Jump to content

Turbina "fluiera"


catabeg
 Share

Postare recomandată

De cand s-a pus caldura(nu cred ca relevant dar merita mentionat) cand accelerez mai puternic se aude un suierat ascutit pana pe la 2100rpm apoi se opreste si parca masina are un zvac, tragand mai bine dupa ce nu mai suiera. Daca nu accelerez puternic nu se aude suieratul si trage liniar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifică să nu ai scăpări de vacuum în special între valve şi turbo/egr. Cel mai bine fă un log în mers pe 3,10,11. Acolo se va vedea destul de bine pe unde este problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Masina e un Golf 5 1.9tdi BXF 90cp resoftat, dupa un drum in care a intrat de 3 ori in limp mode(overboost presure excedeed), a 3-a oara a inceput sa faca asa:

http://www.youtube.com/watch?v=h4d8yLBriqc

http://www.youtube.com/watch?v=wWgyBKJmODk

Am descoperit ca idiotii de la service au uitat sa monteze bine furtunul din dreapta masinii, cel cu egr-ul - pe jumatate nu era introdus bine(nu era fixat in siguranta in totalitate) si cel de jos tot din drepta de la intercooler, de 1 sfert neintrodus bine(se auzeau fasaituri)(cam 1 luna am mers asa pana sa observ, poate nu observam daca nu scria in ross tech ca overboost poate fi si de la furtunele scoase), am reatasat la loc furtunele si nu mai intra in limp mode, nici macar la 5000rpm, am miscat axul turbinei dupa ce am demontat furtunul din dreapta turbinei(care avea putin ulei in jurul lui, umpic ud) si nu avea joc, masina a avut turbina curata acum 4 luni(era destul de curata) dupa care am exploatat-o puterinic 1 data sau de 2 ori pe sapt cand nu era la sotie!

Mentionez ca am avut un accident cu ea(imediat dupa curatarea turbinei si punerea softului) care a necesitat inlocurea intercoolerului printre alte, EGR-ul functioneaza,actuatorul la fel,masina consuma cam 500g la 12kkm si nu scoate deloc fum alb si negru normal ca un tdi, ce credeti ca poate fi?

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut!

 

Am si eu niste nelamuriri in legatura cu un VW Passat din 2006.

Acum cateva zile am auzit un fluierat in zona motorului dupa care la 2-3 km a inceput sa iasa un fum alb si dens pe teava de esapament. Am incercat sa mai merg vre 2 km sa ajung acasa dar la cateva sute de metrii mi s-a aprins in bord becul la ulei asa ca am lasat masina acolo unde eram.

Am dus masina la un service din Sibiu (pe platforma) si mi s-a spus k e  o problema la axul turbinei. Nelamurirea mea este daca mi s-a cerut pretul corect sau am fost tepuit (initial mi s-a spus un pret dupa care acesta a mai fost umflat).

Mi s-a cerut 2300 de lei:  1400 lei - reconditionarea turbinei,480 - supapa la turbina, 250- manopera, 80 lei transprotul turbinei (a fost trimisa la Bucuresti pt reconditionare) si restul schimbul de ulei.

Nu ma prea pricep eu foarte bine la preturi si vroiam sa va intreb cum vi se pare, mi s-a cerut prea mult?

 

Va multumesc anticipat!

Modificat de Mihai_1984
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi se pare pretul corect. cred ca la B6 e actuator electronic dar nu bag mana-n foc, posibil ca ala sa ti-l fi bagat pe gat ei, dar oricum, ala e pretul.

vezi sa fie piese noi, echilibrate in fabrica nu in spatele blocului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna, am si eu o problema cu masina din semnatura, Toledo 1.9 TDI 110 CP, ASV. Am cumparat-o acum 2 saptamani si am vazut ca fluiera turbina, de fapt face ca o sirena pana in 2500 rpm, dupa care nu se mai aude. Masina trage bine, nu intra in limp mode, nu scoate fum, si nu mananca ulei deocamdata. 

 

Eu locuiesc in Danemarca, am fost in Germania la service cu ea si diagonisticul a fost Turbina defecta. Sunt putin sceptic, nu au desfacut nimic , au pornit motorul doar si au turat-o, ma asteptam macar sa se uite la furtunele de vacuum. 

 

In alta ordine de idei, daca se confirma ca trebuie schimbata (o sa consult alt service), as vrea sa ii pun o turbina de ARL (150 cp), am inteles ca e plug & play. Ma intereseaza si ce injectoare ar trebui sa ii pun (tot de ARL ?), si bineinteles ar urma un soft. 

 

Masina are 135 000 km reali, deci chiar vreau sa o tin. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si a mea suiera ca in postul 529 de cand am luat-o(10k km) dar in rest nu prezinta nici o probl. Din ce m-am mai documentat am inteles ca e grav cand incepe sa faca zgomot metalic.. parerea mea e sa nu te grabesti cu schimbatul daca nu ai nevoie urgenta de caii in plus :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asa face si a mea, ai verificat furtunele de vacuum sau ai dat jos turbina? Da ceva eroare cu vag com? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu da nicio eroare pe vag com, i-am facut si un log in mers care a iesit ok. Din ce am mai citit pe forum am observat ca mai sunt persoane la care nu au aparut probleme odata cu sunetul si de asta nu am vrut sa o dau jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna, am si eu o problema cu masina din semnatura, Toledo 1.9 TDI 110 CP, ASV. Am cumparat-o acum 2 saptamani si am vazut ca fluiera turbina, de fapt face ca o sirena pana in 2500 rpm, dupa care nu se mai aude. Masina trage bine, nu intra in limp mode, nu scoate fum, si nu mananca ulei deocamdata. 

 

Eu locuiesc in Danemarca, am fost in Germania la service cu ea si diagonisticul a fost Turbina defecta. Sunt putin sceptic, nu au desfacut nimic , au pornit motorul doar si au turat-o, ma asteptam macar sa se uite la furtunele de vacuum. 

 

In alta ordine de idei, daca se confirma ca trebuie schimbata (o sa consult alt service), as vrea sa ii pun o turbina de ARL (150 cp), am inteles ca e plug & play. Ma intereseaza si ce injectoare ar trebui sa ii pun (tot de ARL ?), si bineinteles ar urma un soft. 

 

Masina are 135 000 km reali, deci chiar vreau sa o tin. 

Am facut si un video la problema mea. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=EDFMGqRgjX8

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stai relaxat man, asa face a mea de 70 de mii de km(de cand o am), are si chip si injectoare.

 

PS: exact asa, mai ales daca e mai rece afara.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna, am si eu o problema cu masina din semnatura, Toledo 1.9 TDI 110 CP, ASV. Am cumparat-o acum 2 saptamani si am vazut ca fluiera turbina, de fapt face ca o sirena pana in 2500 rpm, dupa care nu se mai aude. Masina trage bine, nu intra in limp mode, nu scoate fum, si nu mananca ulei deocamdata. 

 

Eu locuiesc in Danemarca, am fost in Germania la service cu ea si diagonisticul a fost Turbina defecta. Sunt putin sceptic, nu au desfacut nimic , au pornit motorul doar si au turat-o, ma asteptam macar sa se uite la furtunele de vacuum. 

 

In alta ordine de idei, daca se confirma ca trebuie schimbata (o sa consult alt service), as vrea sa ii pun o turbina de ARL (150 cp), am inteles ca e plug & play. Ma intereseaza si ce injectoare ar trebui sa ii pun (tot de ARL ?), si bineinteles ar urma un soft. 

 

Masina are 135 000 km reali, deci chiar vreau sa o tin. 

 

ca sa pui turbina de pe arl va trebui sa iei si furtunul care duce in pancake pipe (teava de plastic din spatele rotii dreapta fata),.....dar injectoarele nu o sa se potriveasca la tine pe ASV in veci deoarece tu ai pompa mecanica ARL este pompe-duze.....pentru a ajunge la puteri mari va trebui sati schimbi diuzele tale cu unele sport si un cap de pompa 11mm(tu avand acum de 10mm)

Modificat de alexaandru15
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde la cati cai vrea sa ajunga cu asta de 10mm. daca vrei 140-160, nu trebuie alta pompa.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut, si eu am fluieratul acela ca de "sirena" de politie de 1 an ( 24k km) de cand am facut soft. Desi este foarte prezent, am facut loguri si turbina face bine mersi 2,6 bari absolut iar eu chiar trag de masina in ultimul hal. Ceva idei legate de chestiunea in cauza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate sa fluiere mult si bine. sa nu ai zgomot metalic.

 

ca sa stai linistit, verifica jocul care il are axul turbinei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Girleanu Adrian

Mie mi-a verificat mecanicul vara trecuta jocul la ax si mai exact a bagat mana la turbina si nu stiu ce misca acolo si mi-a zis omu ca da am joc in ax si l-am intrebat daca este grav si mi-a zis ca a vazut cazuri in care a ''plesnit''turbina si dupa 5000 km si dupa 50.000km cu jocul in ax,acuma este k la loterie ce pot sa zic.Masina trage bine,se comporta normal cu exceptia ca mia consumat in 10.000 km 300 ml ulei acesta fiind Castrol Edge 5w30 in rest numai de bine. O zi buna ! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul este excelent,daca aveai joc mare in ax cum zice mecanicul ceea ce nu cred ,aveai consum de peste il la 10k plus ulei scapat pe la turbina in admisie.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Bună seara,

 

Nu știu sigur dacă este turbina, dar după sunet așa suspectez. Așadar, este un sunet de fluier exact ca fluieratul pe care-l facem cu toții cu 2 degete la gură. Aveți mai jos un video. Se aude foarte bine pe la secundele 23, 26 și 32, adică atunci când o accelerez. Indiferent cât de tare apăs pedala, ea fluieră în momentul în care, cred, turbina trage aer. Până în 1600-1700rpm nu fluieră.

 

http://www.youtube.com/watch?v=ouVBXW14hi0&feature=youtu.be

 

De asemenea, sunt cazuri, foarte rare, în care nu fluieră. Atunci mașina are un răspuns mult mai bun la accelerare, adică atunci când fluieră parcă are un lag ceva mai mare din momentul în care apăs accelerația față de atunci când nu fluieră unde țâșnește imediat.

 

Menționez că pe loc dacă o accelerez pe la 3000rpm simt miros de gaze în afara mașinii, de sub capotă. Un mecanic și-a aruncat un ochi și a zis că ar fi un colier/garnitură, ceva care scapă gaze. Să fie ăla motivul fluieratului? Dar atunci de ce are lag când accelerez și fluieră și nu are atunci când nu fluieră? 

 

Orice răspuns este binevenit, căci nu vreau să dau 1500lei pe o recondiționare turbină și apoi să aflu că nu era de la asta și să tot continui să bag bani până dau de problemă...

 

Mulțumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice răspuns este binevenit, căci nu vreau să dau 1500lei pe o recondiționare turbină și apoi să aflu că nu era de la asta și să tot continui să bag bani până dau de problemă...

Incearca sa mergi chiar la Tess pentru o diagnoza doar, sa iti spuna ei ce ar avea.

Trimis de pe al meu GT-I9300 folosind Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare.

 

Am si eu un fluierat de la turbina, intre 1800 si 2500RPM, aproximativ. Cred ca se datoreaza geometriei variabile si e normal. Nu ama mai mers cu alte masini cu motor ALH, ca al meu, asa ca nu am termen de comparatie.  Cand am montat scut OE din tabla, a fost necesar sa demontez si intercooler-ul,iar cu acea ocazie am i-am spalat exteriorul iar interiorul era impecabil, nicio urma de ulei, arata ca nou. Masina avea 100.000 Km. Tot atunci am vazut si urme de ulei pe la imbinarile traseului de la turbo la intercooler. Iar, am citit ca ar fi normal, vibratiile subtiaza oringurile si scapa pe acolo o parte din boostul generat de turbina, impreuna cu vaporii de ulei aferenti. Daca exista scapari pe la vreo imbinare, pe traseul de admisie sau evacuare,poate de asemenea aparea acest fluierat.

 Am ceva urme de funingine pe langa axul ce comanda geometria variabila, dar mecanicul zice ca nu e o problema,deeasemenea  am si miros de esapament in compartimentul motor, dar nu stiu daca vine de la turbina sau de sub masina, adus de vant. Racordul flexibil pare intreg si curat.

 

As vrea sa aflu daca fluieratul, care se aude in intervalul 1800-2500RPM e normal si e prezent la toate ALH-urile. Am mai mers cu alte masini VAG, unele cu probleme evidente la turbina,la care fluieratul apare de la pornirea motorului si creste in frecventa odata cu turatia, iar pe tot traseul de admisie balteste uleiul (PASSAT B5.5 AWX). La mine nu exista asa ceva, fluieratul e constant in gama de turatii,asa ca nu m-am agitat, dar as  vrea o parere de la voi.

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al meu de ex. nu suiera sau cel putin nu l aud ,masina are 88k. La skoda ce am avut o inainte am mers cu turbina fluierind vreo 80k fara probleme dar am avut AGR ce nu avea geometrie variabila..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa mentionez ca a mea are 111.800 Km, si aud turbina de cand  am luat-o la 92.000. Acum 1000km  am curatat galeria de admisie si EGR-ul, si la montare nu am schimbat garniturile.Este posibl sa scape boost pe undeva si poate sa apara fluierat. Imediat dupa remontare, am simtit motorul usor mai violent si turbina se auzea mai putin decat inainte, dar acum nu mai sunt convins. Ar trebui sa verific pana unde se dechide geometria, poate nu reuseste sa ajunga pana la capat sau agata si atunci apare zgomotul. Nu am erori pe motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă citești un pic mai sus povestioara mea și poate asculți și video, îmi spui dacă este la fel. Și eu simt miros de gaze în compartimentul motor.

 

O să merg la mecanic să investighez tot traseul, sigur scapă pe la vrea îmbinare/garnitură/colier gaze și probabil din această cauză fluieră. 

 

Ciudat că din când în când, nu fluieră. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu am reusit sa aud vreun fluierat. Nivelul sonor e mic. Dar corespunde descrieii tale. La mine mirosul se simte doar in spatele motorului, desupra galeriilor in principiu. Altfel nu. La tine poate e gaurit racordul flexibil al evacuarii. Nu se aude cam taremotorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!