Jump to content

Ulei Pe La Joja


mihaidimache
 Share

Postare recomandată

mersi si scuze pt post:) masina e a tatalui meu si crede-ma ca a citit topicul de 2-3 ori si a vazut doar chestia care am scris-o mai sus. Acum imi pare destul de logic, maine ii zic sa incerce sa vada daca asta e buba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok,am descoperit buba

sper sa fie de ajutor cele mai jos scrise celor care au nevoie de aceste informatii;

...furtunul este prins jos cu 2 cleme(urechi de plastic de separatorul de ulei - ori scoti filtrul de aer ca sa ai mai mult loc in spatele motorului ori te risti si tragi destul de tare de el miscand stanga-dreapta..eu asa am facut si l-am scos intreg(faptul ca am calcat pe el si i-am spart eu o ureche e cu totul altceva),ar daca se sparge o ureche nu are nimic deoarece el intra fix pe separatorul de ulei pe o lungime de 3-4 cm ,iar tot acolo mai este o garnitura de cauciuc-silicon..si sta foarte bine. presiune nu este pe el deloc,deci nu sare,dar presiunea creste daca se infunda el cu apa din condens,sau se murdareste acea "sita" despre care spun toti. FALS nu e nici-o sita. acolo unde furtunul se infige in capacul filtrului de aer motor este o membrana care astupa un orificiu- rolul ei este sa lase sa intre dinspre furtun inspre motor si nu si invers - atat. aia se umple de ulei si reziduri si devine groasa si se astupa si se infunda orificiul ala cat o tigara -jumate si gata...suficient sa faci un motor praf - "NEMTI PROSTI"am dat jos capacul filtrului de aer motor,am tras de plasticul ala lung(teava) l-am rupt si desfacut in 2 ,am ajuns la garnitura si am scos-o de acolo permanent

deci cauze sunt 2 -asta daca nu e de vina motorul si face presiune in baie

cauza 1 - apa inghetata la gura separatorului de ulei si pe o bucata de 4-5 cm la baza furtunului (in cazul meu)

cauza 2 - supapa aceea mica care se gaseste in capacul filtrului de aer motor ,acolo unde se mufeaza capatul furtunului

ma intrebam ca nebunul in post-ul #44 de ce acum dupa 3 ierni mi-a inghetat apa in separatorul de ulei si pe furtun;

ei bine am descoperit hiba;

.... condensul se face la mine din cauza ca acea piesa de la mijlocul furtunului "heater pipe" care are rol de a transforma in vapori picaturile de apa din condens -sa dus dracului iar apa ramane picaturi prin futun si se scurge usor inapoi spre separatorul de ulei.. masina asta facuta de "PROSTII de NEMTI" nu are un senzor care sa imi spuna "ba boule vezi ca faci praf motorul ca sa dus dracului sonda aia de incalzire a aerului umed din motor...", desi e o piesa importanta nu este luat-a in seama de nimic din toata "desteptaciunea "masinii care stie si face destule.

daca mai aveti intrebari legate de aceasta problema va stau la dispozitie

numai bine

Modificat de Azazell
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acolo unde furtunul se infige in capacul filtrului de aer motor este o membrana care astupa un orificiu- rolul ei este sa lase sa intre dinspre furtun inspre motor si nu si invers

Cat de sigur esti de afirmatia asta? Daca vorbesti de aerisirea carterului, nu are cum sa fie asa...sau te-ai exprimat gresit(?!)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

XXNELU vorbesc strict despre masina mea 1.4 16 v golf 4 cod motor AXP - nu stiu cum arata la tine sau alte motoare

*daca doresti neaparat fac azi bucati din nou tot traseul de la separatorul de ulei la filtru de aer motor si ii fac poze

*am omis ceva in postul #53

cand scoti furtunul din separatorul de ulei vei gasi infipt in gura furtunului sau in orificiul separatorului o p[iesa de plastic de 4 cm lungime,cilindrica si cu o serpentina de aer prin ea in forma de S(la mine era plina de gheata)practic acolo a inceput infundarea - scoteti-o prin tragere indiferent ca se afla in furtun sau in separator

Modificat de Azazell
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

forumurile vw din DE sunt pline de problema asta legata de motorul 1.4 16v.

Pe pagina aici este descrisa problema:

http://michaelneuhaus.de/golf/golf4maengel.htm#m

o sa traduc partea interesanta pentru ca s-ar putea sa va rezolve VW gratis problema:

Mangel: Motorschaden beim 1.4 durch Frost

Symptome: Bei Temperaturen ab -8

Modificat de abuwz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

XXNELU vorbesc strict despre masina mea 1.4 16 v golf 4 cod motor AXP - nu stiu cum arata la tine sau alte motoare

*daca doresti neaparat fac azi bucati din nou tot traseul de la separatorul de ulei la filtru de aer motor si ii fac poze

*am omis ceva in postul #53

cand scoti furtunul din separatorul de ulei vei gasi infipt in gura furtunului sau in orificiul separatorului o p[iesa de plastic de 4 cm lungime,cilindrica si cu o serpentina de aer prin ea in forma de S(la mine era plina de gheata)practic acolo a inceput infundarea - scoteti-o prin tragere indiferent ca se afla in furtun sau in separator

Cred ca n-ai inteles ce am spus. Eu m-am referit STRICT la afirmatia ta, privind SENSUL in care circula gazele...si anume, ele circula dinspre carter catre admisie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Am un Golf4 1.4 16V din 2001 si mi-a facut o "figura" ciudata - a dat ulei pe la joja. A facut figura asta de 2 ori in decurs de o luna si am avut noroc ca m-au atentionat alti soferi din trafic ca pierdeam o groaza de ulei. L-am lasat sa se raceasca, am completat uleiul pierdut si pe urma si-a revenit, dar nu se stie cand poate sa-mi faca iar figuara. Am consultat un mecanic si mi-a spus ca poate fi de la supapa EGR de evacuare (eu am mufa scoasa de la EGR pt ca e infundata si merge cam intrerupt cu ea in functiune) sau probabil a balbotat de la frig. Nu stiu ce este, dar ceva imi creeaza presiune mare si arunca uleiul pe la joja.

V-ati confruntat cu problema asta?

Pareri, sfaturi pls.

Intre furtunul de aerisire carter (diametrul~20mm) si cel de aer (diametrul ~ 60mm) exista o sita cu ochiuri asemanatoare celor de la filtru de cafea. Verifica inainte daca aceasta sita nu este infundata.
XXNELU vorbesc strict despre masina mea 1.4 16 v golf 4 cod motor AXP - nu stiu cum arata la tine sau alte motoare

*daca doresti neaparat fac azi bucati din nou tot traseul de la separatorul de ulei la filtru de aer motor si ii fac poze

*am omis ceva in postul #53

cand scoti furtunul din separatorul de ulei vei gasi infipt in gura furtunului sau in orificiul separatorului o p[iesa de plastic de 4 cm lungime,cilindrica si cu o serpentina de aer prin ea in forma de S(la mine era plina de gheata)practic acolo a inceput infundarea - scoteti-o prin tragere indiferent ca se afla in furtun sau in separator

intradevar aerisirea carterului este blocata pt ca pistonului la cursa lui in jos provoaca presiune in baie care urca in carter si de acolo pe epuratorul de gaze in carcasa filtrului sau dupa caz in admisie. daca acel epurator e blocat de mizerie depusa sau alte chestii cum ar fi inghetul vaporilor de condens acea presiune scoate uleiul din baie pe la joja aceasta fiind destul de jos si neetansa.

cat despre scoaterea a tot ce exista acolo in furtun/epurator de gaze NU sunt de acord. acea plasa de saarma are rolul de a condensa vaporii de ulei si de a scurge acel ulei inapoi in baie. nemaifiind la locul ei nu veti mai avea probleme cu uleiul scurs pe la joja dar in scurt timp veti constata ca motorul vostru a inceput "brusc" sa consume ulei, nu cantitati catastrofale dar mai mult ca pana acum.

deci curatarea lui e cea mai indicata. daca nu trebuia pus acolo PROSTII AIA DE NEMTI nu l-ar fi pus fiti siguri, iesea mai ieftin la producere masina :frigbaitata:

ca au gresit conceptia lui, sau executia da sunt de acord, de aceea au si reventi asupra faptului.

Dan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ danubius & azazell ... dupa ce desfunzi si cureti tot epuratorul , furtunul si mai stiu eu ce e pe acolo, ce garantie ai ca nu o sa inghete iar sub -8 grade ? :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai foarte simplu: Iti instalezi o aerisire incalzita a carterului. Costa pana in 160euro din cate am citit pe topicul asta:

Cerere Kulanz VW

Teoretic, cum am scris si mai sus, VW o instaleaza gratis daca indeplinesti anumite conditii. Ai putea macar sa dai un telefon la PoRo si sa postezi aici raspunsul primit. Incerc sa vad daca gasesc codul kitului de reparatie.

Am impresia insa ca problema cea mai mare este ca s-ar putea sa fi mers fara ungere la motor din cauza dopului de gheata.... :vaidecapulmeu:

numai bine.

LEDIT: Asa arata incalzirea aerisirii:

Incalzire aerisire carter

Modificat de abuwz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi se pare foarte ciudat ca dupa 3 ani sa patesc asta...se datoreaza paote si faptului ca nu am nici un drum lung iarna , ci doar prin Bucuresti, pentru ca pana acuma tot am facut drumuri lungi iernile trecute... sa stau sa-i instalez o aerisire acuma nu mi se pare tocmai investitia potrivita. Oricum nu inteleg de ce inca mai mi a facut presiune chiar si dupa ce am curatat epuratorul si furtunul in partea de sus... se pare ca e inghetat undeva jos si maine o sa o pun pe rampa sa l desfac... si voi face si schimbul de ulei ca nu-mi mai pemit sa i adaug inca 2 L. O sa i pun o viscozitate mai mica 5W40, in loc de 10W....si o sa fac si un drum mai lung... sper sa ajute pana la primvara :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dergolf..nu ai nicio garantie ca nu va mai ingheta vreodata pe acolo, dar ai garantia ca nu va ingheta prea curand

cum am mai spus..buba este la mine din cauza nenorocitei aleia de sonda de incalzire(heater pipe) de pe traseul furtunului, sonda care sa ars..nu mai merge --- de acolo si atata apa in furtun

a mai spus cineva pe forumul asta ca pentru a evita condensul incalzeste bine motorul si merge mai mult cu masina

- il sustin,si cred ca este varianta cea mai sigura sa nu mai aduni atat apa in furtun - cel putin cat timp nu ai sonda aia in regula

codul piesei "heater pipe" - este; 036 906 391 A

am intrebat la cateva locatii si toti au spus asa;

" piesa cu tiraj mic..nu exista replica sau aftermarket ci doar originala - comanda vine in 5 zile si pret 250 ron

cam naspa ..dar fara ea e si mai naspa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa zicem ca eu daca nu am heater pipe si vreau sa-i pun unde o leg la instalatia electrica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

birba ...aia este o problema si nu prea

este o problema pentru ca nu ai in instalatie firul si respectiv mufa de conectare la sonda

si

Nu este o problema ,deoarece pe firul ala vin 12 V continuu indiferent de zi -noapte ..vara- iarna...atata timp cat motorul e in stare de functionare..asta insemnand ca poti trage si tu un fir de alimentare de undeva de la contact sau blocul de sigurante, ca sa ai tensiune doar cand merge motorul, si apoi mai ramane sa gasesti o posibilitate sa fixezi firele in mufa sondei de incalzire (sau iti iei una de la dezmembrari +furtunul cu tot cu sonda :) )

numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu o problema cu uleiul la Bora in sensul ca am gasit ulei in zona joja-motor,dupa atente verificari am descoperit ca joja avea o garnitura in cap,garnitura care la mine a disparut.

Rezolvarea problemei a fost inlociurea garniturii de la joja.

Va salut!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am demontat oil separatorul si furtunul. in capatul de la separator unde intra furtunul, ditai bucata de gheata... iar prin numai mizerie. Ambele au fost curatate cu benzina, puse la uscat si acum le montez. Dupa asta o sa i fac schimbul la ulei. de asemenea voi scurta joja, ca pe viitor sa elimine doar gazele din baie si nu si uleiul.

Sa speram ca nu va mai ingheta nimica si sa speram la o vreme mai calda. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:( dergolf esti cel mai tare ...

....ori nu ai citit nimic din ce am postat eu cat si ceilalti membri ori nu te intereseaza

de altfel nu inteleg de ce intrebi si postezi atat timp cat oricum ai luat o decizie - tampita in felul ei :D

hai sa fiu bun si sa te lamuresc

1 desfaci si cureti traseul din separatorul de ulei pana la filtrul aer motor (aceeasi clisa de ulei si praf o ai si acolo) - daca citesti ce am postat in topicul asta descoperi cum sa o faci

2 daca nu ai deja heater pipe pe furtun - iti montezi una

3 odata curatata gheata din furtun, daca ai grija sa incalzesti motorul pana la 90Gr sau sa eviti distantele scurte in care motorul ramane rece- nu vei mai avea probleme... pana cand vei uita sa faci asta

4 eu zic sa lipesti cu poxipol si furtunul cat si joja aia pe care scoate ulei si gata.. :icon_cheesygrin: - si garantat faci praf tot

5 multumeste-i neamtului pentru joja aia care se ridica si arunca ulei cu presiunea existenta in baie - Nu joja lunga e problema la tine ci presiunea pe care o face motorul in baie si care iti distruge segmentii si alte piese !! CAPISCI ??

deci tu trebuie sa eviti presiunea in baie - trebuie sa rezolvi cauza- NU efectul..

*daca treaba cu taiatul jojei vine cumva de la un mecanic--rupe-i dintii te rog din partea mea..;))

daca nu ti la motorul tau..tin eu.. :D ...joke

numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azazell merci ca tii la masina mea, dar eu tin mai mult ;) poti sa fii un pic mai clar cu ce ai vrut sa zici prin " decizie tampita " , asta dupa ce mai scriu cateva explicatii mai jos ?

Deci : oil separatorul era plin de gheata... l am curatat.

Momentan nu mai vreau sa i montez nimica, pentru ca nu se mai poate. Asa ca o sa am grija cu ea asa cum e. Nu joja propiu zisa am taiat o :| ci canalul prin care intra si de ce ? in caz ca mai face presiune , sa nu sara uleiul , ci doar gazele din baie. Pe viitor daca o sa mai am masina o sa incerc sa i montez si pipe heater-ul , dar pana atunci ma descurc cu ea asa... Slava Domnului ca am service auto...

Si oricum pasii tai mi au fost de folos , asa ca la urmatoare intalnire putem analiza la rece problematica si sa ne cinstim :D

Pana atunci ma rog sa NU mai inghete nimica...

Numai bine ! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:rolleyes: ...dergolf

acum am inteles la ce te-ai referit

in postul #67 spuneai ca scurtezi joja

e o idee..intradevar cu scurtatul canalului prin care trece joja..dar e o idee sora cu prima :D

de ce spun asta ?

scutezi canalul si nu mai pierzi ulei - bun

ce faci cu presiunea care se acumuleaza pana are forta sa ridice joja din cleme ei ??? - distrugi segmenti.....si toate alea

deci ideea ta nu-i buna deloc

eu zic sa verifici dimineata masina cand o pornesti daca scoate aer pe furtunul ala si atat pana la primavara sau sa montezi sonta aia

cu scurtatul jojei faci gheata in separatorul de ulei, separator care nu mai face nimic si ramai cu apa in baie si prin motor...apa care ingheata pe traseul uleiului...apa care distruge piesele care nu se mai ung deoarece uleiul nu mai ajunge la ele pana cand gheata nu se topeste.......etc

sonda aia are rolul de evaporator al picaturilor de apa care se fac in baia de ulei . apa pe care sonda o transforma in vapori ..vapori care sunt absorbiti prin filtrul de aer in motor....si se duc pe esapament intr-un final

deci...eu tin la motorul tau...tu NU :P

*ai spus ca ai service auto...te rog eu din suflet sa nu le repari si altora golfurile scurtandu-le canalul jojei :P

numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok...deja oricum mi s-a luat de problema asta...momentan e totul ok, daca gasesc pe la dezmembrari incalzitorul o sa l iau si vad eu, pana atunci sa fim sanatosi :RO flag:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am vazut mai multe simptome in postul asta pe care le am si eu asa ca ma bag si eu cu o povestire, sper sa nu deranjez :lol:

se da - golf 1999, 1.6 benzina morot AKL, 76.000 km reali, rulata doar in romania

s-a facut schimb de ulei la 65.000 km iar nivelul atunci a fost ok (cam pe la jumatea semnului de pe joja). pe la 70k km, am scos joja sa vad ce si cum si... surpriza, era uscata total, n-avea pic de ulei pe ea. am inceput sa torn ulei (castrol rs 5W40). am turnat vreo 3 litri pana am ajuns la un nivel cat de cat ok.

dupa icna vreo 2000km, joja era iar uscata. am zis ca e din cauza uleuilui prea subtire asa ca am facut din nou schimb de ulei si filtre, am pus cstrol magnatec 10w40. acum am 75.000 km si din nou am ramas fara ulei. martorul din bord nu mi s-a aprins niciodata.

pe sub masina nu raman pete de ulei deci nu am scurgeri. ca si completare, poate nu are legatura -am intalnit exact acea spuma galbena de care spunea cineva mai sus pe capacul pe unde se toarna ulei.

e motorul atat de praf incat imi mananca 4 l de ulei la 2k km?

ce parere aveti?

merci mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu prea are cum sa manance deodata atata ulei.verifica si tu daca ai vreo scapare pe undeva ca mi se pare exagerat consumul de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rama_ro nu are logica ce ti se intampla tie

daca joja era uscata si becul nu ti aprindea iti dadeai oricum seama ca e ceva in neregula dupa sunetul motorului care batea ca toti dracii fiindca nu mai avea ungere

iar daca spui ca dispare uleiul fara sa curga pe nicaieri si fara sa ai un mare fum gri in spatele masinii cand mergi cu ea inseamna ca sigur e ceva vodoo la tine

3 litri in 2000 km fara fum si fara scurgeri.... :lol:

vodoo man...vodoo

*ps

sper ca doar ne pacalesti

Modificat de Azazell
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

*ps

sper ca doar ne pacalesti

I shit you not, mi friend.. fum pe teava stiu cum e sa ai ca mi s-a intamplat sa imi toatne baietii la service (augsburg) ulei in evacuare - au turnat vartos si a intrat pe furtunul ala mic care face legatura cu clapa de acceleratie... stiti voi mai bine :) . cert e ca am plecat din service si dupa 200 de m cand am accelerat peste 2500 rpm am dat un fum de am acoperit autostrada. m-am intors la ei si mi-au curatat motorul, dupa care a fost ok.

de asemenea, mi-am facut si testul compresiei. totul super ok, doar pe pistonul 3 o valoare un pis scazuta fata de celelalte. so... voodoo, nici nu stiu ce sa zic sau sa fac...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I shit you not, mi friend.. fum pe teava stiu cum e sa ai ca mi s-a intamplat sa imi toatne baietii la service (augsburg) ulei in evacuare - au turnat vartos si a intrat pe furtunul ala mic care face legatura cu clapa de acceleratie... stiti voi mai bine :lol:

Sincer...si asta tot de voodoo tine :)

Daca ramaneai fara ulei, era suficient sa se intample o singura data; nu mai apucai a II-a completare. Doar daca, sub capota ta nu sade Maria Sa SUPERMOTOR-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!