Jump to content

Probleme La Cutia De Viteze Tiptronic


helldriver
 Share

Postare recomandată

la masini bine intretinute cu un singur propietar nu am auzit sa fie probleme, aici e vorba de masini sh, despre care nu stim prin ce au trecut pana au ajuns la noi

ehei si cate masini cu manuale sunt in romania cu km dati inapoi su sute de mii de km si nu au probleme la cutie.....nu crezi ca e aceeasi situatie, adica tot SH e cutia si nu stii cu a fost intretinuta. Tiptronicul e un Domino, ce mai la deal la vale. Stiu de asemenea un passat luat din 2004 din romania de nou, are 250.000km reali cu tiptronic, dar la 60.000 s-a schimbat uleiul de fiecare data....concluzia > nicio problema. Pe cand la manuale nu esti nevoit sa schimbi asa des uleiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rudolf

O sa ma interesez daca sunt altii, dar putin probabil daca e aceiasi adresa si acelasi profil de reparatii cutii automate

pe strada Washington 31 e .....o vila, atat

iar pe site http://www.reparatiicutiiautomate.ro/ e aceiasi adresa Mehadia 39, Dl Friedrich Wilhem -este Director

....Popescu era probabil un angajat

post-22578-1256209209_thumb.jpg

post-22578-1256209259_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai cum baga ulei mai putin, poate doar mai mult. Acest surplus e dat afara prin protocolul de trecere selector prin R si D.

Poate fi schimbat si cu masina inclinata (ridicata pe cric), nu e schimb de fapt, e improspatare, intra doar 3l (sper sa nu gresesc).

Rudolf, operatiunea de schimbat blocul de valve e f. simpla si rapida.

Cred in continuare ca nu aveai nev. de bloc nou, dar....e alegerea ta. Cad doar anumite valve (de obicei).

Concluzia este ca se poate pune ulei cu masina ridicata din spate si nu este nevoie ca rotile din fata sa se invarta in aer pana ajunge in treapa a 3-a.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si daca rotile motrice nu sunt in aer, cum ajungi cu cutia pana in treapta a treia in mod manual?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La golf nu poti schimba tot uleiul fara sa dai cv. jos de pe masina.

Dupa care e desfacuta bucati, numai asa ajungi la filtru, bun.

Operatiunea fara cv. data jos de pe masina se numeste improspatare. Dai drumul la 3l, mai faci ceva km si mai dai drumul la inca 3l. Nu e nevoie nici de rampa nici de panta nici de ce vreti voi. Cat scoti atata bagi. Daca e mai mult, va curge la trecerea prin treptele de viteza, dupa care pui busonul si pleci.

Cutiile cad din cauza soferilor implicit a stilului de condus (sau mai multe persoane).

Conduc mai multe masini automate. Si da, sunt mai fiabile.

Si stati fratilor langa masini cand umbla mecanicii la ele.

Nu am timp acum, ca faceam un garaj numai pt. automate, mecanici sunt multi buni, nu au umbrela sub care sa lucreze (sa lucreze bine).

Ps. vb. din experienta pe masini.

Statisticile sunt multe si...foarte interpretabile!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa se extrage si se completeaza uleiul la automate, cu o pompa cu cap indoit in acel mod

post-15891-1256228140_thumb.png

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La golf nu poti schimba tot uleiul fara sa dai cv. jos de pe masina.

Dupa care e desfacuta bucati, numai asa ajungi la filtru, bun.

Operatiunea fara cv. data jos de pe masina se numeste improspatare. Dai drumul la 3l, mai faci ceva km si mai dai drumul la inca 3l. Nu e nevoie nici de rampa nici de panta nici de ce vreti voi. Cat scoti atata bagi. Daca e mai mult, va curge la trecerea prin treptele de viteza, dupa care pui busonul si pleci.

Cutiile cad din cauza soferilor implicit a stilului de condus (sau mai multe persoane).

Conduc mai multe masini automate. Si da, sunt mai fiabile.

Si stati fratilor langa masini cand umbla mecanicii la ele.

Nu am timp acum, ca faceam un garaj numai pt. automate, mecanici sunt multi buni, nu au umbrela sub care sa lucreze (sa lucreze bine).

Ps. vb. din experienta pe masini.

Statisticile sunt multe si...foarte interpretabile!

Cat scoti atata bagi, dar ce te faci daca nivelul nu era corect, cum stabilesti nivelul corect de ulei din cutie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nivelul corect si l face singura, la trecerea prin trepte, cand nu mai curge ulei, pui busonul si gata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nivelul ATF se verifica astfel :

-ATF sa aiba 30 grade(nivelul e afectat de temperatura uleiului)

-motorul pornit la relanti

-cutia in pozitia P

-se scot intre 2,6-3l de ATF

-se completeaza pana curge, ca in poza

PS : cand se scoate se opreste motorul, nu inainte ca ATF sa ajunga la 30 grade.

Sunt atatea service-uri care extrag uleiul prin joja motorului, se poate atasa o tija curbata, dar cel mai simplu se da drumul pe la celalat dop pana curge cantitatea pe care o veti inlocui si se strange la loc, apoi vine umplerea cu aceeasi cantitate. Se reporneste motorul pana ajunge uleiul iar la 30 grade(pentru ca cel nou poate e mai rece) si se verifica nivelul. Nicidecum sa ridicam de roti, spate/ fata

post-15891-1256228891_thumb.png

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vicius_the_one, protocol de service corect. Eu asa fac fara vag-com (la mine). Asa au facut si altii si nu au probleme la masini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Concluzia este ca se poate pune ulei cu masina ridicata din spate si nu este nevoie ca rotile din fata sa se invarta in aer pana ajunge in treapa a 3-a.

Se refera in caz ca e iarna si uleiul nu are 30 grade sa o treci pe manual in a treia IN MERS !!! si sa incalzesti uleiul, inainte sa il schimbi/verifici nivelul :icon_thumright:

PS : nu uitati de pozele de aici, foarte interesante http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...t&p=1076044

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ELSA scrie ca dupa ce s-a pus uleiul, se porneste motorul, si in fiecare treapta se lasa cateva secunde. Deci? Daca nu ridici masina deloc, trebuie sa iesi cu ea la drum, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nivelul ATF se verifica astfel :

-ATF sa aiba 30 grade(nivelul e afectat de temperatura uleiului)

PS : cand se scoate se opreste motorul, nu inainte ca ATF sa ajunga la 30 grade.

Mecanicul la care merg eu de regula este foarte priceput, dar nu are vagcom, aveti idee dupa cat timp ajunge (cu aproximatie) la 30 grade uleiul?

. Se reporneste motorul pana ajunge uleiul iar la 30 grade(pentru ca cel nou poate e mai rece) si se verifica nivelul. Nicidecum sa ridicam de roti, spate/ fata

Si trecerea prin toate vitezele cum spunea Theo nu se mai face?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si trecerea prin toate vitezele cum spunea Theo nu se mai face?

Dupa completare :

- cutia se trece in "P";

-se porneste motorul ;

-se calca frana si se tine calcata;

-se trece cutia prin toate pozitiile mentinand in acele pozitii cate 10 secunde la fiecare;

- se trece inapoi la "P"

-se reverifica nivelul. si procedura se reia daca e nevoie.

PS : depinde si de temperatura de afara pentru ca uleiul sa atinga 30 grade. Intr-un garaj incalzit e cel mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Am schimbat uleiul pentru ca : la venirea frigului, dupa ce masina a stat in parcare noaptea sau un timp indelungat : toamna / iarna (de vreo 2 ani )la prima frana(in faza de decelerare, inca nu stiu intre care trepte), apare un tremurat. La frana brusca tremurat mai mare, frana mai putin brusca nu prea se simte. E acelasi comportament ca la o cutie manuala cand uiti sa calci ambreajul ci apesi doar frana si uiti sa o scoti din viteza pe decelerare.

Mentionez ca tremuratul aparare numai si numai la prima frana, dupa prima frana cutia schimba ca unsa, fara probleme sau intarzieri, pierderi de putere. In modul manual toate treptele sunt foarte OK, in drive pare ca schimbatul treptelor 2-3 e mai greoi (doar o impresie ) foarte rar.

1.A mai patit-o careva ? Masina e la zi cu toate serviceurile sau reparatii. Nu am nici o eroare pe cutie scanata cu VAG-COM.

2.Ce sugestii/ pareri aveti legate de 'problema' mea ? Sa imi fac griji mari?

3.Pot sa scanez ceva module avansate legate de cutie cu VAG-COM? Cum? (Am vazut ceva valori pentru electrovalve discutate in acest topic, deci se poate scana ceva dar nu stiu cum).

Multumesc, si mai jos, poate va e util, descrierea modului in care am schimbat uleiul si serviceul la care am apelat prin recomandarea mecanicului meu. Scuze de poveste lunga :-)

Completez in felul urmator, la masina din semnatura am cutie automata Jatco : G052 990 A2, 5 trepte. Trebuie data jos cutia pentru a schimba filtrul(e cea pt motoare transversale deci nu cea de pe majoritatea passaturilor).

Am gasit si facut schimbul la TOT uleiul din cutie intr-un service de pe langa Piata Sudului (Bucuresti pt cei care nu sunt de aici; a se citi mai jos review-ul personal legat de service), cu urmatorul ulei : Febi 27001. Se numesc Sc Rixe Impex SRL, cu adresa pe Nitu Vasile, Nr. 51 C (nu fac publicitate ci doar ma gandesc ca e utila informatia membrilor).

Tin minte ca am luat 10 litri si au intrat aproximativ 9, inca mai am 1L. Inainte sa imi schimbe uleiul s-a bagat in cutie un BG Quick Clean for Automatic Transmissions si apoi cu una din masinile celor de BG(BG PF5 BG PF5 Power Flush and Fluid Exchange System, cred ) conectata la tur si returul cutiei mi s-au extras cei 8-9 litrii si bagat noul ulei Febi.Pentru mai multe despre sistemul BG cititi AICI

Uleiul Febi l-am verificat peste tot pe unde am putut si e intr-adevar compatibil, dar si seful serviceului de acolo (probabil si patronul) care a asteptat vreo ora confirmarea ca uleiul e bun. Acum ramane ca si timpul sa confirme lucrul asta, dar in SUA cu asta se face schimbul in aceste cutii (se mai folosesc si pe Mazda din auzite). Uleiul e rosu si puteti citi si pe AICI dar si cu un search pe google pt. 'febi 27001'.

Manopera si uleiul de curatat 335Ron in data de 28.05.2009. Manopera numai este 250Ron. Am avut/ inca am garantie de 6 luni la lucrare.

Pareri: oamenii au rezolvat treaba, in ritmul lor (mi-a luat o zi intreaga cat am stat dupa ei), nu stiu daca erau specialisti in cutii automate deoarece a durat vreo 2 ore pana sa se dumireasca care-i returul dupa ce le-am aratat eu toate manualele cutiei. Alte 2 ore am stat sa fabrice un conector pentru retur, deoarece masinaria BG nu avea in set asa ceva (conector = reductie pe filet ;)).

Deci pot spune ca nu ii recomand daca nu ai o zi de pierdut si nu stii sa dai cu pumnul in masa. De altfel nici nu au respectat tot ce scria pe masinaria aia la schimb ci au facut mai mult dupa ureche(exista o anumita presiune indicata pe aparat cand stii ca schimbul e complet, ei bine ei m-au pus pe mine sa schimb treptele cu masina pe elevator si nu prea au verificat presiunea ci mai mult faptul ca am schimbat toate treptele in cutie). Pret piperat pentru 1 ora de munca efectiva. Au bagat acea solutie de curatare inainte de a verifica ca si pot scoate uleiul. Pana l-au scos au fost ceva emotii deoarece nu stiau care e returul pana nu am adus documentatia si nici nu aveau acea reductie.

Ii recomand pentru ca sunt singurii din Bucuresti (in alta parte nu stiu) care au masinaria cu care mi-au pompat cei 9L in cutie fara sa o demonteze.

Am avut cat de cat incredere in ei pentru ca mi-au fost recomandati de mecanicul meu in care am destula incredere.

Comportamentul masinii e acelasi ca inainte, si am mai mers cu ea de atunci 5-8000KM. Masina are 189.000 si nu cred ca i s-a schimbat vreodata uleiul in cutie. Eu am luat-o la 134.000

Salutare.

Modificat de Ace2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

nimeni, nimic? va rog?

Am nevoie de facut o reimprospatare rapid si nu pot scana cu Vag-Comul blocul de temperatura.

@theo, te rog spune-mi si mie procedura. (am dat si PM).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Speram sa nu iti apara acum problemele de uzura. De obicei dupa schimbul de ulei apar eventualele bube.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Speram sa nu iti apara acum problemele de uzura. De obicei dupa schimbul de ulei apar eventualele bube.

ma interesa doar cum pot face reimprospatare, dupa ureche, fara sa stiu temperatura uleiului, deoarece vad ca multi spun ca se poate fara a verifica temperatura in cutie.

Sa vedem ce se rezolva cu asta si sa elimin din start metodele mai putin costisitoare de a repara ceva. : schimb ulei, apoi verificare rezistentele valvelor si apoi schimb de valve in caz ca e vreo problema la ele.

Dupa,... ce o mai vreo iubita mea masina :)

Modificat de Ace2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pot sa creez topic nou..asa ca pun aici intrebarea.

Am un Passat B5 din 2000, 1.9 TDI, 116 cai motor ATJ, cutie 5 trepte tiptronica ERY. Mno problema e ca a cam crapat cutia si trebuie inlocuita. Dat fiind faptul ca aceste cutii si motoare s-au facut doar din 01/00 pana in 08/00 nu am gasit modelul asta. Intrebarea mea e daca pot folosi cutia tip EYF. Acest tip de cutie pare urmasul lui ERY si e montata pa passatul de 131 de cai, motor AVF.

Deci..se potriveste cutia EYF de pe motor AVF in loc de cutia ERY, motor ATJ? Daca da, in ce conditii (ce mai trebuie schimbat). In caz ca nu se potriveste va raman recunoscator daca imi dati alt cod de cutie pe care sa-l pot monta.

P.S. In ETKA am cautat si cele doua cutii au acelasi cod de pieasa...practic EYF e urmasa lui ERY si a inceput sa fie construita din 10/00, cam de cand a fost scoasa din productie cutie ERY si motorul ATJ.

Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca iei alta cutie dar cu tot cu calculator e ok.ce are cutia ta,de ce spui ca a picat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E masina lui taicameu. Cred ca avea o mica fisura in baia de ulei si a pierdut ulei..Se pare ca a mers destul de mult cu ulei putin si s-a stricat ceva prin interior (nu stiu detaliile). A zis doar ca daca o calca un pic mai agresiv se blocheaza in vit 3, nu retrogradeaza etc. Vorbesti de calculatorul cutiei?

Mersi de raspuns

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata si o eroare in modulul cutiei automate, legat de problema mea. Azi am curatat cu sprai de contacte mufele ECU si TCM si la readaptarea cutiei iar a aparut. Am sters eroarea si vedem ce se mai intampla.

Ati avut vreodata eroarea asta ?

Address 02: Auto Trans ----------------------------------------------------------------------

Controller: 09A 927 750 HA

Component: G5 Getriebe 09A 0138

1 Fault Found:

01314 - Engine Control Module

49-10 - No Communications - Intermittent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Legat de topicul meu lung :

Am verificat nivelul in cutie la ulei si aveam cu cel putin 1l, 1,1/2l ulei in plus. Foarte mult.

Deci dca va duceti la serviceul cu pricina stati de capul lor sa va verifice manual nivelul de ulei pentru ca la mine nu au facut-o si uite ca s-au dus electrovalvele din bloc. Sper doar electrovalvele.

Legat de serviceul cutii automate din Crangasi : mi-au dat oamenii un pret estimativ de 600 Euro pt electrovalve (ATENTIE - doar electrovalvele nu tot blocul) si 100Euro montaj, odata ce am vorbit cu Rudolf is mi-a spus ca in banii astia i-a schimbat tot blocul de valve. Cand le-am spus ca in acceasi bani au schimbat bloc intreg de valve...mi-au spus ca or fi fost alte conditii ;).

Eu le-am gasit noi, OEM cu mult mai putin. Ii inteleg ca suntem in perioada de criza dar totusi...

@Rudolf, dupa cum se schimba oamenii nu as avea deloc incredere in ei, asa ca mai bine ai fi luat blocul de valve sa nu se trezeasca altul cu al tau :). Cel putin verifica nivelul de ulei in cutie sa fii sigur macar de asta :-).

Procedura de schimbare a electrovalvelor nu pare a fi foarte complicata, exista DIY pe vwvortex, elsa, manuale samd, deci o sa incerc sa conving pe cineva sa ma ajute si o fac cu manuta mea sau astept pana gasesc un mecanic care sa imi inspire incredere...ca eu sincer nu prea mai am deloc in meseriasii nostrii si o sa incerc sa ii sar mai ales pe astia care sunt pusi pe japca.

Salutari

PS: Eroarea de mai sus tot nu a disparut chiar daca am curatat mufa TCM si sters erorile cu VAG COM, deci daca aveti pareri si idei de unde vine ...v-as ruga sa postati

Modificat de Ace2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata si o eroare in modulul cutiei automate,

1 Fault Found:

01314 - Engine Control Module

49-10 - No Communications - Intermittent

01314 - Engine Control Module: No Communications

Possible Causes

CAN-Databus Wiring/Connectors from/to Engine Control Module faulty

Fault(s) stored in Engine Control Module

Possible Solutions

Check CAN-Databus Wiring/Connectors from/to Engine Control Module

Check Measuring Value Blocks (MVB)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!