Jump to content

Senzor presiune admisie


bizzarre_iou
 Share

Postare recomandată

buna, sunt la prima postare si sper sa ma ajutati si pe mine, am o fabia 1.4 16v 101 cp, si sapt trecut am patit o chestie mai nasoala, in timp ce mergeam cu masina in treapta 1, tocmai pornisem, am auzit un sunet ca o pocnitura mica si pe urma nu se mai accelera masina, a ramas la aprox. 1100 rot/min si pe urma a inceput sa oscileze intre 800 si 1100, pe bord s-au aprins urmatoarele becuri, epc, cel de la motor si asr-ul, god knows why. am oprit motoru si l-am pornit si mergea, dar becurile au ramas in continuare aprinse. am ajuns la destinatie si am lasat masina cam 15 min in repaus. pe urma am pornit din nou si dupa 5 min a facut din nou acceasi figura, si tot asa pana m-am saturat si am lasat-o pe un trotuar, sincer imi era si frica sa nu se defecteze ceva. am ajuns in cele din urma la un service unde am pus masina pe tester si mi-ai iesit doua erori cu codurile 17961 si 17912, mecanicul a zis ca este senzorul de presiune de la galeria de admisie. voi ce zice-ti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa faci o scanare cu VAG-COm-ul. KTS-urile ce se afla prin service nu prea fac ce stie VAg_com-ul.

Pentru asta poti apela la un coleg de pe forum. Este un topic cu cereri de diagnoza pe forum. POsteaza acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica astea:

17961 P1553 Barometric/manifold pressure signal ratio out of range

17912 P1504 Intake Air Sys.Bypass Leak Detected

nu sunt sigur dar poate: clapeta de acceleratie trebuie curatata, motoras, contacte,... ceva scapari pe langa galeria de admisie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trage pe undeva aer fals pe galeria de admisie. Asta ar fi cea mai simpla problema posibila legata de defectele alea 2. Daca tinem cont si de pocnitura auzita, ma gandesc ca la presiuni mai mari scapa pe undeva.

ASR-ul s-a aprins pentru ca e o defectiune la motor si nu mai poate controla clapeta de acceleratie. Remediaza problema si va disparea si ASR-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca a pocnit ceva, sa nu fie galeria:D La eroarea modul abs/asr 100% o sa iti zica sa verifici modulul control engine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi-am luat senzorul si acum urmeaza sa il montez, partea nasoala este ca trebuie sa desfaca un suport al motorului pt asta si costa, asta mi-au zis la skoda, la restu au zis ca trebuie data jos distributia pt asta, dumb ass, care costa si dureaza si mai mult, asta ca sa vezi ce mecanici ai pe la ateliere, is pe langa subiect, am hotarat sa o fac la compexit ca in ei am mai multa incredere. inca o chestie masina si-a revenit si merge acum, de sapt trecuta odata mi-au mai aparut beculetele respective si am lasat masina o vreme sa stea si pe urma a functionat bine, dar nu ma risc si oricum il schimb.

a mai avut cineva de furca la fabia cu acest senzor????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am schimbat totul si acum nu mai am nici o prb :offtopic:, am mers la skoda sa il schimb pt ca restu sunt incompetenti si mi-au spus ca trebuie data jos distributia ca sa schimbi un amarat de senzor, ii drept ca ii mai greu accesul la el, dar nu ii nevoie de o munca de cel putin 4 ore ca sa il schimbi cu era daca ii lasam pe necunoscatorii aia sa faca, asa a durat 2 ore, si plata a fost cat pt o ora, de ce nu stiu nici eu :somnmare:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

salut

Aplic si eu pentru prima data.Detin o skoda fabia 1.4 16 V luata din cehia.Cred ca am aceeasi problema si eu. Din cand in cand mi se aprinde la bord EPC si uneori si ASR.Daca merg putin cu martorii aprinsi, la un moment dat masina nu mai trage.Opresc motorul, stau cateva secunde, pornesc si nu mai apar, pot sa-mi continuu drumul.Am fost la un service bosch , sid e acolo mi-au spus ca e de vina senzorul presiune admisie. Am fost si la service skoda, sid e acolo eelctricianul mi-a spus ca nu stie de la ce, si sa- nu-mi fac probleme daca nu sta aprins tot timpul - poate fi benzina - sfatul lui a fost sa verific tot cablajul de la masina. Vag-um este doar la reprezentanta sau si la alte service-uri..

Inca o problema - uneori la relanti , sau in timpul mersului intesitatea farurilor scade si creste, fluctueaza, inclusiv intensitatea luminii de la bord.Problema ca nu tot timpul.Am verificat incarcarea, e ok, bateria la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai doua probleme diferite la masina pentru care iti recomand calduros o testare VagCom si sa postezi aici defectele. Pentru o solutie cat mai realista ma intereseaza defectele inregistrate in 01-Engine electronics si in 44-Steering assistance. Treaba la motor poate fi simpla, vreun senzor ceva care nu lucra cum trebuie. De ce imi trebuie defectele si pe servodirectie? Pentru ca unul dintre cei mai mari consumatori de curent de pe masina este pompa de servodirectie si este foarte problabil ca senzorul de caseta directie sa fie defect si sa transmita pompei mesaje eronate iar pompa sa functioneze ca nebuna, aiurea. De aici si fluctuatiile de intensitate la faruri si plafoniera.

Deci fa un VagCom si posteaza defectele ca sa te ajutam mai departe.

Cheers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in timp ce mergeam cu masina in treapta 1, tocmai pornisem, am auzit un sunet ca o pocnitura mica si pe urma nu se mai accelera masina

Deoarece trage aer fals, amestecul este foarte sarac si arderea lui este extrem de lenta. Din cauza asta, pe perioada de overlap a supapelor de evacuare cu cele de admisie, la evacuarea gazelor, deoarece acestea (gazele) inca ard, frontul de ardere se insinueaza in galeria de admisie si ajunge sa detoneze amestecul de aici. De aceea pocnitura. Este o detonatie in galeria de admisie. Caracteristica amestecurilor sarace in cazul motoarelor cu benzina. Mai mult ca sigur ca pocnitura a aparut in momentul apasarii pe acceleratie, nu?

Trage pe undeva aer fals pe galeria de admisie. Asta ar fi cea mai simpla problema posibila legata de defectele alea 2. Daca tinem cont si de pocnitura auzita, ma gandesc ca la presiuni mai mari scapa pe undeva.

Cred ca e o mica confuzie aici... La motoarele aspirate (non-turbo), ca in cazul lui, in galeria de admisie nu este niciodata "presiune mai mare". Este intotdeauna depresiune/vacum, indiferent de turatie... :( Din cauza aceea ajung gazele de evacuare sa se insinueze in galeria de admisie in perioada overlap-ului...

Modificat de alex_pescaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e o mica confuzie aici... La motoarele aspirate (non-turbo), ca in cazul lui, in galeria de admisie nu este niciodata "presiune mai mare". Este intotdeauna depresiune/vacum, indiferent de turatie... :icon_thumright: Din cauza aceea ajung gazele de evacuare sa se insinueze in galeria de admisie in perioada overlap-ului...

Merci de corectare; meaculpa! nu m-am exprimat eu foarte corect: daca in galerie trage aer fals, atunci este foarte probabil ca motorul sa dea rateuri, de-acolo bubuiturile. Am incercat treaba asta pe un 1,2HTP caruia i-am scos furtunul de recirculare gaze carter care intra direct in galeria de admisie, si asa se manifesta: rateuri, bubuituri.

Sorry again de dezinformare :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema este ca am fost la repezentanta skoda din Oradea, si electricianul de acolo care a pus-o la tester mi-a spus ca nu stie de la ce vin erorile si sa verific tot cablajul masinii. Este drept ca testul l-am facut fara chitanta si nu am primit printat testul.Ma gandesc ca cel de la skoda ori nu stie engleza ori habar nu are sa foloseasca programul si merge pe nimereala.

Din cauza asta am fost la bosch, si cel de acolo mi-a spus ca e problema la senzorul admisie presiune...alt service care face teste la skoda in oradea nu stiu sa cer o alata opinie, si nici nu m-as pune sa schimb pe senzor si dupa eroarea sa ramana.

Partea cu servodirectia ar putea fi ce ai spus, ca cel de la bosch imi zicea ca ei cred ca e problema cu ceva senzor din volan, si din cauza asta face figuri (fff rar) martorul de servodirectie - asa s-ar explica si faza cu intensitatea luminii.Senzorul de la caseta de directie unde se afla? (nu prea le am cu masinile).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul de viteza unghiulara a volanului (sau senzor de caseta) se afla chiar pe caseta de directie, unde intra in caseta partea de antrenare, deci partea care se imbina cu coloana volanului. Sunt 2 modele de caseta directie, unul mai vechi, fabricat de TRW si unul mai nou, fabricat de Koyo. TRW-urile au senzor predispus la defectare, si cel mai probabil si tu tot TRW ai pe masina, au fost montate pana prin MY2003-2004; dupa s-au montat numai Koyo.

Cheers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TRW si Koyo sunt unii si aceiasi : TKS was formed in 1988 when Koyo Seiko and TRW (USA) agreed to join forces and approach the growing number of Asian automakers setting up manufacturing facilities in the U.S. TRW was the world's largest manufacturer of steering gears, and Koyo is Japan's largest.

:) cam toti senzorii de pe skoda sunt predispusi la defectare dupa cum am constatat. Parca i-a luat de la rebuturi, cred ca aia prima mana merg la audi, aia calitatea a 2'a la vw, si cazaturile merg pe skoda. La mine au fost schimbati : senzor de viteza unghiulara volan, senzor temperatura apa, senzor pozitie clapeta recirculare,senzor temperatura aer habitaclu (clima). Lista e deschisa :)

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Rasfoind topicul mi-am amintit ceva similar si as vrea sa readucem putin discutia in actualitate.

Concret: am observat ca si mie imi fluctueaza lumina de la plafoniera, la relanti. Frecventa e f mica, ceva gen monitor CRT.

Bateria e ok, de incarcat alternatorul incarca.

Faptul ca scad usor luminile in intesitate la virare sau la actionare geamuri electrice am inteles ca e normal si stiu si de ce.

Dar asta cu plafoniera ma cam nelinisteste din ce vad ca se discuta aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la toate e vorba de un motor electric, care in aceste cazuri consuma ceva, mai ales cel de la servo-directie (zeci de amperi)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cu luminile de plafoniera lucrurile stau lafel. Gandeste-te ca numai pompa de servo "trage" 40A in sarcina.

Si, inca o treaba. Daca bateria e pe duca fluctuatiile sunt mai mari. Am vazut asta la mine. Povesteam undeva aici ca inainte de Craciun m-a lasat bateria. Am pus baterie noua si dintr-o data am vazut ca plafoniera lumineaza mai puternic (inainte avea o lumina asa, pala... galbuie, dar n-am bagat de seama pentru ca nu mai stiam cum a fost de noua) si nu mai sunt fluctuatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Concret: am observat ca si mie imi fluctueaza lumina de la plafoniera, la relanti. Frecventa e f mica, ceva gen monitor CRT.

acele fluctuatii sunt oarecum normale, sunt date de infasurarile alternatorului care furnizeaza curent in regim de impulsuri sinusoidale, daca vei tura putin motorul vei observa ca frecventa fluctuatiei creste pana dispare, lumina ramane la intensitatea maxima

ca remediu ar putea fi in primul rand curatarea tuturor conexiunilor la incarcare pana la baterie inclusiv cablurile de masa la baterie si masa alternatorului, verificarea cu un alt releu de incarcare care e sigur bun sau masurarea tensiuni de incarcare cu un aparat bun (14v si la relanti), probabil si vechimea bateriei are un cuvant de spus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am observat sa dispara refresh-ul plafonierei despre care zic chiar daca turez. Se modifica cand bag consumatori, cum ar fi daca aprind faza scurta-lunga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Referitor la senzorul asta G71-G72 de pe galeria de admisie, ce valori ar trebui sa indice (measuring block 003 si 004) la motorul ATZ 1.4 8V?

La mine arata la relanti ~420 si in sarcina scade pina la 275, mai jos nu vrea. Am verificat pe o masina cu 1.4 16V si la relanti arata ~250-300mbar si scade si sub 200 in sarcina. M-am legat de asta ca la a mea arata un consum la relanti de 0.8-0.9 l/h iar la el de 0.6 si mai rar 0.7l/h. Consumul mediu la mers in oras si mai "sportiv" se duce peste 10 la masina mea. Am verificat si schimbat cam tot ce trebuie, sonda lambda, compresie, bujii, injectoare, pompa benzina, filtru 3 bar... nu am nici o eroare pe motor, masina merge bine doar ca mi se pare un consum cam mare 7.5 in afara si peste 10 in oras.

Ultimul posibil vinovat este acest G71/72 da nu stiu ce plaja de valori are unul "normal".

Rog daca poate cineva posta presiunea la relanti si in sarcina la acest model ATZ 1.4 8V indicata de tester.

Modificat de Gabriel DIACONU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la a mea tot asa arata la relanti dar in afara la mers constant nu creste peste 5.5

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mers constant in afara, daca mentin un 80-90km/h se duce in 6-7, o medie pe 50 de km mers intre min 60 si max 140 a dat 7.8 si ma exaspereaza. Banuiesc senzorul de presiune pentru ca am incercat de ex sa obturez furtunasul mic care merge de pe motor linga busonul de ulei catre corp clapeta acceleratie si consumul in oras pe medie se duce de la 10-11 la 8; iar cind las in aer furtunul care merge de la solenoidul ala de retur vapori (N80 parca) motorul da sa moara si apare eroare 17549, cross calculation check - implausible value, probabil compara pozitia clapetei de acceleratie cu indicatia MAP. SI nu cred sa fie asa mari diferente intre motorul 6v si 16v de 1.4 (250mbar vs 418mbar)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Gasit problema care dadea consumul peste cap. Il cheama senzor de detonatie (knock sensor) si-mi deregla avansul aprinderii. Cablajul de la el catre ECU avea ceva probleme, imi indica valori chiar cu senzorul scos, si nu-mi dadea nici o eroare. Refacut cablajul catre el (3 fire, ecranat, senzorul asta tehnic vorbind este un microfon). Acuma la mers putin mai sportiv in oras(adica 1-2-3 in 10 secunde) ia 7-8.5 iar in afara se duce ~6

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

(knock sensor) (3 fire, ecranat, senzorul asta tehnic vorbind este un microfon).

Salut, am desfacut si eu azi acel senzor sa verific cablajul dar la mine are doar 2 fire _unul gri si unul maro cu nu mai stiu ce). Esti sigur ca e vorba de knock senzor? Cum ai verificat cablajul? Multumesc.

knocksenzor.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salutare, stie careva pe unde e knock sensor la motorul 1.4 MPI AME de pe Skoda Fabia?

Mulțumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!