Jump to content

Turbina "fluiera"


catabeg
 Share

Postare recomandată

Salut! Am un Golf V 1.9 TDI din 2007 cu aproximativ 100 000 de KM. Problema indentificata este fluieratul turbinei la turatii mici in decelerare si accelerare. O sa merg la mecanic zilele astea sa se uite putin la ea sa imi spuna daca ii poate face ceva sau cam cat ar putea sa ma mai tina pana la decesul final. Am luat in calcul si reconditionarea care ar putea sa ma ajunga cam in 400 E, insa mi se pare ceva cam mult. Ma gandeam sa caut ceva aftermarket, eventual sa dezvolte si o putere ceva mai mare ca sa depaseasca cei 105 CP din fabrica.

Rugamintea ar fi sa ma ajutati cu sugestii utile referitoare la problema mea pentru ca nu prea stiu cu ce se mananca treaba asta cu turbina. Nici despre turbine aftermarket nu prea stiu si nu as vrea sa cumpar ceva nasol. Daca puteti sa imi dati niste puncte de referinta in acest domeniu aftermarket ar fi minunat, eventual firme care produc turbine sau magazile online care vand asemenea piese.

Multumesc anticipat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

cele la 400-450 eur sunt aftermarket, nicidecum OEM care e cel putin dublu ca pret. Iar in cazul in care vrei putere mai mare, aceasta nu e posibil fara un chip tuning. 100mii km nu e mult pt o turbina, parerea mea. EU zic sa verifici daca nu e blocata geometria si daca nu are joc la ax.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
neluhuniade

va salut am revenit pe forum fiindca am remediat problema cu fluieratul, am schimbat chitul la turbina la cineva in timisoara, paletele de la evacuare arau putin lovite si din cauza asta fluiera totalul reparatiei a fost 1400 lei,asa ca am rezolvat problema, drumuri fara evenimente va doresc si numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ieri am auzit si eu de 2 ori un vuiet pronuntat la masina pana la 2000rpm in treapta a 2-a. dupa ce a schimbat in treapta a 3-a a mers normal. era motorul pe 60-70 de grade si acceleram usor nu in forta. nu au fost consecutive si nu l-am mai auzit de atunci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Va salut,

Va rog o recomandare pentru service, Bucuresti, pentru shimbare / reparatie turbina pentru un Bora 1,9 TDI din 2004.

Turbina fluiera de ceva vreme si nu vreau sa se agraveze.

Multumesc,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Aseara la ora 22:30 plec cu masina sa ma intalnesc cu cineva. Am facut 9km, cum afara erau 4grade, motorul nu s-a incalzit si temperatura la apa nu a ajuns la 90grade. Am stat 30minute cu motorul pornit pana a ajuns persoana respectiva dupa care am plecat inapoi spre casa. La intoarcere temperatura la apa a ajuns la 90grade.

Ajung acasa si din obisnuinta mai las motorul sa mearga putin cand ajung acasa si atunci am observat ca la apasarea acceleratiei, undeva la 1300/rpm fluiera turbina.

Sa fie un semn ca incepe sa ma lase turbina?

Pana acum nu am observat acest sunet.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La o masina din 2009? cati km are? Habar nu am cat de accesibil e la B6,dar ar merita sa verifici manual jocul la axul turbinei eventual fa si o poza cu macro si blit, sa se vada eventualele urme de pilitura de aluminiu.

Dai jos teava de cauciuc si verifici, este admis un joc foarte mic, pt ca ungerea/racirea axului se face pe "film" de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina are aproximativ 172.000km.

Aseara am auzit pentru prima oara acel sunet. Ma gandesc ca o fi fost de la frigul de aseara si la faptul ca am tinut masina pornita in jur de 35minute si temperatura la apa nu era mai mare de 30grade.

Dupa terminarea programului de munca ma duc acasa si iau masina la o plimbare si o sa ascult mai atent la acel sunet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut,

Am schimbta turbina cu una noua luata de la automert. Noua , garantie 12 luni, Spania, recomand.

Schimbul a fost facut in Buc la un service unde nu am nici o recomandare, au cerut 1500 - 2200 lei pentru reconditionare turbina veche cand asta noua a fost 1600.

In alta ordine de idei nu mai vad rostul motorului TDI cu turbina atata vreme cat la cca 100 k trebuie schimbata.

Km multi fara evenimente va doresc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod normal nu la 100k ar trebui schimbata...dar se mai intampla si la case mai mari.

aia de la service te-o fi vazut imbracat mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat-o eu ca fluiera, avea zgomot, lucru care s-a agravat in timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Va salut, detin un golf 5 2.0 tdi ,bkd are 129.000 km reali, turbina fluiera ca o salvare la turatii mici,cateodata si la relanti,cand suiera la relanti,la cea mai mica atingere a pedalei de acceleratie,modificanduse turatia f putin,suieratu inceteaza.

Ca si idee face ca o salvare,ca in filmuletul urmator:

Consumul de ulei este cam de 1litru 1 litru jumate la 10 11 000 km, merg destul de sportiv,masina este softata in ~ 170 cai.

Uleiul nu ajunge pe admisie,am desfacut tubulaturile,si sincer ma asteptam sa gasesc ceva ulei pe acolo,insa nu prea era,poate din vapori,la fostul golf mk5 GTI,era mai mult ulei pe tubulaturi.

Sa fie oare consumul de ulei normal pt aceste masini,stiu multi care se plang de consum de ulei la 2.0 bkd.

Masina trage foarte bine,nu da limp mode,fluiera asa de mult,eu merg de 15.000 km de cand am cumparato,plus ca asa facea si cand am luato.

Flueratu asta gen "salvare il aud numai la turatii joase,de maxim 1500 ture 1600 ture,peste aceste turatii nmu se mai aude,se aude mai mult pe revenire in acea plaja de turatii.

Masina nu da cu fum alb,foarte putin se vede atunci cand o accelerez pe loc la 4500 ture,parca pufaie putin albastrui la prima acceleratie,la urmatoarele nici urma,fum normal negru.

Sa ma ingrijorez?

Modificat de golfix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, asa face si a mea de cand o am, e resoftata, turbo intra mult mai repede, dimineata, cand e bocna. se aude cum intra in turatie si ea, cam de pe la 1300-1400rpm la relanti. asa suna de 65k km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma duc joi la cipos,sa o dea jos si sa ii schimbe tot la interior,revin dupa cu impresii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit cu detalii, am fost la cipos,am schimbat turbina. Turbina veche avea putin joc in ax,dar dupa spusele lui cipos mai mergea mult si bine. Am scapat de acest sunet de salvare,acum ramane sa urmaresc consumul de ulei.

Ca si prima impresie nu am simtit diferente de putere,insa parca nu mai da cu fum negru,nici macar la relanti cand o accelerezi la 3500 4000 ture ( mie imi dadea).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci dupa cum iti spuneam, ai schimbat-o prematur, dar daca pe tine te face sa dormi mai bine, aia e ce conteaza.

Aproape asa suna si la octavia 1 cumparata de noua(a unei rude), tin minte pt ca la vremea respectiva aveam dacie, imi placea sa aud cum fluiera tdi-ul cand o calci :)

La a mea am curatat-o mai demult personal, insa nu am observat nici o diferenta dupa, iar joc in ax, doar unul minim, de cativa microni, ceea ce e normal, axul se invarte intr-un lagar pe perna de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am facut schimbul de ulei la masina din semnatura si de atunci se aude un suierat sub capota, de pe la 1300 pana pe la 1700, aproximativ.

Am dus doar sa verifice tubulatura, care mi-a spus ca este in regula.

Aveti voi vreo idee?

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tinand cont de vreme, unele zgomote sunt destul de normale. Sa nu fie totusi ceva de la accesorii. Eu te sfatuiesc sa astepti sa se mai incalzeasca putin si sa verifici dupa aia.

Stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Acum 2 luni am schimbat turbina cu una noua originala, KKK produsa in Ungaria. Dupa ce am mers cu ea cam 1500 km a aparut un fluierat ce sa manifesta doar in treapta 2-a si in sarcina.

Dupa cateva zile am fost la baietii de la care am luat turbina, insa nu am reusit sa reproduc acel fluierat.

Timp de o luna nu a mai fluierat, insa azi a reaparut. Decand am schimbat turbina am mers aproximativ 4000 km, fluieratul se manifesta tot in treapta 2-a in sarcina mai mare si aprox la turatiile de 2200-2500 rpm.

In celelalte trepte nu am reusit sa o fac sa fluiere la nici o sarcina.

Fluieratul este asemanaor cu cel postat de colegul @youleehan

O fi turbina asta noua cu probleme sau e vreo garnitura sau furtun ceva? Initial credeam ca e de la tabla de aluminiu care e in jurul tevii de esapament, pentru ca la montarea turbinei s-a rupt o margina si nu se mai poate prinde bine de caroserie.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred sa fie din turbina,cand incepe sa suiere face mereu,nu o zi da ,dupa doua zile nu,cred ca este ceva pe traseu la furtune,trage aer pe undeva,verifica bine imbinarile de la ea cu furtunele.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Allocus exact acelasi suierat il am si eu dar intre 1700 si 2000rpm cand accelerez mai puternic. Nu stiu inca de la ce e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@calin.g multumesc pentru raspuns. Am sa ma duc joi la service sa verifice pe la furtune si tubulatura. Revin cu mai multe detalii, sper sa-i dau de capat ca am avut deja destul stres cu turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

AM o problema care a aparut de curand, am un Golf 5 1.9Tdi 90cp si cand schimb viteza intre 2000-2500Rpm se aude un fluierat(ca masinile diesel la care s-a facut traseu de evacuare fara intermediara si catalizator), mai accentual cand e rece, cu cat cresc turele cu atat e mai incet zgomotul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La un prieten se aude fluieratu in toba de ka ce poate sa fie are aceiasi masina ca la semnatura mea. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!