Jump to content

Pentru ESP sau ASR conteaza ce dimensiune au rotile?


AdriANNO
 Share

Postare recomandată

Salut!Am o cunostiinta cu un Passat B5 care are anvelope pe 205/65/15 pe spate,iar pe fata pe 195/60/15 si cand vireaza stanga/dreapta, chiar la viteza mica, intra ESP'u!care sa fie problema si care ar fi si rezolvarea ei?multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marimea anvelopelor nu este buna nici pe fata, nici pe spate. Masina trebuie sa aiba 205.55.16. Este posibil ca ESP-ul sa simta diferentelor de marime si sa actioneze in consecinta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la el in carte zice ca trebuie sa aiba cauciucuri pe 195/65/15!si eu zic ca face aceasta pb din cauza anvelopelor,insa ma gandeam ca poate mai exista si o alta cauza!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema principala este ca toate anvelopele trebuie sa fie la fel

aceeasi dimensiune si fata si spate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tocmai asta e probl. ESP-ul intra in functiune cand exista diferente de turatie intre roti. Zi-i sa puna pneuri egale...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa stiti ca eu am din fabrica 205/60/15...

si in cartea masinii si in talon sunt trecute orice alte dimensiuni numai astea nu!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai oameni buni e foarte greu de priceput de lungiti in asa hal un topic care nu are relevanta?

o spun si poate se pricepe de data asta:

poti sa-i pui si cauciucuri de tractor de spate daca iti incape,ideea e sa le pui pe toate 4 exact aceeasi dimensiune,adica sa nu fie diferenta intre ele ca dimensiuni.

ce e asa greu de inteles? in momentul in care cauciucurile sunt de dimensiuni dihferite atunci senzorii de abs citesc turatii diferite intre roti si ei cred ca masina are tendinta de alunecare sau derapare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa stiti ca eu am din fabrica 205/60/15...

si in cartea masinii si in talon sunt trecute orice alte dimensiuni numai astea nu!!!!

si eu am la fel, 205 pe 60 pe 15

o fi fo gaselnita de roti mai late si mai inalte...pe cercuri stoc de 15

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rotile care au cauciucuri 205/60r15 sunt mai late DAR nu mai inalte,au diametrul mai mic decat 195/65r15.dar atata timp cat sunt toate 4 lafel ESP-ul nu da eroare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

emilian, stai usurel, eu spuneam apropos de ideea ca nu e neaparat ca ce e in carte sa fie si pe masina, intelegi?

in afara de asta mi se pare corect ce a scris RZF,,,,

easy, ok?

Modificat de doctorul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va multumesc de sfaturi!in cele din urma si-a schimbat omu' cauciucurile si acu' merge fara pb!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

205/60/15 sunt echivalentul celor de 195/65/15, dar sunt mai late. Raportul dintre marimi se pastreaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

D-l Vlad MHL,da-mi voie sa te contrazic(cu probe).referitor la afirmatia ta cu ca raportul dintre 205/60r15 si 195/65r15 se pastreaza,este gresita.diferenta dintre cele doua dimensiuni este de -1.2%(adica 205/60r15 au diametrul mai mic).singura dimensiune care se apropie de 195/65r15 este 215/60r15.uite aici:http://www.miata.net/cgi-bin/tirescgi si http://www.miata.net/cgi-bin/tirescgi.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Doar ca, in cazul in care vrei aceeasi dimensiune la roata (15"), dar sa fie anvelopa mai lata, este recomandat sa folosesti 205/60/15. Optiunea asta era si in lista de optionale pentru A4, 2003.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Am un prieten care are urmatoarea problema cu masina: in mod mormal masina merge normal pana la 60km/h dar dupa ce trece de viteza asta nu mai trage, abia ajunge la 80-90km/h si se aprinde becul de la ASR, si asta in conditia de a avea ASR-ul cuplat. Daca se decupleaza ASR-ul, becul se aprinde in bord si masina merge perfect normal, trage bine pana la viteze mari (150 km/h testata de mine). Am scanat cu VAG-COM si nu are nici o eroare, totul pare normal. Un senzor de ABS nu indica nici o rezistenta cu aparul de masura si l-am inlocuit crezand ca este defect cu toate ca nu aparea nici o eroare in modulul ABS, dar nici o schimbare.

Daca ati mai patit asa ceva sau aveti cunostinta despre ce as putea sa mai fac va rog sa ma ajutati.

Masina este un passat tdi, an 1999.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-au intalnit cazuri cand controlul tractiunii intervenea prematur datorita uzurii capetelor de bara. Posibil ca si cauciucul sau roata in sine sa deruteze asr-ul daca exista o neregularitate in functionare. Cred ca mai intai ar trebui verificate aspectele mecanice ale problemei si apoi partea electronica (senzori, calculator etc.). Masina este echipata pe fata cu cauciucuri diferite?

Am auzit si de cazuri in care ESP-ul intra in functiune complet aiurea datorita unei tensiuni scazute in sistem (ex.: baterie slaba). Stiu ca ASR e diferit fata de ESP dar si el este comandat de o unitate centrala.

PS: poti sa descrii mai concret ce se intampla in momentul in care masina trece de 60 KM/h, cu ASR-ul activat? Simti ca masina ramane fara vlaga si dupa aceea e chiar infranata? In mod normal, stiu ca el mai intai taie injectia de combustibil, dupa care, daca rotile continua sa aiba turatii diferite, franeaza roata cu turatie mai mare pana in momentul in care atinge turatia celeilalte (s-ar putea sa nu fie exact in ordinea asta).

Modificat de dbk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezolvat problema :

Masina avea cauciucuri noi dar chiar in ziua cand a inceput sa aiba probleme proprietaru facuse pana si a montat rezerva care era diferita de rotile de pe masina, lucru care l-am aflat abia azi.

Modificat de TM56LAU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..........si probabil sesizand turatii diferite intre cele 2 roti intra in functiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Daca tot este discutata aici problema asta intreb si eu. Pentru aceeasi chestie cu dimensiuni ale rotilor diferite fata/spate pentru masina care are doar ABS, nu si ESP sau ASR, va influenta aceasta ABS-ul in timpul franarii? Este vorba de 175/65/R14 pe fata si 175/70/R14 pe spate. Daca masina avea ESP este clar ca erau probleme pentru ca ESP-ul prin intermediul senzorilor ABS va sesiza o diferenta intre viteza de rotatie o puntii fata si cea spate si va actiona ca atare. Dar pentru masina fara ESP, ce parere aveti, la franare pe suprafete alunecoase, unde va interveni ABS-ul, acesta va functiona corect, isi va face treaba cu trebuie sau vor aparea probleme? Diferenta dintre roti este sesizabila si probabil de la o anumita viteza in sus senzorii ABS vor detecta diferenta dintre cele 2 punti, dar nu stiu cum interpreteaza aceasta, fara modulu de ESP. Ma gandesc ca e posibil sa nu fie nicio problema, problema apare clar daca sunt roti diferite sau una este mai moale pe aceeasi punte, ceea ce nu e cazul. Iar la punti separata semnalul de ABS sa fie comparat stanga cu dreapta, separat fata si separat spatee. In acest caz nu vor aparea probleme indiferent de viteza si masina va frana cu ABS-ul in parametrii normali.

Daca stiti exact cum functioneaza ABS-ul fara alte sisteme de control, va rog postati. :vinemosul:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA viteze de peste 100kmh ABS va intra in avarie deoarece sesizeaza turatii diferite la roti si va crede ca senzorii sint defecti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre timp am aflat cum stau lucrurile. Dimensiunile care ma interesau sunt compatibile intre ele, in sensul ca diferenta dintre ele este de mai putin de 3%, aceasta fiind marja permisa. Era normal ca si ABS-ul si chiar si celelalte sisteme de siguranta sa aibe o marja de lucru pentru ca daca ne gandim putin chiar si cand pe o punte sunt anvelope noi noute cu 9 mm in carne si pe alta punte sunt anvelope cu doar 3 mm, apare o diferenta probabil pana in 1% pe care nu e normal sa o simta sistemele de siguranta.

As fi optat pentru oricare dintre dimensiuni, dar am gasit astazi pe 175/70/R14 pe stoc si cu 10 lei mai ieftine si le-am luat. Cand se va decide si pentru celelalte voi lua tot pe 175/70/R14 si va fi bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!