Jump to content

Crestere nivel ulei motor 1.2 HTP (54CP)


sandik
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor.

Am o problema (zic eu) de ceva timp , am cautat si pe forum dar nu am gasit ceva asemanator. Daca exista deja dati-mi un link. Daca nu, iata despre ce e vorba:

Am facut schimbul de ulei in decembrie 2006, la 45.000 km (ARAL High Tronic 5W40). Am pus ulei pana aproape de nivelul maxim (vreo 2,3mm mai jos).Nivelul l-am verificat cateva zile la rand si era ok. Verificarea am facut-o mereu cu masina in acelas loc drept, de obicei dimineata, inainte de a porni motorul. O perioada de timp nu l-am mai verificat, iar acum dupa aproximativ 1000 km m-am uitat de curios. Surpriza! Nivelul a crescut pana aproape de bila superioara de pe joja.

Chestii de genul asta pateam la dacia mea veche, de obicei iarna cand amestecul era mai bogat pt ca mergeam mai mult timp cu socul tras, fiind mai frig. Daca faceam un drum mai lung, de obicei nivelul de ulei mai scadea, probabil din cauza ca se incalzea mai bine uleiul si benzina se evapora. Dar era de inteles dat fiind faptul ca motorul se apropia de 200.000 km. Probabil ca se cerea o segmentare. Insa motorul de pe fabia e relativ nou, n-am avut probleme deloc pana acum. E normal sa se comporte asa indeosebi iarna? E posibil sa existe alte cauze in afara de amestec prea bogat care duce la o spalare a cilindrului cu benzina, aceasta intrind in ulei? Ati avut probleme asemanatoare?

Astept comentariile sau sugestiile voastre.

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in manual stiu ca scrie ca la 1,2 HTP se verifica uleiul CU MOTORUL CALD!!! Suna ciudat dar asa e. Cel putin la asta a sotiei asa scrie... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum arata uleiul? Scoate joja si pune putin pe deget, intinde-l, miroase-l. Motorul merge rau, cu trepidatii? Ceasul de temperatura a lichidului de racire de pe bord arata corect temperatura? Nivelul lichidului de racire din vasul de expansiune este bun sau mult sub minim? Raspunde-ne la intrebarile de mai sus sa ne facem o imagine mai detaliata.

godoroja spune bine: se porneste motorul, se lasa 2-3 minute sa ruleze in gol, se opreste, mai astepti 1-2 minutele si apoi verifici nivelul. Cu toate astea, ce spui tu acolo, ca nivelul e aproape de biluta aia de sus de pe joja, e destul de grav.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul nu miroase a benzina.E drept ca s-a inegrit foarte repede dupa ce l-am schimbat. Nici nu face spuma, asta daca ar avea apa in el. Lichidul de racire e intre maxim si minim de mult timp. Poate am masurat eu aiurea nivelul pe joja. O sa incerc si cu motorul cald. Da problema ramane, indiferent de masurare. Masurare a fost facuta in aceleasi conditii, fie buna sau rea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic sa mergi cu ea si cand o opresti verifici nivelul si atunci vezi daca e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Week-end-ul acesta am facut un drum mai lung, aproximativ 900km. Azi, am masurat nivelul de ulei si acesta a scazut, este la fel ca acum cateva luni cand am facut schimbul de ulei, undeva sub maxim. Concluzia mea este ca avea benzina in ulei, iar acesta s-a evaporat la un drum lung. Oricum voi monitoriza in continuare fluctuatia nivelului de ulei. Daca va creste din nou e clar din cauza benzinei. Lichidul de racire e ok, nu pierde deloc.

Ma gandesc sa nu fie vreun injector care nu functioneaza bine. In relanti are ceva trepidatii, uneori mai si intrerupe. Consumul e in limite normale, pe la 7-8 l/100km in oras si 5-6 afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde sa se evapore?

La motorul de 1.2 uleiul se verifica la cald... citeste manualul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tine uleiul sub observatie....masoara-l numai la cald si cu masina parcata mereu in acelasi loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

- am avut acceasi problema si eu.

- M-am dus la service si prima data mi-au spus ca lipseste o garnitura de la jojo. Mi-au pus garnitura dar uleiul a continuat sa iasa.

- A doua oara cand am fost la service mi-au inversat o chestie ( un furtunel in forma de S ). Cica era pusa inversa si baga presuine in baie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Negoctav,

carterul motorului nu e inchis ermetic. Exista un schimb de gaze cu exteriorul la orice tip de motor, se creaza o presiune de carter datorita scaparilor de gaze din camera de ardere inspre carter, etansarea segmentilor nu este 100%. Cand temperatura uleiului creste, in special la un drum mai lung, benzina usor volatila se evapora.

Radu.Vornicu,

Spui ca la tine uleiul iesea. In ce sens? Scuipa ulei pe la joja, sau mustea vreo garnitura?

La mine e problema de crestere a nivelului in baie.

Am urmarit o perioada nivelul. Se pare ca a inceput iar sa creasca. Am fost cu ea la un service, au pus motorul la tester insa totul pare ok. Sonda lambda si senzorul de temperatura functineaza in parametrii normali. Deci amestecul nu e prea bogat asa cum credeam.In ultima vreme am mers cu ea doar prin oras, drumuri scurte. E posibil sa fie si asta, nu are timp sa se incalzeasca.

Daca vreun injector nu mai pulverizeaza cum trebuie si mai mult stropeste cu jet, benzina ajunge pe peretele galeriei de admisie formand pelicula si evaporandu-se mai greu, deci spaland cilindrul. E plauzibil?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Radu.Vornicu,

Spui ca la tine uleiul iesea. In ce sens? Scuipa ulei pe la joja, sau mustea vreo garnitura?

La mine e problema de crestere a nivelului in baie.

Mie mi-a aruncat tot uleiul pe la joja. Cum porneam motorul crestea nivelul uleiului si iese pe la joja.

Nu am fost singurul cu problema asta si de asta cred ca si la tine e acceasi problema.

Tu nu gasesti ulei sub masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!