Jump to content

Turbina "fluiera"


catabeg
 Share

Postare recomandată

Dacă dai mai tare sonorul boxelor/căștilor, și vei asculta la secundele menționate în post, parcă 23-25 vei auzi un fluierat destul de clar. Este exact fluieratul pe care-l facem noi cu 2 degete în gură.

 

Da și la mine tot în spatele motorului se simte mirosul. Mai ales dacă accelerez. Mecanicul s-a uitat superficial și a zis că e vreun colier/garnitură ceva, dar e multă manoperă să ajungă la ele. Deci rezultă costuri destul de mari la manoperă.

 

Nu are treabă cu racordul flexibil, motorul se aude normal.

Modificat de sNaKeyy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Momentam nu am decat laptopul si desi am dat totul blana nu se aude nimic. Dar da, e ca fluieratul cu 2 degete in gura, frecventa e pe acolo.Fumul poate veni de la axul geometriei, de la o garnitura uzata la flansa esapametului pe turbina sau de la una din garniturile raseului de recirclare a gazelor de esapament. Nu stiu la BMM cum sunt trseele dar in principiu regula se aplica. Daca nu e deranjant,nu as interveni, dar daca se agraveaza... n-ai incotro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

patanie.fluiera turbina.merg la ''specialisti''. ma pune sa o accelerez,,, da, o sa te lase turbina zic ei.

m-au cam speriat,mers frumos cu ea apoi pana am facut rost de bani de o reconditionare turbina.

ma duc la bucuresti la cipos,taticul turbinelor cu gandul sa mi-o reconditioneze,asa ii zisesem eu.

el mi-a pus-o pe tester inainte si stupoare ..turbina isi facea treaba cu brio..

si de unde fluieratul zic eu. deschide capota si prima data s-a uitat la racord flexibil si ma intreaba daca simt miros de gazde in interior..se simteau ceva mirosusri mai ales cand stateam pe loc.racordul flexibil era ciupit putin si se vedea si afumat putin pe unde ieseau gazele.schimbat apoi si nu am mai auzit suieratul.

masina mergea si se comporta perfect cu diagnosticul dat de ''specialisti'' :turbo pe duca.

la mine asa a fost.

cu cat auzi mai multe pareri cu atat mai bine pt tine.vezi care se apropie cel mai mult de cea descrisa de tine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,e posibil,, asa cum am zis mai sus,garniturile de la traseul de recirculare al gazelor, racordul flexibil, etc.Au mai fost cazuri pe forum. Pana s-o incalzi o las asa,dupa ii schimb garnitura galeriei de admisie, garniturile de la EGR si verific traseele de admisie si evacuare. Cel mai tare ar fi sa se auda pe la lagarul axului geometriei, pe unde se vede ca scapa ceva gaze, iar resul sa fie ok. In cazul asta, pana nu s-o agrava  treaba... nu intervin. Gaze in masina am uneori dimineata pentru 2 secunde ar cand bate vantul asa ca nu pot spune cu certitudine ca sunt scaparile de la turbina sau gazele iesite pe toba intoarse de vant si aspirate de ventilatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

eu am scăpat de fluierat doar schimbând turbina. Se pare ca geometria variabila -când e murdara/blocata - e cea care scoate fluieratul. In fine, am schimbat-o pentru ca o bănuiam de performante proaste - dar n-a fost cazul, si nici nu vroiam s-o desfac pe cea veche...

daca nu averi probleme de performanta, nu o schimbati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am avut probleme cu turbina. In general, cred ca fluieratul apare cand se pierde presiune. Se poate intampla din cauza palelor ciobite de vreun obiect aspirat in turbina, sau lipsa de etanseitate  pe traseele de admisie sau evacuare. Mie imi e greu sa stabilesc exact de unde provine suieratul.

 

Daca e vreun coleg din Bucuresti cu motor ALH  care nu suiera poate ne spune si noua, si poate reusim sa ascultam si turbina lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebare:

voua vi se aude acel fluierat si cand mergeti in marsarier?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca se aude cand mergi normal e normal sa se auda si in marsarier ! de ce nu ar fluiera?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ar fluiera pentru ca la viteza mica (in marsarier) nu se face presiune mare pe traseul turbo ca atunci cand o calci.

la mine se auzea inclusiv in marsarier, deci problema era intr-un stadiu destul de degradat....(= vreo gaura mare pe unde se putea pierde presiunea)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am apucat sa testez in marsarier, maine. Insa, se aude si daca acclerez puternic pe loc, un fluierat foarte subtire, greu sesizabil. Multi prieteni nu il aud, doar eu. Si inca ceva, eu il aud doar cand calc acceleratia. Daca merg constant la 3000-3500-4000rpm nu fluiera nimic. Dar daca pisc acceleratia mai puternic un pic, se aude.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista vreo scula pt a detecta locul unde pierde vacuum? O pompa, ceva..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

Mie imi fluiera turbina de mai bine de jumatate de an (7-8 mii de km am mers de atunci) si dupa ce am mai citit pe aici parea ca mai poate dura o vreme buna pana cand va ceda turbina... In acest moment masina trage normal, log-ul in mers arata bine, nu papa ulei...

 

Acum cateva zile am ajuns la service pentru niste fleacuri insa am solicitat si o diagnoza a starii masinii... Auzind fluieratul turbinii au zis sa verifice si jocul din ax (e un mic joc in ax sus-jos) si apoi au desfacut si furtunul de cauciuc ce vine de la turbina si intra in egr unde au gasit o pilitura fina de aluminiu si vapori de ulei.

 

Ei mi-au spus ca nu e normala prezenta piliturii si ca e foarte periculos sa mai merg cu masina fara sa schimb/repar turbina deoarece acea pilitura poate ajunge in pistoane si sa fac o poguba mult mai mare.

 

Tinand cont de cele prezentate mai sus, e corect ce mi-au spus mecanicii? Imi asum un mare risc mergand cu masina in aceste conditii?

 

Multumesc anticipat,

Alexandru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai gasit span de aluminiu,atunci turbina e in ultimul stadiu.Personal,in acest caz,nu recomand reconditionarea ,ci inlocuirea cu una noua sau reconditionata de fabrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fost cineva la www.reconditionari-turbine.ro?

 

Merita 1200 ron + tva reconditionarea turbinei mele actuale? La ce pret as putea gasi o turbina noua pe piata, nu la reprezentanta?

 

Orice raspuns e binevenit.

 

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa reconditionarea turbinei se cere echilibrarea axului, reglajul pozitiei Turbo OFF, si reglarea tijei actuatorului.

 

NU cred ca exista vreo firma in romania care sa detina o masina de echilibrat axul turbinei, mai exista varianta sa schimbi miezul cu unul centrat gata dar trebuie sa iti dea un certificat de echilibrare, celelante 2 reglaje se mai pot face , mai cu aproximatie dar ok.

 

daca ai posibilitatea financiara schimba cu un turbo nou reglat/echilibrat de fabrica si vei avea mai putina bataie de cap.

 

Un set de piese de schimb , in vederea reconditionarii costa undeva in jurul la 30 Euro( + manopera) ,  un miez nou echilibrat  cu certificat costa in jur la 200 Euro, un turbo nou incepe de pe la 500 euro.

 

Cu placere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu la ce spune Rune. Total adevarat.

La astia (www.reconditionari-turbine.ro) nu am fost.

Am fost in schimb, la www.reconditionari-turbosuflante.ro, dupa care am mers fain-frumos si am achizitionat o turbina noua :) dai un ban, dar macar stii ca ... nu-l mai ai... :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baietii de mai sus spun ca au si masina de echilibrat / centrat turbosuflante si ca ofera si un "certificat de echilibrare"... 

 

Treaba e ca 1200 ron + tva inseamna aprox 330 euro iar in cazul asta tre sa evaluez mai bine situatia, ca parca nu as vrea sa arunc 3/4 din valoarea unei turbine noi pe o reconditionare care sa ma duca tot la schimbarea ei.

 

Oare mai pot trage de turbina mea inca 1-2 mii km, in conditiile prezenţei acelei pilituri fine metalice pe furtunul ce leaga turbina de egr?

 

In urma cu cateva 2-3 saptamani am facut vreo 3 basic settings din vcds la turbina si egr (grup 03 si 11 parca..); e posibil ca acest lucru sa fi "dezmortit" acea pilitura de prin turbină?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1200 = 3/4 din prețul unei turbine noi? Dar tu dai 1600ron pe o turbină nouă? Zi-mi și mie de unde că mă duc acum să o iau.

 

Revenind. O recondiționare știu că se face cu piese turcești/franțuzești, nu aș recomanda. Mai bine caută una SH (dacă cunoști pe cineva și reușește să-ți dea una bună) sau una nouă.

Modificat de sNaKeyy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... 1200 + tva = 1488 lei, ceea ce reprezinta 66% sau 2/3 din 500 euro, intr-adevar nu e 3/4 dar e un procent mare.  Ideea e ca reconditionarea e destul de scumpa daca raportam la pretul unei turbine noi pe piata (nu reprezentanta ca acolo sunt convins ca preturile pot fi si duble) si atunci de asta spun ca ar trebui sa fim cat mai obiectivi in analiza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vad de ce ar mai ceda daca se schimba tot din ea...cu ce te ajuta carcasa noua?

Am tot citit si eu la ei pe site si numai cuvinte marete...gen

 

8. Inlocuim toate piese din interiorul turbosuflantei .

Cu toate ca alte societati de reconditionare , contra unui pret mai mic , inlocuiesc doar piesele uzate , societatea nostra inlocuieste toate piesele din interiorul turbosuflantelor. Astfel clientul poate sta linistit ca turbosuflanta va functiona inca 4-5 ani in conditii normale.
Daca tinem cont ca o reparatie de turbina este in medie 1000 ron si pretul pentru montarea si demontarea ei pe masina este in medie 350ron , imaginati-va la costuri ajungeti daca nu se inlocuiesc toate piesele din interior , si dupa 6 luni una din piesele vechi cedeaza. Asta implica inca o demontare si inca un schimb de ulei ( cca 600ron ) pentru o economie facuta la inceput de 200 sau 300 ron. Asadar o pierdere importanta de bani pentru dumneavoastra. Nu mai tinem cont ca acesta piesa poate ceda in conditii mai nefericite ( intr-o tara straina , la un drum lund departe de casa sau in momente in care aveti nevoie de masina ) . Asadar asigurati-va ca indiferent de societatea la care apelati , acesta inlocuieste toate piesele din interiorul turbinei ( eventual solicitati sa primiti piesele vechi )

I-am intrebat la ce pret ar fi reglajul pentru un actuator turbo si am primit raspunsul...

100ron cu turbina data jos si 250ron cu turbina pe masina...

Nelamurit am intrebat de ce asa si nu invers...raspunsul fiind ca un actuator se regleaza in 25min pe banc pe cand pe masina este munca de 3 ori mai multa...asa o fi?:)

Daca te duci la ei sa ne spui si noua ce parere ti-au facut...Din cate stiu acolo lucreaza si un baiat Ionut care avea cont si aici...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vad de ce ar mai ceda daca se schimba tot din ea...cu ce te ajuta carcasa noua?”

 

Poate pentru că piesele care se schimbă sunt de o calitate îndoielnică față de cele originale? (turcești) Iar cei care fac turbine nu sunt atât de proști să facă și piese de schimb, altfel nu ar mai vinde turbinele. 

 

1200 + tva = 1488 lei, ceea ce reprezinta 66% sau 2/3 din 500 euro, intr-adevar nu e 3/4 dar e un procent mare”

 

Pe autokarma, autonet, unix și alte site-uri cu piese auto nu am găsit o turbină sub 5000 lei. Dacă te iei după prețurile acestor site-uri gen turbosuflante.ro unde scrie că nu sunt recondiționate și că sunt Made in Germany la banii ăia, sper să ai noroc să fie așa :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Postarea mea a fost informativa pentru a putea pune mai bine in balanta optiunile posibile.

 

Eu nu am absolut nimic contra  reconditionarii unei turbine, atat timp cat firma ce face reconditionarea, este un distributor/atelier reconditionari Garret , si dupa cat vad pe acesta lista in Romania ar fi numai 2 distribuitori.

 

Sunt foarte multe cazuri cand  omul se decide ptr reconditionare, si in caz de functionare proasta mecanicii dau vina pe toate celelanta , numai nu pe turbo sau ridica din umeri ...si atunci sa te vad ce faci ...si cati nervi iti faci..si cu ce cheltuiele se lasa , vad ca te descurci bine la calcule poate faci niste calcule si ce costa un avocat in caz ca tre sa te bati cu morile de vant..... asa ca cumpara o singura data turbo!!

 

Iti doresc succes in a lua cea mai buna hotarare pentru tine si masina ta.

 

Si daca te decizi ptr reconditionare pune pe hartie toate conditiile oferite, si  pune-l sa semneze!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sNaKeyy

Fa un calcul cat costa un rotor gata echilibrat cu cetificat de echilibrare  si cat costa un kit de reparatie.Ca sa vezi unde iti pleaca banii.

Daca te mai informezi putin  o sa afli ca pt masina ta exista turbina noua cu aprox 550 euro sau turbina reconditionata de fabrica cu aprox 450 euro.Ambele varianate contin factura,garantie si kit de montaj.Ambele variante la gasesti la al 2lea distribuitor oficial Garrett din link-ul postat de Rune.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am turbina kkk, motor cbab... In cazul asta trebuie sa caut tot kkk sau merge si garrett?

Multumesc frumos pentru raspunsuri!

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!