Jump to content

Probleme La Cutia De Viteze Tiptronic


helldriver
 Share

Postare recomandată

Aveti idee, valvele se pot cumpara separat? sau doar in bloc? Eu am o eroare cu valva n91, dar simptome nu are, merge bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valve se pot cumpara si separat.

Cine stie sa descrie fenomenul atunci? De ce cand se incalzeste functioneaza? Dupa 10 minute de stat pe loc merge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti idee, valvele se pot cumpara separat? sau doar in bloc? Eu am o eroare cu valva n91, dar simptome nu are, merge bine.

cod 09A 927 331 E - 59 euro fara tva

Pentru catalynux : Nu am vazut la EEZ sa fie comercializate si separat valvele. Va dati seama ca de aia face si asa urat de nu poti pleca cu ea vreo 10m, pentru ca sunt uzate valvele ce actioneaza vitezele 1 si 2(care sunt cele mai frecate cu ocazia plecarilor de pe loc).

PS : La toate cutiile automate vin aceleasi valve, insa la schimbul de ulei nu se schimba toti cei 9 litri existenti in cutie !!!(ci doar intre 2,6 si 3 L, restul de pana la 9 L raman in cutie) Umplerea initiala se face cu 9 L, iar asa-zisele schimburi de ulei sunt de fapt regenerari ale uleiului existent cu o cantitate inlocuita de 2,6-3 L....probabil tocmai pentru ca in timp intervine uzura, iar uleiul nou fiin mai vascos poate afecta semeringurile uzate de vreme.....Nu degeaba s-au gandit "ei" sa schimbe la revizii doar cate 3 litri. Asa ca schimbarea intregii cantitati e oportuna cand se schimba si semeringurile :scratch:

Cine stie sa descrie fenomenul atunci? De ce cand se incalzeste functioneaza? Dupa 10 minute de stat pe loc merge.

Dupa 10 minute se subtie uleiul, care de altfel trebuie sa fie subtir si cand e rece masina, dar odata schimbat mult ulei (nu intre 2,6-3L) normal ca e gros...caldura il subtie :)

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci am schimbat prea mult ulei? Si acum e prea gros uleiul? Pai si cum rezolv problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam greu...doar sa gasiti pe cineva care sa trebuiasca sa il schimbe, el va schimba 3 litri, ii luati cei 3 litri uzati de la el, goliti cutia voastra de 3 litri si completati cu uleiul primit. Mai rau e ca vine si iarna de acum :( .

PS : Doar nu o sa schimbati semeringurile si valvele pentru un amarat de ulei. Fiti siguri ca nici valvelor nu le vine bine uleiul ala vascos la uzura lor... banuiesc ca de aici vine si problema celor 10 minute la masinile cu ulei nou(care se traduce intr-o adevarata stupoare : "Cum si cu uleiul nou !?"; "Da",...tocmai de aia).

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si atunci ma intreb: de ce nu a aparut problema imdeiat dupa schimb? De ce numai dupa cateva saptamani? Si ce am de facut? Sa schimb iarasi uleiul si sa pun ulei uzat? :-s

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi-au schimbat 6,5-7 litrii din ulei.... Cu siguranta ca am stat langa ei... Sa zicem ca jumatate de litru a curs pe langa, introducand ulei pe "jos:. Dar sigur mi-a bagat in masina minim 6 litrii, pentru ca si atunci cand l-au scos era destul de mult.

DESI mi-au zis cei unde am schimbat ca nivelul de uzura al cutiei este medie... acum realizez ca mi-au zis de fenomenul "primele 10 minute" (mi-au zis ca exista o sansa destul de maricica sa nu ajung nici la poarta complexului din cauza c-o sa pice ceva in cutie in urma schimbului). Cutia merge la fel ca in prima zi, nu e chiar cea mai smooth cutie automata sau rapida....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci. Uleiul nou este mai vascos. Afecteaza cutia DOAR pentru ca e uzata (cutia). Altfel, ce ulei pun astia din fabrica? Si uleiu ala e nou si atunci ar face la fel si la masinile noi. Pe langa asta, nu la toti apare fenomenul acesta, deci totusi e ceva defect la cutie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rudolf.s ,da,ai uzura in blocul de valve.eu l-am schimbat si nu mai am probleme.

Ionutd,valoarea trebuie sa fie intre 9 si 24 ohm.

Solenoid valve N91

This regulates the pressure during the opening

and closing movements of the torque converter

lock-up clutch.

To close the torque converter lock-up clutch, the

solenoid valve is energised by the control unit.

- The torque converter lock-up clutch

is no longer closed.

Effects of signal failure.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat te-a costat si unde ai schimbat blocul de valve?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin. Azi am schimbat uleiul! (la locul recomandat de don Teo cu golf Variant si am inteles ca si Bogdan WRC ar fi fost acolo).

M-a costat 750 RON ceea ce a inclus : 6 litrii ulei original cutie automata VW (uleiul era galbui) (nu castrol sau altceva), filtru, garnitura, manopera.

Cand am dat drumul la ulei era negru negru de m-am speriat si eu... Imediat a zis cineva ca sigur e stricata cutia, ca e miracol ca merge normal etc etc. In mod cert nu s-a umblat niciodata pana acuma la cutie (deci 120 mii km fara schimb ulei).

Cand am dat baia jos (stateam cu morcovu sa nu fie vreo bucata de ceva pe acolo), nu am gasit nimic extraordinar (destul de incurajator). Pe magneti era pilitura cam de 2 mm. Mi s-a spus ca e in limite acceptabile, adica cutia are uzura (in fond din 120 mii km f. multi s-au facut numai in Bucuresti), dar ca mai merge.

DE ASEMENEA important de mentionat este faptul ca aparent maj cutiilor dupa ce li se schimba ulieul si au avut probleme anterior vor pica in scurt timp (de fapt mi-a zis don' sef al service-ului ca daca "trec de poarta" e semn f. bun).

In orice cazam vazut o imbunatire simtitoare in comportamentul cutiei. Schimbul este mult mai rapid si precis (inainte parca "gandea" foarte mult cand schimba viteza), din D in R se face tranzitia mult mai fin.

EXACT ce a mentionat romy_baubau ca ar fi un rezultat f. comun al neschimbului uleiului cand trebuie la cutie.

Recomandarea lor a fost ca uleiul sa se schimbe la 30 mii km, la acest model de cutie si in general la toate cutiile.

Am mentionat de acest ulei si a zis ca nu este uleiul cel mai potrivit pt Tiptronicurile de la Passat dar ca ar "merge" la o adica. Acest ulei se pune in general la automatele americane, din ce-am inteles.

...si eu cand le-am zis 300.000 de km adica pe viata a zis lumea pe aci ca's nebun!

Oameni buni, lamuriti-ma si pe mine...

Este vorba tot de o cutie tiptronic de generatie relativ noua (09G), cu 6 trepte, nu cu 5 trepte ca pe Passat.

Masina si implicit cutia e noua si nu are decat 8000 km. Deci deocamdata totul e OK.

Dar vreau sa stiu pe viitor: toata lumea spune "SCHIMBATI ULEIUL LA TIMP!"

Dar uite ce spune in cartea cutiei, in poza de mai jos...

O fi oare din cauza constructiei cutiei sau din cauza uleiului, poate mai bun, folosit?

Care e parerea voastra?

Nu vreau sa aud chestii de genul "nu stiu cum e la asta, dar eu iti recomand sa schimbi uleiul periodic....".

As vrea sa stiu daca cineva are o explicatie pentru ce spun japonezii astia, din moment ce spun ca nu se schimba uleiul la tipul asta de cutie... :D

Thanks!

la postul asta ma refeream....scuze!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai producatorul zice clar: PE VIATA. Nu specifica niciunde pe viata de 300.000 km sau 3.000.000 km. Viata e viata. :)

Parca imi pare rau ca am schimbat uleiul. Dupa ce am schimbat uleiul (si nu sunt singurul) au aparut problemele. Poate era mai bine "pe viata".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai nou, ZF recomanda schimbarea uleiului la 60.000 km.

De curiozitate: ce informatii detin cei care cred ca s-a inventat perpetuum-ul mobil la categoria uleiuri.....numai asa se poate explica pastrarea calitatilor "pe viata" a unui ulei supus unor conditii extrem de dure in interiorul cutiei de viteze automate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebati producatorul, de ce spune ca uleiul e pe viata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai producatorul zice clar: PE VIATA.

Pe viata e uleiul pentru diferential care e 75w90(0,75L la prima umplere), iar uleiul ATF care e pentru angrenajele cutiei are 9 litri la prima umplere, iar la schimuri, asa zisele "schimburi" se inlocuieste intre 2,6-3 litri din el !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca intrebi producatorul, adica firma ZF iti va raspunde ca nu e pe viata, asa cum am precizat.

Daca intrebi vanzatorul, adica VW, iti va spune ca e pe viata, si e corecta....da, viata cutiei de viteze. Cea mai mare probabilitate este sa se strice dupa acei 100.000km prevazuti in garantia masinii, asa ca abia astept sa vad cum proprietarii vor plange ca au crezut ca si nepotii lor vor merge cu acelasi ulei cu care au mers ei.

Iti recomand sa le trimiti un email celor de la ZF si vei fi surprins de raspunsul lor. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar eu curia nu de la ZF am cumparat-o. Eu am cumparat o masina. Cutia a venit cu masina. Deci, cei care mi-au vandut masina ar trebui sa iti spuna cum se intretine corespunzator masina, respectiv cutia, care acum face parte din masina. Deci tot la VW ajungem.

NEESENTIAL. Asta e o discutie fara sfarsit.

Sa revenim la problemele noatre. Ce am de facut? Asta ma intreb si inca nu am gasit un raspuns.

Modificat de rudolf.s
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rudolf, eu zic sa verifici valvele care iti fac probleme inainte sa dai 'jde sute de euro pe un bloc de valve....aceeasi problema, daca as fi in locul tau cred ca i-ar sari fulgii. Tot as desface-o singur cumva. Parerea mea e ca valvele care actioneaza treptele 1 si 2 au probleme...daca e asa principiul imaginat de mine. Altfel nu vad de ce ar comenta(a se intelege "face figuri") cutia. O diagnoza ar fi initial de facut. Eu sunt la dispozitia tuturor cu orice informatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cutia lui rudolf.s nu e ZF e JATCO,japoneza.

vicius_the_one,pare simplu ce spui tu dar nu chiar asa.la ce valve te referi,poate electrovalve?fii putin mai exact.daca valvele(sunt niste cilindrii care din cauza uzurii raman blocati) au uzura trebuie un chit de alezoare,nu e asa simplu.daca e vorba de electrovalve ii da eroare(n 88,n 89,n92) si se pot schimba.

post-8085-1255971463_thumb.jpg

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uzura, inseamna ca alezajul (gaura) se mareste si pistonasul (arborele) se micsoreaza.

Daca mai faci si rectificarea alezajului pentru a iesi la curat, trebuie pistonase mai mari in diametru (ceva similar cu reparatia la motoare cand se alezeaza blocul motor si se pun pistoane de reparatia 1,2...etc)

Asta e in principiu discutia tradusa mai tehnic, dar in nici un caz nu e vorba de chit de alezoare, si nu cred ca asta e situatia la acest bloc de electrovalve de care se tot discuta aici.

Eu nu am avut ocazia sa vad acea placa cu electrovalve fizic, si nici electrovalvele separat ( multumiri lui RZF), dar din ce imi inchipui, o electrovalva se compune dintr-un corp care se fixeaza pe acea placa, si are in interior o bobina ce trage un plunjer cand e alimentata si elibereaza un orificiu lasand uleiul sa treaca. Apoi la taierea alimentarii bobinei, plunjerul revine impins de un arc si atupa orificiul prin care a trecut ulei.

Daca e cineva mai documentat, rog sa ma contrazica, sau sa ma completeze si sa explice mai clar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indiferent de ce model de cutie este, explicati-mi fizic cum isi poate pastra un ulei proprietatile timp de mai multi ani dupa sute de "tratamente" de incalzire/racire si frecare. Pe cuvant ca nu-mi pot da seama!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:P

Sal la toata lumea,

O intrebare mai off-topic oarecum legata de cutia de viteze:

Cat va consuma voua?

Eu nu reusesc sa scad sub 10L/100Km in oras sub nici o forma, de obicei scot in jur de 11.5-12L/Km. Exterior minim 7L/100Km.

Tind sa cred ca am o problema pe la cutie (sper ca nu).

Apropo de ulei - dupa ce am fost la Samer in Timisoara mi-a zis clar sa pun 7 litri cand schimb filtrul si 6 fara schimb.

Eu nu am gasit decat ulei Swag si cel original, aveti idee unde gasim alte tipuri? Cel swag nu prea mi-a placut - am facut schimbul la 15.000Km si ce am scos era Negru! :D

stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti recomand sa iei totusi uleiul original. Preferabil cumparat din Germania.

Intr-adevar, intra 6 litri la un schimb normal. Consumul, la un condus normal si un oras semi-aglomerat e cam pe la 10-11 litri. In Bucuresti in aglomeratie sub 13 nu prea scapi. In afara orasului daca mergi tare sa te astepti la 7-8 dar daca mergi regulamentar si faci un drum lung, poti scoate si 5,4 - 5,9. Cel putin asa e la mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@psiho_mishu

Stai linistit, consumul e normal la greutatea masinii si circulatia din Buc.

Defectiunile la cutia automata sunt altele: smuncituri, accelerare a motorului fara a se deplasa masina, sau se deplaseaza cu viteza mica in modul avarie.

@ tuturor celor interesati de "valve body"

Cititi AICI pe la jumatatea paginii postarea lui GELU-CHELU

Un baiat foarte altruist a postat rezolvarea problemei si cateva poze facute in timpul operatiei de demontare si curatare a valvelor.

Nici nu se putea ceva mai util pentru a intelege ce sunt si cum arata "electrovalvele"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uzura, inseamna ca alezajul (gaura) se mareste si pistonasul (arborele) se micsoreaza.

Daca mai faci si rectificarea alezajului pentru a iesi la curat, trebuie pistonase mai mari in diametru (ceva similar cu reparatia la motoare cand se alezeaza blocul motor si se pun pistoane de reparatia 1,2...etc)

Asta e in principiu discutia tradusa mai tehnic, dar in nici un caz nu e vorba de chit de alezoare, si nu cred ca asta e situatia la acest bloc de electrovalve de care se tot discuta aici.

Eu nu am avut ocazia sa vad acea placa cu electrovalve fizic, si nici electrovalvele separat ( multumiri lui RZF), dar din ce imi inchipui, o electrovalva se compune dintr-un corp care se fixeaza pe acea placa, si are in interior o bobina ce trage un plunjer cand e alimentata si elibereaza un orificiu lasand uleiul sa treaca. Apoi la taierea alimentarii bobinei, plunjerul revine impins de un arc si atupa orificiul prin care a trecut ulei.

Daca e cineva mai documentat, rog sa ma contrazica, sau sa ma completeze si sa explice mai clar.

despre asta este vorba: http://www.transmissionspecialty.com/instr...2892-03K-IN.pdf .

legat de multumiri,credeam ca ai inteles ca nu s-a putut sa fii de fata.eu am schimbat blocul de valve nu am umblat in el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!