Jump to content

Calculul puterii cu VAG-COM


voinea
 Share

Postare recomandată

dupa cum scrie in headerul fisierului excell este vorba de grupul 003 si grupul 120.

Tot din header am cules informatia cum ca ar fi vorba despre un 1.8 20VT.

Calculul facut de individ a fost simplu (cuplul(lb/ft) x turatia)/ 5252. A trasat graful curbei de cuplu si a curbei de putere. Q.E.D.

Acum problema se pune cat de precisa este masura cuplului. El a specificat grupul 120. La diesel in dreptul acestui grup nu se specifica nimic, in schimb la benzine este vorba despre masurarea ASR-ului.

grup120.jpg

Nu stiu inca la noi la TDI-uri (DBW) cum poate fi facuta masuratoarea (la cutiile manuale nu la cele automate cu convertizor de cuplu) direct, fara banc dyno.

Exista o alta modalitate de aflare a puterii dar tine destul de mult de conditiile de masura. Este vorba de proba de mers cronometrata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Ai nevoie de un cronometru, de un kilometraj perfect reglat si de cativa km de drum drept, plat, uscat. Pentru a afla puterea motorului la o anumita viteza, iti alegi o viteza putin sub si una putin deasupra vitezei respective; e recomandabil sa fie o viteza in care masina sa fie in treapta de viteza maxima. Accelerezi in linie dreapta si cand ajungi la viteza de sub limita aleasa, pornesti cronometrul. Cand ajungi la cea superioara, il opresti; tii minte timpul, resetezi cronometrul, mai accelerezi putin pana deasupra limitei superioare atinse, scoti din viteza si lasi masina sa franeze de la sine, prin frecare. Cand ajungi la pragul de sus, pornesti din nou cronometrul si masori cat timp ia franarea pana la viteza de sub pragul ales. Tii minte si timpul asta, tragi pe dreapta si scoti un pix, o foaie si un calculator.

V1 = limita inferioara (viteza mai mica)

V2 = limita superioara (viteza mai mare)

Tacc = timpul de accelerare V1 -> V2

Tfr = timpul de franare V2 -> v1

M = greutatea masinii (masina pe care se face testul, in momentul efectuarii, plus greutatea soferului, nu greutatea din talon).

Formula e luata de la niste americani asa ca greutatea trebuie converita in lbs. ( Kg X 2.1), iar viteza in mile (KM X 1.61). M si vitezele in formule sunt in lbs. si mile.

puterea la acceleratie:

P1 = [0.0336 X M X (V2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

il am in masina pe usa printat de cand a apartu pe site la autostop . NU am avut ocazia sa testez (desi am si cornometru la telefon)

o sa fac proba sa vad ce iese (trebuie sa ma ajute cineva din dreapta totusi)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai interesant gadget pt calculat toate valorile de care ati vorbit, si chiar mai multe este acesta http://www.gtechpro.com/.

Singurul dezavantaj ar fi ca e destul de scump

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..............o sa fac proba sa vad ce iese (trebuie sa ma ajute cineva din dreapta totusi)

Nu uita ca VAG COM-ul are timestamp, ai RPM, si viteza. Salvezi log-ul si il interpretezi ulterior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andi, uite ce poate sa faca Gtech:

Reaction-Time

0-60ft time

0-330ft time

0-60mph time

1/8mile E.T and speed

1000ft time

1/4 mile E.T. and speed

Horsepower

Torque

RPMs

Braking distance

Handling G's

Accelerating and Braking Gs

RPM vs Time Graph

HP & Torque vs RPM Graph

Speed vs Time Graph

Speed vs Distance

Gs vs Time Graph

pote vagcom sa faca asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In afara de accel, breaking and handling G's da !

In schimb ce au anuntat producatorii Gtech cum ca aparatul citeste turatia din tensiunea de alimentare a brichetei cam suna a bul..hit.

In cazul in care ai cutie automata, cu vag-ul poti sa citesti direct cuplul motorului.

Odata stranse toate informatiile (unele sunt mult mai corect citite decat Gtech, altele, cum ar fi acceleratiile intr-adevar nu) mai departe sf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am intrat putin mai adanc in registrii VAGCOM-ului am aflat ca in modulul ABS, la vehiculele dotate cu ESP exista si marimile citite din informatia accelerometru astfel:

campul 1 Front Left,Speed

campul 2 Front Right,Speed

campul 3 Rear Left,Speed

campul 4 Rear Right,Speed

measuring block 4

campul 1 Steering Angle

campul 2 Lateral acceleration

campul 3 Rotation rate

measuring block 5

campul 1 si 2 Brake Pressure

measuring block 6

campul 1 Longitudinal,Acceleration

Asa ca VAGCOM-ul poate face absolut toate masuratorile Gtech-ului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andi, poate sa faca asa ceva in mers?

Poate sa faca grafice?

Apropo, cat costa un VAGCOM?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vag-Com-ul este de fapt un software care poate citii informatiile senzorilor si/sau modifica parametrii ECU. Aditional iti mai trebuie si o interfata care sa se conecteze la interfata masinii si sa faca legatura catre PC (laptop).

Pretul interfetei variaza intre 40 USD (kit) si 290 USD (aceasta din urma este de ultima generatie, asigura si o rata de transfer mai buna si nu mai ai nevoie de inregistrarea software-ului (interfata actioneaza ca un dongle).

Softul (inregistrarea softului) costa 99 USD (mai putin pentru ultimul tip de interfata care nu are nevoie de softul inregistrat.

Varianta shareware de soft impreune cu foarte multe informatii le gasesti pe site-ul producatorilor : www.ross-tech.com

Toti parametrii cititi de soft pot fi salvati pe disk sub forma de log-uri care pot fi ulterior interpretate cu excell-ul sau VAG-scope-ul (un add on care traseaza graficele logu-urilor).

P.S. vezi ca sunt discutate si aici pe forum log-uri facute cu VAG-COM-ul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ati putea sa ma lamuriti si pe mine ce face mai exact vagcomu atsa? cu ce m-ar ajuta pe mine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

radutzu,

VAG-COM -ul este un program pentru platforma Windows (95, 98, me, 2000, NT, XP). Acest program iti ofera o interfata grafica cu ajutorul careia citesti (prin intermediul unei conexiuni fizice intre COM-ul calculatorului tau si interfata OBD) toti parametrii motorului prin conectarea la mufa OBD a masinii (mufa care reprezinta interfata cu calculatorul masinii).

In acelasi timp prin acelasi procedeu poti face modificari si adaptari ale functiilor comandate de Calculatorul masinii. (vezi LISTA DE ADAPTARI )

Mai jos gasesti cateva screen-uri din program (rulat fara interfata nu sunt active optiunile de lucru)

vag_screen.jpg

In functie de masina fiecaruia sunt accesibile mai multe sau mai putine module.

Poti obtine mult mai multe informatii direct de pe site-ul Ross Tech unde gasesti si un help interactiv si multe exemple

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu sa fac o comparatie intre vag si gtech dar vad ca gtech-ul e facut de tesla ceea ce inseamna calitate cat cuprinde.De obicei tesla face scule foarte precise din cate stiu eu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VAG-ul are la baza cu totul alta intrebuintare. Este dedicat comunicarii cu ECU !! (nu a fost proiectat special pentru calculul puterii, acceleratiei, etc cum este gtech-ul)

Dar prin functiile care le detine citeste parametrii motorului si informatiile de la senzori si apoi le interpretezi tu cu excelu'.

In schimb, si in cazul Gtech-ului, pentru a obtine un rezultat, trebuie sa introduci o marime care este greu de aflat exact - greutatea mesinii in timpul testului.

Nu exista nici unde in cadrul programului VAG COM un camp care sa afiseze puterea motorului motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca tot zisei,mi-am adus aminte de faza din fast & furious:cursa de la inceput intre cele 4 masini>Toyota supra rosie avea un laptop cu un soft care citea parametrii de moment ai motorului si dadea si interpretarea grafica.Asa ceva sa ai ar fi tare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu vag-com-ul poti sa faci ceva asemenator, singura diferenta in afara de interfata grafica care in film era opera unor "art directori" porniti pe designuri inovatoare, este ca viteza de transfer a datelor (rata de esantionare a citirilor sau time stamp-ul) nu este asa de mic (0.5 s la cele mai performante pana la 2.5 s la cele mai slabe combinatii hardware).

vagscope.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Pai cred eu e o mica greseala in formula calculului puterii. De fapt nu in formula ci in transformarea km in mile si anume se introduce in formula km/1.61 si nu km*1.61.

Oricum de exemplu stiind ca 0-100km/h am atins-o in 11s din formula iese: (0.0336*1200*100*100*2.1)/(1.61*1.61*11*550) si iese 54 cai...

Sa inteleg ca asta e puterea mediata, in sensul ca la 0km/h aveam 0 cai si as putea deduce ca la 100km/h am 108cai...cel putin asa mi-ar placea sa cred...:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
  • 2 years later...

Cum se poate folosi fisierul de excel de pe site-ul ross-tech? Trebuie introduse manual datele in el sau se poate face si automat treaba?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot a reinviat acest topic am si eu o nelamurire....

Cati kw sau CP are o masina de 1350 kg care in vit. a 4a cu start lansat face de la 80 km/h la 120 km/h 11 secunde, sau de la 0 la 100km/h 16 sec.?

Ati ghicit sunt performantele masinii scoase de mine.

Mersi.

Pardon - masina are in talon 1365 kg, iar cand am facut incercarile masa totala era 1365+inca cel putin 200kg.

Modificat de Cato
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

probabil ca in jurul a 90CP cum ar trebui.. ai avut ceva greutate in plus.. de aici si timpii ceva mai mari decat cartea.

daca ai drum la Bucuresti cumva pot sa te testez cu accelerometrul (acelasi lucru cu Gtechul de care se vorbea mai sus acum 2 ani si 1/2 )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pardon - masina are in talon 1365 kg, iar cand am facut incercarile masa totala era 1365+inca cel putin 200kg.

Pentru inceput stii ce reprezinta greutatea aceea din talon? In caz ca nu: Masina "goala" + rezervor plin + un sofer (acesta este socotit implicit ca avand fix 80kg).

0 - 100 in 16 sec? Cam nasool.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi se pare mult prea mult, nu trebuia sa iasa undeva pe la 12-13s timpul 0-100?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma ingrijorati cu remarcile voastre!!!! Ca sa fiu putin misogin as putea spune ca din ce-mi spuneti voi doar femeile ar fi capabile de asemenea "performante".

Nu uitati totusi ca:

1. Masina mea e model Variant

2. Sunt sigur ca plecarea de pe loc la tentativa 0-100km/h nu a fost cea mai reusita atat din cauze obiective (cauciucurile) cat mai ales din cauze subiective

(limite naturale ale soferului)

3. Sper sa nu ma insel, dar in carte Golf IV Variant - ALH de 66kw are pt. 0-100km/h 13 sec. sau chiar ceva mai mult.

4. Daca e asa cum spune Andrei cu greutatea din talon atunci masina mea cand am facut incercarile avea 1500 kg.

Deci!!!!! Tinand cont de toate aceste "circunstante" e chiar asa jenant timpul de 16 sec. sau celalalt de 11 sec pt. 80-120 km/h? Hmmmmm o sa mai incerc numai sa prind sosea uscata.....

Ar fi interesant sa mai posteze si altii performantele LOR gen 0-100 km/h si 80-120 km/h, macar pentru comparatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!