Jump to content

Probleme La Cutia De Viteze Tiptronic


helldriver
 Share

Postare recomandată

Salut!Am si eu un Passat din 2001 2.5 V6 tiptronic.La mine problemele referitor la cutia de viteze nu se mai termina.Dupa scurt timp dupa ce am cumparat masina a inceput sa-mi faca belele cutia la rece......adica trebuia sa turez motoru' pana in 4000rpm ca sa se miste atat pe D cat si pe R.Am vrut s-o repar dar m-ar fi ajuns undeva la vreo 2000E ca deja era uzata si trebuia schimbate mai tot prin ea.Uzura a provenit in urma neschimbarii uleiului.Asa ca am decis sa astept sa gasesc o cutie s-o schimb.Norocul sa zic mi-a surus sa zic asa de curand cand am gasit o cutie identica cu a mea de o masina "copie" sa zic asa ....tot 2001 tot 2.5 tot tiptronic tot aceleasi optiuni.Cutia provenea dupa o masina lovita .......venea cu tot tot la ea.....cutie,convertizor,tevi,schimbator..... .Cel de la care am luat-o mi-a spus ca mergea foarte bine....uleiul fusese schimbat acum 20.000km .Dar ca sa nu mai am belele am zis sa-l schimb si eu cu tot cu filtru.Am montat cutia ieri pe masina ,am shcimbat uleiul+filtru. Poate ma ajuta si pe mine cineva cu marea dilema la schimbul de ulei...CAT ULEI INTRA???Am citit pe aici ca ar intra ba 3 l ba6-7l la 9l.Cei care mi-au montat-o au spus ca uleiul se schimba progresiv.......ca dk dai drumu la buson nu iese mai mult de 3l......lucru ce s-a confirmat cand am dat drumu la ulei......au iesit vreo 2l.......si am pus vreo 3l (in programul autodata spune ca la schimb de ulei cutie tiptronic la aceasta masina se baga 2,6-3l)cat sa fie la nivel(cel putin asa sau uitat mecanicii si au zis pana unde trebuie).Am pornit masina......masina pot sa zic mergea foarte bine......pana cand a pocnit ceva si a tasnit tot uleiul din cutie pe sosea.Cand s-au uitat mecanicii au constatat ca s-a prostit semeringul dintre cutie si convertizor.Am cautat sa gasesc semeringul dar cel mai curand mi-l aducea intr-o saptamana asa ca cei de la service au zis sa mi-l puna pe cel de la cutia veche care de curs nu curgea......au dat cutia jos au pus-o la loc si dupa ce am pornit motoru' picura si pe langa acesta.L-am gasit pana la urma sa-l cumpar pe original si mi-l aduce luni.

Astept si eu pareri referitor la problema mea......cum dea sarit primu semering......si referitor la ulei.....cat care cum se schimba?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problemele mele s-au rezolvat :

O valva era de vina N92, asa cum am primit sfaturi si de pe VWVortex. Am schimbat in acelasi timp si valva N283 pt. orice eventualitate.

Operatiunea e destul de costisitoare ca timp : 6-7 ore de munca , dar acum masina si cutia merge ca noua. Plus ca am mai si reimprospatat uleiul.

Sa rezum:

Pentru cei care au Cutie 09A, Jatco JF506e, tiptronic , 5 trepte cu probleme la schimbatul la rece din viteza 1-> 2 incercati mai intai sa schimbati valva N92 inainte sa dati sute de euro pe un set nou de valve (asa recomanda toti meseriasii din Ro, cel putin 9 din 10) si sute de euro pe manopera in nu-s ce serviceuri dubioase cu preturi care se schimba in functie de bataia vantului.

Uneori mi s-a recomandat si schimbarea intregului bloc de valve...sa nu mai spun cat ar fi costat si ala...le multumesc celor de pe forum cu care am vorbit si care mi-au scris si m-au sfatuit.

Daca vrea cineva sfaturi, documentatie nu va sfiiti sa intrebati. O sa ajut si eu cum pot, sa nu mai spun ca acum sunt 'mai specialist' cel putin in teorie decat multi mecanici cu care am vorbit.

Modificat de Ace2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scrie te rog si cat te-au ajuns valvele,manopera si unde le-ai schimbat.eu tot nu reusesc sa te inteleg cu reimprospatarea dupa ce tu ai schimbat tot uleiul din cutie,l-ai mai schimbat inca odata?daca ai verificat nivelul de ulei nu se cheama reimprospatare,reimprospatare am facut eu,am schimbat doar 4l din 7l.la tine s-a putut rezolva asa pt ca ai avut electrovalva n92 defecta,ai avut si cod de eroare.dar sunt cazuri cand problema apare din cauza uzurii din interiorul blocului de valve,atunci cand nu apar erori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Simplu : baia de ulei a fost golita de 2,5 ~ 3 l la schimbarea valvelor. Am pus alt ulei in locul celui scos => reimprospatare.

Atentie in toata cutia intra aprox 9L din care vreo 3 se afla doar in incaperea blocului de valve. Restul..in blocul de pinioane, convertizorul de cuplu ...si ce o mai fi pe acolo.

Costurile mele au fost derizorii, adica numai uleiul si valvele, manopera gratis (altii cereau intre 4 si 6 mil si nu puteau sa ma serveasca atat de repede).

Poveste lunga : din intamplare m-am intalnit cu un vechi prieten care are garaj foarte bine dotat si rampa (e pasionat - dus la extrem :). Si-a vopsit singur impecabil - demn de 'pimp my ride' - toate masinile avute : dacia, golf 3 GTI la care a schimbat singur motorul si a pus unul de R32, acum un BMW 530XD automat, la care i-a demontat motor, inlocuit pistoane..., + cutie + multe moficari de la dus cred la 280-300cp...cica mai urmeaza).

I-am povestit problema si m-a ajutat, ca sa o scurtez. Pur si simplu in mainile lui mecanica parea foarte simpla :). S-a uitat de cateva ori pe documentatii si prin alte softuri si a facut treaba.

Am testat valva busita bagand presiune in ea si avea un comportament ciudat. Uneori se deschidea le presiune mica, alteori la presiune f mari, alteori deloc...deci asta era problema cu siguranta.

Apropo aceeasi impresie de mecanic /inginer foarte bun mi-a facut-o si SWAT CAT care m-a pus in legatura cu cineva care avea un set de valve de la alta cutie asemanatoare si m-a servit doar cu cele doua necesare mie.

Pacat, ca asemenea oameni nu prea au timp sa isi faca propriile serviceuri si raman doar la stadiul de pasiune, pentru ca ar da clasa la 70-80% dintre mecanici.

P.S.: pentru probleme de cutie automata cercetati forumul de la vwvortex. desi se raspunde greu si in dodii uneori, poti afla foarte multe lucruri utile, asta pentru ca publicul lor e din America de Nord majoritar si acolo masinile sunt 95% automate, deci si probleme ivite si rezolvarile vin mai repede de acolo.

Modificat de Ace2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@R Z F - problema e veche si arhicunoscuta pe VWvortex, ca sa duc la extrem si mai mult convingerea ca asta e problema la schimbatul la rece al acestor cutii e ca 4 din 5 cazuri s-au rezolvat prin schimbarea N92. Puteti verifica singuri pe vwvortex.

In plus am dat mailuri in Anglia la cateva magazine specializate pe piese de cutii automate si raspunsul a fost clar : valve . Citez :

"It sounds like a classic solenoid fault for this transmission. Or you may have the incorrect fluid level.

Cheers

"

Pot fi intr-adevar si defectiuni in blocul de valve dar foarte foarte rare din cate am citit. In cel mai rau caz un piston gripat. Se curata is se rezolva...de inlocuire totala a blocului nu prea am auzit decat acolo unde mecanicii schimba tot fara sa stea sa caute cauza exacta. Le dau dreptate din punctul de vedere ca ar lua acceasi bani dar la un volum de munca mai mare daca ar faceo. In schimb cheltuiala pica in carca noastra...schimband tot.

Iti multumesc pentru sfaturile date. Daca nu vorbeam cu tine la tel. cumparam acelasi bloc de valve dar de la alta masina si nu s-ar fi potrivit, pana nici valvele nu se potrivesc desi cutia e aceeasi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Sal, am si eu o intrebare aseara cand am plecat de la munca au aparut niste smucituri, nu foarte puternice, cand stateam pe loc cu frana apasata si cutia in D si in R face la fel, dar nici o eroare in bord si nici in mers un smuceste, cutia schimba bine treptele dar are niste urme de picaturi de ulei pe baie.

Smuciturile sunt de parca cineva o impinge spre stanga si scade si turometrul in timpul smucituri, ma gandesc ca ar putea fi de la cutie cand intra in sarcina cu frana apasata sa forteze in motor facandul sa smuceasca exact spre stanga in sensul de mers al motorului, dar ce sa creeze acest fenomen, nu mai simte ca am pedala de frana apasata? sunt mai dese cand e rece motorul implicit si cutia. Am schimbat de vreo 20000km uleiul si filtrul, ulei de la vw.

Multumesc.

L.E. Poate cineva sa imi dea nr lui George de la constanta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi era o idee sa schimb o singura valva, am ales totusi sa schimb tot blocul. Masina are 240.000. O data ce s-a dus o valva, oricand poate sa cada urmatoarea. Decat sa tot stau cu frica cand cade urmatoarea, am preferat sa dau un ban si sa stiu ca e totul nou. Cel putin deocamdata. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

sal

am sharan tiptronic 2003

cod motor auy

se aprinde esp si smuceste la schimbare

stie cineva de ce

n-am schimbat uleiul de cind am luat-o

aprox 60.000km

vreau si eu preturu la ulei si filtru

ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.daca citeai pe aci aflai ca filtrul la cutia ta (JATCO) se poate schimba doar daca se da cutia jos si se desface in doua.legat de ulei gasesti de la 40 ron pana la 90 ron litrul.smuceste in toate treptele,cati km are masina(reali daca ii stii)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Sal . Am probleme la cutia tiptronic vw passat , iar mecanicul ma sfatuit sa o schimb . Ideea este ca nu gasesc tiptronic 5HP19 cod ERY si vreau sa stiu si eu daca e posibil sa pun una 5hp19 dar cod EYF

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare, am un allroad BAU 2.5 tiptronic 5viteze quattro PRNDS, i-am schimbat distributia si ce mai era de schimbat (ulei, filtre, bujii etc). Vreau sa-i reglez avansul insa, consumul e undeva pe 15 in Bucuresti, vcds imi zice ca e in parametri dar advanced cam la limita superioara. Cutia imi schimba ok cu exceptie din 2 in 3, atunci tureaza in jur de 2800-3000 rpm motorul si se aude mai pronuntat, maraie cu alte cuvinte. Un amic mecanic de vag mi-a spus ca din cauza avansului prea mare s-ar auzi acel sunet pronuntat, din 2 in 3 fiind solicitat un cuplu considerabil din partea motorului, iar pompa de injectie iese practic din specs tinand cont ca timingul e deja advanced.

Ce parere aveti?

Dupa ce-i fac avansul, vreau sa-i schimb si uleiurile in cutie si diferential, testul de "specialitate" de la PBV2 zice ca ar trebui.

Stiti cumva cat cuplu suporta cutia cu 5 viteze ? ma bate gandul la un soft in motor dar cu limitare de cuplu cum am avut si pe 2.5 AYM cu multitronic.

ps: astept recomandari de service eventual pentru ce am eu nevoie, nu prea am incredere in cei de la PB.

Modificat de katalinscrob
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Misu, au mai revenit cu picioarele pe pamant.

Au constatat si ei ca nu sunt singurii meseriasi din tara asta.

Si vezi ce am scris pentru Rudolf, SA STEA lambda EL.

Nu fac reclama nimanui ca nu am de ce.

La Constanta e un meseriasi f. bun, am spus asta, mai sunt si altii.

E alegere personala, care si unde merge.

Cand avem probleme undeva, E BINE SA POSTAM, sa stie si altii.

Cand auziti de sume mari, renuntat.

Si inca ceva, pretul unei cv. cu garantie , adusa, cu tot cu calculator, e 1000E.

Daca e vreodata o problema grava la cv. schmbata si gata.

Si cum se poate cumpara o alta cutie tiptronica ... de afara?

PS - Cutia tiptronica de pe Sharanul meu, NU apare pe tester ... cand se incearca ,,interogarea,, -- accesarea ei cu testerul NU apare nimic... In plus, in mers, smuceste la schimbare vitezelor. Smuceste destul de tare. Pareri, sfaturi ... cat ma costa :icon_thumright: sa nu mai am parte de aceste neplaceri? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.smuceste la toate vitezele?cred ca daca citeai cu atentie ce s-a scris si dezbatut in acest topic ti-ai fi dat seama sau in aria passat gasesti cateva topic-uri.bafta.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut tuturor . Am si eu probleme cu tiptronic , masina in cauza fiind un vw passat tdi 131hp si anul de fabricatie 2002 . De vreo saptamana cutia nu poate urca o panta cu marsalierul decat pe loc liberr si asta la relantii ,daca se apasa acceleratia efectiv patineaza ,dar asta numai in R . In rest cutia merge bine nu smuceste cand se schimba vitezele . Va rog frumos cei care au mai avut problema asta indrumativa undeva si care ar fi solutia repararii acestei cutii. Va multumesc si va rog postati si opinile altora .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.rasfoieste si vei gasi raspuns la problema ta,opinii,tot in acest topic,a fost un caz identic.bafta.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.smuceste la toate vitezele?cred ca daca citeai cu atentie ce s-a scris si dezbatut in acest topic ti-ai fi dat seama sau in aria passat gasesti cateva topic-uri.bafta.

Coleg RZF. Multumesc pentru prima parte a raspunsului care ... este o intrebare INTEMEIATA. Nu, nu smuceste decat la a 2 a si a 3 a cred ... Cat despre a doua parte... nu ma trimite te rog in ... ca nu am 2 ani. Tin sa te anunt politicos ca am citit cele x pagini de pe vwforum cu mare atentie si nu m-am regasit in nici un post. Nu apare la diagnoza + smuceste in cele doua viteze mentionate mai sus + sharan. Daca nu am citit cu atentie si gasesti tu ceva ce se refera la cazul meu, iti multumesc si imi cer scuze ca nu am fost atent. In alte cazuri ... numai de bine.

WZF

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi pare rau ca nu te regasesti.sincer nu stiu ce ai citit sau cum.eu am gasit multe asemanatoare la cazul tau,chiar si eu am scris , pt ca mai intai am citit temeinic,cum nu l-ai gasit pe user-ul ramier care intamplator are sharan?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi pare rau ca nu te regasesti.sincer nu stiu ce ai citit sau cum.eu am gasit multe asemanatoare la cazul tau,chiar si eu am scris , pt ca mai intai am citit temeinic,cum nu l-ai gasit pe user-ul ramier care intamplator are sharan?

Multumesc pentru indrumare. Sper sa gasesc pana la urma rezolvare la problema mea. Zi buna.

Modificat de locdeparcare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiti cumva nr de telefon a lui George din Constanta (cel care repara cutii automate)? Numarul postat aici - 0745345998 zica-se ca nu este alocat. Multumesc. Seara buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am fost la Constanta la service-ul lui George. Mi-a rezolvat problema. RECOMAND. Nu te simti ca intr-un service. Recomand in primul rand ca OM. Ca si ,,mecanic,, - service NU am ce sa ii reprosez. Asadar, daca doriti mai multe detalii despre locatie, numar de telefon - va stau la dispozitie. Zi buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cam ce problema ai avut?

Cat te-a costat?

Cat a durat?

Da mai multe detalii.

THX

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A auzit cineva de firma Trans & Engine R&R ?

Am gasit-o aici: http://v8rules.3x.ro/ si cica ei sunt >>>

Solutia pentru repararea profesionala a cutiilor de viteze automate si CVT(Multitronic). Deservim urmatoarele marci de automobile: intreaga gama VAG, BMW, OPEL, automobile de fabricatie americana si asiatica. Orice transmisie ZF, americana sau asiatica.

locatia este undeva in Militari pe la capul strazii Uverturii

Astept referinte, poate or fi buni si nu trebuie sa mai mergem pana la Constanta sau Timisoara

post-22578-1269348037_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

proprietaru imi este prieten :)

el repara cutiile ca la carte... si garanteaza pt ce face

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

proprietaru imi este prieten :)

el repara cutiile ca la carte... si garanteaza pt ce face

Pai noi discutam aici de cel putin un an despre repararea cutiilor tiptronic si nu a stiut nimeni de el.

S-au dus baietii pana la Constanta sau Timisoara sa rezolve

Cum de nu a stiut nimeni ca exista si in Bucuresti un mecanic priceput ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt ca lumea nu da feedback.. si majoritatea care au fost le el nu au treaba cu forumul....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!