Jump to content

Probleme AC Fabia


rvacaru
 Share

Postare recomandată

S-o luam metodic:

valorile de acolo sunt cele comandate de unitatea de clima, nicidecum cele obtinute (ma refer la fanstage 1 on si load 82%)

stage 2 on o sa vezi cand motorul are peste 98 grade si cuplezi Ac, mai bine zis cand o sa vezi stage 1 on fara AC cuplat si cuplezi Ac si trece pe 2.

compresorul (valva) este alimentata de clima direct si nu de releul de ventilatoare.

NU alimenta direct electrovalva cu curent.

daca ai facut verificarea cu strapurile in termocupla si pleaca ventilatorul pe tr1 fara contact si pe 2 cu contactul pus atunci releul e ok si iese din discutie, asta inseamna ca si sigurantele sunt ok.

Dupa cum spuneam, comanda electrovalvei pleaca de la clima , mufa t16e pin 15 culoare fir negru/verde, ajunge in mufa T11d pin g in panoul de trecere catre motor, ajunge in mufa T2k pin 1 de care vb mai sus prinsa pe cutia de viteze , firul trece in verde/negru si ajunge la electrovalva pe pinul 1. Pinul 2 culoare maro negru ajunge pe aceeasi mufa de pe cutie, pin 2 schimba culoarea in maro si se duce la masa.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 714
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    100

  • bogdanodobescu

    64

  • Carmina

    33

  • catalinx

    30

S-o luam metodic:

valorile de acolo sunt cele comandate de unitatea de clima, nicidecum cele obtinute (ma refer la fanstage 1 on si load 82%)

De acord insa vroiam sa punctez ca din clima PLEACA comanda de executie si tot ce trebuie catre compresor (adica avem toate conditiile de functionare indeplinite). Mai mult, daca nu ar fi mers ventilatorul am fi avut un defect pe G65 de presiune prea mare si atunci clar NU mai pornea comanda din clima catre N280. Dar asa nu avem nimic stocat, nu avem bube (teoretic) si eu atunci deduc ca compresorul NU poate sa faca presiune. Asta-i logica mea, gresesc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Omul spune ca nu are tensiune pe firul de la electrovalva. Clima masoara si curentul care trece prin electrovalva, cel putin la Octavia 2 si atunci comanda pornirea ventilatoarelor. Curios e de ce nu porneste ventilatorul si de ce nu da eroare pe electrovalva ca e intrerupta ? Sau e ok si nu stie omul unde sa masoare si sa fie defecta electrovalva ca la G5 si O2 ?

Eu unul inca nu sut lamurit de ce nu p,leaca ventilatorul.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanodobescu

vreau sa fac o recapitulare la tot ce am facut pana acum, poate am gresit eu ceva:

1.am scos mufa de la electrovalva compresorului si am verificat-o cu un creion de control de 12 V, nu da curent, nu se aprinde becul de la creion.

2.am alimentat cu 12V electrovalva si se aude un sunet ca o pocnitura si am concluzionat ca merge electrovalva.

3.am verificat toate sigurantele din panou si am fost la un electrician si mi-a verificat niste relee de pe sub volan, mi-a spus ca-s bune.

4.am facut diagnoza si am postat rezultatele.

5.imi da un fault la motorasul de la flapsurile de recirculare aer si am verificat, nu am gasit nimic in neregula acolo

6.am verificat ventilatorul de la radiator(am unul singur) alimentand mufa cu 12V si pornesc amandoua treptele

(nu am verificat daca pleaca ventilatorul atunci cand motorul este supraincins)

voi spuneti ca teoretic, dupa diagnoza e totul ok"teoretic".atunci poate nu am verificat eu bine electrovalva si sa presupunem ca primeste curent, dar nu ar trebui catusi de putin sa se reduca macar o idee turatia sau sa se simta cumva la consumul instantaneu?

eu am spus ca nu imi pleaca ventilatorul cand cuplez ac-ul, pentru ca atunci cand mergea dupa nici 30 secunde dupa pornirea ac imi pleca ventilatorul direct pe treapta a doua, iar acum de cand nu porneste ac-ul nu pleaca nici ventilatorul, dar nu am verificat sa vad daca pornit de termocupla porneste, dar totusi cred ca mi-ar fi crescut temperatura la motor pe caldurile astea, iar tepmp la motor e fix 90 tot timpul, si de aceea cred ca merge ventilatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DAca e cu cred, atunci degeaba iti dam sfaturi. Ai zic ca ai facut testul cu termocupla si pleaca ventilatoarele. Si trebuie sa masori daca ai tensiune cu mufa bagata in electrovalva, sa intepi firul de plus .

DAca atunci cand mergea AC cupla direct pe 2 si tr 1 e buna atunci releul de ventilatoare are ceva bulit in el sau nu e alimentat.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai alimentat electrovalva in timp ce mergea motorul chiar nu mai conta ce spunea calculatorul si ar fi trebuit sa se simta la turatie iar conductele sa se incalzeasca si raceasca, dupa cum spui tu ai auzit un tacanit la alimentare deci nu ai alimentat ev. cu motorul mergand ca altfel nu auzeai, incearca si in mers si daca nici atunci inseamna ca a crapat compresorul. Si nu ai spus daca ai verificat surubelul de la fulie si cauciucul respectiv.

A, si daca ar fi defect releul ventilatoarelor, compresorul tot trebuie sa simta avand in vedere ca este alimentat din calc. si atunci ar decupla din cauza presiunii dar s-ar auzii.

Am masurat impedanta electrovalvei si este de 11 ohmi.

Modificat de catalinx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanodobescu

nu am facut testul cu termocupla, azi sunt la servici pana maine dimineata, o s-o fac maine

deci pun in scurt termocupla, trebuie automat ca ventilatorul sa plece fara contact pe treapta 1 si daca pun contact sa plece pe 2, asa am inteles, e bine?

am incercat sa alimentez electrovalva si cu motorul pornit, dar 1. e bine sa il alimentez cu 12v? si 2. nu prea este pozitie acolo decat daca intep firele,nu?

si totusi ma gandesc sa verific compresorul astfel: ii scot cureaua, invart de rola sa vad daca opune ceva rezistenta, alimentez electrovalva si vad daca e vreo diferenta. ce spuneti, e relevant?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:cool: cum sa intepi firele? in nici un caz(trimiti tensiune aiurea pe cine stie unde in calculator), scoti mufa care e prinsa pe compresor si cu doua fire mai groase infigi in cei doi pini din mufa spre compresor iar daca ai temeri treci printr-o rezistenta de mai multi Wati si 20-30 ohmi, eu am alimentat direct cu mufa scoasa si nu a fost o problema cu ev. Pai cand ai alimentat cu cat ai alimentat si cum?

Compresorul opune rezistenta decat daca are ev. cuplata altfel merge in gol si este irelevant.

Modificat de catalinx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanodobescu

nu se prea poate datorita formei mufei de la compresor sa o alimentez direct in mufa si de aceea vreau sa intep firele, dar cu mufa decuplata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am facut testul cu termocupla, azi sunt la servici pana maine dimineata, o s-o fac maine

deci pun in scurt termocupla, trebuie automat ca ventilatorul sa plece fara contact pe treapta 1 si daca pun contact sa plece pe 2, asa am inteles, e bine?

am incercat sa alimentez electrovalva si cu motorul pornit, dar 1. e bine sa il alimentez cu 12v? si 2. nu prea este pozitie acolo decat daca intep firele,nu?

si totusi ma gandesc sa verific compresorul astfel: ii scot cureaua, invart de rola sa vad daca opune ceva rezistenta, alimentez electrovalva si vad daca e vreo diferenta. ce spuneti, e relevant?

Nu e relevant si nu alimenta pe direct electrovalva.

FA intai testul din termocupla, ai mai sus un link cu un pdf in care se explica intre ce pini trebuie facute puntile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin si eu cu problema la aerul conditionat

inca nu am reusit sa-i dau de cap, mie sa nu fie de la pistonasele din compresor sa piarda presiune dar cate o data merge si baga frig rau dar cum opresc motorul nu mai vrea.

totul merge ca la carte, senzori, ventilatoarele pornesc, turatia la motor creste face 83-85% load presiune de 8-9 bar (cand nu vrea si 12-14% cand vrea)

cand mi-a bagat freon si am vrut sai fac proba nu a vrut sa porneasca neam, dupa ce a plecat baiatu cu freonul la vreo jumate de ora am incercat si era congelator, el cand a masurat presiunile ii dadeau aceleasi valori pe ambele circuite (8-9 bar) si normal zicea ca pe circutil de presiune mare tre sa fie pe la 13-14 bar si pe celalalt de presiune mica undeva pe la 3-4 bar, zilele aste o sa vad daca pot sa schimb electrovalva de la celalalt compresor si sa incerc sa vad ce zice

sper ca v-au placut pozele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa pateam si eu si pana la urma nu a mai mers , daca umbli la e.valva trebuie sa bagi iar freon sa stii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da stiu merg sal recuperez si dupa schimbare sal pun inapoi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanodobescu

gat, am descoperit

azi am facut proba la temocupla, merge.

am vrut sa fac testul cu compresorul fara curea si sa il alimentez cu curent, am vazut ca nu e nici o diferenta daca invart de fulie atunci cand alimentez cu curent electrovalva si am observat ca surubul de pe fulie se misca aiurea, in toate partile.

am pus cureaua si am incercat sa il strang si s-a strambat de tot, s-a crapat si capacul de plastic, deci pa compresorul!

cam cat sa ma ajunga unul nou, sau daca e sa iau unul sh se poate verifica sa fie bun?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanodobescu

alte recomandari?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu de nici un capac de plastic, poate faci o poza , eu am luat unul sh cu vreo 600 ron si merge excelent. Este posibil sa fie de la fulie toata problema si atunci e normal sa nu plece ventilatorul daca G-ul respectiv nu simte presiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa va multumesc la toti cei ce m-ati informat si ajutat . Azi mi-a venit senzorul comandat la un dealer de piese din Constanta (80 ron) si m-am apucat si intr-o ora si 15 minute l-am inlocuit consultand un tutorial ilustrat postat de unu din voi in topic . Intradevar mi-am cam spart mainile fiindca ma grabeam dar nu este o operatie prea complicata .

Acum merge aerul fara probleme , se si vedea senzorul vechi ca era afectat si capatul lui erodat parca .

M-as duce asa ca sa feresc si pe altii de teapa care era s-o iau eu , la electricianul ala superpriceput care ma tot freca la cap ca era vorba de compresor ci nu de senzor .

Sanatate la toata lumea si aer rece ca e necesar vara . :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multa bafta

si eu l-am montat singurel, in fata blocului, intradevar m-am zgariat pe maini dar ... am rezolvat singur problema

nu raceste foarte tare sau ... cum ar trebui; raceste pe la 20 de grade

la diagnoza nu iese nimic :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@CrisH: cand ai avut ultima data R134(freonul) din instalatie verificat? Poate ai mai putin in instalatie si nu reuseste sa raceasca la randamentul potrivit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine raceste foarte bine , dupa 10 minute trebuie dat pe treapta 3 sau 2 fiindca devine diferenta de temperatura periculoasa , mai ales inperioada asta fierbinte .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti recomand sa folosesti si reglajul temperaturii, nu doar treapta de viteza. Adica sa o setezi la 22-23 grade. Se va vedea si la consum, in sensul ca daca se atinge temperatura setata, nu mai baga rece la maxim, implicit nici compresorul nu functioneaza la o sarcina mare, deci va scadea un pic consumul cu functionarea pe AC.

Un lucru interesant si bine de stiut, compresorul pe Fabia este fara ambreiaj, deci nu are ce sa se intample cu ambreiajul ei la sarcina partiala. Cateodata se va auzi un fel de huruit ce provine de la valva ce comanda sarcina compresorului.

Interesant este ca din aceasta cauza, chiar si decuplat compresorul va lucru la o sarcina de aprox. 2% tot timpul. Deci in cazul Fabiilor cred ca cade teoria de a fi necesar pornirea de cateva ori si in timpul iernii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici la mine nu raceste foarte tare in comparatie cu octavia2 de exemplu care face un frig de-ti ingheata maselele.

De exemplu la octavia 2, dat AC-ul pe LOW, temperatura in spatele vaporizatorului ajunge in general pe la 8grade (am vazut si temperaturi de 5-6 dar erau 25 de grade afara) iar la gurile de ventilatie ajungea pe la 10-11 grade.

La mine in schimb in spatele vaporizatorului nu am mai putin de 11-12 grade, deci la duze ar trebui sa fie undeva la 14-15.

De fiecare data cand spal masina am grija sa spal cat pot de bine si radiatorul de AC (atat cat se poate) indreptand jetul de apa perpendicular pe radiator dar cred ca astea sunt limitarile sistemului pana la urma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdanodobescu

revin la problema mea cu ac-ul.

pana la urma am descoperit ca totul e bine pana la compresor, vine si curent la electrovalva, dar marea problema e de la fulie,.

am scos capacul de la fulie si pilita din mijlocul capacului este rupta de pa capac, s-au rupt cele 3 picioruse.

nu stiu ce sa zic de acel surub care e pe pilita, ori e rupt si se continua in compresor, ori asa trebuie sa fie?cum trebuie de fapt?maine incerc sa fac cumva sa prind piulita la loc p[e capacul fuliei, dar as vrea niste poze cu un compresor sau o fulie desfacuta, nu prea imi dau seama cum trebuie sa fie acolo.revin imediat cu niste poze cu bucatelele pe care le-am scos.

post-63774-1281368043_thumb.jpg

Modificat de bogdanodobescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce vad piulita e rupta cu tot cu axul compresorului, nu? Adica in interiorul piulitei e un ax de metal cu filet?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@CrisH: cand ai avut ultima data R134(freonul) din instalatie verificat? Poate ai mai putin in instalatie si nu reuseste sa raceasca la randamentul potrivit.

masina o am de vreo 2 luni si...

dar presiune are, mi-a verificat-o un coleg

poate pare o intrebare prosteasca dar ... incerc sa aflu mai multe: e posibil ca freonul sa fie prea vechi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!