Jump to content

Turbina "fluiera"


catabeg
 Share

Postare recomandată

Dupa 1000km am fost iar la service si am verificat daca are joc in ax...nu are absolut deloc nici radial nici axial. Stiu ca radial ar trebui sa aiba putin...mecanicii ai zis ca nu ar fi de la ax...ca ar fi pe la palete...nu stiu ce sa mai cred...mai aveti idei...??!?!?!?! Am bagat si metabont si intradevar se vede la ungere...e mult mai uleios, dar face la fel...deci cred ca nu e de la ungere...am verificat si furtunele ale pe care vine ulei si este...probabil ca tot pe admisie e problema.

Modificat de Theo_w
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut la toti ! Faptul ca aud un fluierat , unde e toba de esapament e un lucru grav ? se aude din turbo cred eu , un fluierat destul de puternic ... oare sa existe la toate acel fluierat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al 2-lea sound parca seamana cu intercoolerul bulit, cand ai intercoolerul bulit (furtun bulit) se aude ca si cum ai avea o usa deschisa si intra aer in masina, ca si cum ar trage aer fals, se aude din masina f f bine (am fost patit in drumul spre mare :( ).

Modificat de rata
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Seamana destul de bine cu sunetul pe care il am si eu la golf. Cum se verifica daca intercoolerul e crapat? Trebuie demontat + o inspectie vizuala, sau exista si o alta metoda mai buna (fara demontarea lui)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amandoua inregistrari sunt cu intercooleru explodat

prima e facuta in fata garajului-in aer liber

iar a doua e in garaj-se auzea mai pronuntat

Doar prin demontare se poate vizualiza mai bine daca e problema cu intercooleru

nu e mare smecherie de ajuns la el

se da bara fata jos si devine vizibil total

toate cele bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare. Am achizitionat un passat (din `99 / 115 cp / AJM) si am facut un drum cu ea de vr-o 200 km dus intors Suceava - Piatra Neamt si am zis sa-i dau un pic de talpa si sa schimb peste 2500-3000 poate mai curat turbo un pic. Am ajuns acasa am lasat masina de luni pana vineri fara sa o pornesc iar cand am pornit masina si dat sa schimb viteza am obs ca de la 1800 pana la 2000 RPM scoate un fluierat (presupun ca turbina), fluieratul nu e puternic ci asa subtire abia il auzi. Mentionez ca 3 sapt pana sa fac acel drum nu am auzit deloc acel suierat.E posibil sa fie turbina sau altceva?(am verificat furtuneele de la vacum, actuorul se misca nu e blocat)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saptamana asta am dus masina la un service sa-mi faca un test de presiune la tubulatura turbo. Au zis ca a iesit ok, deci fluieratul ce il am eu nu e de la intercooler crapat.

In seara asta am facut niste loguri de turbo si IQ. In timp ce ma uitam la relantiu la grupul 3, am observat ca atunci cand se inchide supapa EGR incepe fluieratul, cand se deschide nu se mai aude. Presiunea crestea doar cu 20 mbar cand se inchidea supapa EGR. Cred ca turbina mea e varza ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit inca o explicatie pt. fluieratul turbinei (strict turbina, nu intercooler, egr, garnituri etc)

Aici este vorba de axul turbinei pe care e sudat rotorul de pe evacuare (iar, nu e vorba de lagare, corp strain la rotoare) si este cea mai frecventa cauza pt. fluieratul turbinei, mai exact de faptul ca in timp acest rotor se "ofileste", adica se inclina micrometric fata de axa la care e perpendiculara cand piesa e noua (vezi foto).

post-27283-0-80276200-1317973870_thumb.p post-27283-0-14858700-1317973885_thumb.p

Fenomenul se intampla in timp datorita opririi repetate a motorului cand turbina e fierbinte, a oboselii materialului sau o combinatie intre cele doua cauze. Rotorul e turnat si e mai greu in comparatie cu axul. Daca e oprit in mod repetat in timp ce atinge temperaturi extreme, este posibil sa se incline usor si e nevoie doar de o inclinatie micrometrica sa se auda sunetul specific datorita dezechilibrului rezultat.

Autorul acestui articol recomanda inlocuirea axului in cazul acesta vs. o incercare de reechilibrare a ansamblului.

Sursa: http://www.procharge...t-turbine-shaft

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare

de ceva timp mi-am cumparat un seat ibiza 1.9 tdi 131 de cp din 2004 si am observat un lucru. cand o pornesc si motorul este rece timp de 5-6 minute se aude un "fluierat" cand intra turbina in functiune, dupa ce se incalzeste putin dispare acel fluierat. ulei nu consuma, fum nu scoate, ce poate fi? un sfat o ideee. multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Va salut! Am luat si eu de vreo 2 luni un VW golf IV 1.9 TDI 116 Cp in 6 trepte, si abia acum am observat ca are niste probleme. In primul rand avea cutia catalizatorului goala...desfacuta, scos tot din el si sudat la loc.Consumul era mare, in jur de 8.5 L/100 km mixt sau si mai mult.La drum intins, pe o cursa de 920 km Pitesti-Arad si inapoi a avut consumul mediu de 5.7 fara a merge foarte repede...o medie a vitezei de 65 km/h.Acum i-am pus catalizator si vad ca a scazut consumul mediu la 7.2-7.3, dar tot mi se pare un consum destul de mare! Masina arunca ulei pe la EGR,conducta de se duce la intercooler este plina de ulei, am fost la mecanic si a zis ca turbina are probleme la corpul separator dintre paleti acolo unde se face ungerea ei. Mi-a zis ca trebuie demontata si si sa o duc la Bucuresti ca este prin Militari o firma care se ocupa de reconditionat si de reparat turbine. La ralanti are un fluierat, iar cand schimb vitezele 1-2-3-4 intr-o turatie mai mare (2400-2600 RPM) fluiera de zici ca are toba dintr-aia de fluiera. Va rog sa imi spuneti si mie daca ati patit ceva asemanator sau daca stiti ceva in legatura cu cele de mai sus! Va multumesc! e-mail : civian88alex@yahoo.com

Am uitat sa va spun VW Golf IV,1.9 TDI, 116 CP, 6, trepte,fabricatie noiembrie 1999, motor pompe-duze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica cat de mare e jocul la axul turbinei in repaos. Dai jos furtunul de plastic care vine de la filtrul de aer la compresor si misti axul cu mana. Daca are joc mare radial si sau axial, ansamblul e dezechilibrat, fluiera tare, scuipa uleiul pe acolo si iti ajunge in admisie si iese si pe la EGR daca e vechi. In cazul asta nu mai forta turbina la maxim, se poate reconditiona, se inlocuiesc lagarele, se poate inlocui si axul in functie de starea lui sa iesi mai ieftin, dar nu ai garantia la final ca miezul va fi echilibrat. Daca nu e echilibrat, nu scapi nici de fluierat. Daca se desface complet miezul trebuie sa te uiti la starea axului. Daca are portiuni albastrii e semn ca ungerea a fost deficitara, in cazul asta trebuie aflat motivul, altfel risti sa compromiti in scurt timp si turbina noua sau reconditionata.

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E chiar receomandabil sa o verifici cat mai repede ca poate fi rau de tot daca o "ia pe ulei" la propriu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal sa suiere, turbina cred, cand iau piciorul de pe acceleratie?Adica pe la 2500 turatii cand iau piciorul de pe acceleratie sa schimb viteza, atunci suiera...Si numai la rece, este posibil sa faca si la cald dar nu am observat nimic deocamdata..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ma confrunt cu o problema ciudata si am nevoie de sfaturile voastre . Am tot cautat pe forumuri pretutindeni dar nu am gasit pe nimeni sa aiba o problema identica cu a mea.

Am un Audi A4 B6 1.9 TDI AVB 2004 . Masina este resoftata ( nu are doar 101 cai stock ) , are undeva intre 130 si 150 nu stiu exact . In urma cu aproximativ 2 luni cand am fost sa-i fac revizia mecanicii au observat ca turbina are un anumit suierat la relanti si in sarcina si m-au avertizat ca este pe duca .

Avand in vedere faptul ca aveam acasa o turbina ( VNT 17 ) de 131 cai de pe un AVF luata special pentru upgrade ( eu o aveam pe cea stock - VNT 15 pe masina ) am considerat ca este momentul oportun sa o schimb.

M-am dus acasa , am luat turbina , am revenit la service si mi-au schimbat-o . Precizez ca turbina este SH dar nu are pic de joc in ax , nu are palete rupte , s-au uitat si mecanicii la ea si au zis ca este ok .

Cand m-am urcat in masina sa plec de la service am constatat ca nu se mai auzea acel sunet la relanti ( masina era mai silentioasa ). In drum spre casa am constatat ca incepand de la 1500 rot\min si pana la 2600-2700 se aude un sunet discret : un anumit fasait ... suierat ... fluierat ... nici nu stiu cum sa-i zic ( mi se pare ca seamana cu un sunet metalic ) , este greu de descris .

M-am intors la service , a mers mecanicul cu ea si a zis ca nu e nimic in neregula si ca masina e ok . Avand in vedere ca patronul este prieten de familie am zis ca ok ... daca ei zic ca e ok e ok . Masina merge foarte bine , trage foarte bine , nu i-a crescut consumul , nu mananca ulei ( am facut 1100 km de cand am schimbat turbina ) dar ma scoate din sarite acel sunet care nu se aude decat daca e liniste completa in masina ( fara muzica , climatronic pornite ) si fara sa se vorbeasca .

Am pus-o si pe tester = zero erori totul e ok ( nici cu turbina veche nu dadea erori , doar ca avea ceva joc in ax si suiera altfel inclusiv la relanti ) .

Am cautat pretutindeni pe toate forumurile pareri si unii zic ca este normal sa se auda cand turbina e in sarcina ( cand intra ) , altii zic ca nu e bine ca e stricata ... eu nu stiu ce sa mai inteleg . Imi este teama sa nu crape pentru ca din cate stiu o ia pe ulei si risc sa stric motorul. Dar ma gandesc ca daca nu are joc in ax deloc ... n-ar avea de ce sa crape nu ?

Am uitat sa precizez ca daca turez masina pe loc nu se aude nimic ciudat . Subturat nu merg cu masina , nici prea turat nu merg , cand e rece motorul il las intre 2 si 5 minute sa se incalzeasca , cand vin de la un drum lung nu opresc imediat motorul il las sa mearga la relanti 1 minut deci stiu sa exploatez un diesel corect ( zic eu ... daca gresesc corectati-ma ) .

Traseul turbo ( furtune , tubulatura , intercooler , etc ) sunt ok nu sunt scurgeri de ulei pe nicaieri nu sunt furtune crapate , etc . Sunetul este identic si cu motorul rece , si cu motorul cald nu difera in intensitate .

Atasez si o filmare ( ma repet sunetul este foarte discret ... trebuie sa dati sonorul destul de tare ca sa observati respectivul fluierat :

http://www.youtube.com/watch?v=Ek8M0VJEJt0&list=UURB9XIQhJ2GmivU44e9-9Ew&index=1&feature=plcp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut am un VW golf 4 din 99' 1.9 TDI 90 cp ALH si turbina se aude la fel ca a lui duda_km5 si as vrea sa va intreb daca este normal. Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Audifan, se aude doar turbina care intra in sarcina, nimic anormal.....ai totusi o turbina pe masina si trebuie sa isi faca simtita cat de cat prezenta pentru ca nu e benzinar aspirat .

Stima

Modificat de adriano872
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci de raspuns . Mai multe persoane mi-au spus ca sunetul este normal , sa speram ca asa este :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Parerea mea personala este urmatoarea,turbina NU trebuie sa fluiere nici in sarcina si nici la relanti,eu nu am vazut si auzit nici o maisna noua sa fluiere turbo,cand fluiera e ceva in neregula,ori ating paletii de corpul turbinei,ori un palet stramb si atunci vine si fluiera,etc,multi spun ca daca fluiera turbina i-si face treaba dar nu e asa din punctul meu de vedere,daca ma insel astept sa ma lamuriti..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am auzit pe skoda octavia 1 de noua, 0km, motor ALH, si pe a mea, de 60k km incoace (de cand o am).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E posibil dar tot nu mai convins ca e si in regula sa fluiere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am facut 20.000 km cu masina din semnatura si de cand am luat o tot fluiera,dar trega bine n am probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca trebuie sa ne facem probleme cei care nu se aude turbo,la mine nu se aude nici la Sharan(115 cp) si nici la Golf(131 cp).Sa le fac ceva sa fluiere sa inteleg?Lamuriti-ma va rog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea cand am luat-o de noua nu fluiera deloc. Dupa vreo 30.000 km a inceput sa fluiere si acum se aude bine de tot pana in 2000 rpm (face ca sirena de politie). Nu are palete rupte sau indoite. Banuiala mea e ca s-a dezechilibrat putin axul (sau cine stie ce bai are).

Cand ii dau talpa peste 2500 rpm se aude un sunet complet diferit (in nici un caz fluierat). Si eu sunt de parere ca fluieratul indica o problema. Ca "merge si asa" nimic de zis. Mai poti face multi km. Dar daca faci un log in mers putin probabil sa mai fie in parametri. Cel putin a mea pierde cam 100 mbar fata de specificatie peste 3000 rpm.

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!