Jump to content

Abur alb dupa pornire


Rudy
 Share

Postare recomandată

Face si vara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    18

  • Ronin

    6

  • nicky

    4

  • nushi

    2

Pai zic ca io abia acuma de 1 saptamana am observat. Consumul de motorina e normal, iar ulei nu consuma. Antigel nici asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cand s-a mai incalzit afara " norisorul " de fum e mai mic ( numai la pornire , dupa cateva secunde dispare ) .Nu este abur , ci FUM alb-albastui .

Stiu ca e un fenomen comun , dar se pare ca motoarele cu multi Km fumeaza la pornire , cele mai noi nu.

Am un vecin cu O1 , motor ALH , pornim impreuna in fiecare dimineata si a lui nu scoate pic de fum.

@nicky , oringurile de la supape se pot schimba si fara demontarea chiulasei ?Pot sa fie ghidurile de la supare si nu oringurile ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu fratilor! La mine e abur! Stiu cum e ala alb-albastrui, tata e mecanic de cand il stiu. Stiu ce inseamna fum alb-albastrui de ulei. Si stiu si cum miroase. Am vazut dinala si la unele Dacii. Dar la mine e abur simplu alb. E o mare diferenta! E un abur ca la cratita cu sarmale. Si apare la cateva minute de la pornire si dispare dupa incalzire. Inainte n-am observat. Dar dupa ce n-am miscat-o 1 luna, doar o mai porneam din cand in cand, a fost un abur ca la locomotiva, nu te vedeai de aburi, si afara nu era frig. Azi e o saptamana.

Modificat de cosmin_acn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cand s-a mai incalzit afara " norisorul " de fum e mai mic ( numai la pornire , dupa cateva secunde dispare ) .Nu este abur , ci FUM alb-albastui .

Stiu ca e un fenomen comun , dar se pare ca motoarele cu multi Km fumeaza la pornire , cele mai noi nu.

Am un vecin cu O1 , motor ALH , pornim impreuna in fiecare dimineata si a lui nu scoate pic de fum.

@nicky , oringurile de la supape se pot schimba si fara demontarea chiulasei ?Pot sa fie ghidurile de la supare si nu oringurile ?

O treaba de genul asta implica si demontarea chiuloasei.Esta si mai mai bine asa pentru ca se pot schimba supapele iar odata cu asta se pot rectifica si scaunele lor,lucru care merita daca tot s-a dat chiulasa jos.Totusi, daca masina merge bine nu merita efortul si cheltuiala pentru ca ,daca dai chiulasa jos ,este imposibil sa nu se mai gaseasca si altele de schimbat si atunci cheltuielile cresc nejustificat.Cu siguranta ca aceste lucruri trebuie facute numai in cazul in care motorul intra intr-o reparatie capitala.Nu sunt multe ateliere de reparatii prin tara care sa-ti poata garanta o lucrare de calitate dar , daca te hotarasti la o treaba de genul asta, am sa-ti recomand eu pe cineva care sa nu-si bata joc.Dar cred ca ,deocamdata, nu merita si te poti obisnui si cu fumul asta asa cum am inceput si eu sa ma obisnuiesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am vazut un B6 in trafic facand exact ca al meu. Si erau 10 grade afara. Deci e un lucru normal sa ai abur o anumita perioada de timp dupa pornire. Gata cu stresul. Atata timp cat e abur si nu fum de ulei ars. La mine e abur, exact ca la Passatul B6 ce l-am vazut. :Driver:

Modificat de cosmin_acn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Fratilor VAG ... am o problema noua. Dupa ce pornesc masina si porneste bine.... cand accelerez mai tare scoate fum alb , ca sa exemplific dupa 2500 de ture scoate uneori fum alb . Dupa ce se incalzeste ce se incalzeste nu stiu ce ...... numai scoate gram , si nici nu face tot timpu asta ... nu stiu ce dracu are si am fost si la tester a iesit bine si pe pompe duse presiunea sau ce dumnezeu era acolo am re calibrat injectoarele ....... nu stiu ce sa-i fac. Mentionez ca masina nu o am decat de 2 schimburi de ulei am auds-o din germania si atunci cand am adus-o nu facea asa ceva . dar inca odata la penultimul schimb de ulei am folosit castrol edge o porcarie pentru ca sa dovedit la 8000 km ca sa cam aveporat sau are ceva legatura cu fumul alb ...???? am mai avut si alte masini vag si nici gand de asa problema .... nu cred ca e de ignorat ... mecanicul meu spune ca este vorba de un injector sau pompa duse..... o fi nu stiu dar vreu sa rezolv asta ... HEEELLPPPPPP

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare baieti !

Am cautat peste tot, si am dat cu search, insa cred ca ceea ce mi se intampla mie, nu are legatura cu celelate posturi.

In urma cu 2 saptamani, am fost la ITP . Ce s-a intamplat? Ca de obicei, dupa cum stiti si voi. Mi-a rupt masina de vreo 3-4 ori. Mai in detaliu :

1.Intru, pornesc masina, se verifica seria.

2.O ia inginerul, intra in service si incepe sa o calce, la vreo 3000-3500 , "sa se curete " sa iasa noxele, domne.

3.O inregistreaza in calculator, logic, conectat la RAR.

4.Incepe. Ma intreaba daca am mai avut probleme cu turbo, cu motorul, pentru ca la un coleg la un service, a auzit ca la o Skoda Octavia II, acest test i-ar fi spart motorul. II zic ca nu, deci omul apasa cu frica pe pedala.

5.Prima oara, o calca, o tine acolo 3-4 secunde, o lasa. Nu ies noxele, datorita mersului in Bucuresti.

6.A doua oara, o calca iar, o tine 3-4 secunde, si .... ca sa vezi supriza. Cedeaza un CAPACEL de la sistem de apa/antigel, si incepe sa imi arunce pe acolo apa, de m-am speriat. In momentul in care omul a vazut asta, s-a speriat si el, insa masina a facut autoaprindere, deci, se tura in continuare singura. Nu am zis nimic, si am zis, gata asta e..sa vezi ca am patit-o.

7. O scoate din service, si rezolva, cu un furtunas de la o Dacie, care cica ar face treaba mult mai bine, si se umple rezervorul acela de antigel cu apa.

8. In final, o bagam din nou la teste, unde mai incercam de 2 ori, si masina rezista cu brio. Ies noxe, iese tot.

Nu mai puteam, mi se rupea sufletul cand o auzeam cum o chinuie, si trebuie sa zic ca si inginerului ii era frica, si tremura cand a vazut ca a inceput sa ii sara apa din fatza.

Cauza a fost mai sus, efectele:

9.Ies din service, masina merge super bine, turbo intra super repede si asa cum mergea ea inainte.

10. A doua zi, cand sa plec cu ea, pe la o temperatura de 9-10 grade, adica nu prea frig, porneste f greu, in sensul ca prima cheie, dar lung. Si ma uit in spate, un fum ALB si o trepidatie la relanti a motorului, respectiv toata masina, ce se simte.

Asta mi se intampla de atunci, orice as face, in fiecare dimineata. Chiar daca am iesit cu ea din bucuresti, si chiar daca am mers cu ea, nu se rezolva. Deci e ceva clar. Puteti sa ma indrumati?

Va multumesc. Orice informatie ar putea sa ma ajute foarte mult. Sunt f ingrijorat, sa nu fie pompele duze, nush :Driver:..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu fumul, poate te ajuta asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru link, Cosmin, insa nu cred ca e acelasi lucru. Ideea e ca pana acum nu a facut asa, acum face in fiecare zi. Si trepidatul e clar legat de acest fum alb. Exact acel topic l-am citit si eu, inainte sa postez, tocmai din cauza regulilor stricte de pe acest forum. Nu e legat. Scoate foarte mult fum alb, in asa fel in cat, daca ar bate vantul, sa zicem ca ar acoperi tot in spate, si nu as vedea nimic. Si mai si miroase. :icon_thumright: pls help

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca in primul rand sa-ti completezi profilul pana la capat, pt ca daca as stii de unde esti te-as trimite la un baiat care iti spune pe loc ce are masina ta, spre exemplu in Bucuresti este Cipos, mergi la el, iti face o diagnoza.. sau poate nici nu e nevoie si iti zice ce se intampla cu masina ta :icon_thumright: asadar asteptam sa completezi profilul pana la capat sa stim la cine sa te trimitem :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mai si miroase. :icon_thumright: pls help
Miroase a ce? Eventual sulful din motorina. Sau e altceva? Incearca sa dai mai multe detalii si sa-ti completezi profilul.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am adaugat locatia, scuze.

Ideea e ca nu stiu exact cu ce sa compar acel miros. Probabil voi inregsitra maine cum se intampla tot, si veti vedea. Miroase a "gaze"? Ceva de genul asta. Ideea e ca cum incep sa merg cu ea, gata, dupa 10m-20m , isi revine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceeasi pb a avut-o fratele meu la masina lui insa era un Astra G 2.0 DTI , in sensul ca pornea fff greu indiferent de temperatura -5 sau 15 grade !

mai mult scotea un fum alb de nu vedeai nimic in spate , tremura rau de tot motorul ...

rezolvarea a fost banala , furtunasele de retur schimbate (40-50 ron) si acum porneste mai bine ca passatu :D :D :P indiferent de temperatura si oricand !

acum sincer nu stiu ce poate fi la tine dar ma gandesc ca principiul e acelasi si la passat sau ......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nivelul lichidului de racire l-ai verificat? Nu a scazut?

Dar nivelul uleiului? Nu este peste maxim?

Daca fumul il scoate doar imediat dupa pornire, apoi dispare, masina e ok, nu are absolut nimic. Cel mult prinde ceva aer pe instalatie peste noapte si de aia trepideaza.

Am fost saptamana trecuta la RAR cu Mondeo TDDI, 2001, 205.000 km. Eu i-am anulat EGR-ul cand l-am adus in tara, si opacitatea a iesit super. In test l-au tinut la 4850rpm.

Nu modalitatea de testare in sine este problema, ci mai degraba starea precara/ defecte ascunse ale automobilelor.

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum sincer nu stiu ce poate fi la tine dar ma gandesc ca principiul e acelasi si la passat sau ......

La el e PD, si e diferit :D Nu mai are furtunasele respective.

Sant de acord cu r&d. La ITP, cedeaza ce e mai firav la masina, cu toate ca nici eu nu sant de acord cu metodele lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era scazut, si l-am completat, cu apa? (e bine?) Nivelul uleiului, da, intr-adevar, era la maxim. Poate putin peste.

D, fumul il scoate imediat dupa pornire, dar f mult fatza de obicei. Stiu ca are voie sa scoata putin fum, dar asta e prea mult.

Inclin sa incerc ceea ce a zis THE ROCK, dar sper sa fie la fel! @THE_ROCK 10x man.

@r&d , astept in continuare alte detalii/sugestii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci sa inteleg ca fumul acela e de fapt chiar fum, nu abur, si apare imediat cum pornesti masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact Cosmin :D. Nu e abur, e fum fum. Spre exemplu daca as sta 5 secunde in spatele masinii, m-as inneca sigur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Ronin,

iti spun ce i s-a intamplat la un prieten de al meu, tot cu un Passat pompe duze.

Fumul alb era din cauza ca, citez "intra apa la instalatia de reciclare a gazelor". A schimbat o piesa metalica de la motor, nu mai imi amintesc cum se numeste, este de fapt ca un furtun, doar ca e din metal. Ca un bratz. La fel, ii scadea tot timpul nivelul apei din borcan. Umplea la loc, apoi la fel. Doar ca lui fumul ii iesea tot timpul, nu doar la pornire.

In borcan eu bag un lichid roshu, nu apa, nu vreau sa gresesc denumirea: G1x parca, cifra x nu mi-o mai amintesc.

Sper ca te ajuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci e posibil ca acel "furtunas" de dacie, sa nu faca treaba asa cum trebuie. O sa pun putin mai incolo niste poze cu acel capacel care a cedat , din cauza citez "uleiului care l-a inmuiat" . Practic ala e singurul lucru inlocuit, si care nu e al masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

:lol: PRIETENI AM REZOLVAT PROBLEMA . Am schimbat sonda care cmanda turbina si debimetru . separe ca numai scoate fum la pronire ...... la mine a mers. succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare tuturor!

Sunt nou posesor B5.5 AN 2002 AVB si am observat ca si masina mea scoate fum alb la pornire dar am crezut ca e normal.

Mentionez ca masina am luat acum o saptamana de la cineva cunoscut si nu am fost cu ea la nici un tester.

Dupa ce am citit aceste topic-uri referitoare la fum, abur si alte noxe aseara am fost sa vad exact ce si cum.

1. Nivelul uleiului este in partea superioara a zonei "A" din cartea tehnica (adica nu trebuie completat).

2. Am pornit masina la ora 17:50. Scos fum la pornire (alb) foarte vizibil dupa care la relanti se observa foarte foarte putin, insa cand o turan 2000-3000 rot/min dadea cu fum din abundenta. Toate acestea le-am facut in parcare fara sa misc masina.

Cand temperatura apei a ajuns la aprox. 70grade - in jurul orei 18:15 si-a revenit si nu mai scotea fum - nici la relanti nici turata.

Daca ar putea sa imi spuna si mie cineva daca este normal sa faca asa ii multumesc anticipat.

PS Am si un opel vectra a diesel fara turbo sistemul diesel clasic (fara catalizator, debitmetru etc) si nu da cu fum decat cand o turez mai tare iar acesta este negru - un surplus de motorina.

Din manualul de utilizare am vazut ca poate consuma si 1L ulei la 1000Km -

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e fum, e abur. Acest abur l-am vazut la mai multe masini, BMW, Mercedes, etc. Nu e o problema. Apare dupa cateva minute de la pornirea motorului rece (in functie de temperatura mediului ambiant) si dispare cum ati constatat si voi, cand motorul ajunge in jur de 70

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

In primul rand va salut pe toti. Sunt nou pe forum si sper ca veti fi mai blanzi cu mine daca pun intrebari prostesti. am un passat B5.5 din 2005, motor 1.9 tdi, 101 CP, cod motor AVB.

Am masina de 2 ani si pana acum nu am avut nici un fel de problema cu ea, am facut tot timpul reviziile la timp, pun motorina ok, am un stil de mers destul de cuminte, rar cand sar de viteza 140 km\h. Schimb vitezele in jur de 2500 rpm.

De curand am observat ca masinuta mea la pornire a dat cu fum, am lasat vreo 2-3 minute sa mearga motorul la relanti, dupa care am accelerat brusc pana la 3500-3700 rpm cu masina pe loc si mi-a lasat un nor de culoare alba foarte dens....

Am incercat aceasi operatiune dupa 2 zile si am incercat din nou doar ca surpriza: a dat la pornire un norisor negru, dupa cateva minute de mers la relanti am accelerat iar brusc, tot cu masina pe loc si mi-a dat cu fum tot negru. M-am speriat destul de tare si m-am gandit sa cer opinia profesionistilor de pe acest forum poate ma ajuta si pe mine cineva. Mentionez ca nu imi papa ulei absolut de loc, de la ultima revizie care am facut-o acum 1000 km nu mi-a scazut uleiul nici macar cu 1 gram, antigelul e la locul lui, nu a scazut absolut de loc....

Oare am motive de ingrijorare??? sau e ceva normal??? Dupa ce se incalzeste motorul nu am mai observat sa dea cu fum decat daca accelerez brusc (depasiri in forta)

Va multumesc anticipat si astept pareri

Modificat de downforce84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!