Jump to content

Schimb Bujii


Jacku
 Share

Postare recomandată

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • SergiuD

    6

  • saboteur

    5

  • Carmina

    4

  • Bukovina

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

schimbul de bujii nu are cum sa faca rau, face doar bine. si tinand cont ca pretul nu este unul mare... intelegi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

ptiu ce m-ati speriat: eu am 100k cu masina, iar bujiile nu au fost schimbate, never. in schimb, acum un an mi-au picat 2 bobine de inductie la interval de o luna distanta una de alta. l-am intrebat pe mecanicul lui peste prajit de la open service (reprezentanta skoda iasi) despre intervalul la care se schimba bujiile, etc. mi-a zis ca daca nu mi-au facut probleme....sa nu le schimb. acum imi vine sa il injur, insa ma abtin. acum mi-am mutat pe pozitia numarul 1 in lista prioritatilor, schimbul de bujii~

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Borborean Andrei Tiber

Cred ca eu am batut recordul la schimbul de bujii :rolleyes:

135k cu cele originale la masina din semnatura, aratau bine (rosiatice fara calamina) doar electrodul era triunghiular :lol:

Am sa pun si niste poze, zilele astea :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

135 km :lol: ?Campion mondial esti fara adversar.Se schimba la maxim 60.000 si sunt ngk cu 3 electrozi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Borborean Andrei Tiber

Nu sunt campion mondial, persoana de la cine am luat masina, mi-a zis ca are totul la zi,

Surpriza la 102k distributia era la limita distrugerii, plasticurile de pe role, unul nu mai era si unul era crapat, am scapat la milimetru,

Acum ca tot am schimbat discuri, placute, telescoape, bucse brat fata, si schimb ulei + filtre am zis sa iau si bujii :blah: :blah: :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:rolleyes: .........si bujiile mele vor la pensie.....au 76.000 km, dar daca au aparut altele am tot amanat.Sunt in masina, dar nu pe masina ! ...in scrumiera . Inca merg bine, sunt NGK, dar cu un singur electrod ( nu e musai cu 3 ).

Am dat pe un "buton/intrerupator...ca ala de la usa de la frigider" la ambreiaj ( nu mai functiona tempomatul) aproape cat pe bujii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut si eu azi schimbul de bujii, la putin peste 150.000 km nestiind cand au fost schimbate, eu o am de pe la 120k. Spre uimirea mea cred ca erau cele originale, atasez si 2 poze poate stie cineva mai bine :), oricum se simte o schimbare(in bine) la cum merge motorul.

post-55333-0-39319400-1302080957_thumb.j

post-55333-0-72380200-1302081221_thumb.j

Modificat de W A T A S I
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt ngk cu 3 electrozi,se schimba la 60.000km.Cand am adus masina din germania am facut si eu operatia asta am gasit pe masina accelasi tip de bujii(fara sigla vw) masina a avut service facut numai la reprezentanta in germania.Ce am cumparat de aici si am schimbat erau identice cu cele de pe masina ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

intr-adevar dubios de ieftine, dar dubios de bine functioneaza, pe spatele cutiei apare si skoda fabia motorizarea pe care o am asa ca, nu imi fac probleme... :icon_thumright:

E o chestiune de timp pana te lasa. In nici un caz nu vei face km normati pt bujiile normale. Eu am luat de la Kaufland bujii Falke cu 4 poli cu 27 lei setul si au tinut cam 2 saptamani. In ziua cand trebuia sa plec intr-o mica calatorie (pana la Barcelona ;) ) a pornit "in 3" dupa ce cu o seara inainte am accelerat-o cam tare ca mi s-a parut nu-stiu-ce la ea. Pana nu le-am schimbat n-am putut pleca. Am dat 100 lei pe set si tot nu sunt cele care trebuia (am luat ce-am gasit atunci). Asa ca poate invatam din patanii sa nu ne mai zgarcim la niste piese recomandate. Vreau sa zic ca alea de 27 de lei dupa 2 saptamani polii erau scobiti/topiti in jurul electrodului(o fi din cauza ca merg pe gaz?). Asa ca.... spuneti si voi.

Referitor la variatiile de turatie le avem "si noi", se intampla aleator si nu stiu de ce depinde. Am pus odata bujii Beru (cu un pol) si le-am dat jos am zis ca e din cauza lor. Am mers apoi cu cele puse de service Skoda (Brisk)inca vreo 30k km desi facea si cu ele din cand in cand. Acum cu bujiile astea noi mi-a facut si pe drumul Caracal-Barcelona-Caracal (cand ma gandeam ca e din cauza incalzirii excesive). Imi facu si azi-dimineata dupa 40 km de mers cand ele au 6500 km in total. Oare ce naiba are de face asa? Poate stie careva si cum scapam de problema....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit ca nici pe mine nu ma dau banii afara din casa. Din contra...

De-aia am cumparat si eu bujiile de la Kaufland ca erau ieftine. Dar la mine n-au tinut. Si faptul ca am cumparat ulterior altele a insemnat bani in plus pe care i-as fi economisit daca luam de la inceput ce trebuie. Nu e prima experienta in care incercand sa ies mai ieftin cumparand piese ieftine am iesit mai scump per total. Mai e mult pana cand producatgorii nostri or sa fie competitivi (la calitate) cu ceilalti --parerea mea.

Referitor la recomandari: merg pe gaz deci nu-mi trebuie filtru; clapeta am curatat-o destul de recent, cu bujiile am patit-o deja, mai am EGR-ul - sa vad cum se face si apoi... nu mai stiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand gasesti EGR-ul sa ne luminezi si pe noi unde il ai :lol:

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,ce tip de bujii trebuie pt o fabia 1,4 16v BKY?

ale masinii sunt beru cu un singur electrod.

multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand gasesti EGR-ul sa ne luminezi si pe noi unde il ai :lol:

Eu stiam ca benzinarii ca mine au debitmetru de aer (pe care nu l-am vazut niciodata, sic!)dar am zis ca o fi omu' mai luminat si o sti el ceva..... Am vazut ca are si masina pe benzina si... ce sa mai: e mai informat ca mine. Prilej de bascalie ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Am schimbat si eu astazi bujiile, pe motor erau puse 4 bujii diferite. Din pacate... "mecanicul" cand a scos una din bujii sa vada de care imi trebuie, s-a nimerit sa fie NGK BKR6EK cu 2 electrozi, si am cumparat 4 bujii de acest tip... deci nu de care imi trebuiau mie la Fabia mea NGK BKUR6ET. De schimbat nu le mai pot schimba, mi-am dat seama ca nu sunt bujiile care imi trebuie abia acum cand am ajuns acasa, iar bujiile sunt deja folosite. Care sunt dezavantajele acestui tip de bujie, ce efecte negative poate produce aceasta?

Modificat de Bukovina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa nu-ti faci griji. Practic in afara ca cele ce ai pus tu au 2 electrozi, iar cele recomandate 3 nu vad sa fie diferenta.

Poti compara si tu, vezi pdf-ul atasat. COdificarea este valabila doar pentru NGK.

partnumberkey.pdf

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi este putin ciuda.. ca puteam sa ma interesez ce model de bujii imi trebuie, ca tot aceaasi bani i-am dat.

Aveam pe masina un NGK NGK BKUR6ET-10, un NGK BKR6EK, un Boch, si un Beru, misto combinatie, nu?

Sunt curios daca dimineata o sa-mi mai faca probleme la pornire.

Modificat de Bukovina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conform datelor producatorului iti spun ca nu va fi probleme chiar si regimul de caldura este acelasi, adica 6 la ambele. Eu zic sa fii linistit. Daca la sfarsit nu apare nici o cifra de ex. 10 din BKUR6ET, inseamna ca bujia are distanta de electrozi setat la 8 mm standard. Deci ar mai fi si aceasta diferenta la cele puse de tine acum.

Dar nu vei avea probleme. Si aceasta concluzie se poate trage din specificatiile producatorului. deci poti sa dormi linistit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate motorul porneste tot la fel de greu, deci problema nu este la bujii. Ramane sa schimb si sonda lambda. Multumesc frumos!

Modificat de Bukovina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost seara asta, de data asta la un inginer mecanic, mi-a depistat o bobina de inductie care nu dadea scanteie calumea, de aici si problema la pornire cand motorul este rece. Ultima sonda e si ea defecta, initial credeam ca e prima, pe care o schimbasem deja.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salut, am si eu o intrebare referitoare la bujii ...

M-am uitat pe un site ce vinde piese auto (este vorba despre Unix Auto) iar la unele bujii este trecuta mentiunea "Cu rezistenta antibruiaj". Acum intrebarea mea e: care e diferenta intre cele cu rezistenta si cele fara rezistenta? Si care sunt mai bune in general?

Skoda Fabia, 1,4 MPI, tip AZF, an 2002

Modificat de johnny_x87
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata un pdf care explica codurile de bujii la NGK.

Unde apare Resistor e cu rezistenta antibruiaj.

Se recomanda cele cu rezistenta, pentru protejarea circuitelor electronice.

Nici nu stiu daca se mai gasesc bujii fara acele rezistente.

partnumberkey.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Azi am dat comanda de bujii Bosch GPL/GNC Super plus (FR 6 DC+), masina avand si instalatie GPL, sunt curios cum o sa functioneze cu aceste bujii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Salut!

Trebuie sa-mi schimb si eu bujiile dar nu stiu cum as putea sa scot fisele fara al le deteriora. Am incercat usor cu mana asteptanduma sa se le pot scoate usor dar nu am reusit si de aceea am rugamintea la voi sa-mi ziceti cum ar trebui sa procedez.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoti cablul fisei din ornamentul de plastic, si iti bagi degetele sub plastic, prinzi de fisa, si tragi in sus.

Stai linistit ca nu se rupe nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!