Jump to content

Abur alb dupa pornire


Rudy
 Share

Postare recomandată

Cazul meu....

La pornire nu scoate fum absolut deloc. Dupa 5 minute cu motorul pornit, incepe sa scoata fum alb.

Eu cred ca e condens, datorat frigului de afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    18

  • Ronin

    6

  • nicky

    4

  • IonC

    2

Top Posters In This Topic

Intr-adevar, de la vremea rece tevile de esapament scot aburi. Am constatat in fiecare iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine e in felul urmator : pornesc,nu scoate fum deloc.Dupa 20-30 secunde scoate un fum-abur alburiu parca timp de 5-10 minute (depinde de temperatura exterioara si de umiditate cred),dupa care aer fresh, oricata talpa i-as da.Dupa alea 5-10 minute de fum-abur...nimic,chiar daca o mai las sa stea 15-20 minute cu motorul oprit,nu mai apare nimic la esapament.Cred ca e totusi vorba de un amestec bogat in motorina care nu arde complet dat la inceput,dupa care se regularizeaza,odata cu incalzirea motorului.Am vazut ca pe computer la inceput cand ii dau cheie ,apare pentru putin timp un consum de 1,7l/h,dupa care isi revine la normal(0.6-0,7 l/h).Cred ca asta ar fi explicatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am avut un mic accident, cu vreo luna in urma, masina a stat la un prieten in curte, si eu mergeam de 1-2 ori pe saptamana, de draga ce-mi era si mai porneam motorul cate un minut, doua. Ieri am reparat-o si dupa ce am pornit motorul, a si mers vreo 10 minute, si tot scotea un abur, sau fum alb, ca la Dacii, iarna. Am i-am dat cateva "talpi" si a suflat din toba ceva lichid negru, dar mult, ca si apa cu funingine. Am facut vreo 25 de km pana acasa si apoi, parca n-a mai facut. Dar spre seara, iar a mai aparut ceva. Dimineata, iar era, dar nu asa tare. Oare sa se fi imbacsit ceva de la faptul ca a mers motorul asa, pe loc, sau chiar e motorina nearsa? Nu mi-a facut asa ceva niciodata, chiar saptamana trecuta am pornit-o, si se uitau si prietenii ca nu scotea fum deloc, decat 2-3 secunde dupa ce pornea.

Modificat de cosmin_acn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal ca acum iarna sa scoata "fum alb" este abur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine n-a fost normal pana acuma. Nici pe ger nu mi-a scos fum (sau abur). Nici nu stiam ce-i aia la masina asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu am observat fumul/aburul alb pana ce nu am dat odata roata la masina cu motorul pornit. NU se vede pentru ca teava de esapament este orientata in jos si pana ajunge la nivelul in care vezi in retrovizoare se disipeaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fumul ala alb (aburul) ca la dacii de fapt e ca la orice masina si mi se pare normal sa scoata abur la o temperatura negativa ... dar daca scoate fum alb la temperaturi cu mult peste 0 grade sa nu cumva sa fie ulei , data viitoare roaga pe cineva sa o accelereze si tu stai in spate si vezi daca miroase a ulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a rezolvat. Asa se pare. Si-o revenit. Cred ca era cam baltoaca prin toba de esapament de la mersul mult in ralanti. I-am dat in goarna de atunci, si acum nu mai vad nimic dimineata. Era abur, ca nu mirosea nimic si era perfect alb. Si inainte n-am avut asemenea probleme nici cand erau -10 grade. Deci, ca sa iasa si cu rima:

mersul in relanti, nu-i place la TDI

Modificat de cosmin_acn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu noutati. Totusi nu si-a revenit. Am urmarit mai atent comportamentul si am observat ca atunci cand porneste, nu apare abur. Dupa cateva minute de mers, iese abur ca la Dacie, iar dupa ce se incalzeste iarasi nu mai iese. Si afara nu pot sa zic ca e frig, a fost si -10 grade si tot n-am vazut abur. A observat cineva asta la masina lui? Sau poate observa daca se intampla tot asa? Ca mie nu mi se pare normal a fi asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa face si la mine, este normal la diesel.

cred ca inainte nu ai fost tu atent sa observi asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa face si la mine, este normal la diesel.

cred ca inainte nu ai fost tu atent sa observi asta.

Se poate, ar putea fi o explicatie. Astept sa vad alti colegi ce zic, si la ei e asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si a mea face la fel.. liniste si pace imediat dupa pornire.. dupa care apare abur... 3-5 minute.. dupa care se linisteste... adica, dispare.. eu banuiesc ca e vorba de diferenta de temperatura intre gazele de evacuare si teava (tevi) de evacuare... si pe vremea cind aveam dacia vedeam acelasi lucru.. mult abur imediat dupa pornire, abur care disparea dupa si cind ajungea la temperatura de regim tubulatura de evacuare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine face la fel, am observat asta la vreo doua luni dupa ce-am luat masina.Nu face tot timpul si nu depinde de temperatura de afara.Din ce s-a mai discutat pe aici inclin si eu sa cred ca de vina sunt oringurile de la supape.Dovada faptul ca nu face tot timpul.De la un numar de km. in sus incep sa apara tot tipul de probleme...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandesc totusi ca are legatura cu catalizatorul. Cred ca apare aburul pana ajunge catalizatorul la temperatura de lucru, poate si cumulat cu tobele reci, cum ziceati voi. In fine, daca e numai atat nu mi se pare a fi o problema. Numa sa nu fie altceva. Ma mir cum de n-am observat pana acuma! Nu stiam ca si Diesel-urile poa' sa scoata aburi.

Modificat de cosmin_acn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cu cat e toba mai lunga si mai groasa scot mai mult :Driver: Poate fi si ceva legat de catalizator, pana se incalzeste, etc. E o combinatie de abur si fum poate. Aburul nu e o problema, atata timp cat esti sigur ca nu e lichid de racire :=))

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stai linistit,fenomenul este normal.pana cand evacuarea ajunge la temp gazelor de evacuare scoate aburi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cu cat e toba mai lunga si mai groasa scot mai mult :Driver: Poate fi si ceva legat de catalizator, pana se incalzeste, etc. E o combinatie de abur si fum poate. Aburul nu e o problema, atata timp cat esti sigur ca nu e lichid de racire :=))

Pai antigelul nu dispare nicaieri si nici nu ar avea cum. La stilul meu de condus, rar ajunge la 3000 de ture.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Of, mai, o sa ajungeti sa schimbati motorul pentru asta... :Driver:

Hai sa gandim un pic.

La pornire avem o galerie de evacuare rece. Vaporii de apa din interiorul tobelor si din gazele de esapament, din cauza galeriei reci, condenseaza pe tubulatura. Acum, pana tubulatura nu ajunge sa se satureze de vaporii de apa condensati, nu apara abur la iesire.

Dupa o perioada, interiorul tubulaturii de evacuare se satureaza de vapori si aburul isi face aparitia la iesirea din toba.

In continuare, gazele de evacuare fierbinti incep sa evapore din apa condensata pe tubulaturi, timp in care inca apare abur.

Intr-un final cand toata apa condensata a fost evaporata de gazele fierbinti, nu mai apare abur.

Cam asta este...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SilentAssasin
Of, mai, o sa ajungeti sa schimbati motorul pentru asta... :Driver:

Hai sa gandim un pic.

La pornire avem o galerie de evacuare rece. Vaporii de apa din interiorul tobelor si din gazele de esapament, din cauza galeriei reci, condenseaza pe tubulatura. Acum, pana tubulatura nu ajunge sa se satureze de vaporii de apa condensati, nu apara abur la iesire.

Dupa o perioada, interiorul tubulaturii de evacuare se satureaza de vapori si aburul isi face aparitia la iesirea din toba.

In continuare, gazele de evacuare fierbinti incep sa evapore din apa condensata pe tubulaturi, timp in care inca apare abur.

Intr-un final cand toata apa condensata a fost evaporata de gazele fierbinti, nu mai apare abur.

Cam asta este...

Poate sa mai iasa abur si daca amesteci ulei de peste cu motorina ,se practica la pescari... :lol:

Modificat de SilentAssasin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci daca este si la voi, sa zicem ca nu ma deranjeaza nici pe mine asa tare. Dar mult ma mir cum de pana acuma n-am vazut? :blink: Si n-am vazut nici la altii, dar e drept, cand vad eu un Passat proaspat pornit? Gandul meu cel mare era sa nu se fi dus catalizatorul sau ceva pe-acolo, sonda lambda, ce stiu io!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau ulei de gatit cu motorina. EU :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa parerea mea lucrurile stau cam asa: daca unul sau mai multe oringuri de la supape se uzeaza, atunci cand motorul este rece,uleiul din rampa poate patrunde pana in capatul pistonului (in cantitati oricum destul de mici).La pornire acest ulei este ars si de aici acel fum alb-albastrui pret de cateva secunde.In mers uleiul nu mai ajunge in capatul pistonului (pistoanelor) pentru ca oringul (oringurile) se dilata.Poata sa apara sau sa nu apara acest fum ,asta in functie de pozitia pistoanelor la momentul opririi motorului pozitie care determina ,cum e si normal, pozitia supapelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai probabil asa o fi daca este vorba de ulei, dar la mine e vorba doar de abur, fumul e alb si nu miroase decat foarte putin a motorina, dar mirosul asta era si inainte si nu vedeai nimic. + ca nu dispare nici din ulei. Dar se pare ca e un fenomen normal la toate motoarele, doar ca n-am observat eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!