat de lung e furtunul respectiv? e cel care merge spre radiator? De ce spui ca e scump si de schimbat?

 

Cam 30 de cm cu totul. E compus din 2 flexibile, un cot de AL si imbinari de rahat...pe acolo si pierde freon.

Iesire din condensator spre vaporizator, e pe presiune inalta.

Se gaseste numai la "dilari" din ce am cautat pana acum, si desigur cu marginea lor de 300% nu are cum sa fie ieftin...

De schimbat inca nu se baga decat tot "dilarii" caci nu e o simpla diagnoza sau incarcare cu freon care se poate face in parcare sau in garaj....

Iti trebuie niste SDV-uri cu care scoti si pui la loc furtunul ala....apoi testare vacuum/incarcat iar cu freon si ulei toata instalatia.

Acum cred ca-ti dai seama de toata "distractia"......de la 5 milioane in sus.....

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandeam ca oare nu il gasesti la dezmembrari? chiar daca de montat il vei face la reprezentanta daca nu gasesti alt service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Huh....

- ala crezi ca e in stare perfecta ?

- si cum il scot eu de acolo fara unelte ?

 

Nu merge cu sh-uri aici. Nu e un plastic sau o componenta care nu se uzeaza in timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda, in stare perfect nu gasesti, iti asumi riscuri.

Dar daca ai taia la capete faci un U dintro teava(poate cupru) si o sudezi la capete? Teoretic tre sa tina la presiuni. Apoi cureti si incarci instalatia cu freon/ulei si poate cel mult tre sa izolezi putin teava.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Man, ma faci sa rad..:)

Daca era asa simplu de ce nu a facut fabrica ?

 

Acolo e vorba de altceva, de fapt cordonul acela face legatura intre condensatorul de clima care e supus la vibratii si nu e static, si conductele fixate pe caroserie, statice. Tocmai de aceea e un element mobil...in plus e facut cu cap, tocmai ca sa retina in partea de jos impuritatile.

E gandita foarte bine instalatia, componentele sunt ok, flexibilele astea sunt de rahat impreuna cu conectorii respectivi.

 

Astept si indicatii cu privire la service-uri unde ati lucrat la clima prin capitala si ati fost multumiti de profesionalismul celor de acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu incercam doar sa iti dau idei, in teorie orice e posibil... :bom:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

buna seara colegi , 

 

  Am si eu o problema cu clima , si anume :

      in urma cu 2 saptamani am fost la un service din Tm pentru o reincarcare de freon , baiatul de acolo mi-a verificat daca am presiune si daca mai am freon in instalatie (mai aveam 0 grame :)) , m-am bucurat intr-un fel ca am zis baga freon si gata am "frig" in masina pe timpul verii ) dupa ce mi-a pus freon a dat drumu la clima si si-a dat seama ca compresorul nu porneste si mo sfatuit sa merg in alta parte sa verific daca merge compresorul ca el nu are cum si sa revin la el dupa aceea ( sa fac ce la el nu stiu ) .

     Coincidenta sau nu dupa ce am plecat de la el la vreo juma de ora - o ora mi s-a dus termistorul ( inainte mergea doar treptele 2,3,4 dupaia doar treapta 4 ) . Eu inainte aveam probleme cu siguranta de la ventilatie pentru ca tot se topea , am pus la un moment un de 30A si nu am mai avut probleme pana s-au ars firele pe acolo . in weekend am citit pe forum si am gasit postul acela cu aeroterma unde explicati cum v-ati reparat si voi treptele ( si vreau sa va multumesc pentru ca m-ati scutit de niste bani dati la service) si m-am apucat de demontat bordul am gasit termistorul acela , am cumparat altul , l-am inlocuit si acum merg toate cele 4 trepte. 

 

    Problema ceea mare ar fi ca azi tatal meu a fost la un alt service pentru a verifica compresorul iar domnul de acolo mi-a spus ca nu stiu ce sonda de la compresor ii dusa si compresorul nu primeste curent ( dar are presiune) si ca nu gasesc doar aceea sonda ci doar cu compresor cu totul la schrot sau nou (cam scump) .

 

   Eu din ce am citit pe forum am vazut ca unii dintre voi ati rezolvat problema cu o simpla recodare ( ceea ce as dori si eu sa incer doar ca nu am posibilitatea ) . 

  M-ati putea sfatui ce anume sa verific poate ii alta cauza pentru ca nu prea as vrea sa cumpar acuma alt compresor :( 

 

multumesc .

Modificat de emyLo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posteazaerorile asa cum apar pe tester, inclusiv cea de la ecu. Adica, pune un AUTOSCAN.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai nu prea am cum sa mai aflu erorile de la test ca le-am facut acolo la service si na :( .... maine voi merge la cineva sa vada daca chiar nu primeste curent compresorul si daca se poate repara ceva sau trebuie neaparat inlocuit 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

autoscanul e singura metoda sa primesti sfaturi online valabile

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok am reusit sa fac azi sa ii dau autoscan si iata rezultatele :

 

sigurantele le-am verificat toate si cele de pe baterie si cele de la panou si is in regula toate 

 

 

Chassis Type: 6Y - Skoda Fabia I
Scan: 01 02 03 08 09 15 17 19 25 37 44 46 55 56 76
 
VIN: TMBMD   Mileage: 122890km/76360miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine        Labels: 036-906-034-APE.lbl
   Part No: 036 906 034 BK
   Component:  MARELLI 4LV       3335   
   Coding: 00095
   Shop #: WSC 11587  
   VCID: 5CB39043E4EB
   TMBMD26Y1Y3055498     SKZ7Z0Y0511771
 
1 Fault Found:
18020 - Engine Control Module Incorrectly Coded 
            P1612 - 35-00 -  - 
Readiness: 1110 0101
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes        Labels: 6Q0-907-37x-ABS.lbl
   Part No: 6Q0 907 379 
   Component: ABS 5.7     FRONT   V00  
   Coding: 00044
   Shop #: WSC 13765  
   VCID: FAFF76DBCE1F
 
No fault code found.
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC        Labels: 6Q0-820-045.lbl
   Part No: 6Y0 820 045 
   Component: Klimaanlage        X0760  
   VCID: F2EF5EFB966F
 
1 Fault Found:
00898 - Control Circuit A/C compressor 
            30-00 - Open or Short to Plus
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect.        Labels: 6Qx-937-049-B.lbl
   Part No: 6Q1 937 049 
   Component: BORDNETZ-SG.        1S30  
   Coding: 09394
   Shop #: WSC 13765  
   VCID: F8FB6CD3F013
 
3 Faults Found:
00966 - Fuse for Blinkers (S151) 
            37-10 - Faulty - Intermittent
00900 - Fuse for Signal Horn (S194) 
            37-10 - Faulty - Intermittent
00969 - Fuse for Heated Rear Window (S41) 
            37-10 - Faulty - Intermittent
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags        Labels: 6Q0-909-605-VW5.lbl
   Part No: 6Q0 909 605 H
   Component: 02 AIRBAG VW5  08   0004  
   Coding: 12338
   Shop #: WSC 13765  
   VCID: 3C7330C304AB
 
1 Fault Found:
00532 - Supply Voltage B+ 
            07-10 - Signal too Low - Intermittent
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments        Labels: 6Yx-9xx-xxx-17.lbl
   Part No: 6Y1 919 870 B
   Component: KOMBIINSTRUMENT VDO V06  
   Coding: 22142
   Shop #: WSC 01870  
   VCID: 448348237C5B
   TMBMD26Y1Y3055498     SKZ7Z0Y0511771
 
No fault code found.
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway        Labels: 6N0-909-901-19.lbl
   Part No: 6N0 909 901 
   Component: Gateway K<->CAN    1S30  
   Coding: 00014
   Shop #: WSC 13765  
   VCID: F0EB54F39863
 
No fault code found.
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 44: Steering Assist        Labels: 6Q0-423-156.lbl
   Part No: 6Q0 423 156 E
   Component: Lenkhilfe           0001  
   Coding: 00110
   Shop #: WSC 00000  
   VCID: 316D11F7D3E9
 
No fault code found.
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv.        Labels: 6Q0-959-433.lbl
   Part No: 6Q0 959 433 C
   Component: 07 Komfortgerát     0002  
   Coding: 00259
   Shop #: WSC 01870  
   VCID: 3B7133DF01A5
 
   Subsystem 1 - Part No: 6Q1959801
   Component: 07 Tõrsteuer.FS TFK 0002  
 
   Subsystem 2 - Part No: 6Q1959802
   Component: 07 Tõrsteuer.BF TFK 0002  
 
   Subsystem 3 - Part No: 6Q0959811
   Component: 07 Tõrsteuer.HL TFK 0002  
 
   Subsystem 4 - Part No: 6Q0959812
   Component: 07 Tõrsteuer.HR TFK 0002  
 
1 Fault Found:
01179 - Incorrect Key Programming 
            35-00 -  - 
 
End   ---------------------------------------------------------------------
 
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Erase DTC.

Coding: 00095 este gresit.

Tu vei scrie 00071 Do it! /Close controller/Exit.

Scoti cheia din contact, pui contact, scanezi din nou, si verifici daca a aplicat noua codare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

plus o curatare/gresare la ventilator sa nu mai arda sigurantele, firele si rezistenta de trepte.... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@carmina daca te rog imi poti spune mai detaliat cum sa procedez ? 

am luat laptopul de la un perten cu vag com`ul si nu prea stiu eu sa il folosesc :(

sau daca se poate un numar pe privat si sa te sun sa imi explici la telefon ? 

 

 

 

intre timp am rezolvat cu codarea , acuma apare 

 

Address 01: Engine        Labels: 036-906-034-APE.lbl
   Part No: 036 906 034 BK
   Component:  MARELLI 4LV       3335   
   Coding: 00071
   Shop #: WSC 11587  
   VCID: 5CB39043E4EB
   TMBMD26Y1Y3055498     SKZ7Z0Y0511771
 
1 Fault Found:
16786 - EGR System: Excessive Flow 
            P0402 - 35-00 -  - 
Readiness: 0000 0001
 
 
acuma daca pornesc ac`ul la turatia creste cam pana la 1000rpm dupa care scade inapoi , la "frig" nu prea am simtit diferenta , ma gandesc ca trebuie sa il las macar 5-10 minute pana incepe sa bage calumea frig .
o sugestie ceva sa pot verifica daca chiar porneste nenea compresor ? 
Modificat de emyLo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!