Jump to content

Probleme La Cutia De Viteze Tiptronic


helldriver
 Share

Postare recomandată

@ratonul: placa respectiva nu arata foarte rau, si din punctul meu de vedere se poate repara, asta daca ai un electronist priceput pe langa tine. Ca sa o cureti era bine sa folosesti un spray de contact pe baza de alcool/apa. Iti vine sau nu sa crezi, dar in mod normal placile electronice, dupa productie, pentru a inlatura excesul de flux, se spala cu apa, pur si simplu.

Daca e multilayer, singura problema aparuta poate fi de intreruperea circuitelor. Oricum, la cat e de simpla, nu cred sa fie multilayer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..... dar in mod normal placile electronice, dupa productie, pentru a inlatura excesul de flux, se spala cu apa, pur si simplu.

Daca e multilayer, singura problema aparuta poate fi de intreruperea circuitelor. Oricum, la cat e de simpla, nu cred sa fie multilayer.

Eu stiam ca se curata cu alcool izopropilic, dar ma rog nu asta e problema, ci faptul ca integratele sunt destul de sensibile la cositorirea sau refacerea lipiturii unui piciorus terminal, se pun niste protectii care sa nu lase sa se transmita caldura spre integrat, apoi e posibil sa se fi facut unele scurcircuite sau descarcari de tensiune necontrolate prin apa sau stratul umed. In acest caz e foarte greu de remediat defectul fara a avea schema electronica, fara osciloscop si fara multa pricepere din partea electronistului. Nu oricine poate incumeta sa faca asa ceva !

Placa are trasee pe ambele parti si multe puncte de trecere de pe o fata pe alta, asa ca e o problema dificila de depanat, trebuie luata la verificat in amanunt pentru a nu fi vreo intrerupere sau vreo "lipitura rece" care face contact aleator, asta e cel mai greu de descoperit.

Mai e o problema si cu piesa marcata cu sageata rosie, care nici nu se vede ce este, daramite sa se mai poata citi marcajul de cod.

Modificat de remier
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut azi o scanare si iata rezultatul:

Address 02: Auto Trans Labels: 09A-927-750.lbl

Part No: 09A 927 750 J

Component: AG5 Getriebe 09A 0186

1 Fault Found:

00652 - Gear Monitoring

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Si iata ce zice Wikipedia de la Ross Tech (producatorul VAG-COM) aici:

00652 - Gear Monitoring

00652 - Gear Monitoring: Implausible Signal

Possible Causes

* Automatic Transmission Fluid (ATF) Level not OK

* Vehicle Speed Sensor (G68) dirty/faulty

o Impulse Wheel dirty or Installation faulty

* Gearbox Speed Sensor (G38) dirty/faulty

o Impulse Wheel dirty or Installation faulty

* Multi-Function Switch (F125) faulty (but not detected)

* Clutch or Valve Body faulty

* Automatic Transmission Fluid (ATF) Pump faulty

Possible Solutions

* Check Automatic Transmission Fluid (ATF) Level

* Check/Clean/Replace Vehicle Speed Sensor (G68)

* Check/Clean/Replace Gearbox Speed Sensor (G38)

* Check/Replace Multi-Function Switch (F125)

* Check/Replace Clutch and/or Valve Body

Special Notes

* The ratio of engine speed to gearbox output speed in the currently engaged gear is implausible.

* Slip rpm with torque converter lock-up clutch disengaged must be greater than stall speed.

Deci? Nivelul uleiului l-am verificat si e ok. Ce urmeaza? Unde pot verifica chestiile astea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

remier pai te pricepi sa-i faci ceva daca vin cu ea la tine? daca ai scula de lipit macar sa-i pui piesa aia la loc si sa lipesti picorusul intrerupt de la "caracatita" aia si o probam asa :icon_thumright:

pana la urma piesa aia a picat de tot, piciorusele s-au retezat la ras cu ea.... dar o am...

placa am sters-o cu o periuta de dinti inmuiata in diluant ...

am gasit un reparator prin cluj, dar trebuie sa i-o trimit prin posta, el imi ia o taxa de examinare apoi imi spune daca o poate repara sau nu... tot nu-mi dau seama la ce o probeaza daca a reparat-o....

am pornit masina fara calculatoru` asta... porneste, am vrut sa vad daca e blocata in P si am tras de maneta inspre R, m-a smucit puternic cand a intrat in R si am pus-o repede inapoi in P... si in bord sunt aprinse simbolul de esp si epc(parca)...

rudolf.s ai incercat sa-l suni pe baiatu din constanta ? ca vad ca vorbeste lumea de el de bine....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

L-am sunat pe baiatul din C-ta (George) si a zis ca nu a auzit pana acum de problema asta si sa ma duc la el peste 2 sapt. cand e liber. Am sunat si la TM si mi-a zis sa ii dau codul de eroare de la scanare mai intai, si apoi imi zice. Sunt curios sa vad ce e, dar conform descrierii de pe Ross Tech ar trebui sa fie un contact oxidat. Sper.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@remier: se foloseste alcool izopropilic in combinatie cu apa, dar deoarece lasa o urma alba, am avut clienti care au cerut ca in prima faza sa se foloseasca alcool pur pentru degresare iar apoi spalarea cu apa pentru curatire.

Daca are trasee pe o parte si pe alta, placa este dual-layer. Ca sa fie multilayer trebuie sa aiba cel putin un "nivel" intermediar de circuite, in, hai sa zicem "interiorul" placii.

Mi-am permis sa afirm ca din punctul meu de vedere e posibila reparatia, doarece am lucrat pentru Flextronics (se pot gasi pe net ce si cum fac, sunt a "2" firma producatoare de electronice din lume) si avem tehnologia necesara pentru depanarea placilor extrem de complicate din domeniul militar, automotive, medical si industrial.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

............Mi-am permis sa afirm ca din punctul meu de vedere e posibila reparatia, doarece am lucrat pentru Flextronics (se pot gasi pe net ce si cum fac, sunt a "2" firma producatoare de electronice din lume) si avem tehnologia necesara pentru depanarea placilor extrem de complicate din domeniul militar, automotive, medical si industrial.

Poate il ajuti tu atunci, esti mai specialist, eu sunt in domeniul mecanic, dar am vazut electonistii de la mec fina cum lucrau si uneori i-am ajutat atat cat am putut la desenarea circuitelor, corodarea placilor si la plantarea pieselor.....asta a fost de mult, prin anii '90

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cum arata nu mai repara nimenu acea placa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms de incurajare al bundy... am trimis-o la pitesti la cineva care repara ecu-uri... luni a zis ca-mi da un raspuns. si totusi mie in bord imi stau aprinse simbolurile pt esp si epc. daca pun placa si e buna ar trebui sa dispara sau cum ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@remier: nu sunt specialist, am dorit sa dau o mana de ajutor,si imi pare rau si imi cer scuze pentru ca intr-adevar a sunat a lauda de sine.

Ma gandeam ca poate imi cere sa-l ajut dar recunosc ca nici foarte bucuros nu as fi fost daca ar fi facut-o :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alexander stai linistit ca-ti ceream sa ma ajuti dar am vazut ca esti din timisoara.... decat sa dau 60 de milioane (care e o suma exorbitanta pr o plcauta cu 3 piese) pe una noua...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rudolf.s,din pacate cred ca ai aceeasi problema pe care o avem marea majoritate si anume blocul de valve.e posibil sa scapi doar cu o curatare in cel mai fericit caz.uleiul cum era,negru rau,avea impuritati prin el,busonul de golire avea pilitura in cap?daca blocul de valve este uzat trebuie schimbat.eu pe unde am fost si intrebat mai ieftin de 1200 e nu am gasit.in schimb am gasit pe ebay bloc de valve cu 500 lire(pound).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

rudolf.s ce cod are cutia ta? Cum ai verificat nivelul uleiului in cutie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi place sa admir ca toti dau cu parerea, dar nici unul nu da solutie la triptonik blocul de valve sau calculatorul cutiei se duc ff greu,cutiile automate in 4 trepte se duce calculatorul de cutie,dar de obicei defectiunile apar de la lipsa de ulei si neschimbarea filtrului care duce la blocarea pistonaselor de la blocul de valve,am avut probleme la cutie si samer m-a rezolvat in suma de 1000eu operatiune ce a durat 2,5 ore.

daca exista numai samer si george platim banii astia ca asta e?

apropo un bloc de valve second costa la samer 500eu cu tot cu manopera daca chiar asta e problema ta odata ce e oxidat e stricat,si de aia smunceste pentru ca induce eroare la cal. si intra in avarie se pot rupe sateliti in cutie sau mai usor planetarele

remier--cum de ai apa in masina pe unde intra,vezi pe la chedere/

bafta multa si triptonik lung--------km99999

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai sunt si altii, de exemplu Mercom, din Arad si sunt buni.

De ce? Pentru ca demonteaza cutia, cuplajele, discurile, le verifica, te anunta care sunt defecte si care sunt uzate si ar trebui schimbate, iti dai acordul si dupa aceea se repara/monteaza. La ei operatiunea dureaza 2-3 zile spre deosebire de altii (nu dau nume) care "repara" inlocuind direct cuplajul de la o alta cutie, lasa pe dinafara anumite suruburi dificil de strans, si folosesc scule pneumatice pentru viteza, iar notiunea de cheie dinamometrica le produce fiori reci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Tocmai ce m-am intors de la Alba Iulia cu masina pe trailer, la Constanta. Dupa ce am stat o zi la reprezentanta la Alba am dat destui bani, tot cu trailerul am ajuns. Nu mai am ulei in cutie. S-a scurs tot incet incet pe undeva pe sus pe la un simering cred. Bagam in D sau R si nimic, se tura in gol si ata. In bord erau aprinse toate vitezele PRND432 erau rosii. Dupa ce am adus-o la cta de la Alba am fost la George care mi-a zis ca e de vina pompa de ulei din cutie, trebuie schimbata. Nu e mult pompa, dar e destul de mult manopera. Din ce am observat pompa de ulei este nr.2 si simeringul este nr.3. Baiatul mi-a spus ca manopera de demontat cutie, desfacut cutie schimbat pompa, montat cutie (fara piesa) ma costa 1800 RON, si pompa e 150 Euro. E ok? ca deja am cheltui 2500 RON venind cu ea la Cta. si cred ca George e singurul din Cta care demonteaza cutii tiptronic. Astept parerile voastre

http://www.easy-share.com/1907753255/cutie.jpg

Modificat de ionutzsk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce zice etka de 4B0 927 156 D ? maine dim vine cineva cu calculatoru asta sa-i facem proba... daca nu e compatibil e vreun risc sa stric cutia sau sa stric altceva ? sau daca merge dar nu in parametrii celui original in timp se poate defecta ceva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine nu gaseste codul asta. O fi al meu mai vechi, dar nu cred.

Later edit: l-a gasit e control module for 5 speed automatic..., dar inca nu l-am gasit sa vad ptr ce motor. Voi reveni

Modificat de Mihai.Nechifor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce zice etka de 4B0 927 156 D ?

Vine de pe audi A6 Quattro incepand cu 1998 dotate cu motor ACK sau ALG si doar cu cutie DEX(automata pentru quattro sau 4motion). Motoarele ambele benzinare V6 de 2.8 si 193CP.

O sa vreau prin PM seria ta de sasiu....daca vrei bineinteles :

LE : Ti-am gasit seria sasiu :icon_thumright:

post-15891-1252936993_thumb.jpg

post-15891-1252937455_thumb.jpg

post-15891-1252937565_thumb.jpg

post-15891-1252937633_thumb.jpg

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Departe gandul de mine sa vanez posturi, dar pentru a ajuta omul scriu separat ce e pe masina ta :

Passat 2003 serie sasiu WVWZZZ3BZ3P349082 > motor cod AMX si cutie automata cod FAR.

(highline :rolleyes: ).

uite cutia ta FAR, e pentru motoare benzina V6 de 2,8 142 Kw exact ca la A6 quattro din postul de mai sus(cel ACK sau ALG). Dar cutia e diferita de cutia de la audi a6. Cutia de audi are alte rapoarte, dar chiar si alta forma, vezi pozele. Asa ca nu stiu cum o sa lucreze sau daca merge pe cutia ta acea unitate. Ultima poza e ceea ce ai nevoie. :icon_thumright:

post-15891-1252938719_thumb.jpg

post-15891-1252938725_thumb.jpg

post-15891-1252938875_thumb.jpg

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

wow vicius... asta da raspuns... deci in concluzie sa nu-l mai chem pe om si sa caut exact calculatorul pt masina mea. desi el zicea ca daca nu se potriveste putem merge la porsche sa scrie programul care imi trebuie mie in calculatorul lui... oare se poate asa ceva ?

Modificat de ratonul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că da ar merge rescrierea, dar cu soft pentru cutia ta să vadă acel cotrol unit că şi cum ar fi exact ce ai avea nevoie tu. Să facă schimburile de trepte exact la aceleaşi turaţii cum schimbai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva preturi de demontare montare cutie tiptronic? stie cineva? Pt schimbarea pompei de ulei? Se poate schimba numai simeringul de la pompa de ulei? ca in etka

Modificat de ionutzsk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!