Jump to content

Eletromotorul invarte in gol !


Paul_VW
 Share

Postare recomandată

Problema mea este urmatoarea... ieri de dimineata cand am pornit masina am scos-o din garaj am oprit motorul si apoi in 10min am vrut sa o pornesc iar dar electromotorul se invartea in gol... nu cupla.. am mai incercat dinou si a luat-o... pana ieri de dimineata nu mi-a facut nici odata probleme de genul asta. Problema persista la 2 din 5 porniri se invarte in gol.
Care este problema? cat de grav este? in ce zona este pus pe motor ca nu reusesc sa il reperez? Cel mai important!!:: COSTURI!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se da electromotorul jos. Se desface. Se repara sau mai bine se cumoara un BENDIX nou. Se pune electromotorul la loc.

Asta e de facut insa costuri nu stiu. Vorbeste cu volksman care are un magazin cu preturi acceptabile si vezi cat costa bendixul. Vezi ca ai nevoie de seria de pe electromotor , mai precis de pe carcasa statorului.

Modificat de ManiacuV6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandeam eu ca de la bendix este.. nu stii unde e electromotorul? se poate vedea seria aia dupa el fara sa fiu nevoit sa il dau jos?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai exact bobina ce "arunca" bendixul in coroana... Nu ai cum sa vezi codul fara sa-l dai jos. Vorbeste cu volksman, clar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai exact bobina ce "arunca" bendixul in coroana... Nu ai cum sa vezi codul fara sa-l dai jos. Vorbeste cu volksman, clar.

De ce ar fi "mai exact bobina" ? Daca ar fi asa, nu s-ar mai invarti deloc electromotorul. Parerea mea... :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cate o data cupleaza scurt de tot si apoi se invarte in gol... se aude si un zgomot cam ciudat si imi e frica sa nu rupa vre-un dinte de la volant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut problema asta la celalalt passat si cand am desfacut elecromotorul buba era de la bobina, adica atunci cand am umblat in interiorul ei, dupa ce i-am scos miezul am constatat ca pe fund, unul dintre ploturi era "mancat", "ciupit". Uneori facea contact, dar prea slab si arunca pentru scurt timp bendixul in coroana, alteori deloc. In tot acest timp electromotorul in sine se alimenta normal, deci se invartea, numai ca in gol si se auzea doar un sfarait si atat. Am inlocuit bobina si totul a fost ok. Am spus din experienta ca se poate sa fie "mai exact bobina", printre altele, dupa '90, cativa ani m-am ocupat si cu dezmembrari auto. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cele expuse de tine sa inteleg ca electromotorul invarte, dar nu invarte motorul? In acest caz, bendixul ar fi de vina. Daca nu apuca sa invarta decat un pic, si apoi tace, este ori bobina, ori periile. Electromotorul il gasesti in partea dreapta (partea pasagerului), sau daca stai in fata masinii si te uiti pe la motor, este in partea ta stanga. Tre' sa dai blindajul jos, desfaci cablurile, care sant inspre fata masinii, iar apoi desfaci cele 2 suruburi ce tin electromotorul (sant in partea din spate), cu o tubulara de 16 mm, cred. Ai grija ca la unul din suruburi nu ai acces cu altceva, decat cu o tubulara cu clichet. Este exact atata loc, cat sa intre tubulara cu clichet, nimic altceva. Eu l-am mai dat jos de vreo 3 ori, dar la mine era bateria. Trebuie neaparat sa-l dai jos, ca altfel nu ai seria de pe el (ce o poti vedea doar dupa ce-l dai jos) si nu poti comanda piesele. Pacat ca n-am facut poze. Spor la treaba!

Modificat de cosmin_acn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma gandesc ca poate sa fie si din cauza baterii pt ca are 7ani si mai am sistemul audio fara condensator care consuma cred ca destul de mult! la prima pornire dimineata nu face iar la a2a se invarte in gol. asa se intampla in fiecare dimineata. sa coste chiar intre 150-300 ron piesa respectiva(bobina)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut problema asta la celalalt passat si cand am desfacut elecromotorul buba era de la bobina, adica atunci cand am umblat in interiorul ei, dupa ce i-am scos miezul am constatat ca pe fund, unul dintre ploturi era "mancat", "ciupit". Uneori facea contact, dar prea slab si arunca pentru scurt timp bendixul in coroana, alteori deloc. In tot acest timp electromotorul in sine se alimenta normal, deci se invartea, numai ca in gol si se auzea doar un sfarait si atat. Am inlocuit bobina si totul a fost ok. Am spus din experienta ca se poate sa fie "mai exact bobina", printre altele, dupa '90, cativa ani m-am ocupat si cu dezmembrari auto. :D

Nea Vizanu, in cazul unui "plot" (care este un contact de forta prin care se alimenteaza practic electromotorul) "ciupit/mancat", electromotorul nu putea fi alimentat NORMAL. Se alimenta, eventual, pentru o perioada foarte scurta de timp dupa care...gata...MORT. Nu se poate invarti electromotorul nici macar in gol (cazul despre care se discuta aici) daca bobina (starterul) ar fi defecta (defect). Starterul face cele doua functii simultan (alimentarea electromotorului si cursa bendixului). In cazul cu Passatul, descris mai sus, cred ca a fost si o problema cu bendixul, nu doar de "plot" ciupit/mancat/impuscat. Doar asa s-ar putea explica cazul prezentat.

Printre altele, dinainte de 90 mi-am mai bagat nasul in reparatii auto. :P :P Sper sa nu fiu interpretat gresit!! :P ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti forumisti! astazi nu mi-a facut deloc probleme :somnmare:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

si eu am aceeasi problema

pana la urma de la ce e?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Precis bendixul daca se invarte in gol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am aceeasi problema

pana la urma de la ce e?

am schimbat si eu bendixul pe sharan, se manifesta la fel. La rece (adica dimineata) pornea masina, dar dupa ce se incalzea motorul, invartea in gol. Dupa mai multe incercari de invartit in gol, din cand in cand "prindea" si invartea o secunda-doua si motorul, dupa care scapa ceva acolo si invartea din nou in gol.

du-o la un doctor si nu-ti mai bate capul, operatia nu e deloc costisitoare. Nu mai retin exact, dar cred ca la mine a schimbat bendixul, periile si ceva bucse, si m-a costat total 170 ron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@SHARANEL nu mai am ce sa duc la doctor!! momentan sunt daciot!! :D

mi-am vandut masina acum o sa modific semnatura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Salut

reinvii topicul asta ca nu am gasit cum sa da jos electromotorul in alt topic.

mai exact:

am scos cele 2 suruburi care fixeaza electromotorul,

am scos cablurile,

dar nu este suficient loc sa imping electromotorul in fata pentru din cauza unor conducte amplasate destul de aproape de electromotor.

mai trebuie sa desfac si altceva ca sa dau electromotorul jos?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie altceva. Trebuie doar sa-l dai putin inspre fata masinii si eventual sa-l rasucesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce bine ar fi fost daca era asa simplu.

dar azi m-am uitat si am mai intrebat si un mecanic.

trebuie sa desfac si compresorul de aer conditionat, care are furtunele amplasate chiar in fata electromotorului si nu il lasa sa iasa decat 15-20 mm.

se pare ca e mai dificil de scos decat ma asteptam, dar acu daca m-am apucat de treaba trebuie sa o si termin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce motor ai tu? Completeaza-l la profil.

Si eu am B5 si l-am dat jos fara probleme de mai multe ori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata

am rezolvat

deci am urmat urmatorii pasi:

se desface compresorul de are conditionat,

se desface o bara care este intre compresor si electromotor,

apoi se desface electromotorul si se trage in partea din fata.

operatiunea dureaza ceva timp si se lucreaza numai sub masina.

acu trebuie sa ma duc la un electrician ssa se uite la electromotor, nu de altceva, dar decat sa il fac eu si sa gresesc ceva, operatiunea demontat-montat este destul de greoiaie, si nu vreau sa fac acelasi lucru de mai multe ori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci ai motor transversal, sa inteleg.

Eu am demontat atat la ATJ/AJM cat si la AVB (longitudinale) fara probleme si fara a demonta alte elemente.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Paul, din ce spui tu problema este la bendix. Daca da rateuri inseamna ca ai uzura mare la rolele din bendix sau la scaunele lor, adica rolele nu mai sint cerc ci poligon in sectiune si atunci nu se mai invirtesc, ca sa se impaneze, sau in scaun s-a facut un mic sant si rola nu trece mai departe si iar nu impaneaza, sau ai mizerie si arcurile care sint slabite , nu ca noi, nu mai au putere sa impinga rolele... oricum bendixul este capsulat si nu ai ce face si o sa ai simptomele astea din ce in ce mai des pina cind nu o sa mai invirta deloc si partea proasta este ca atunci cind bendixul patineaza electromotorul se invirte cu viteza mare, ceea ce uzeaza pronuntat tot in el , carbuni, colector, bucse... Deci sfatul meu este sa schimbi cit mai repede bendixul. Pentru a citi seria lui cred ca e suficient sa-l desfaci , cum ti-a zis Cosmin si fara sa-l scoti de tot il rasucesti pina poti citi pe el. Il pui la loc, comanzi bendixul si cind iti vine piesa te chinui si-l dai jos de tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorul este longitudinal.

probabil ca modelele la care ai desfacut nu aveau clima sau are conditionat.

compresorul de aer conditionat este plasat in partea din dreapta jos spre fata; iar conductele sunt amplasate spre spate iar la desfacerea electromotorului acele conducte nu permit scoaterea electromotorului decat daca dau jos compresorul.

daca am timp azi o sa si montez electromotorul, si daca nu sunt prea murdar pe maini voi face si ceva poze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg ce cauta conductele acolo, dar daca spui tu, asa o fi. :blink:

La PD (CU CLIMA) conductele o iau in lateral, in fata rotii si urca in sus peste oala de la amortizor.

dsc01468d.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gata

am montat la loc electromotorul. SUCCES. a pornit la prima cheie.

dupa cum ai spus, conductele pleaca spre lateral, dar plecarea se face prin spatele compresorului, deci prin fata electromotorului.

eu cred ca la mine alta este problema: electromotorul este putin mai lung, nu stiu de ce. ca daca era mai scurt cu vreo 30mm il puteam scoate fara nici o problema. este posibil sa nu fie al lui original. ca pe el scria BOSH si dedesupt AUDI. oare VW punea in 1999 electromotoare BOSH din fabricatie?

oricum s-a rezolvat.

multumesc mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!