Jump to content

Probleme AC Fabia


rvacaru
 Share

Postare recomandată

bogdanodobescu

asta chiar e o preoblema, zic eu.

mie mi se pare o mare problema asta si cred ca e cauza multor defectiuni care apar dupa ce ai probleme cu instalatia si scghimbi compresorul.

mie mi s-a blocat anul trecut comresorul si am gasit in el multa pilitura si span, care sigur era si pe instalatie, si cred ca de asta mi s-a stricat si asta pe care l-am pus apoi. de aceea as vrea sa curat instalatia. daca aflati de cineva care face, anuntati-ma si pe mine, va rog, sunt inyteresat.

multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 714
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    100

  • bogdanodobescu

    64

  • Carmina

    33

  • catalinx

    30

Daca a facut mult span compresorul vechi atunci va fi destul de greu sa cureti instalatia. Hai ca conductele poate ar mai merge dar radiatoarele va fi destul de greu iar riscul este mare: sa pui alt compresor si sa se duca si ala. Am patit acum vreo 2 ani asa ceva: dupa 2-3 cicluri de spalare cu aparat specializat nu am reusit sa elimin tot spanul. Varianta radicala: am cautat prin dezmembrari radiator ac (condensorul) si vaporizatorul (radiatorul din habitaclu). Nu vreau sa te sperii dar din pacate singura solutie sigura este cea radicala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanodobescu

si instalatie de curatare unde gasesc?

cat costa operatiunea??

Modificat de bogdanodobescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general prin service=urile mari sau prin reprezentante. Cei din reprezentante sunt fortati de catre producatori sa aiba astfel de instalatii de curatat A/C. Cat costa? Cred ca ar fi cel mai ok sa te-apuci de dat telefoane. Iti recomand sa incepi intai cu reprezentantele din concern pentru ca ei au adaptoarele necesare instalatiei tale. In plus trebuie demontata valva de expansiune de pe vaporizator (radiatorul din habitaclu) si montat in locul ei un astfel de adaptor pe care il gasesti sigur in repr. VAG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanodobescu

salut

a schimbat cineva filtru uscator la fabia?

nu imi dau seama cum ajung la radiatorul de clima

va rog un raspuns, sunt cu masina desfacuta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanodobescu

am reusit sa schimb filtrul uscator, dar nici o diferenta iar. a fost mare chin.

deci am schimbat si senzorul g263, nici un efect

am desfacut compresorul, nu prezinta nici o defectiune, am inlocuit totusi electrovalva, i-am pus 150 ml ulei pag, dar dupa ce am completat cu freon nu am constatat mare diferenta fata de cum mergea, mai ales ca era si cam racoare afara, 18 grade

dupa completare, s-a dus cam pe 6 bari pe inalta si 4 pe joasa.

ce altceva inafara de compresor poate sa imi mai diminueze capacitatea de lucru a compresorului?

vreo supapa pe undeva, vreun senzor, ceva ce nu imi arata la diagnoza?

Modificat de bogdanodobescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi poate parea SF m-am lovit si eu de pb cu motorasele care comanda clapetele de aer rece-cald.

S-a blocat pe rece iar climaticul nu isi facea treaba.

Am scos si pus la loc sigurantele 3 si 12 din manual apoi a revenit la normal...

E din ciclul mici belele pornit in 1968 sau e altceva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ 120 L : motorasul acela V68 are un rezistor variabil si cu cat se invarte motorasul mai mult cu atat suprafata rezistiva se toceste mai repede. daca intr-un punct s-a tocit mai mult el nu mai trimite informatia corecta catre unitatea climatic si de acolo rezulta problemele. o rezolvare temporara ar fi sa il scoti din locasul lui ( in dreapta pedalei de acceleratie, pe peretele "aerotermei"; trebuie desfacuta cam toata partea de jos a bordului-torpedou, consola centrala si partea de la sofer de sub volan; asta daca vrei sa lucrezi usor) sa ii desfaci carcasa si sa ii pui ceva care sa apese pe rezistor-ceva de cauciuc gen garnitura care sa apese pe partea neagra cand ii pui capacul la loc. ca sa il remontezi pe "aeroterma" vezi ca are niste ghidaje pe rotita lui si pe cea de la aeroterma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hm...pina acu vreo 2 ani am tinut butonul de reglaj la max fie pe cald fie pe rece si reglajul ambiant il faceam din turatia ventilatorului si aeratoare. De cind jagoman m-a sfatuit sa folosesc climaticul la adevarata sa valoare am utilizat butonul pe trepte intermediare fiind in majoritatea cazurilor eficient sistemul.

Dar acum ajung la concluzia ca este mai fiabila varianta 1 deoarece nu se mai uzeaza potentiometrul ala belicios...

Mda...una peste alta s-a deblocat dupa resetare tensiune iar acum functioneaza din nou.

Procedeul poate fi folosit si de altii fara sa mai faca operatiunea descrisa mai sus de gabip.

Sunt oricum primele semne de uzura si trebuie luate in seama.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

De ceva timp iar a luat-o razna clima: apas pe auto, insa turatia ventilatorului e prea mica, 1-2 liniute din 7, pentru a face temperatura pe care am setat-o. De multe ori apar pe ecran 4-5 liniute la ventilator, insa el nu functioneaza deloc. Daca folosesc aerul conditionat in mod manual, adica setez eu turatia ventilatorului la 5-6 liniute, totul functioneaza normal. Intre timp, daca trec pe auto din nou, totul functioneaza cum trebuie. Suspectez vaporizatorul, insa nu sunt sigur.

Nu am incercat inca sa fac scanare cu Vag-Com, dar e clar o eroare stocata, de cateva ori la pornirea motorului ecranul de la climatronic s-a aprins si stins de 9 ori, cu toate caracterele aprinse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o scanare ar fi de ajutor, exista si probabilitatea senzorului interior care se depune praf ,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

clipirea climatronicului o face atunci cand exista o eruare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Cam liniste pe aici in ultima vreme...

Saptamana aceasta am observat ca pe la furtunul de iesire din condensator ( pe inalta presiune ) sunt urme de ulei care a si curs pe scutul de plastic de jos. E clar ca au avut loc scurgeri de freon cu tot cu ulei dar am 2 ciudatenii:

- Instalatia merge ok

- Acum nu mai exista scurgeri :)

Anul trecut am mai bagat putin freon caci scazuse eficacitatea dar in acel moment nu era freon scurs.

Ma gandesc la faptul ca a fost prea mult freon totusi in instalatiei si a fost aruncat afara pe la garniturile de etansae ale furtunului flexibil iar odata cu el si o parte din ulei...

Mai e o ciudatenie: faptul ca turul e f fierbinte in functionare ( cam 60 de grade ) iar ventilatorul merge doar pe treapta 1. Returul e ok, fara gheata si cu condens pe el adica optim...

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De regula daca instalatia prezinta pierderi , nu se va etansa de la sine , cu siguranta va ramane fara freon total functie de pierdere asta presupune si un timp anume... daca ea functioneaza in parametrii dupa cum ai mentionat teava de joasa cu ceva condens , reiese ca ai freona suficient .La o instalatie cu pierderi mici si ulei va fi foarte putin in acea zona , verifica sa nu fie ulei aruncat din alta parte decat instalatie de climatizare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa curat complet furtunelul acela de ulei si o sa vad ce si cum.

Dar oricum mi se pare cam ineficient condensatorul...in mod normal la climele de casa freonul iese rece pe inalta din unitate si chiar daca intra sus cu 75-80 de grade jos in condensator ai 10 grade...

La voi e la fel de cald turul ? ( 50-60 de grade )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

condesatorul are rolul de a raci freonul asa face transferul din lichid in vapori , iar pe teava subtire (inalta ) va fi fierbinte , elecroventilatorul functie de temperatura va functiona pe treapta 1 sau 2, daca teperatura este prea mare atunci presostatul(senzorul teperatura) va deconecta compresorul (una dintre cauze )pe joasa (teava groasa )va fi acel condens si rece functie si de temperatura exterioara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu principiul de functionare.

Vin cu date mai exacte:

- temperatura tur la intrare in condensator = 44 de grade

- temperatura tur la iesire din condensator = 40 de grade

- temperatura retur = 6 grade

- temperatura exterioara = 29 de grade

Curatat tevile si observat ca exista un cot de Al si 2 buc de furtun flexibil la iesire din condensator.

O tin sub observatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru o analiza buna va trebui sa stii presiune static pe joasa , inalta si presiune dinamic (joasa,inalta), corelata cu temperatura,

fiecare tip de agent se masoara cu un manometru special, cazul auto R134 acolo sunt gradatii ce masoara presiunea si temperatura Joasa , inalta

pentru fiecare circuit manometre separate rosu , albastru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Eu am avut probleme cu AC de cand am luat masina....

La inceput nu merge...am constatat ca ambreiajul ce cupla compresorul era 'tocit'...gata de el.

Am cautat ambreiaj si nu am gasit, iar meanicul a desfacut "cauciucul' acela si l-a pozitionat astfel incat sa cupleze....a mers doua zile, si a revenit problema patinarii ambreiajului...mecanicul s-a gandit ca, compresorul este gripat, asa ca, impreuna cu el, l-am desfacut si cu piese din alt compresor, am schimbat cilindrii care erau loviti si dupa o munca de 4 ore au fost toate bune...pana cand a cedat iarasi...

In final, am sudat ambreiajul sa cupleze direct, a mers o data, de doua ori, iar a 3-a oara a cedat de tot compresorul si mi-a blocat cureaua de accesorii....asa ca asa l-am lasat de atunci...

Compresorul este foarte scump si nu cred ca merita...insa, oare potriveste altul...daca da, ce model?

Compresorul este de firma DENSO, model 6SEU12C...pentru Fabia din semnatura.

Multumesc!

Modificat de bn64and
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu firma si modelul in manuta, n-ai cum sa iei altceva.....varianta ar fi ,,dezmembrari'', vad ca esti din Bistrita, poti face un drum la Alesd, eu am cumparat de la ei.....sunt ok.....sunt 2 care se ocupa cu dezmembrari, recomand pe cel de la iesirea din Alesd,....R@R.....sa nu fac reclama...vei iesi mult mai ieftin decat unul nou, plus ca iti dau si garantie........daca ai sotie faina, pune-o pe ea sa-l negocieze, poate mai rupi 100-150 roni, tu zici ca esti mecanicul care il va monta.... :lol: stii tu....barbatul in fata unei femei faine....se cam moaie...... :emthup:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...eu ma gandeam la alte modele, care ar putea potrivi...

ok...o sa incerc...mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

am probleme cu ventilatorul imi porneste numai in trapta 4...ce poate sa fie?,i-am inlocuit si siguranta pentru ca era arsa.............. MULTUMESC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai mult ca sigur e de la siguranta termica de 10A si 192 grade din blocul de rezistente. Demonteaza torpedoul si scoate ventilatorul ventilatorul. Acolo vei se afla grupul cu cele trei rezistente si siguranta termica.

Siguranta termica iti cumperi de magazinele de componente electronice.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nevoie sa scoti ventilatorul, grupul de sigurante la fabie se afla in stanga sus fata de ventilator, se scoate prin rasucire 30 grade, ininte de asta se scoate mufa electrica cu cablurile care vin la el. oricum, siguranta din panou cat si asta s-au ars din cauza ventilatorului care merge greu. Se recomanda suflarea cu aer comprimat, spalarea cu spray de frane si gresarea lagarelor.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu se vede ca a fi arsa siguranta termica................poate sa fie arsa fara sa se vada multumesc....

SI INCA CEVA SIGURANTA ESTE LA CAPATUL BOBINEI VERZI..SAU TOATA PIESA....SI DACA ESTE AIA MICA CU CE O DESLIPESC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!