Jump to content

Black Beauty


Zyx

Postare recomandată

  • 3 months later...
  • Replies 153
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Zyx

    52

  • Bogdan_wrc

    21

  • godoroja

    6

  • TIR

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Da, ii e sete, de plimbari :) alaturi de alte masini - apropiate ca performante. As fi interesat de o confruntare cu un Opel Corsa OPC, sincer sa fiu.

Avand in vedere ca am depasit 70k km, am vrut sa vad daca masina mai merge ca in tinerete. Astfel m-am intalnit cu p.i.q. sa vedem ce si cum. De avut in calcul ca eu am in plus (fata de el) evacuare completa si el (in plus fata de mine) fmic. In afara unui mic delay pe care il are p.i.q datorita marimii intercooler-ului, masinile merg indentic, din punctul meu de vedere.

Link către comentariu

Evacuarea mea este fix asa cum a venit de la Milltek. Adica are catalizator. La un moment dat ma gandeam sa il dau jos dar din lipsa de chef si... lene nu am facut-o.

Link către comentariu

Bijuterie de masina sa o stapanesti sanatos fara incidente, dupa ce intru la facultate sper sa imi pot lua si eu unu sh

Link către comentariu

Mersi! Si tie spor la achizitionarea cel putin a unei astfel de masini!

Link către comentariu
  • 1 year later...
  • Administrator

probabil red beauty :huh: , 4 usi si peste 400l volum portbagaj sa-i incapa trusoul copilului

Link către comentariu

Cum s-ar spune... J`adooooore hardocore :). Spor la vanzare, o sa fie norocos viitorul posesor :)

Link către comentariu

Cu siguranta cine va vrea masina va fii impresionat pentru ca masina e "tipla", atat pe partea de aspect (exterior/interior) cat si pe parte mecanica, in ciuda km si varstei pe care o are.

Link către comentariu
  • 3 years later...

Ce praf si panze de paianjen...

 

Masina nu am mai vandut-o - toata lumea vrea schimburi sau pe nimic, asa ca am pastrat-o (era si este oricum intr-o conditie mai buna decat nivelul pietei auto de la noi)

Dupa venirea de pe circuit de acum 3 ani si jumatate, cand am dat jos totul de pe masina (evacuare, soft, arcuri) nu am rezistat mai mult de 4-5 luni fara soft si l-am repus (consumul crescuse si masina era lenesa - fata de ceea ce eram eu obisnuit)

 

Masina tocmai a depasit 150.000km, oferindu-i ei cat si mie, drept "cadou", o excursie la HungaroRing/SlovakiaRing. Am mers exact 2799km (cu sotia, fetita si portbagajul plin) cu un consum mediu de 9,3 (cu tot cu datul pe cele doua circuite). Tin sa mentionez ca daca nu m-as fi dat, consumul ar fi fost undeva la 8,2/8,3.

 

Vazand ca nu sunt vremuri de schimbat masina si facandu-mi-se dor de circuit, am zis ca aia e si voi lucra cu materialul din dotare. Asa ca in ultima jumatate de an, masina a primit si s-au facut urmatoarele:

- H&R Cup Comfort - luat pentru ca merg mai tot timpul cu masina si mai am si o sotie si un microb pe care trebuie sa le plimb cat de cat confortabil (cat se poate numi confort :D )

- sistem de franare 312mm (stock am avut pe 288mm - care sunt de vanzare aici pentru cine este interesat) cu discuri OEM VW si placute Ferodo SL (gama economy, din ce am vazut acum, deci slabe pentru ceea ce vream eu de fapt) - asa le-am gasit la pachet
- furtune insertie metalica - daca mai conteaza la ce placute am
- niste deflectoare de aer care se monteaza pe bascule (gen cele de pe RS3, dar pentru sasiul meu) - sunt OEM, dar nu am vazut sa fie pe vreo masina (platforma mea) din fabrica
- puterea actuala - estimez undeva intre 170 si 180cp si cuplu undeva in jur de 280Nm
- bara rigidizare portbagaj (o aveam si am zis ca nu strica sa fie, mai ales ca masina e subviratoare de fel)
- am reglat convergenta pe fata (atat pot face din setup-ul actual) la aprox 0 - de fabrica aveam toe in dar nu mai tin minte exact cat, oricum, parca spre un grad impreuna stanga/dreapta.
- din suspensie mi s-a modificat caderea pe fata din aproximativ -40' in -1grad si 40' !!! Deci win for me

 

Comportamentul masinii s-a schimbat in bine (din punctul meu de vedere) adica e mai neutra. Plus ca, fata de "doar arcuri", masina acum are amortizare - aia e, suspensia e gandita sa lucreze cum e conceputa ea, nu combinatii de stock/tuning. Asa ca, recomand tuturor care vor doar arcuri - chinuiti-va inca un pic si luati ceva complet - e altceva din start.

 

Alte modificari/intamplari pe parcursul acestei perioade...

- jante - deoarece dupa mai bine de 6 ani, cele originale implorau sa fie schimbate - tot pe 16, am gasit o oferta la niste Rial-uri (aceleasi specificatii ca si cele de fabrica)

- am revopsit partea stanga si portbagajul. M-am trezit cu respectivele parti zgariate intr-un mod barbar :( Dupa ce s-a terminat vremea nasoala, de dupa ninsori, mocirla si spoiala, fericit ca era frumos afara si tocmai spalasem masina vineri noapte - era singura masina curata din parcarea. Si chiar ma uitam si minunam de polonic ca arata foarte bine dupa atata timp...


Si ceva poze...

Acum 1 an si jumatate, inainte si dupa :)

 

post-7173-0-32731700-1398837912_thumb.jp post-7173-0-87827300-1398837928_thumb.jp

 

Deflectoarele de aer pentru frane, despre care ziceam mai sus

 

post-7173-0-52677500-1398838151_thumb.jp post-7173-0-37721800-1398838164_thumb.jp post-7173-0-27948600-1398838177_thumb.jp

 

O poza reprezentativa excursiei facute acum :)

 

post-7173-0-02702900-1398838247_thumb.jp

 

O comparatie fizica (in limita calitatii foto) 288mm vs. 312mm

 

post-7173-0-07541500-1398840494_thumb.jp

 

SlovakiaRing - mult peste HungaroRing in sensul ca:

vreai sa te dai si nu aveai cu ce, iti dadeau ei - au pana si monopost de inchiriat;

vreai sa filmezi si nu aveai cu ce, iti dadeau ei;

vreai sa te cronometrezi si nu aveai cu ce, iti dadeau ei

toate, normal, contra cost :)

 

post-7173-0-49084100-1398839376_thumb.jp post-7173-0-28678400-1398839381_thumb.jp post-7173-0-60003700-1398839390_thumb.jp post-7173-0-70342000-1398839487_thumb.jp


Si un gif - mi-am dat seama tarziu ca merge facut post-7173-0-32024500-1398840036_thumb.gi

 

Si un video cu cel mai bun timp realizat pe Hungaroring (Iphone4, HarryLapTimer, GPS extern 5Hz si GoPro Hero2)

(scuzati limbajul folosit uneori)  

 

 

Intr-o (oarecare) incheiere doresc sa multumesc celor ce au fost tovarasi de "suferinta" in subiectul cu pricina (pentru timpul pierdut cu mine, pentru discutiile interminabile, pentru ajutorul acordat si pentru... multe altele) si anume: Rosonic, Monk si Piq!

Modificat de Zyx
Link către comentariu

   De ce ai dat jos evacuarea?pune-o la loc si eventual monteaza-ti o intermediara daca e prea tare zgomotul in masina...turbina iti va multumi mai ales pe circuit unde este sub stres maxim, pe langa asta mai castigi un 10 cai fata de evacuarea stock.

   Eu as da jos bara de rigidizare pe spate,intareste prea tare caroseria si pierzi destul de mult la comfort,mai ales ca mergi cu sotia si fetita mica.Stai linistit ca nu te rastorni fara bara de rigidizare. :D In rest e totul foarte ok ,sa ai grija de ea.

   Despre ce deflectoare de aer ce se monteaza pe bascula vorbesti?

Link către comentariu

Pai totul are o istorie :) Am dat totul jos atunci cand m-am intors de la primul track-day cand mi-a placut mult experienta in sine dar nu mi-a placut comportamentul masinii cat si feedback-ul primit (setup fiind oricum unul oarecum gresit pentru masina). Atunci am hotarat sa dau totul jos (inclusiv softul) pentru a nu mai fi tentat sa bag bani in masina asta, urmand a o schimba cu ceva mai bun din "track-day-punct-de-vedere" :) Evacuarea Milltek pe care am avut-o era fix ce trebuia (din punctul meu de vedere): foarte putin mai galagioasa atunci cand se mergea normal cu masina si ragea extraordinar de bine atunci cand dadeai in ea. De castigat/pierdut, nu stiu care este valoarea (am dyno pe prima pagina cu explicatiile de rigoare). Oricum este clar o diferenta si foarte probabil ca ajuta dat fiind ca am soft. Voi vedea pe viitor ce voi face :) Momentan urmaresc altele si nu puterea este minusul masinii :) E de lucrat la ruliu, aderenta si altele de genul.

 

Mersi pentru pareri si sfaturi!

Dupa cum ziceam si mai sus, am pus bara aia pe spate pentru ca o aveam si pentru ca (teoretic) m-ar ajuta la capitolul subvirare, unde Polo exagereaza. Nu stiu in ce masura m-a ajutat, insa am simtit clar imbunatatire la capitolul directie/acuratete care este dat mai mult ca sigur de convergenta adusa spre 0 (nu e 0 curat ci a ramas la aproximativ +10' pe fiecare parte). Vreau la urmatoarea geometrie (dupa ce mai pun si altele) sa trec la 0 sau -10' pe fiecare parte si sa vad cum se simte...

Oricum, bara de rigidizare nu schimba prea mult amortizarea (aia era problema la mine, fiind amortizoarele originale, care aveau ~140k km) ci se simte la exagerarile in viraje - la mers normal nu ar avea de ce...

 

Deflectoarele... am pus poze, o sa caut si codurile (daca esti interesat). Le-am gasit in ETKA (parca impreuna cu Rosonic), si (teoretic) dau aerului care intra pe langa roata/sub masina unghi spre sistemul de franare. Am zis ca rau nu au de ce sa faca plus ca pe pista este nevoie de racire, asa ca...

 

Vad ca ai Ibiza Cupra. Ai si franele ApRacing pe ea?

Link către comentariu

Cu ce anvelope mergi? Zilele astea am facut 3 urcari de Poiana Bv in forta si cel putin masina mea o vad supraviratoare, tot polo ( nu compar drumul de poiana cu un circuit). Ale tale parca "nu te asculta" mai deloc, parca nu au grip si au fost destule ocazii in care se cam ducea sanie. Eu am anvelopele cu care a venit, Bridgestone Potentza RE050A

Sa te bucuri de ea in continuare! :)

Link către comentariu
Publicat (modificat)

Mersi la fel! :)

Anvelopele actuale sunt SportMaxx RT. Parerea mea despre ele este una foarte buna - atat pe uscat cat si pe ud. Zgomotul imi pare putin cam exagerat in rest numai de bine. Si, legat de anvelope - pe pista, greu vezi diferenta dintre cauciucuri din aceeasi categorie.

Interesant ce zici tu, numai ca nu prea se pupa cu filosofia grupului, cel putin pe segmentul in cauza. Nu am mai auzit de Polo/Golf (si modelele vecine platformei) care sa fie supraviratoare... Grupul face masinile (pentru a fi mai sigure) mai subviratoare.

Pierdere de aderenta nu am avut, decat foarte light si intr-un mod oarecum normal, sa zic asa. Pe de alta parte, precum ai zis si tu, nu se compara (si aici generalizez) orice drum cu circuitul - in primul rand ca relaxare (din punct de vedere "aparitii inopinate"), in al doilea rand ca nivel de exagerare al soferului si in al treilea rand ca aderenta (ce pare subvirator/netru/supravirator pe strada, pe pista sunt mari sanse sa fie altcumva).

 

Pacat ca nu ne-am gasit pe urcare :) eu am fost pe acolo joi si vineri :) Oricum, poate ne vedem pe vreun circuit (daca esti adeptul) - chiar sunt curios de micile diferente dintre platforme.

Modificat de Zyx
Link către comentariu

Da-mi si mie codurile la deflectoarele alea te rog...Da ,am sistemul ApRacing....sunt foarte multumit de frane.

Link către comentariu

;) le caut si le pun aici.

 

Legat de frane: ai pus pana acum jante pe 16'? Sau ce jante ai mai avut in afara de cele stoc? Ce setup discuri/placute ai pe sistem?

Link către comentariu

Nu am pus pana acum jante de 16, am 2 seturi de jante pe 17...unul de vara si altul de iarna, pe setul de jante Oz de iarna imi trebuie distantiere de 1cm pe fata altfel nu pot sa le montez.Am discuri stock 312 cu placute textar...

Link către comentariu

Stiu ca nu sunt multe modele de 16 care intra pe franele alea si eram curios daca si ce a intrat - dar nu e cazul :)

 

Si uite aici info pentru deflectoarele de aer - 6Q0 615 447B si 6Q0 615 448B pentru deflectoare si N 038 549 1 pentru niturile ce prin deflectoarele (trebuie 6 bucati)

Link către comentariu

stiu ca si fusco se plangea de subvirare la Polonic... 

Link către comentariu

Dupa cum ziceam, e prima oara cand aud de supravirare la o masina din grupul vag :). Nu zic, cu anumite modificari se prea poate, dar stock...

Link către comentariu
  • 2 years later...

Moa, iar praf si panze de paianjen pe aici :)

Nu stiu de ce mie imi apare link-ul de mai sus schimbat cu unul foarte nou - de acum cateva zile de pe Adancata, filmandu-l pe Acidu... De ce nu o mai fi cel de pe Hring, nu stiu. :scratch:

Ma rog, nu am mai scris de aproape 2 ani jumate... Intre timp s-au mai schimbat lucruri cum ar fi:

  • discurile fata DBA-uri 4000 T3
  • placute fata Ferodo DS3000
  • discuri spate Brembo max
  • placute spate DS2500
  • anvelope Federal 595RSR - sunt ceva mai late decat o guma normala pe aceeasi dimensiune (cel putin la 205/45R16) si pana acum, prin testele pe care le-au facut alti amici care frecventeaza si ei MotorPark-ul sunt cel mai bun compromis performante/bani. Partea nasoala e ca la Polo nu prea am variante de unde sa aleg... mai jos diferenta de care va ziceam - comparativ cu Dunlop RT Maxx aceeasi dimensiune.IMG_7396.JPG
  • ARB fata - nu mai stiu firma, am gasit-o pe ebay la superoferta...
  • ARB spate - de la Whiteline

Si asa, am mai vizitat MotorPark-ul inregistrand pe trasnponder, pe varianta scurta, timpul de 1:47,999.

Ulterior s-au mai facut urmatoarele modificari:

  • admisie custom - am luat trompeta OEM de PD160 si am continuat cu racord flexibil pana in filtru
  • downpipe decat Blueflame pe diametru marit, de la colegul Piq
  • placute fata Pagid RS29
  • etriere spate @41 (fata de @34 cat aveam eom) - acum nu mai simt spate cum se urca peste mine pe franarile exagerate de pe pista...
  • custom FMIC - dat fiind ca deja aveam alt flow pe evacuare datorita decat-ului, temperatura in admisie crestea foarte tare (atat de mult incat nu puteam incheia o tura pe varianta scurta a MotorPark-ului - cu 1-2 viraje inainte de final intra intr-un fel de safe mod si nu mai tragea). Este altceva acum - merge si trage fara ezitare, temperaturile urcand la forja continua (pe pista) cu ~10-15 grade mai mult decat ambientul. Ca sa intelegeti cat mai bine va zic doar ca, pe ic-ul oem in cateva talpi fara pauza ajungeam si la peste 80 de grade in admisie.
  • IMG_1133.JPGIMG_1136.JPG
  • LSD Quaife - at last... Inca nu ma ajuta atat cat as vrea/ar trebui datorita faptului ca, lasand masina din suspensie am dereglat roll center-ul si, degeaba am static 1,5-2 grade cadere pe fata, pentru ca dinamic nu e bine... :(IMG_6764.JPG
  • bucse noi poliuretanice all-around - powerflex si strongflex

E, si uite asa, dupa aproape un an (!!!) am ajuns din nou pe MotorPark, insa pe varianta lunga (deci nu am putut sa vad progresul facut comparativ cu timpul din trecut). Cel mai bun timp inregistrat a fost de ~2:02.7 (link filmare "in" timp) - din aplicatia HarryLapTimer. Eu il consider destul de bun, mai ales ca nu mai stiam pista asa de bine pe cat credeam si era prima oara cand mergeam pe partea noua (ultimele 4 viraje).

Modificat de Zyx
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!