Jump to content

Probleme AC Fabia


rvacaru
 Share

Postare recomandată

bogdanodobescu

apare tensiune 6v pe compresor, 82-83 % load si presiune nu mai stiu, vreo 10-11 bari, si cand perneste ac-ul este tens 6v, load apare la fel, dar creste presiunea pana pe la 16 bari, cam asta si imi arata temperaturile pe senzori

o sa fac azi sau maine o diag sa fac poze.

mersi, Al Bundy

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 714
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    100

  • bogdanodobescu

    64

  • Carmina

    33

  • catalinx

    30

bogdanodobescu

in seara asta mi-am mai dat seama de o chestie

de fapt, nu cred ca merge numai cand e racoare, atunci am eu impresia ca raceste , dar de fapt cred ca el merge dar la o mica capacitate pentru ca conducta de joasa e mai rece, dar nu iti ingheata mana cum ar trebui, lucru pe care cred ca atunci cand e cald de fapt nu-mi dau seama de diferenta de temperatura intre conducta de joasa si cea de mare presiune.

si oricum nu merge tot timpul pentru ca, consumul si mersul motorului variaza in timp ce merge ac

acum inclin sa cred ca e compresorul, dar oare sa fi avut dreptate tipul care mi-a spus de filtru uscator, ca m-ar usca de bani daca ar fi asa

aiurea e ca, ca sa imi dau seama daca e numai cantitatea de freon ma cam costa umplerile astea

a, si inca ceva: eu am umblat la compresor anul trecut si cand l-am reumplut tipul mi-a pus 10 g ulei si 550 freon

dar daca l-am dat jos compresorul, nu trebuia sa imi puna mai mult ulei? nu difera cant de ulei atunci cand verifici instalatia fara sa dai jos compresorul cu atunci cand umbli la el si ii curge tot uleiul?

daca ar fi asa as reumple doar instalatia cu freon si mai mult ulei si poate s-ar rezolva, poate, sper

ma dispera treaba asta , va rog sa imi spuneti ce credeti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am incarcat cu ulei/freon deci nu stiu cum e dar daca compresoru are ceva(doamen fereste) sigur gasesti ceva atelier la tine in oras care repara. O alta varianta pt a iesii mai iefin tot asa daca e compresoru ar mai fi dezmembrarile. Sa ne spui cum sa rezolvat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

compresorul e o problema foarte costisitoare. Eu incerc sa gasesc o fulie de aproximativ 1 an si nu reusesc. nu se fabrica separat. Ce ma oftica este ca baga rece ca lumea si daca il schimb cu unu la mana a doua mi-e ca nu baga rece la fel ca asta si tot asa ... Unul nou e vreo 2000 Ron. Frustrant pe timpul verii.. :huh:

Apropo ca tot e de ac. Am gasit un compresor second. Dar e o mica diferenta de fulie adica are 115 mm iar ce am montat acum are 110 mm, acelasi producator de pe acelasi tip de masina cu acelasi motor ani diferiti. Pretul e mai mult decat ok si ma intreb daca cei 5 mm sunt o problema atat de mare ... poate cineva sa ma ajute cu o parere?

Modificat de ssnyper
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanodobescu

atat timp cat se intinde cureaua nu cred sa fie o problema, eventual schimba cureaua cu un model asemanator celei de pa care e scos compresorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

apare tensiune 6v pe compresor, 82-83 % load si presiune nu mai stiu, vreo 10-11 bari, si cand perneste ac-ul este tens 6v, load apare la fel, dar creste presiunea pana pe la 16 bari, cam asta si imi arata temperaturile pe senzori

o sa fac azi sau maine o diag sa fac poze.

mersi, Al Bundy

Ai facut trestul ventilatoarelor , sa vezi daca merg ambele trepte ?

Scoate mufa de la termocupla si fa strap intre pini cu contactul pus, vezi daca merg pe ambele trepte. Asa verifici si releul de ventilatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanodobescu

verificat, merg ventilatoarele pe ambele trepte, si chiar pornesc fara probleme, atunci cand merge bine ac-ul.

ce ma intereseaza e daca totusi are vreo legatura temperatura exterioara cu functionarea ac, daca e adevarat ce mi-a spus tipul de la piese auto ca "sigur" e filtrul uscator, daca nu cumva ar trebui nschimbat senzorul g263 chiar daca nu da eroare, daca e posibil sa nu am ulei in compresor, pentru ca eu am umblat in el anu trecut si cand i-am pus inapoi ulei si freon mi-au pus 12cc ulei(nu trebuia mai mult?), sau pur si simplu e compresorul care de obosit ce e nu reuseste la presiuni mari ale freonului sa-l mai "impinga"?

mersi, albundi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atat timp cat se intinde cureaua nu cred sa fie o problema, eventual schimba cureaua cu un model asemanator celei de pa care e scos compresorul

pai modelul e chiar acelasi numai ca difera anii. In etka la cel pe care l-am gasit la dezmebrari imi da inlocuitor pe cel pe care il am pe masina, modelul gasit nu se mai fabrica. DIferenta de 5 mm probabil nu e semnificativa din moment ce etka imi da inlocuitor la 6q0 820 803D pe 6q0 820 820 803j. Asta asa ca intre timp a facut rost de etka sa nu mai ma uit la tanti de la magazin plina de intelepciune cum cauta ea intro lume necunoscuta a pieselor si da din cap ostentativ de parca citeste viitorul si a dat de apocalipsa :vaidecapulmeu: . Scuze de oftopic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi aduc aminte, inainte sa-mi cedeze G263 acum vreo 3 ani, se manifesta la fel ca la tine. Pe racoare pornea clima, apoi tot mai des nu pornea, pana aparea si codul de eroare in vag-com. S-a remediat prin schimbarea sensorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanodobescu

nu ti-a dat eroare din prima pe vagcom?

si dupa ce l-ai schimbat a mers normal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La inceput nu dadea eroare. Dupa un timp, cateva saptamani, aparea eroare intermitenta. Care rapid s-a transformat in eroare permanenta. Ar fi bine sa vezi in blocurile de masura ce valori indica sensorul cand nu iti merge, la fel este si un cod ce indica starea compresorului, adica daca este deconectat sau conectat si cauza acesteia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanodobescu

dar de fapt, ce face efectiv senzorul g263? intrerupe cumva tensiunea in electrovalva compresoruluiu?

ca daca e asa, inseamna ca nu e de vina acest senzor, pt ca atunci cand nu-mi merge ac-ul,eu am tensiune pe electrovalva.

ce stiti, pot sa am tensiune pe electrovalva si de fapt acest senzor sa-mi inchida in alt fel circuitul astfel incat sa nu mearga ac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G263 masoara temperatura din vaporizator, ce este necesar pentru a preveni formarea de gheata in vaporizator. Dar reglularizarea este facuta de modulul de AC nu direct de sensor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanodobescu

k, am inteles, dar atunci cand, de exemplu, temperatura pe vaporizator e mica, senzorul o depisteaza, trimite informatia la modul pentru a opri functionarea ac-ului. bun, cum efectiv se opreste functionarea, nu prin intreruperea curentului la electrovalva compresorului? adica eu daca am tensiune pe electrovalva si compresorul e bun, nu ar trebui sa imi mearga totusi aerul? se poate bloca cumva si circuitul a.i. freonul sau mai circule prin instalatie?

multumesc pt raspunsuri, forumisti!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fabia electrovalva modifica parca circuitul freonului in compresor, si astfel compresorul poate functiona la diferite capacitati procentuale. Am citit (atasez pagini cu descriere generala), ca chiar si cand este oprit, compresorul la Fabia de fapt functioneaza la 2% din capacitate.

AC.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare ,

Scriu si eu despre problema mea , poate s-a mai intalnit la cineva si mai exact:

In urma cu doi ani , din cauza unui accident a trebuit sa schimb radiator apa si AC si ambele ventilatoare iar cei de la service cred ca mi-ai pus ceva contrafacut pentru ca la doi ani de atunci , cand pornesc ventilatoarele prntru racirea motorului sau AC ,masina vibreaza destul de rau.

Problema cu AC-ul vine tot de la ventilatoare - cand pornsc AC-ul ,nu o ia instant , dureaza 5-7 secunde pana baga aer rece si cam 12 secunde pana pornesc ventilatoarele

Daca maisna vibreaza , va dati seama ca stiu can merg si cand nu merg ventilatoarele .

problema este : AC-ul ,dupa pornire , baga continuu aer rece in masina, dar ventilatoarele pornesc ,se invart 25 de secunde dupa care se opresc stau ceva timp (15-20 sec) dupa care iar pornesc si tot asa (timp in care in masina intra aer rece in continuu)

Am ridicat capota , si cu AC-ul pornit , am pus mana pe primul radiator (AC) iar in momentul in care se incinge de nu mai poti tine mana pe el ,pornesc si ventilatarele , merg ,cum am spus mai sus , dupa care se opresc ,pana cand ,din nou se incinge radiatorul si iar pornesc.

Este normal sa faca asa? , din cate stiu eu , de cand pornesti AC-ul si pana-l opresti , ventilatoarele trebuie sa se invarteasca continuu.

Cand ventilatoarele pornesc pentru racirea motorului , acestea merg normal adica timpul de lucru este normal 2-3 minute fara intrerupere

Sper ca m-am facut inteles ,

Va multumesc anticipat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA tine se pare ca nu functioneaza treapta 1 de ventilatoare, nu ai vreo siguranta arsa ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanodobescu

revin cu problema mea. am schimbat g263 si nu se intampla nimik.

incep sa cred totusi ca e compresorul, porneste numai cand vrea el, dar e ciudat: cateodata porneste numai daca o turezi, iar altadata, in special daca e cald motorul numai daca o las la relanti.

nu stiu ce sa cred de ce sustine tipul de la piese auto ca el e sigur ca ar fi filtrul uscator, ce face filtrul asta? sa ma risc sa schimb si asta? e cam scumpisor, vro300 lei si trebuie si reincarcat cu freon pt ca e undeva in radiator am inteles?

se justifica cumva ca e defect daca pleaca ac-ul la turatii diferite?

Modificat de bogdanodobescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA tine se pare ca nu functioneaza treapta 1 de ventilatoare, nu ai vreo siguranta arsa ?

Multumesc , am verificat si sigurantele dar se pare ca nu este niciuna arsa si cele din masina si cele din capacul bateriei au fost verificate

o intrebare am , are ceva daca il las asa si folosesc aerul doar la drum intins? ca vara asta sigur nu am buget sa-l repar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Uscatorul" retine apa din instalatie iar daca acesta este saturat se fac "dopuri" de gheata in vaporizator iar freonul circula cu dificultate.

LA tine se pare ca nu functioneaza treapta 1 de ventilatoare, nu ai vreo siguranta arsa ?

Multumesc , am verificat si sigurantele dar se pare ca nu este niciuna arsa si cele din masina si cele din capacul bateriei au fost verificate

o intrebare am , are ceva daca il las asa si folosesc aerul doar la drum intins? ca vara asta sigur nu am buget sa-l repar

Daca nu-s sigurantele trebuie sa fie rezistenta despre care s-a mai discutat, dar la mine pe caldurile astea vent. merg in treapta a doua.

Modificat de catalinx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanodobescu

pai daca ""Uscatorul" retine apa din instalatie iar daca acesta este saturat se fac "dopuri" de gheata in vaporizator iar freonul circula cu dificultate.", atunci nu e acesta de vina, pt ca la mine nu pleaca ca sa se poata forma gheata, deci nu-mi ramane decat compresorul. uscatorul asta cat de des se schimba, sau cand ajunge la saturatie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uscatorul se schimba doar daca instalatia a stat deschisa ceva timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanodobescu

instalatia a stat anu trecut deschisa, dar am inchis-o cu niste pungi cu elaastic, cat am reparat compresorul, vreo saptamANA

aku l-as schimba, dar asta implica si curatirea intalatiei logic,nu? am inteles ca potfi si impuritati de la el,nu?

inprincipiu, trebuie sa fac urmatoarele

1:golire instalatie/umplere instalatie=150 lei

2:filtru uscator: 270 lei minim

3:curtsatire instalatie: 150-200, nu stiu exact?

3:compresor sh :800 lei minim

4:manopera:100 lei in spatele blocului

cam 1500lei, vai mama, mai bine merg numa noaptea cu masina!

ma apuc de strans bani, dar nu stiu daca merita

sunt cam desumflat, sa inteleg ca e punctul slab la grupul vag climatizarea, nu mai sunt asa de fanskoda:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanodobescu

instalatia de ac cum se curata de impuritati, ma refer la circuitul de freon, adica span de pe la compresor, sau cica si filtrul uscator poate sa lase impuritati care raman inn instalatie si pot sa blocheze compresorul

as vrea sa o curat, m-am hotarat sa investesc niste bani dare sa imi mearga ac-ul, sunt disperat

unde si cum se curata, stiti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am auzit la noi pe cineva capabil sa curete instalatia(vacumeaza instalatia si cica gata), dar se face prin purjarea de azot lichid dupa care vacumare si reumplere, dar sa fiti atenti ptr. ca trebuie si ulei PAG sau POE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!