Jump to content

Turbina "fluiera"


catabeg
 Share

Postare recomandată

Bună! Am pățit și eu o cădere a pompei de ulei la 200k la SHARAN 2006 2.0 - axul hexagonal uzat - care s-a înlocuit cu unul nou  original. Nu am oprit chiar imediat mașina, am mai rulat cam 2 km... ?. Totuși am avut noroc - cuzineți ok, turbosuflanta își face treaba ca înainte. Dar... A apărut un șuierat -mieunat când apăs pedala,  care crește în intensitate și ascutime odată cu turația  - fără a fi foarte intens. Mecanicul pe care îl frecventez zice că e de la turbina dar că nu ar trebui să umblăm la ea dacă mașina trage bine și nu constatam pierdere de ulei în perioada următoare. Totuși, nu pot pleca liniștit în  concediu peste 2 săptămâni. .. Ce părere aveți?  Precizez că acum 10 k am dat turbina la curățat pentru ca mai dădea în nas scurt cu o frecatura metalica și a fost în regulă apoi.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Încerc să postez un filmulet cu zgomotul produs de motor? Care parcă are maximul sub motor și seamănă cu "mieunicele" care se mai foloseau pe stadioane. .. Nu sunt sigur că e turbina. 

e75c4c0cfb54078943207a85c4fce1c9

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am reusit cu clipul video prin Dropbox. Pentru lucrarea la pompa de ulei mecanicul trebuie sa demonteze distributia? Poate nu a pus ceva la loc cum trebuie - pentru ca sunetul aduce mai degraba a rotite dintate chinuite... Suieratul discret al turbinei cand accelerez a ramas ca si inainte de "boala" - pare ok. In paralel cu suieratul normal turbina mai poate scoate si alt zgomot de frecare pale-carcasa? Din pacate pana luni nu pot apela la niciun alt mecanic.

https://www.dropbox.com/s/sf5r4ss9zl39m1t/20160616_174858.mp4?dl=0

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca zgomotul vine de jos din zona distributiei poate fi de la pinioane (sau lant). 

Nu are treaba distributia cu pompa de ulei,doar ca arborii de balansare se aliniaza la punct cu distributia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am parcurs cativa km (kaufland), dar nu e bine deloc - iata cum a inceput sa faca un alt zgomot oscilant in paralel cu relanti-ul; o las in parcare pana luni. Am niste nervi... Ma simt neputincios...

https://www.dropbox.com/s/57czgu40z96ra1s/20160618_164201.mp4?dl=0

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor. Va impartasesc si eu experienta mea cu o turbina fluieratoare :banghead: In iarna anului trecut mi-am luat o masinuta de la un samsar. Am fost cam grabit, voiam repejor masina, fara sa o iau la puricat asa ca am trecut cu vederea ciripitul turbinei. Masina, o Bora din 2002, motor ALH. Eu nefiind priceput, am apelat la un amic care m-a "ajutat" sa evaluez masina sa vad daca merita. La drive test, in acceleratie la podea, se auzea un sunet asemanator unui polizor. Cert este ca am luat masina, in starea asta, crezand ca turbo este reconditionat, sunetul fiind normal, sperand ca dupa 1000km (dupa spusele samsarului si al amicului meu specialist) zgomotul sa dispara.

Aveam sa aflu mai tarziu ca turbina era praf, nu era nici pe departe reconditionata, iar un turbo reconditionat profesionist (multumesc celor de la AVD turbo Bucuresti) nu scoate niciun sunet suspect.

Bun, am circulat cu masina 1500km, perioada in care nu am mers agresiv (fiind incepator), insa zgomotul nu a disparut ba chiar era prezent la cea mai mica atingere a pedalei de acceleratie. Dupa o nunta cu un mers putin mai sportiv si urcat un drum in rampa destul de lung, m-am trezit la intoarcere cu un zgomot constant de polizor. Intre timp, am mai citit cum functioneaza sistemul turbo, care-i sunt simptomele si mi-am dat seama ca turbo e pe duca (in orice moment). Zgomotul provenea de la rotorul de pe partea rece care se freca de carcasa si se macina la propriu.
Asadar, am mers la un service (drumul pana acolo a fost un chin, zgomot constant de polizor am avut noroc ca nu a luat-o pe ulei), am scos turbo, l-am reconditionat la Bucale, la AVD si dupa multa bataie de cap (turbo avea o pala rupta, resturile au ajuns in tubulatura, intercooler, intercoolerul era spart) am acum o turbina reconditionata care nu face deloc zgomot. Imi pare rau ca nu am fost mai circumspect cand am achizitionat masina, dar pana la urma, cu buzunarul mai gol, macar totul e in regula :Driver:

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma s-a rezolvat. Din pacate la primul service unde mi-au schimbat axul hexagonal au facut o greseala de montare la loc, incat s-au rupt aproape toti dintii pinionului intermediar al pompei de ulei (zgomotul 1 postat - la ambalare) si dintii sparti zornaiau in baia de ulei (zgomotul 2 in relanti)... 500 ron doar pinionul. Postez rezolvarea si la "pompa ulei" pentru ca acolo apartine- de fapt...

https://www.dropbox.com/s/kqos2ado00ya6xv/20160627_154336.jpg?dl=0

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut. Am nevoie de o parere in legatura cu un sunet care nu-mi da pace.O sa incerc sa dau cat mai multe detalii. Masina este un Golf 5 1.9 TDI cod motor BLS 250.000 Km din care 60k facuti in ultimul an de cand am cumparat masina. Am intrebat si pe un forum extern dar fara succes. Am facut acest filmulet care sper sa ajute: Sunet turbina? 

In realitate sunetul se aude ceva mai tare decat in videoclip si nu as putea spune exact cand a aparut... parca a mai crescut in intensitate. Dupa ce m-am intors acum 2 saptamani dupa o tura de 4000 km prin Europa m-am dus la service si mecanicul a descoperit o teava de la galeria de admisie care  avea un surub desfacut. Eu fericit credeam ca asta era cauza dar se pare ca nu, sunetul inca se aude.

 

Am facut si un log in mers pe MB11 acum 3 luni si altul astazi. Ambele arata aproape identic asa ca il atasez pe primul  http://i.imgur.com/P5siIS7.png

M-am dus cu masina pana acum la 3 mecanici diferiti. Primul mi-a zis ca este cureaua de accesorri. Schimbat si degeaba. Dupa asta a zis ca este distributia. Nu am ascultat de el si distributie am schimbat acum 2 luni cand oricum era timpul. La fel nici o schimbare Al doilea mecanic a zis ca este de la alternator iar al treilea care mi-a gasit si teava desfacuta a zis ca este sunet normal...

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa stai linistit, dupa un anumit nr de km sunetele pot aparea de oriunde. 

 

Eu am inceput sa am un sunet de turbina doar cand e umed afara dimineata la rece, dupa ce se incalzeste dispare 99% din timp. Initial m-am speriat, asa ca am mers la un service unde mi-au dat jos turbina+galeria si au curatat turbina +verificat pale +joc ax. Am 1.9 BKC Golf 5, km 298 000. Turbina nu are deloc joc in ax, am tras de el in toate directiile si nu am sesizat nici un joc, nu am reusit sa misc deloc la mana axul turbinei, iar palele aratau imaculat, fara zgarieturi sau tabla lipsa. Zgomotoul e tot acolo si nu se aude mereu, doar cand e foarte umed afara, de ex daca merg la munte si urc in altitudine, si se apropie o ploaie incepe sa faca.

 

Zgomote suspecte pot sa apara de la foarte multe chestii, teava sparta/fisurata, de la racitor egr la turbina, sau intercooler spart, sau un furtun de pe traseul de admisie spart, sau o etansare precara. Sunt prea multe de verificat, daca tu crezi ca e sigur de la turbina cu 500 ron iti comanzi un miez nou eechilibrat dai jos turbina si il schimbi pe al tau, si macar stii o treaba.

 

Daca ai probleme la turbina exista 2 variante mari si late:

 

1. iti consuma ulei mult, si gasesti foarte mult ulei in intercooler, scoti furtun ce merge de la turbina la intercooler daca gasesti ulei acolo de ordinul sutelor de ml atunci e clar, ai joc mare in ax si schimbi miezul.

2. la viteza iti scoate un sunet metalic, caz in care palele turbinei iti bat in carcasa/melc si atunci ai un miez dezechilibrat care risca sa-ti faca motorul prapad. pana atunci fie mergi si faci verificarea fie mergi asa cu masina pana pocneste.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, sunetul nu pare sa fie de turbina defecta ci mai degraba de la o fisura in tubulatura, intercooler sau pe altundeva. Verifica cu atentie tot traseul tubulaturii de la turbo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@robert1523 Sunetul prezent la tine nu provine din turbina. Ceea ce auzi tu este o fisura pe traseu - furtune sau intercooler in sine. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 7/10/2016 at 9:35 PM, deenman said:

Daca ai probleme la turbina exista 2 variante mari si late:

2. la viteza iti scoate un sunet metalic, caz in care palele turbinei iti bat in carcasa/melc si atunci ai un miez dezechilibrat care risca sa-ti faca motorul prapad. pana atunci fie mergi si faci verificarea fie mergi asa cu masina pana pocneste.

Palele turbinei bat in carcasa..... Hmm...

La acele zeci de mii de RPM ale axului turbinei? Iti dai seama ca s-ar forfeca pe loc axul turbinei. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Iti dai seama ca nu freaca de pe un moment pe altul, asta in timp foarte îndelungat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Palele chiar freaca de carcasa turbinei, insa cum spune si @marius1982.11 se intampla in timp. Ca idee, cand am dat jos turbina sa o trimit la reconditionat, in primul rand ca-si facuse un joc in ax atat de mare incat se auzea permanent zgomotul metalic, la cea mai mica apasare a pedalei de acceleratie si il al doilea rand, rotorul era polizat, spatiul dintre pale si carcasa fiind mare. La o turbina noua, palele se afla la o distanta foarte mica de carcasa ~1mm. Deci da, daca te duci sa testezi o masina cu motor cu turbina merita sa ii dai o forja sa asculti sunetul de la turbina, deoarece iti poti da seama relativ usor daca e pe duca sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1mm distanta intre elicie si carcasa..... deja e pentru fier vechi.Distanta trebuie sa fie de 0.3mm ,altfel nu mai face presiune la turatii mici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Verificati racordul flexibil de dupa turbo ,poate fi rupt si de aia auziti suieratul turbinei. Si aveti si gaze in masina la relanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut,

Este normal sa se auda un sunet cand eliberezi acceleratia brusc dupa un demaraj mai puternic la un 2.0 TDI BKD ?

Este vorba de o un suierat mai puternic.

De asmenea, mai suiera putin in treapta 1, intre 1200-1500 rpm. La demaraje puternice nu fluiera/suiera, decat cand eliberez acceleratia brusc.

 

Nu am mai avut alte masini diesel.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

Se aude ceva de genu ? Cauta pe fenomenul surge turbo sau turbocharger surge. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M am urcat in masina sa mai fac niste teste. Se pare ca sunetele de care am scris se aud in realitate mult mai incet decat imi aminteam eu :)) cred ca ma lovise paranoia..

 

Deci in treapta 1 intre 1200 si 1600 rpm se aude f incet turbina (si pe urcare si pe coborare in turatie) iar in rest nu prea o aud. Nici sunetul cand schimb viteza nu se aude asa tare cum ramasesem eu cu impresia..dar ceva acolo se aude.

Fum nu scoate in nicio situatie.

 

Am facut o filmare dar cred ca cel mai bine se aude cu casti.

Aveam geamurile inchise apropo.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu inteleg oamenii care filmeaza vertical. Care e placerea(morbida) de a te uita la o dunga pe ecran?

Nomal ca ceva se aude ceva, ca lucra si ea acolo de zor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eram oarecum in trafic, nu am putut tine telefonul altfel. Filmarea a fost facuta mai mult pentru sunet.. Daca filmam pe orizontala cand incarcam pe youtube se rotea imaginea.

Mersi pentru feedback, cred ca m-am ingrijorat degeaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomot normal la turbina,nu te ingrijora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 04.01.2017 at 6:41 PM, Adriannnnn said:

M am urcat in masina sa mai fac niste teste. Se pare ca sunetele de care am scris se aud in realitate mult mai incet decat imi aminteam eu :)) cred ca ma lovise paranoia..

 

Deci in treapta 1 intre 1200 si 1600 rpm se aude f incet turbina (si pe urcare si pe coborare in turatie) iar in rest nu prea o aud. Nici sunetul cand schimb viteza nu se aude asa tare cum ramasesem eu cu impresia..dar ceva acolo se aude.

Fum nu scoate in nicio situatie.

 

Am facut o filmare dar cred ca cel mai bine se aude cu casti.

Aveam geamurile inchise apropo.

 

Nu este un sunet normal!

Fasait este normal, de boost. Aici deja suna metalic -> joc ax, palele freaca usor in carcasa. So, grija... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!