Jump to content

Turbina "fluiera"


catabeg
 Share

Postare recomandată

@alxrro nu face numai la rece, face tot timpul, inclusiv la ralanti

@hudrea ai si tu dreptate...daca stau sa ma gandesc, seamana, mai trebuie putin "volume" :icon_thumright:

@Alexandru P de ce nu e recomandat pe TDI-uri? Am pus pe Passatu' asta si merge de 4 ani, am pus si pe Skoda TDI de 2 ani...n-are nici pe draq, nu intra praf, care-i problema? Ca am demaraj mai bun si consum mai mic (la acelasi stil de condus)? Am avut si pe Logan si pe Golf V benzina...

Modificat de Dragos1974
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citisem despre cele conice, fara carcada,prin comparatie cu cele std au suprafata filtranta mai mica, de aici rezultand un volum mai mic de aer pe aceeasi unitate de timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma indoiesc ca s-a facut corect curatarea. Ba mai rau, poate au ramas si urme pe paleti sau vreo vana stramba.

Si da, poate fi si de la modificarea actuatorului, desi NU TREBUIE sa se intervina asupra reglajului in nici un caz, el fiind efectuat de fabricant, in urma unor teste precise.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! De cateva zile ma-m pricopsit si eu cu un sunet nou, banuiesc de la turbina, care se manifesta in felul urmator: in sarcina, de la treapta 2 in sus, in momentul in care intra turbina, se aude un sunet care nu seamana cu fluieratul turbinei si nu creste in tonalitate, dar daca o calc mai tare se aude mai tare, daca merg constant nu se mai aude. Zgomotul se aseamana cu sunetul unei trompete in miniatura, altfel nu stiu cum sa explic, dar sigur nu e fluieratul clasic de turbina. Sa piarda presiune pe undeva(tubulatura, interculer)? Sa mai confruntat cineva cu aceasta problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai intervenit in vreun fel la motor , sau sunetul a aparut din senin?

I-a vezi nu seamana sunetul cu ce e aici?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, cam asta era sunetul, doar ca se auzea doar in sarcina, dar a disparut brusc precum a aparut, fara sa intervin la motor. De unde provine?

Si se auzea mult mai incet ca in fimulet.

Modificat de cornel4575
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Este axul turbinei dupa evacuare ,decalit,stramb...etc.De acolo se aude acel suierat.In concluzie turbina ta este pe duca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e posibil sa fi tras o pietricica ceva din carcasa filtrului de aer si sa strambe un palet care fluiera si daca e asa poti sa mergi fara probleme doar ca te deranjeaza zgomotul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

cine ma poate ajuta cu un kit de reparatie pr. o turbina , passat, 2.0 tdi , motor bmp, lagarele, si eventual axul cu rotor, stiti cumva pe cineva care vinde asa ceva si eventual ce preturi ?

multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Cauta in aria cu anunturi online sau cauta-l pe userul cipos si i-a legatura cu el.succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am si eu o problema similara cu Dragos1974. Am curatat de vreo 2 zile turbina ( la un service specializat din Brasov) iar suieratul turbinei se aude acum muuuult mai tare ca inainte. Daca inainte de curatare se auzea in treapta a 2-a si pe la vre 2000-2300 ture acum se aude chiar si in treapta a 6-a. Nu sunt pretentios dar sunetul este destul de puternic si nu stiu ce sa mai fac. Cei de la service-ul de turbine (unul destul de faimos in BV) spun ca trebuie una noua, ca turbina a fost curatata si merge perfect, in parametrii normali. Ajutor va rog, chiar trebuie una noua!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suieratul poate sa fie si de la EGR, mai precis de la EGR cooler.

Ca sa verifici, scoate mufa de la valva EGR, daca e electrica, sau infunda temporar furtunasul de vacum care o comanda.

Mergi putin cu ea asa. Or sa ti se aprinda becurile in bord, dar dispar dupa ce mergi putin cu mufa pusa la loc.

Daca e de vina EGR-ul, o sa dispara fluieratul de la 1500 la 2500 si nu o sa mai dea in nas.

Remediul este curatatul EGR coolerului, inlocuirea sau chiar anularea EGR-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sursa zic eu de incredere:

http://www.turbobyga...leshooting.html

La Symptoms, uitati-va pe coloana Noise (sunet).

Dintre cele 20 de posibile cauze trecute acolo, in opinia mea cele mai frecvente ar fi (daca am inteles bine):

1. Galeria de evacuare fisurata, arsa, cu garnitura slabita sau lipsa ei.

2. Prea multa mizerie acumulata in spatele rotorului de pe evacuare.

Referitor la punctul doi. Mi-au mai spus si altii ca dupa o curatare a turbinei e posibil sa dispara fluieratul. Personal, dupa ce am dus la curatat turbina anul trecut in vara, sunetul a disparut pt. aproximativ o luna, dupa care a reaparut...

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Vreau si eu o opinie. Am un Golf 5 cu motor BMM de 103 kw, fabricat decembrie 2007 cu 145000 km (reali) la bord. Cand accelerez (nu neaparat cu talpa la fund) imi apare un zgomot ca un tiuit, asta in jurul la 2000 rpm, indiferent de treapta de viteza. Daca o calc tare se aude si pana la 2500 rpm. Precizez ca nu este foarte puternic. Dupa ce fac drumuri lungi sau in sarcina mare (la munte), se aude pe o plaja mai larga de turatii (intre 1800 si 2500 rpm). Daca merg mai mult in oras atunci tiuitul este scurt, pe la 2000-2200 rpm. Va rog sa-mi spuneti daca este cazul sa ma ingrijorez.

Pun si un link de youtube, sper sa auziti tiuitul in special pe la secundele 8, 13 si 24.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multe turbine fluiera cam de la inceputul vietii si eu semn bun , semn ca incarca admisia cu cantitatea ceruta de amestec.A mea de ex fluiera de peste 60 TKm si merge bine mersi, trage exemplar, numai ca suieratul este in alt registru, mult mai fin si mai intins putin ca plaja de turatii.A ta in schimb are un alt suierat , parca mai accentuat, a frecare de pale interioare.Greu de dat verdicte prin corespondenta, poti veni la o intalnire(am vazut ca esti din Constanta) si o putem asculta, sau poti face un log in mers sa vezi niste valori...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suieratul poate sa apara si daca se anuleaza catalizatorul. Eu am schimbat turbina cu una aproape noua(30 mii) si am eliminat ceramica din catalizator, a ramas carcasa goala.

Turbina asta noua suiera foarte tare pana in pragul de 2000 rot/min, dupa care tace brusc. In prima faza am sa schimb catalizatorul cu altul bun si mai vad dupa cum se comporta.

Pe mine ma enerveaza acel suierat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si turbina mea fluiera parca aveam impresia uneori ca vine salvarea in urma mea .Am plecat in concediu pe scumpul nostru litoral Cluj Napoca-Olimp tot drumul masina sa comportat exemplar nici nu am fortat-o pe autostrazi nu mai mult de 140 km/h si pe europene mers in limita posibilitatilor ne fortand masina deoarece eram constient ca turbina face urat de peste 1 an si cand am intrat in statiune am auzit un zgomot si la accelerare facea masina de parca se transformase in tren urgent am deschis capota si am vazut cum se 'sufoca' nu stiu daca e chiar corect spus se strangulau furtunele ce duc spre turbina semn rau ,am mai mers cu masina circa 100 m pana in parcarea de la hotel si de acolo nu am mai miscato muma trasa ,turbina era marca KKK si sau rupt paleti acum am schimbat-o cu una de la Cipos marca Garret .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata am rezolvat-o!!!

Am fost la service-ul Subaru din Brasov ( va recomand cu caldura sa mergeti acolo, mi-am schimbat si distributie printre altele acolo mai demult si au fost foarte ok) si mi-au schimbat kitul de montaj al turbinei ( garnituri, piulite si ce mai era pe acolo). Se pare ca suieratul era de la o garnitura metalica la iesirea din turbina catre EGR care a fost inlocuita. Mecanicul de acolo mi-a spus de la bun inceput ca aia s-ar putea sa fie dupa ce a ascultat suieratul. Daca era sa urmaresc sfatul celor de la Razvan Service din Brasov ( cei care mi-au pus turbina la loc dupa ce a fost curatata si probabil ca au stricat acea garnitura) acum probabil ca aveam o turbina noua si 1000 de euro mai putin.Turbina merge excelent si silentios acum doar ca consumul este ceva mai mare ca inainte de curatare.

Conluzia mea pt Brasov: Subaru service OK , Razvan Service ( neprofesionisti)

Multumesc celor care mi-au dat sfaturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@calint - ce cod motor ai si din ce an e masina? eu pe BXE din 2007 am Garret VNT16 (made in Romania) din fabrica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ radioman. Am vazut ca nu prea se mai fac intalniri in Constanta sub egida vwforum ca as fi venit. Eu sunt disponibil zilele astea. Daca ai timp lasa-mi un nr de telefon pe pm si pot veni sa o asculti. Cealalta varianta e sa ma duc la Cardinal...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorul ii KKK si ii din 2005, 122000 mii km nu ii umblat nimica la el cip sau alceva acuma am pus Garret 17 de la cipos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

SALUT!

De curand am schimbat turbo(KKK)si de la inceput cand a deschis prima data geometria la turbo a inceput sa fluiere ... da tarisor ... cand motorul e cald si o opresc se aude si un zgomot ca un sirenaj (ceva gen rulment neuns si cu joc) e adevarat ca scurt. Turbina e reconditionata si tipul a zis ca a mai patit asa si ca dupa un timp au disparut ambele zgomote(ca se lasa). Mentionez ca a fost verificata ungerea turbinei. Nu am facut log la turbo ca mi-a fost frica sa-i dau jar. Poate face acel sirenaj din cauza jocului in lagare? De asemenea acel fluierat se auzea tare si la relanti ... acum dupa vreo 100km a disparut aproape de tot se mai aude doar cand bag piciorul si intra turbo. Imi recomanda cineva sa bag METABOND...adica sa fie din cauza ungerii. ULEI 505.01 CASTROL. Masina are tuning...cel care e destul de frecvent pe motorul de 101 ... cred ca aprox 35cp, nu am facut testul.

Modificat de Theo_w
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, sunetul poate fi si din cauza lagarelor uzate (cu joc). Daca e asa, e grav, trebuie actionat urgent, pana nu se rupe axul. Poti verifica usor asta, fara sa dai jos turbo. Scoti furtunul gros ce intra la compresor si misti cu mana axul si radial si axial. Radial poate avea un joc mic mic, axial nu. Sunetul poate avea multe cauze, inclusiv leak pe tubulatura de evacuare sau de admisie, pe la garnituri etc. Verifica prima data sa nu fie din cauza lagarelor si apoi mai vedem. Despre METABOND nu ma pronunt, poate alti useri stiu chestia asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este adevarat ca am conducta care duce de la galeria de pe turbo la EGR 038 131 521 AP afumata, dar ar mai fi problema la oprire de ce se aude ca un rotor care se opreste, acum nu mai face ca un sirenaj, e un sunet mai rotund. De obicei daca in viteza I-a o calc tare se aude cum ar trage/scoate aer pe undeva, dar in alte viteze nu. . Nu inteleg de ce face asa...a mai inlocuit cineva turbo si sa aiba probleme(reconditionata). Nu are nici o eroare motorul sau turbo inafara de senzorul G12 ala de pe chiulasa am inteles. E posibil ca pompa de ulei sa nu unga suficient turbo sau lagarele sa fie prea stranse? Mecanicii au verificat si au zis ca e OK. Dupa ce mi s-a rupt axul am mai mers cca 70km dar "la vale" nu a scos fum ... am gasit doar in intercooler vreo 500g de ulei. Becul nu s-a aprins in bord ca ar fi ulei putin, abia ce facusm schimbul de ulei. SA CURAT EGR...dar in EGR nu se invarte nimik care sa zici ca ar putea face ca un rotor.

Modificat de Theo_w
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut ,cu turbo reconditionata am avut si eu probleme in sensul ca dupa ce am montat una din asta de la turboserv m a tinut exact 12900 km si a inceput sa scoata fum la greu,zgomote de ziceai ca polizezi ceva iar cand am dat o jos palele frecasera serios in carcasa si da a fost zgomotoasa de la inceput ,acum nu iti doresc sa ai ghinionul meu ,depinde de calitatea pieselor recond,multa bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!