Jump to content

Autoaprindere ! Oare de la ce ?


Fanatic
 Share

Postare recomandată

Am un VW Polo Variant si din cand in cand (adica si azi mi s-a intamplat chestia asta) motorul face autoaprindere (nu stiu daca e corect spus dar...). Initial am crezut ca este benzina de vina si am trecut de la MOL 95 la MOL 98.

In timp ce merge motorul incepe sa trepideze masina. Asa mi-am dat seama ca face autoaprindere si am oprit motorul. Si nu s-a oprit :lol:

Asta mi se intampla rar. O data la vreo 5-6 sapt. De obicei cand e cald afara....

Scot cheia si mai trepideaza vreo 20 sec si se opreste.

Pe caldurile astea oricum dupa ce opresc masina mai merge ventilatorul vreo 1 min asa... Deci probabil ca motorul se incalzeste binisor.

Am gasit pe net asta :

DIESELING, also called after-running or run- on, is a problem when the engine keeps running after the key is turned off. A knocking, coughing, or fluttering noise may be heard, as the fuel ignites and the crankshaft spins. When dieseling, the engine ignites the fuel from heat and pressure, somewhat like a diesel engine. With the key off, the engine runs without voltage to the spark plugs. The most common causes of

dieseling are high idle speed, carbon deposits in the combustion chambers, low octane fuel, overheated engine, or spark plugs with too high of a heat range .

Idei ceva? Solutii? Pareri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ai postat tu in engleza este corect, leaga-te de ce scrie acolo. Incepe de la bujii si temperatura motorului (esti sigur ca sonda este ok?), combustibilul in principiu n-ai cu ce sa-l schimbi in afara de OMV super 100, dar nu cred ca este cazul. Iar daca ajungi la concluzia ca este totusi calamina de vina... te paste o munca un pic mai delicata :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incep deci cu bujiile :lol:

Le am de vreo 4 luni si sunt niste NSK-uri. Sa le schimb asa aiurea ?

Benzina nu cred sa fie de vina ca am facut trecerea de la 95 la 98 si acelasi proces apare.

Ce am constat este ca fenomenul asta apare doar in timpul zilei cand e caldura mai mare. Sonda de temp e schimbata acum mai putin de 1 an tocmai pt motivul ca nu imi indica bine temperatura...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Calamina iese din discutie ca am schimbat destul de multe la motor...

Acum am trecut la benzina de la OMV sa vad daca o sa mai faca (pana acum puneam de la Mol).

Legat de bujii. Acum am pe masina niste NGK EPBP6ET cumparate de la magazin dupa tipul masinii/motorului.

In SOTE recomanda pt masina mea

1. Bosch W7LTCR

2. NGK BUR6ET

Sa deduc asadar ca cele pe care le am eu nu sunt aceleasi cu cele recomandate (desi ultimele 3 cifre/litere sunt aceleasi) ?

Daca ar fi sa schimb bujiile sa le schimb cu cele recomandate de producator sau cu unele mai "reci" ? Dintre Bosch si NGK ce sa aleg (auzisem ca Bosch de la noi de pe piata sunt facute in Turcia :lol: ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit chiar astazi topicul similar de pe autoshow (nu-mi aduceam aminte sa fi postat si aici) si chiar voiam sa intreb: de ce esti atat de convins ca nu ai depuneri de calamina prin cilindri??

Apropo de bujii - nu cred ca este cazul sa pui bujii mai reci decat cele puse de producator; cred ca ar trebui gasita cauza reala a detonatiilor. Cat despre ce ai tu pe masina vs. ce recomanda producatorul, nu e exclus ca ce ai tu sa fie un model nou, analog, insa (1) ar trebui sa verifici cu un catalog (vezi site-ul ngk) si (2) in atare situatie cred ca m-as simti mai bine cu niste bujii originale (poate mai cauti, sau le cumperi OEM?)

Ai delcou?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar parea ca ai alte bujii. Daca le schimbi schimba-le cu cele recomandate nu cu altceva, din moment ce motorul e standard.

Intre Bosch si NGK eu as alege NGK, de Bosch nu prea am auzit de bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre Bosch si NGK eu as alege NGK, de Bosch nu prea am auzit de bine.

Corect. Si incearca sa fie de cupru, nu argint, platina, iridiu sau alte traznai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am delcou. Sunt sigur ca nu-s depuneri pt ca am schimbat pistoanele si am alezat blocu motor :lol:

Aia de la magazin au ales bujiile dupa codul motorului si d-aia imi vine greu sa cred ca mi-ar fi dat altceva. "6" e heat range-ul, "E" thread reach, iar "T" firing end construction.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, asa da, acum sunt de acord ca nu ai depuneri :lol:

Daca tot ai delcou vezi sa nu fie avansul prea mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre Bosch si NGK eu as alege NGK, de Bosch nu prea am auzit de bine.

Corect. Si incearca sa fie de cupru, nu argint, platina, iridiu sau alte traznai

Putin off-topic, ce ai impotriva celor de platina, iridiu ..? Eu ma gandeam sa caut ceva de iridiu, sa inteleg ca nu are rost sa ma obosesc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia cu avansul am cam eliminat-o pt ca mi-a zis cineva ca daca avansul e prea mare atunci ar merge motorul aiurea. Dar la mine motorul merge perfect (ma rog, bine :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@toni: http://forum.vwforum.ro/forum/viewtopic.ph...ht=bujii+iridiu

Ce-i drept nu stiu mare lucru despre bujiile cu iridiu, insa despre celelalte am vorbit in topic-ul de mai sus. Cat despre problema lui fanatic cred ca nu e momentul sa experimenteze cu bujii exotice (care pot eventual crea alte probleme), ci sa incerce sa-si elimine problema cu piese verificate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia cu avansul am cam eliminat-o pt ca mi-a zis cineva ca daca avansul e prea mare atunci ar merge motorul aiurea. Dar la mine motorul merge perfect (ma rog, bine ;))

Da... si nu :P

ECU poate compensa partial un avans prost reglat. Deci n-ar strica sa-l verifici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!