Jump to content

Electromotorul Se Invarte Doar Cand Vrea...


ovi2
 Share

Postare recomandată

Salut!

Dau cheie si la cald nu se intampla nimic. Curent ajunge in electromotor pentru ca martori luminosi scad in intensitate dar electromotorul nu se invarte. Dupa cateva minute(5-10-15 minute) porneste. La rece nu se intampla problema.

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • IdaMK1

    11

  • alexey alex

    7

  • AZZAD

    4

  • sorin1988

    3

Verifica firele care intra in electromotor, acelea 2 groase, care duc la baterie. Desfa de acolo si curata-le bine cu smirghel. Pot fi oxidate. Sau bucsa din cutie poate fi uzata, si atunci la cald se mai dilata si rotorul se sprijina pe stator si face scurt si nu mai invarte. Eu am patit asa, fiind bucsa din cutie, dar invartea foarte anemic. Nu ramanea mort. Am patit sa u invarta deloc si erau firele acelea si surubul cu care sunt prinse oxidate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru problema ta, pot fi mai multe cauze; incepand cu contacte imperfecte (borne baterie, borna masa, borna electromotor) si terminand cu electromotorul in sine. La electromotor pot fi : periile, starterul si de ce nu, lagarele (eu am patit-o).

Totusi, cu un search ai fi gasit dezbateri pe aceasta tema :D

LE: ha...cred ca am scris in acelasi timp cu @Imparatul :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca nu face nimic poate fi bobina de la electromotor, sau daca zici ca iti scad luminile din bord sa nu ai cumva un scurt in el

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema ta e foarte usoara.........mergi la un electrician :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine a fost odata firul de masa al caroseriei a doua oara bucsele!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca si manifestare am mai observat ca atunci cand nu invarte electromotorul daca tin cheia rotita pe start 20-30 secunde pornesta pana la urma...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine se manifesta ambele probeleme :Driver:

1. dupa ce se incalzeste motorul, daca il opresc si dau la cheie invarte foarte greu si consuma f mult de pe baterie (uneori se reseteaza ceasul de bord, alarma). Dupa vreo 5 invartiri chinuite, uneori porneste chiar cand ai impresia ca nu mai are putere sa invarta nici macar o data. Am schimbat bucsa de bronz grafitat din cutie pe care se sprijina rotorul -> fara rezultat. Am schimbat electromotorul cu totul -> fara rezultat. Am mai auzit pareri ca in acele momente se pare nici avansul nu e corect (fiind prea mare). Si chiar pare ca atunci cand da scanteie ar vrea sa invarta invers motorul. Sunt inca in cautare de solutie. Frecventa de aparitie: de fiecare data cand se incalzeste motorul.

2. dupa ce se incalzeste motorul si il opresc, uneori nu mai faca nimic cand dau la cheie. Sunt nevoit sa pornesc masina facand legatura pe bobina electromotorului intre borna de +12V (cea cu firul gros de la baterie) si papucul la care vine comanda din bord. In conditiile in care am lasat contactul pus. Si atunci porneste daca nu cumva e foarte cald motorul (vezi punctul 1). Frecventa de aparitie: din cand in cand, cam o data pe luna :Driver: . Aici suspectez contactul din bord, din moment ce se pare ca nu ajunge comanda la electromotor. Partea curioasa: daca las motorul sa se raceasca, porneste. Si nu vad cum poate influienta temperatura motorului contactul din bord. Sunt in cautare de solutii.

La rece, electromotorul invarte ca un elicopter :Driver:

Deocamdata suspectez ca problemele acestea sunt de natura electrica nu mecanica.

Ca si poveste am incercat urmatorul experiment:

Am mers cu masina pe un drum de tara si era foarte cald asta-vara. Dupa ce am oprit motorul, fireste, nu a mai vrut sa porneasca. Invartea chinuit. Am luat o sticla de apa (1,5L) si am turnat direct pe electromotor foarte incet (ca sa nu provov vre-un soc termic). Desi motorul dogorea de caldura, electromotorul s-a racit foarte eficient. Apoi a pornit brici. Concluzie: atunci sigur a fost o problema de electromotor. De atunci am schimbat electromotorul si o vreme a pornit mai bine. Apoi iarasi a revenit la simptomele vechi. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema ta e foarte usoara.........mergi la un electrician :nono:

:mop: lol , sunt de parere cu tine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ori esti ghinionist si ai luat un electromotor busit sau care s-a busit foarte repede. Da sa moara pentru ca roturul freaca de stator. Am mai zis asta. Incearca sa vazi daca s-a schimbat eficient bucsa din cutie si nu s-a deteriorat cand ai pus-o iar in acest caz rotorul se inclina putin si atinge statorul. Schimba si periile din interiorul electromotorului. Vezi ca are niste perii colectoare si mai are el ceva in interior, nu mai retin bine, dar schimba-le. Mergi la un electrician sa le schimbe. Verifica firul de masa din spatele bateriei, masa de la electromotor (parca) la caroserie sau la motor nu mai stiu exact. E un fir gros care se prinde de cutia de viteze sau de caroserie. Se vede destul de usor ca e in spate la baterie.

Eu am avut exact ce ai tu, a invartit exact la fel la cald si la rece si a fost bucsa din cutie. Am schimbat perrile din electromotor le-am curatat, le-am inlocuit cu altele pana am rezolvat problema complet.

Dupa a mers super. Apropos bucsele din cutie sunt de proasta calitate si nu tin mult, se deterioreaza repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Merci pt sfaturi tuturor! Am rezolvat. Am curatat bornele electrice ale electromotorului si ale cablurilor si am schimbat papucii de la bornele bateriei. Merge ceas!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Infiletezi un tarod de 12 prin bucsa, pana ce capatul tarodului se va sprinjini de carcasa cutiei(fundul gaurii). Continuand sa il rotesti, se extrage singur. Bucsa noua o presezi pur si simplu in gaura. Simplu si eficient.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in primul rand trebuie sa verifici daca este electromotorul de vina sau ai o problema la instalatie ai asta e simplu pui contact la masina si cu un fir mai gros vii de pe borna de plus la papucul de pe electromotor daca porneste si e ok asta dupa mai multe teste trebuie sa-ti verifici instalatia electrica daca nu trebuie sa-ti cumperi starter la electromotor

daca nu esti in stare sa faci treaba asta te poti duce la un electrician auto asta daca iti place sa arunci cu banii sau daca esti neindemanatic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci MK 16V.

Am reusit sa schimb bucsa din cutie ,exact cum ai zis tu cu tarod de 12, si nu prea a fost complicat deloc :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Am si eu o problema enervanta rau ... am un golf 1 motor diesel de 1.6 toate bune si frumoase pana acuma mai 1 saptamana cand electromotorul facea figuri(periile din el praf) ... bun lam schimbat am pus altu care avea periile bune doar ca asta avea alta problema se invartea dar nu ridica bendixul pe volant... numai cand si cand ma chinuiam cate 5 minute sa il fac sa se ridice pe volant... am schimbat selenoidu si bobina tot asa... am pus alt selenoid si bobina ... tot asa am schimbat 3 selenoizi si bobine tot asa facea bun lam trecut la ceva defect nu stiu ce dar e ceva defect poate imi spune-ti voi ce e. lam dat jos si am pus alt electromor care are carbunii destul de mari... am slefuit otara rotorul acolo unde vin periile pe el am suflat cu aer prin el lal montat la loc(dupa o probla in prealabil care a descurs foarte bine) lam pus sus dar surpriza nici asta nu merge!!!! Merge doar daca merg cu masina pornita 2 3 km si dau sa il pornesc imediat dupa ce o opresc... daca trec 5 minute nu mai porneste DE CE????? Cand pun contactul si dau la automat doar se micsoreaza un pic intensitatea luminilor in bord bateria nu e devina e buna, daca ma intrebati cum stiu ... pai e simplu am aprins ieri xenoanele si am dat muzica tare cu tub de bass si nu se simt interferente deloc (la bateria veche cand dadeam muzica cu bass si se auzea bass dupa 1 min se stingea statia) Deci in alta ordine de ideei am 5 electromotoare in garaj dar se pare ca ceva nu e bine....

PS: astazi mai pe seara la raspunsurile ce le-am primit pe celelalt forum (nu dau numele ca nu se permite asa ceva) mi s-a spus sa incerc sa pun firu subtire de pe bobina pe cel gros de pe plus la electromotor si surpriza MERGE .... deci unde e problema? am impresia ca nu primeste excitatia aia pe firu subtire... dar de ce? ce trebuie verificat? ceva sigurante sau ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ai masa pe motor ,ori ai vopsit corpul electromotorului ori nu stiu din ce cauza nu ai masa acolo

incearca sa pui un fir de la borna de minus pana la un surub care tine cutia din cele doua de sus ,asta a fost rezolvarea la mine dupa ce am schimbat 4 electromotoare si acum merge perfect deci masa caroseria ,masa motor doua fire separate care vin pe borna de minus

Modificat de mk1gti_paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da ... acuma vin de la garaj si am inceput sa caut peste tot... si problema in mare parte a ajuns la contact(partea aceeia alba cu picioruse de sub contact) de ce zic ca in mare parte pai sa vedem daca dau mufa jos de pe contact si fac legatura intre 2 pini de acolo mai exact 30 si 50 parka electromotorul merge insa nu am contactul pus daca pun contactul si dau la automat nu merge decat scad luminile in bord daca scot un pis in afara pinii si pun contactul pe pozitie si pun firele pe 30 si 50 iara nu merge si face scurt ... DECI? care e problema? ... ce ma invatati?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, Era bobina devina:( sa ii fie rusine am schimbat si contactul :P dar degeaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

salutare...de cateva zile am si eu o problema cu electromotorul dar mai de graba cred ca e starterul dimineatza dupa seara geroasa pun contactul si cand dau la cheie doar tacane si nu invarte am tot desfacut fire curatat papuci si toate cele si de geaba apoi ce imi vine mie sa torn un ibric de apa calda pe el si surpriza a pornit instant...e posibil sa fi intrat apa in starter si sa nu mai faca contact acolo in el cand ingheata? se poate demonta starterul pana la ultima piesa sa il curat sa il pun la caldura sa se usuce si asa mai departe? sau sa cumpar altul? cat poate fi si pe unde as gasi ca pe unix nu am gasit nimic....daca a mai demontat cineva vre-un starter pana la ultima piesa ar fi bine venite niste sfaturi :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era mult mai simplu sa bati usor cu un ciocanel in electromotor, electromotoarele cel putin modelele care le-am avut eu cu pana acuma cu reductor au carbunii intr-o "cochilie" de metal... ei bine acolo mai ingheata uneori carbunii si nu mai ajung pe rotor de aceea nu ti-a pornit tie masina dimineata. Un ciocanel face minuni, la mine la bloc dea lungul iernii au fost 2 masini care aveau aceiasi problema si ambele le-am rezolvat cu ciocanelu:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am incercat si eu cu ciocanelul... nu merge si nici nu ma apuc sa bat pana se stramba electromotorul...pana una alta dimineatza inainte sa plec la munca fierb apa si pentru ceai si pentru golf deja e de ras :)) asta e...vine ea si primavara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au patit cativam clienti de-ai mei, si chiar si eu,

De la frig in starter ingheata ce e acolo.

Ca rezolvare, da de cateva ori ca si cand ai porni masina, (el o sa se miste un pic de fiecare data, si isi da drumul)

Ca rezolvare permanenta : desfacut starter si curatat foarte bine, si pus ULEI, NU VASELINA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

arhanghel, specifica unde pui ulei, de exemlu daca pui ulei in solenoid, atuncea pti sa ai probeleme sa nu iti mai cupleze dintii de la demaror pe coroana, solenoidul in timpul actionarii sa functioneze ca un piston.

parerea mea la solenoid, trebuie curatat tot si pus uscat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!