Jump to content

probleme cutie de viteze golf 3


suri
 Share

Postare recomandată

imi spune ieri nevasta-mea (de fapt observasem si eu de vreo saptamana-doua) ca schimbatorul intra mai greu in viteza I. senzatia este ca 'se impiedica' de ceva pe partea stanga, in cursa spre inainte, la cuplarea primei trepte. se pare ca problema s-a agravat destul de repede, pornind de la o usoara jena. alte simptome (nu stiu daca au legatura, si oricum au fost observate doar cate o singura data in ultimele doua saptamani): schimbatorul a 'sarit' din treapta a doua (dar spune ca e posibil sa nu fi cuplat cum trebuie), iar discul de ambreiaj a facut un zgomot foarte nasol in urmatorul context: masina se misca in viteza a doua, cel din fata franeaza, frineaza si nevasta-mea, masina aproape se opreste si 'cade' si intr-o denivelare mai pronuntata, iar pentru a iesi tureaza motorul mai puternic (avea si aerul pornit) elibereaza ambreiajul, moment in care se aude si zgomotul. de mentionat ca nevasta-mea utilizeaza intensiv ambreiajul :-( , aproape (95%) la orice incetinire a masinii.

masina are aproape 130k km, din care vreo 3k facuti de nevasta-mea in ultimele 3 luni, de cand a (pre)luat masina.

problema este ca la sfarsitul saptamanii trebuie sa facem un drum de vreo 600 km, si nu prea am incredere sa plec (mai ales ca merge si kinderu' cu noi). aveti ceva idei :salut: despre cauze (si solutii)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • suri

    6

  • mogoal3x

    4

  • Nomood

    3

  • lupo_bv

    3

fa o verificare a timoneriei intai.. adica toate cablurile cu reglajele de la levier catre cutie.. ( se trage la punct ca sa zic asa )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am gandit si eu ca ar putea fi ceva decalibrat, dar am inteles de la fostul utilizator ca acest model de golf are o 'protectie' la uzura discului de ambreiaj care se manifesta tocmai prin blocarea cutiei de viteze. avand in vedere celelate simptome, ca si regimul de mers al masinii, ca si 'varsta' discului (aprox 130k km) ma gandesc ca o fi 'pe aproape', ca sa zic asa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nr. de km parcuri nu este elocvent pentru aprecierea uzurii discului de ambreiaj, mai ales la o masina second. Eu am peste 160K si saptamana trecuta, cand am demontat ambreiajul, am fost uimit sa vad ca inca se tine bine de tot :shock: si pot spune cu certitudine ca nu a fost schimbat niciodata. Cauzele problemei tale (in afara timoneriei) cred ca nici nu merita sa le cauti. Desfa ambreiajul respectiv cutia. De ce spun asta?

Daca cauti tot in aceasta sectiune vei gasi un topic deschis de mine asemanator problemei tale (intra greu in tr. I-a). La cate service-uri am fost fiecare dintre ele imi dadea o rezolvare diferita fata de precedentele. Am sfarsit in a strange bani (pentru orice eventualitate :x ) si m-am apucat de demontat cutia/ambreiajul. Problema aparuse de la un stupid manson (de centrare) al rulmentului de presiune care nu dadea voie usor cutiei sa cupleze in treapta I-a si asta numai dupa 10-15 minute de la pornire. :salut: Habar n-am cum putea acel manson sa produca un astfel de efect. Asa ca e posibil orice. Chiar sa ai o roata mai dezumflata sau prea putina benzina in rezervor si de aici sa nu-ti intre in treapta I :lol:

Asa ca daca nu se rezolva cu timoneria, apuca-te de treaba ca altfel o sa pierzi timpul deoarece e destul de dificil de dat cu parerea fara se vezi ce e acolo ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s-a rezolvat oarecum in sensul ca a dus masina la service-ul care se ocupa de ea iar cand a luat-o mecanicul a spus ca a rezolvat problema intinzind cablul de ambreiaj. mi s-a parut un pic cam ciudat, pentru ca imi inchipui ca daca era de vina cablul de ambreiaj problema ar fi trebuit sa se manifeste la toate treptele. dupa ce am testat-o imi pare ca problema nu a fost rezolvata ci doar atenuata, in sensul ca a revenit la stadiul de 'o simpla jena' de care pomeneam in primul post. probabil ca voi astepta sa vad ce se mai intampla in timp. iar asta pentru ca nu stiu cat de complicat este sa desfac ambreiajul, respectiv cutia. nu sunt un impiedicat, dar este o operatiune despre care nu am nici cea mai mica idee (cum se face, ce scule trebuie, la ce trebuie sa fiu atent, ce risc sa stric etc). probabil insa ca daca problema reapare sau se agraveaza o sa cer sfaturi in acest sens. multumesc oricum pentru raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pe Golf II am cablu cu reglare automata a jocului. Nu cred ca pe Golf III sa fie ceva mai downgrade. Nu vad ce poate sa regleze la cablu ala. Poate ar trebui schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu pe pe masina mea am cablu cu reglare automata dar am inteles ca nu toate Golfurile au asa ceva. Poti verifica daca este pe cablul de ambreiaj o "umflatura" :) care ar putea ascunde un stefel de mecanism.

Cat despre schimbat ambreiaj/cutie, nu e mare filozofie numai ca este aproape imposibil fara ajutorul unui service. Nu prea ai cum sa sustii motorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

revin cu acest subiect (sau macar pe aproape). se pare ca simptomele (din nou :33: ) semana din ce in ce mai mult cu ce povestea valentin - nu intra greu decat in tr. 1 si asta nu mai mult decat un sfert de ora dupa pornire. din pacate, din lipsa timpului, nu am apucat sa fac nimic.

a mai aparut insa un simptom (sau poate nu l-am observat eu pina acum): levierul cutiei de viteze se incalzeste (destul de tare) in partea de jos. senzatia este ca daca nu ar exista mansonul de vinil (prin care se simte de fapt caldura) levierul ar fi chiar fierbinte. mai mult decat atat, coloana centrala (care incepe sub casetofon, sustine schimbatorul e viteze, frana de mana si mai departe scrumiera din spate) este de asemenea calda in zona levierului (de asemenea 'simtit' prin intermediul 'carcasei' de plastic care imbraca coloana). si asta doar dupa circa 10-15 minute de mers prin oras. e drept ca la drum mai lung nu se incalzeste mai tare (nu exista diferente de perceptie a temperaturii dupa 1/2 ora in oras sau 3 ore in afara orasului). este normal asa ceva?

ps: climatizarea functioneaza pe rece (a/c)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faza cu incalzitul levierului este normala la aproape orice masina.

Cred ca nu ai observat-o pana acum ... :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai mult sau mai putin. azi dimineata am plecat din bucuresti la tulcea cu altcineva cu masina (nubira wagon). aproape tot drumul am verificat daca nu cumva se incalzeste levierul sau carcasa coloanei centrale si nimic. absolut nici o diferenta fata de plasticul usii sa zicem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de pozitionarea esapamentului. La Golf 3 se incalzeste aceasta zona in mod normal

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa inteleg deci ca este normal. multumesc tuturor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

As avea si eu o intrebare daca se poate.Schimbatorul imi sta inclinat spre dreapta :banghead: m-am uitat sub ea dar nu am vazut nimic anormal.Sub ea totul sa la loc.In rest,functioneaza cat se poate de bine doar ca sunt confuz,de ce sta inclinat spre dreapta?

Daca are cineva vreo idee as fii foarte recunoscator.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o problema....cand este rece afara, imi intra foarte greu in viteza. stiu k imi curge ceva ulei pe la semeringul de la planetara. am cautat peste tot acel semering si nu l-am gasit. mentionez ca nu am schimbat niciodata uleiul de la cutie. pot sa complectez cu orice ulei ATF de cutie manuala, sau trebuie acelasi ulei ca si la motor, adik sa nu combin uleiurile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest ghicicine

@nomood Din cate retin, in manualul de reparatii zice ca e normal ca la punctul mort, maneta sa fie pe directia dintre treptele 3 si 4, deci inclinat un pic spre dreapta.Nu stiu daca am inteles bine problema ta, insa am vrut sa fac precizarea ca daca e asa cum am zis mai sus, e normal.Pana acum nu inm felul asta a stat?

@motzocu Uleiul de motor nu are nici o legatura cu uleiul de la cutie.Pentru cutie, cel putin la masina mea, in Autodata gasesc urmatorul tip de ulei: 75w/90Syntetic.Ar trebui sa cauti in manual ce ulei recomanda producatorul.Acum nu prea am timp si nici nu stiu unde sa caut, dar poate te ajuta alti colegi forumisti.

Modificat de ghicicine
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ghicicine,pai asa sta de cand am luato.dar nu sta doar un pic,sta ceva mai mult.de aia intrebam,am mai vazut la altele nu-mi parea sa stea asa.o sa mai studiez problema.mersi f mult ptr raspuns.vad ca avem acelasi motor. :P

numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nomood, daca in pozitia in care sta el pe liber impingi in fata si intra a 3-a, fara sa o cauti, sa intampini "blocaje" sau agataturi, atunci este normal sa stea asa. Daca ai joc in levier exista o piesa de plastic care se roteste si te ajuta sa scapi de joc, dar asta e alta poveste...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am aceeasi problema cu cutia de viteze .

Cand este frig si nu am mers cu ea ceva ore bune este foarte greoi la a schimba vitezele , se simte ca e rigid tare schimbatorul,

problema ar fi mai ales in viteza a1a , intra foarte greu in 1a, este necesara aplicarea unei forte pentru a intra in viteza .

Aveti idee daca trebuie sa schimb uleiul la cutie ? Am masina din iulie si nu am schimbat niciodata la cutie .

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest ghicicine

Treaba cu intratul in viteza 1-a o face tot timpul sau numai in conditiile indicate de tine mai sus?Daca face tot timpul probabil trebuie reglata timoneria.

Legat de de ulei, ma gandesc ca inainte sa mergi sa-l schimbi ar trebui controlat nivelul.

Din cate stiu, cu masina pusa pe o suprafata dreapta(nu in panta), se desface un anume surub situat in laterala cutiei cu cheie imbus de 14 si daca ai nivelul de ulei acolo e bine.Daca nu, se completeaza tot prin acel orificiu pana ajunge cel putin acolo sau sa "dea pe dinafara".

Oricum, cauta aici pe forum manualul service pentru g3 si vei gasi raspuns la multe din intrebarile tale.

NU MAI FOLOSI QUOTE LA MESAJUL ANTERIOR!

Modificat de Paul.Iasi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am o pb sa zic un pic mai grava decat ce am vazut pe aici.de fiecare data cand vreau sa bag marsarier,dar de fiecare data,

agata ceva.ca rezolvare ca sa spun asa sa nu mai agate sau sa huruie trebuie sa tin pedala de ambreiaj apasta vreo 3 secunde ca sa pot baga fara probleme in marasarier.sper sa ma puteti ajuta cu o sugestie macar ce ar putea fi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine sta maneta putin spre dreapta cred ca e asa e conceputa sa stea, insa am o alta problema, daca imping maneta spre dreapta sau spre stanga, nu revine in pozitia initiala adica la jumate, am desfacut mansonu am dat cu niste degresant peacolo, am uns cu alta vaselina si face la fel. Aveti vreo idee care e cauza, sau daca are vreun arc care o aduce in pozitia de liber.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut , am reusit sa stric o piesa din cutia de viteze !! Nu stiu cum se numeste , stiu doar ca am stricat-o fiindca am umblat prea mult timp cu ambreiajul stricat si s-a ros ceva pe acolo ( la ambreiaj erau tocite pana si arcurile ) . Am schimbat kitul de ambreiaj dar pedala a ramas tot jos , din cauza acestei piese (poza ) . Stie careva cum se numeste ? Se poate lua acea piesa separat sau trebuie sa schimb toata cutia de viteze? Este prima mea masina si nici nu ma prea pricep la masini , din cauza asta pun atatea intrebari :) .

Multumesc

dsc07650r.th.jpg

dsc07651g.th.jpg

dsc07652e.th.jpg

dsc07653a.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar trebui sa se gaseasca

banuiesc ca este de la parghia care actioneaza rulmentul de presiune, deci care debraiaza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe unde am fost sa intreb de ea , m-au intrebat cum se numeste si nu am stiut ce sa le raspund :D . Are vreun nume aceasta piese ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!