Jump to content

Schimb Bujii


Jacku
 Share

Postare recomandată

Am reusit sa schimb in sfarsit bujiile pe care le cumparasem de vreo 2 saptamani. In afara de faptul ca am rupt o cheie de bujii cumparata din vitan( deh..10 lei am dat pe ea) in rest toate bune si frumoase. M-am uitat si un pic la cureaua de distributie, si la rola intinzatoare care la mine desi masina e din anul 2000 se pare ca este din metal. Am pus si cateva poze, dar nu sunt de cine stie ce calityate. Eu vreau sa schimb distributia luna asta...dar acum ca m-am uitat la ea si arata bine, nici curelele nu sunt tocite, si rola arata bine..parca nu mai sunt asa de convins. Voi ce ziceti?

post-7148-1172530295_thumb.jpg

post-7148-1172530477_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • SergiuD

    6

  • saboteur

    5

  • Carmina

    4

  • Bukovina

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ar cam trebui totusi schimbata distributia; producatorul recomanda schimbarea ei la un numar de kilometri sau la perioada care, daca nu ma insel, este de 5 ani. Ea arata bine, nu zic nu, insa e borba de imbatranirea materialului care nu este vizibila. Think about it....

Mai tarziu am sa postez si preturi la piesele originale din concern.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cati km aveau bujiile vechi si daca se poate pune-ne si noua o poza sa le vedem :somnmare:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:Driver: Psihologica treaba cu distributia la 1.4 16V :) Desi pare ciudat sa o schimbi la 35-40mii km (nu mai stiu exact cati ai zis ca ai), totusi 5 ani plus _numeroasele_ probleme ale lotului 1999-2001, eu zic ca impun o schimbare. Toate rolele intinzatoare sunt metalice, suprafata de rulare a curelei este teflon (daca nu ma insel). Aceea crapa, nu rola :somnmare: Cureaua sunt convins ca e in stare buna, exista un user pe skodaforum in Germania care s-a ambitionat si a schimbat role, si a tot lasat cureaua, depasind 160mii km cu ea... Dar pentru 30-35 euro cat costa o curea, eu zic sa o pui si pe ea noua (de fapt pe "ele", ca sunt 2).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca au fost schimbate niciodata..deci aveau cam 43.000. Si o sa schimb distributia oricum. Cand ajung acasa o sa fac niste poze mai acatarea la bujii, ca le-am facut cu un telefon fara autofocus si nu a iesit mare lucru. Oricum, nu aratau foarte rau..dar sa zic ca totusi se simte ca sunt noi. In schimb aseara la un moment dat imi cam cadea la relanti, si nu stiu de ce, Adica scadea in ture pana pe la 500 se ridica din nou si tot asa, vreo 2 min,. dupa aia a mers perfect normal. Nu cred ca are vreo legatura cu bujiile, ca parca tin minte ca a mai facut o data. Stie cineva de la ce o fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit si eu de cateva ori... aproape moare in relanti, apoi sare sus, apoi moare iar... habar nu am de la ce poate fi...gunoi in injector, bug in soft ECU...etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

le-ai inlocuit cu acelasi tip de bujii?eu am gasit la masina(din semnatura)bosch cu 3 electrozi si am pus cu 4 electrozi si nu e nicio diferenta.si la mine apar cate-odata acele galopari.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, le-am inlocuit _exact_ cu acelasi tip de bujii (NGK cu 3 ploturi)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact acelasi model, numai ca pe cele oem scrie aceeasi serie dar sub ngk mai sunt siglele vw si audi, iar pe astea scrie doar ngk mare si codul bujiilor. Atata tot. Dar chestia asta am patit-o si inainte sa le schimb, si se intampla total aleator. Nu-sh ce sa zic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

am desfacut bujiile sa le verific si am doua indicii pe baza carora poate ma puteti ajuta in detectarea defectului motorului care nu merge prea frumos

1-bujiile au o culoare rosiatica portocalie

2-teava de esapament e curata fara depuneri de funingine delok

ce ziceti cam ce indicii sunt astea??....amestec prea bogat sau prea sarac?

precizez ca am BEC EXAUST aprins si eroarea (fuel trim malfunction bank1 ) de care tot incerc sa-i dau de capat !

deco ce spuneti dupa cele doua indicii?,,multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Am schimbat si eu ieri bujiile pt ca ma apropii de 120.000km, si fusesera schimbate la 60k.

Am luat NGK BKUR5ET (cu 3 electrozi de masa), pt motorul meu (AQW). Bujiile vechi erau schimbate la service Skoda si au pus Bosch F7LTCR (tot cu 3 electrozi de masa), au mers si alea fara probleme, aratau inca ok, maronii, nu erau arse si nici calaminate. Sper inca 60k km sa nu mai am treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut,

Am si eu o rugaminte:Postati va rog un lik unde sa vad cum se schimba bujiile la un golf 4 1.6 akl am tot cautat da nu am gasit:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

De curiozitate...a masurat cineva distanta intre electrozi la bujiile schimbate ?

Am informatii ca ea se mareste in timp pentru fabia. Eu am doar 40k dar faptul ca porcaria aia de capac cu bobine care este pusa peste ele se scoate f greu si cu o scula speciala, nu le-am curatat-reglat niciodata pina acum !!!

E un record dar inca functioneaza si porneste la sfert...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca am batut recordul tau. A mea "functioneaza si porneste la sfert" cu bujiile originale la 92.000 km :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@120L nu e nici un record, stai linistit ca nu e ca la skoda 120l sa le freci cu peria de sarma si smirglu si sa le schimbi din 15 in 15 mii cum ai fost obisnuit, intervalul standard de schimb e 60.000 asa ca mai ai. Oricum cred ca ai ca si mine bujie de aia cu 3 electrozi asa ca nu vad cum reglezi .

@cosminbej - pana iti crapa bobina de suprasarcina :lol:

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca am batut recordul tau. A mea "functioneaza si porneste la sfert" cu bujiile originale la 92.000 km :)

125000 km cu cele originale, la vechea O1. DAr vorbesc de bujii incandescente, si voi de cele cu scanteie.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda...o sa merg pin la 60k cu ele, nu mai mult. Deocamdata nu se simt depuneri de calamina sa necesite schimbarea.

In rest nu va zgirciti la bani caci la cit sunt de fiabile merita toti banii, iar o bobina e de 6-7x pretul unei bujii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-ati cam speriat si voi schimba bujiile urgent. Nu m-am zgarcit, dar mi s-a spus la un service (nu zic care, are si topic pe aici) ca nu are rost sa umblu la ele daca nu fac probleme.

Deci ca sa inteleg mai bine: cu cat e bujia mai noua, cu atat e mai usor pentru bobina sa isi faca treaba?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, si cu cat bujia e mai uzata, cu atat creste tensiunea secundara in bobina de inductie, ceea ce duce la suprasolicitarea bobinei si arderea ei. Si tu n-ai norocul celor cu 1.2 htp sa ai o bobina/bujie, ai bloc comun pt toate 4 asa ca nu iti forta norocul.

PS - cel de la service e un habarnist, te sfatuiesc sa mergi pe la altii spre binele tau

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

22 de lei setul de bujii la carrefour, cu 4 ploturi, nu stiu daca mai are rost curatate, sau sa te mai obosesti sa masori distanta...... :somnmare:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

carmina - cam dubios pretul, pe mine m-a costat doar o bujie NGK BKUR6ET-10 25 de lei

saboteur - ziceai mai sus ca ai pus NGK BKUR5ET, eu din cate stiu recomandat e NGK BKUR6ET, intre cele doua e totusi o diferenta a temperaturii de lucru, ale tale sunt putin mai calde deci se incalzesc mai tare decat normal, nu sunt probleme? (electrozi topiti sau uzati excesiv)

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intr-adevar dubios de ieftine, dar dubios de bine functioneaza, pe spatele cutiei apare si skoda fabia motorizarea pe care o am asa ca, nu imi fac probleme... :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ca nu toata motorizarea de la fabia are acelasi tip de bujii, vezi de ex. mai sus, motorizare lui saboteur

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Rog pe cei mai cu experienta sa ma sfatuiasca. Parca porneste ceva mai greu ca in alte ierni(tot la prima cheie dar fara acel zvic puternic dinainte de cei 38.000 km facuti de mine intr-un an si jumatate). Am verificat toate alea. Test etc. Baterie Bosch silver 5 stele 74 Ah in parametrii de incarcare (vechime un an). Verificat bujii daca sunt arse(testul clasic cu fire)nu sunt arse, posibil sa trebuiasca schimbate? Eu nu le-am schimbat, nu le-am desfacut sa le vad cum sunt de incarcate,...vechiul proprietar...nu stiu cand le-a schimbat! Deci...sugestii? Are rost sa le schimb?

Modificat de Alinrac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!