Jump to content

Bara stabilizatoare Fabia (versiunea 1.0)


rvacaru
 Share

Postare recomandată

acuma astept inca o pereche de bucsti facute la strung pentru un vecin si cand le primesc o sa le pozez de aproape si dezmontate inaite sa le pun sus sa vedeti cum arata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uitati un desen facut de mine(ce-i drept cam prost) insa asa arata bucsain prima se vede bucsa din lateral,,,iar langa ea e bucsa vazuta in mijloc,,,iar acele linii sunt striatiile pe care pe areacele striatii trebuie facute destul de fin si la o inclinatie precisa pt ca bucsa sa nu lunece pe baraiar gaura de la bucsa trebuie sa aiba de asemenea un diametru bine calculat (daca e prea mare nu strange si daca e cu cateva sutimi mai mica strange dar nu pe toata suprafata) ,,,,,,,deci sunt niste calcule pprofi!astept sa soseasca bucsele pentru vecinul meu si o sa le pozes pe masa de operatie inainte sa le pun sus oki?scuze,,am uitat s aattasez

Doc1.doc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

ASA CUM AM PROMIS!!

Am atasat pozele cu bucsele (colierele) sperciale pentru bara stabilizatoare!

Asa arata bucsele desfacute pe masa de operatie!

daca cineva este interesat s aisi puna,,asa cum am pus eu in pozele de mai sus ma poate contacta la nr 0751095997 si o sa il pun in tema cu cel care le face!

post-15984-1195906930_thumb.jpg

post-15984-1195906937_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus modelul nou...am considerat ca e mai corect pentru buburuza asa. Plus ca aia noua are forma un pic modificata. ( asta s-a intamplat odata cu schimbarea bucselor originale cu bucse de ibiza cupra)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MDA...buna alegere ,mi-ar fi placut si mie asa insa am fost la SKODA si ma costa cu totul 830 000 ...si din pacate nu e momentul sa imi permit asa ceva:)...asa ca am schimbat doar bucsele cu interior mai mic sa compenseze teflonul,,,total 50 lei cu manopera si am pus aceste bucse facute la strung,,sunt pe viata si astea parerea mea:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vineri o s amai montez la un vecin aceleasi bucse si o sa pozez operatiunea in detaliu!

o sa pun pozele sambata:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o intrebare legata de bucsa "home made": din ce material e facuta?

intreb pentru ca daca nu e ales materialul cum trebuie s-ar putea sa nu fie chiar asa de "pe viata". iar acum in vin in minte 2-3 efecte datorate materialului:

- e material inoxidabil? altfel in curand poate fi "cuprins" de rugina;

- are coeficient de dilatare apropiat cu bucsele de fabrica? daca e diferit (mai mare) s-ar putea sa isi faca joc in timp.

Nu vreau sa zic ca nu e bine sa faci bucse "home made", vreau doar sa subliniez ca trebuie luate mai multe lucruri in considerare (pe langa dimensiunea bucselor).

Modificat de mihai_sarb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteleg perfect ce zici si ai pus bine problema

Eu cand le-am facut am apelat la un mester care e si expert in auto si l-am rugat sa imi dea solutia cea mai buna! nu eu le-am gandit sa zic asa..

astfel am primit urmatoarele garantii!

1..e ceva otel de supra calitate luat din ceva bara oteloasa folosita in domeniul minier

2..diametrul interior trebuie calculat la micrometru deoarece eu i-am zis sa il faca putin mai mic sa am garantia ca strange bine el mi-a zi ca e total gresit si ca diametrul trebuie sa fie doar cu cateva sutimi mai mic altfel piesa nu strange pe toata suprafata!

3...pe partea interioara sunt ceva striatii dar si acelea asa fine cum sunt trebuie facuta la o inclinatie anume incat bucsa sa nu alunece!

4..despre corodare ce-i drept nu am intrebat dar eu privind la ale mele puse de ceva vreme par exact in aceeasi stare!...

oricum daca ar ruginii nu m-ar deranja sa nu le mai pot da jos,,asta si vreau:)) dar nu e cazul sa gandesc asa:)

5 filetele de asemenea au o inclinatie anume si sunt ingropate pentru a preveni dessurubarea!

Eu am preferat solutia asta sincer din cauza ca nu imi permiteam sa dau 7 mil pe bara noua cu manopera asa ca 50 ron nu e tot una:)) pentru a avea opritoare pe bara de calitate:)

Oricum altii au pus doar bucse cu interior mai mic si a tinut sau coliere de calorifer si a tinut,,insa eu am ales o metoda mai calitativa sa zic chiar daca e home made.....

Nu le vand ,nu le comercializez,,,incarcem doar sa ajut skodarii cu aceeasi problema!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

poti da dimensiuni ca sunt si eu interesat de bucse dintralea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus modelul nou...am considerat ca e mai corect pentru buburuza asa. Plus ca aia noua are forma un pic modificata. ( asta s-a intamplat odata cu schimbarea bucselor originale cu bucse de ibiza cupra)

semi- :P Ai schimbat bucsele originale cu bucse de Ibiza Cupra?

Cum era zgomotul interior cu bucsele de Cupra si rigiditatea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat si eu bucsele alea tot cu cele de cupra...si inafara de faptul ca masina mi se pare mai stabila...si directia mai precisa....zgomotul nu s-a schimbat....poate a devenit putin mai rigida la contactul cu craterele frumoaselor noastre drumuri.....apropo de colierele alea pt bara stabilizatoare.... Vreau si eu cotele ca sa pot sa ma duc la un strungar cu ele sa mi le fac si eu....(am aceeasi problema... a inceput bara stabilizatoare sa manance sin consola aia de aluminiu).... :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fabian, iti raspund si eu la intrebare, am montat asa ceva pe o fabie 1,2HTp si pe o Fabie VRS (cu resoftare la ~160CP). In ambele cazuri s-a imbunatatit enorm stabilitatea puntii fata in general; bratele nu mai au tendinta de fuga spre spate la abordarea mai violenta a curbelor, ce sa mai... e de vis. Dar, asa cum ai intuit, de la gropi mai ca ti se sparg maselele in gura.

Am sustinut si fata de clienti, am sustinut si-aici pe un topic dedicat (o sa dau un search sa caut exact): daca se rigidizeaza acea imbinare a bratului cu puntea, atunci altceva va ceda in ansamblu si cel mai probabil se vor duce pucsele anterioare de la brate, daca nu chiar si pivotii, care vor prelua mult mai tare socurile. Marog, eu astept in continuare sa vad ce se intampla cu masinile la care am montat.

Cheers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe site urile straine Skoda e o chestie absolut generalizata de a schimba bucsele posterioare de brat ale Fabiei cu cele de Ibiza Cupra (in special posesorii de motoare mai puternice), insa...ei nu au gropile noastre

Se mai practica montarea strut-braceului facut de MOMO si a antiroll barului pt puntea spate facut de Whiteline sau Jabbasport care reduc subvirarea (resimtita in special la monstrii de motoare tdi de pe Fabie), dar...din nou: masina e mai rigida si daca iei gropile noastre te simti ca si in kart....

De asta va intreb si pe voi dragi posesori de suspensii rigidizate "cum va simtiti cu schimbarile aduse puntilor pe drumurile noastre? " :icon_thumright:

Si...nu uitati ca la mine DEJA suspensia e tare.... :icon_cool:

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fabian, nu numai gropile sunt problema, mai sunt si denivelarile din asfalt care te arunca fain frumos din curbe. De nenumarate ori am simtit fundul fabiei topaind din cauza lor, fapt ce-mi da o senzatie puternica de instabilitate a masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Extrapolam cu gropile...desigur ca orice denivelare te sacaie

:icon_cool: daca Fabia sare pe denivelari urca-te intr-un Corsa model nou (sau vechi) sau intr-un Fiesta sa vezi ce senzatii de 3 roti pe asfalt ai si la viteze mai mici abordand viraje cu denivelari :icon_thumright:

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am si eu o bataie usoara absolut aleatoare (in special pe drum mai accidentat, dar nu mereu si nu cu frecventa de miscare a suspensiilor pe denivelari) care pare sa vina din bord din dreptul soferului (unde nu are ce sa bata - plastic sau altceva), dar analizandu-mi amintirile fabiote, parca asa incepe sa bata bara stabilizatoare. Imi lipseste experienta bataii pe partea stanga, deoarece cand mi s-a dus pe vremuri teflonul de la bara era pe dreapta si bataia parea ca vine din torpedou.

Exista vreo solutia de a remedia problema in faza asta incipienta?

Astept pareri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Salut,

@FABIAN: solutia cea mai sigura este sa schimbi bucsele de pe bara stabilizatoare pentru ca sunt urmatoarele care se duc dupa bucsele mari din capul bratului

@flopem si ceilalti: cred ca bucsele pe bara stabilizatoare au si ele un rol bine determinat. Credeti ca producatorul nu ar fi putut prinde mai solid bara, direct din fabrica? Parerea mea este ca datorita acelor coliere care prind fix bara, bieletele antiruliu se vor strica mai des. Astept cu rabdare noutati de la flopem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colierele despre care s-a scris nu sunt pentru prinderea barei!

Acele se pun pentru a impiedica bara sa alunece in bucse la stanga sau la dreapta. Fenomen ce apare la ruperea "piedicilor" de teflon lipite la bara.

Deci colierele inlocuiesc acel teflon. Pe barile stabilizatoare mai recente, la Fabia, bara este deja turnata din fabrica astfel incat forma barei are deja acele "piedici" la alunecare. S-a exclus varianta pe teflon pentru ca nu era o solutie viabila.

Astfel acele coliere imita de fapt sistemul de la noul tip de bara stabilizatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Las' ca si la fabie la brat doar bucsa mare se poate schimba, cealalta vine cu brat cu tot. Bratul ala nu vad de ce trebuie schimbat si el. Pun pariu ca din motive de "securitate" :D

eu nu am bara stabilizatoare .. acu cv timp mi-am schimbat pivotzii si bucsele . si mi s-a spus ca modelu asa e fara bara stabilizatoare ..:-??

e normal?? la drum se comporta ff bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca chiar ai motorizarea din semnatura cu siguranta e normal

la fel e si dotarea Junior fara bara stabilizatoare la motor de 1.2 55 cai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
sergiu_pilu

salutare am o fabia 1,4 16V 2002 si am si eu aceiasi problema cu bara sabilizatoare sau dus colierele alea din teflon intrebarea mea e :

daca as lua bara jos si as suda 2 coliere pe ea in locul celor din teflon ar fi o solutie buna? si daca se poate suda?

am schimbat bucsele(originale) si nici o schimbare....

Multam fain

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
cristianus2001

Spune-mi ce faci , si cat te costa ,am si eu o skoda fabia 1.2 htp -2004 -- si imi bate si mie ceva in fata ... inainte batea doar la gropi mari ... nai nou la orice denivelare , cat de mica .... zici ca bate cineva ci ciocanu pe dedesupt ....as vrea mai intai pareri , si abia apoi sa merg cu ea la service .... stie cineva ceva de dealerul ( service-ul autorizat skoda ) din mures? Cum lucreaza / preturi ...etc.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai verificat bucsele? Poate fi si asta cauza...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spune-mi ce faci , si cat te costa ,am si eu o skoda fabia 1.2 htp -2004 -- si imi bate si mie ceva in fata ... inainte batea doar la gropi mari ... nai nou la orice denivelare , cat de mica .... zici ca bate cineva ci ciocanu pe dedesupt ....as vrea mai intai pareri , si abia apoi sa merg cu ea la service .... stie cineva ceva de dealerul ( service-ul autorizat skoda ) din mures? Cum lucreaza / preturi ...etc.

la service la skoda ii destul de scump incearca si u sa cauti un mecanic care stie ce face pot fi bucsele de la basculanta si eu le-am schimbat alea si dupa sa potolit sunetul u normal nu trebuie sa ai probleme cu bara stabilizatoare pt ca nu ai limitatoarele alea din teflon tie tis turnate direct din metal deci te-ai scapat de 200 - 250 de Ron in schimb sfatul meu e: daca iti iei bucsele nu te uita la diferenta aia de 40 de ron sau cat e mai bine incearca sa iti pui originale daca pui ieftinaturi ajungi sa le schimb mai des si dai mai mult pe manopeta decat pe bucse :king: Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!