Jump to content

Servodirectie


alexica
 Share

Postare recomandată

La o verificare de 15000km cei din service au descoperit ca uleiul pt servodirectie era insuficient in rezervor.

Nu stiu daca este ceva general, dar nu cred ca strica sa-l verificati. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Thanx, am sa verific si eu. Chiar ma apropii de urmatoarea revizie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Dintr-o data servodirectia lucreaza mai greu...ca si cum ai avea viteza mai mare si s-ar intari directia. La viteze mici trebuie sa invart mai cu forta si din aceasta cauza apare si un trosnet din cand in cand in coloana de directie. Are cineva o schema cu pozitionarea sigurantelor pt ibiza? Nu este desenat nimic pe capacul de la ele si nu am gasit nicaieri o schema. Vreau sa ma uit si pe acolo la ceva.

A mai patit cineva chestia asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai intai de toate, nivelul la uleiul servo e ok?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este ok primul lucru m-am uitat acolo. Masina e noua nu are 9000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui sa-ti apara un martor in bord (semnul exclamarii incadrat de doua cercuri concentrice) daca ar fi vreo problema legata strict de servo.

Daca zici ca are aproape 9k de km inseamna ca e inca in garantie? Banuiesc ca ai luat-o de noua. In cazul in care este in garantie treci pe la service-ul lor.

Cum se manifesta defectul? Cand o apuca, o tine sau dispare? Ai putea ruga pe cineva sa invarta de volan in timp ce tu supraveghezi pompa servo-electrica in dreptul farului din stanga sa vezi daca functioneaza motorasul si de unde vine zgomotul. Eventual verifica daca mufele care vin la pompa nu sunt oxidate si ca sunt bine infipte.

post-314-1173662728_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e undeva la coloana de directie si cred ca era vorba de niste plastice care stateau prost...am scanat-o si nu are nimic, pompa lucreaza cum trebuie. Pana la urma am mai umblat pe la capacele de acolo le-am demontat si s-a mai rezolvat nu a mai facut. O sa o mai urmaresc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Ar trebui sa-ti apara un martor in bord (semnul exclamarii incadrat de doua cercuri concentrice)

asta e de la frana de mana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu, am mai avut trosnete la masina mea dar se datora din cauza barii stabilizatoare, deoarece bara stabilizatoare fabricata in 2003 era cu niste bucse turnate pe ea, care dupa cateva zeci de mii de km pleca la plimbare si lovea in suporti dar bara cea noua nu mai are bucsele turnate ci niste inele sudate pe ea.

post-13174-1184178282_thumb.jpg

post-13174-1184178298_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut.Ce fel de ulei ai folosit la completare?Am si eu aceeasi problema si treb sa completez.Ce scrie pe cutie?Este cumva rosu la culoare? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si eu urmatoare problema cu un Seat Cordoba din 2005 cod motor BKY: intr-o dimineata cand a fost foarte frig mi se misca foarte greu volanul ca si cum nu mai mergea servo. Sa auzit un zgomot, un "pang". Dupa vreo 100 de metri si-a revenit si a mers perfect din nou. Am verificat nivelului lichidului de servo si e ok. Aveti idee ce putea fii problema?

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dintr-o cauza sau alta nu ai mai avut presiune in circuitul de servo ca mai apoi sa isi revina. Cel mai probabil ti s-a intepenit una din valvele mobile de la pompa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreo impuritate sau rugina a blocat temporar una din "palele" mobile ale pompei si astfel nu ai mai avut presiune. Daca se mai repeta va trebui sa se desfaca pompa si sa se verifice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

De ceva timp in urma mi sa inceput niste probleme cu masina ( Seat ibiza 6L 1.2 12v 2005 a.f ), problemele sau inceput cind doream sa cuplez stergatoare de parbriz si incepea o intercalare de semnale si parea a fi scurt circuit, tot bordul tremura si clipea ( acele de vitezometru si de rotatii ) in rest mergea bine ( muzica cinta, comenzile de pe volan, aerul conditionat lucra ) si daca doream sa deschid vreun geam claxona. Daca incercai de 2 sau 3 ori stergatoarele se aprindea martorul de servo-directie si volanul sa facea tarea. Apoi trecea ceva timp ( aproximativ o ora ) si totul revenea, dar ca servo-directia sa lucreze era destul de stins motorul si de pornit din nou. Cind puneai stergatoarele se auzea un zgomot straniu in modulul de confort ( e o cutie ce se afla de desubt de volan ). Asa a continuat pin nu demult cind a facut asa ceva ultima oara servo-directia nu a mai pornit. Acu martorul de servo-directie este aprins si volanul este tare. La calculator arata eroare: ( Servo-directie blocata ), rezistenta deasupra baterie e in ordine, adica cum in ordine, nu e arsa dar nici electricitate nu e in ea. Fisa care se afla in dos de baterie, de unde vine semnalul la pompa servo-directie tot nu e electricitate. Am pus alt muldul dar nu sa schimbat nimic, dorec sa intreb daca cineva stie servo-directia are vreun sfat. Apropo acu nudemult am incercat alt modul de confort in timp ce facea intercalatii si nu sa schimbat nimic, tot asa daca cuplez stergatoarele din fata pare a fi un scurt circuit, da cel din urma lucreaza fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam paranormal comportamentul descris , din cate stiu modulul confort are treaba numai cu geamurile...

*Presupun ca lichidul de servo l-ai verificat si l-ai schimbat ultima oara...cand ?

*Daca nu ai tensiune pe firele ce duc spre pompa servo , tatoneaza pana gasesti problema , remedierea pare sa fie o pe parte electrica.

L.E. Nu incerc sa fac pe desteptul , dar cred ca te-ai straduit ceva sa scrii in "limba romana" mai sus :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da cu geamurile, dar cind incepe a face figuri cutia aia face un zgomot de parca e un aparat de sudat. Lichidul de directie e ok, problema la directie a aparut odata cu problema cu stergatoarele, dar de la inceput era destul de dat cheie si directia se reintorcea la normal, acu dupa vreo citeva ori dupa ce mi sa intimplat, pornesc motorul din nou dar directia nu mai marge. Da e clar ca e ceva din partea electrica, de aceea as vrea sa stiu daca servo-directia are vreun releu, sau alta protectie inafara de acea rezistenta ce se afle pe baterie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Gregg23: Până nu îi faci o scanare cu VagCom, vorbim discuţii. Ce pot să sugerez eu (cu o probabilitate de 99%) este un scurtcitcuit. Unul sănătos. Cel mai probabil, nu la servo, ăsta doar e printre cele mai sensibile. Io am luat în mers o sîrmă care s-a infăşurat peste puntea spate, acolo lângă roată, şi a sccurtcircuitat cablul care duce la senzorul de ABS. Şi în cîteva momente bordul s-a transformat în pom de Crăciun, nu mai mergea servo decât sporadic, s-a aprins lampa de motor, lampa de la încărcare baterie & lampa de servodirecţie. La scanare, toate erorile celelalte arătau către scurtcircuitul de la servo. De aia ştiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da asa cred si eu, un scurt circuit, ca e de la stergatoare ori de la geamurile electrice, ca numai aceste 2 elemente dau probleme. La scanare a arat urmatoarele: Servo-directie hidraulica BLOCATA, in rest nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Hello,

Sunt noua pe acest forum! Si de ce am intrat? pentru ca am probleme. Si anume: la bord s-a aprins martorul "baterie" si cel de "directie asistata electrohidraulic". S-a demontat alternatorul, s-a testat si OK. Bateria masurata cu motorul pornit indica ca alternatorul nu incarca. De aceea l-am si demontat. Ei bine ramane sa pun la loc alternatorul si?.. nu stiu, ce poate fi? bateria trebuie inlocuita? As dori sa stiu daca excitatia alternatorului este trecuta prin sigurante si care anume?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

salut

sper ca m-am incadrat unde trebuie sa pot descrie ce se intampla cu masina.este vorba de un seat ibiza coupe 1.4 75cp 2003 : cand pornesc masina la sfert , ramane martorul servodirectie aprins si volanul se misca greu , uneori pierde servo ,uneori revine.daca tin demarorul mai mult cu o secunda in plus, se stinge martorul din bord si merge perfect.am inteles ca pompa e electrica.probabil in timp se va strica electromotorul daca insist cu demarorul.la o diagnoza mi-a iesit ceva legat de sonda lambda.nu stiu daca are legatura cu asta dar am tinut sa specific.daca s-a mai lovit cineva de problema asta va rog sa ma ajutati cu unele raspunsuri.iau in calcul orice varianta si verific.multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica la accesorii cureaua, rolele si intinzatorul. Presupun ca ai pompa de servo pe accesorii, dar nu cred ca e asistata electric directia. Eu am Leon din 2002 si am servo hidraulica. Si nici pe Ibiza n-am electric si e 2004 masina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da, Ibiza 6L are electrohidraulica de la lansare, din 2002.

Hendrix, pentru documentare iti recomand topicul din linkul urmator:

Posesorii de Fabia 1 sunt mult mai numerosi si s-a discutat mai mult despre servodirectie in aria lor, insa e aceeasi platforma tehnica, deci aceleasi piese.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica bateria daca mai e buna. La toate masinile la care am vazut eroarea asta s-a rezolvat cu inlocuirea bateriei. (Parerea mea. Poate la tine este alta problema insa asa s-a rezolvat la cele intalnite de mine.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!