Jump to content

Ajutor- Turbina


zetea9009
 Share

Postare recomandată

Salutare la toti!

Am luat masina prin vara anu trecut, am avut diesel simplu si vroiam td.

Cand am luat-o am fost foarte multumit de ea pana am facut un drum mai lung si mi-a iesit consumul 8%+ cca 1 l de ulei la 500 km

Am schimbat o turbina sh da nu prea cred ca ii buna nici asta.Am intrebat pe ceva mecanici pe aici si au zis ca nu au aparate pt. asa ceva.

Multumesc anticipat!

PS: Sunt din Baia Mare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar nu poate nimeni sa ma ajute?

Nu a-ti avut niciodata probleme cu turbina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai hmm, in Cluj e o firma numita Turbotechnics care cica reconditioneaza turbine, dar sunt cam tzepari. Cer niste preturi obscene (200+ euro pt o turbina second + turbina ta la schimb) si mint la greu.

Ca idee mecanicii mei, care-s experti in golfuri diesel de orice generatie, cred ca ti-ar da-o jos si s-ar uita si la restul lucrurilor daca ai probleme, daca vrei iti dau nr pe pm, dar probabil ca va trebui sa lasi masina la ei vreo cateva zile...

N-ai zis la drumul lung facut cum ai mers cu masina ca ti-a iesit 8%, fiindca nu-i imposibil. Cu uleiul in schimb e nasol 1l la 500km ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Drumul lung l-am facut cu inca trei prieteni in masina pe ruta Baia Mare-Slatina si ceva bagaje, ceva depasiri mai stranse pe Valea Oltului, mers constant 130 km/h intre Rmanicu Valcea si Slatina si dealurile care au mai fost Mesteacanul Feleacul etc.Pantele le urc in general cu treapta a treia cam pe la 80 km/h. Sa fie asta de vina?

Iar de consumu de ulei cam toti mecanicii de pe aici au zis ca-i de la turbina.

Unu zicea ca pe furtunu ala de la turbina la motor tre sa fie cca 3 atmosfere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

In Bucuresti in Casa Scanteii (Piata Presei) este o firma care s eocupa de reconditionari motoare (pompe, turbine, motoare integrale). intereseaza-te si vezi cu ce te pot ajuta. Oricum 1l ulei la 500 km e enorm.

Modificat de Micutzu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm, dupa parerea mea cam tragi de masina. Si eu ajung cu a 3-a la 80, dar de obicei pe la 65-70 maxim incerc sa schimb, in regim normal schimb la aprox 60. Oricum, cum a zis Micutzu, nu e ok asa consum de ulei. Daca ai cumva drum prin Cluj te trimit la mecanicii mei, care se pricep foarte bine la d/td-uri, poate te rezolva.

Modificat de jmf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Consumul maxim admis de constructor este de 1litru la 1000de kilometri.Dar boala la WV o reprezinta scurgerea de ulei prin spate la turbocompresor.Ideea este de a verifica totusi vizual daca ai scurgeri chiar si picaturi de ulei pe la turbo sau motor.Asta o verifici cel mai bine daca dimineata cind pleci in cursa sunt pete de ulei pe asfalt.Daca nu e cam nasol ca inseamna ca papa motorul sau turba.Daca acelerezi mootorul si apare fum mult in spate insemna ca turbo nu merge bine.Dar poti verifica turbo daca pui mina pe furtunul de la turbo catre motor si accerezi puternic.Daca simti ca se intareste insemna ca lucreaza.

Deci dute cu ia la un mecanic preferabil recomandat si nu mai schimba vitezele la turatie(mare) schimba undeva intre 2000-2500 altfel distrugi ambreiajul ca nu e masina de curse, iar daca schimbi la 1000-1500 de ture se distruge motorul.

Succes :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asta am zis intr-un post de mai sus ca pe furtunul ala de la turbina tre sa fie cca 3 atm. Am incercat cu mana si nu se simte nimic pot sa-l turez...e drept ca in mers vajaitul ala de la o turatie mai mare este asociat si cu un pic, am zis un pic de bagare in scaun, da ce nu stiu e daca se verifica turand motorul la relanti sau in sarcina. Apropos mi-am luat alta turbina de la schrot cica "stasa" si merge mai rau decat aia ce am avut-o inainte Auziti cu ce m-a luat nenea de la schrot sa-mi dovedeasca, ca e buna turbina. Zice catre mine " ai mers cu ea mai tare de 145 km/h?" zic eu "da am mers cu 160" el "du-te domne vezi-ti de treaba ca turbina-i buna , un diesel simplu nu merge mai tare de 140 nici daca stai in cap" hahaha ce explicatie :)

Si nu am nici un fel de pete sub masina

jmf - drumuri mai fac prin Cluj- cu banii stau cam prost :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce turbina ai pe ea? presupun ca e cu geometrie fixa, nu?

nu te gandi la turbina eu zic ca e ok. Atunci cand ceva nu e bun la ea iti cam dai seama!!!! Un test simplu poti sa ii faci punand mana pe axul ei si vazand daca are vreun joc. daca nu are, atunci lagarele sunt ok, deci spune mi tu ce altceva poate pati turbina in sine ca sa nu mearga. Doar in sarcina o sa simti acolo mai tare pe furtunul ala.In gol mai greu..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

Eu am bagat asta iarna aditiv in ulei si gata sa clacheze motorul.A inceput sa bata si nu mai face ungerea cum trebuie.Aditivul contine parafina si mai rau infunda decit lubrefia instalatia.Asa ca foarte important e si uleiul care trebuie sa fie conform standardului Wv 50500 si nu neaparat 10W40.pentru turbo adica cind faci drumuri in care folosesti turbina adica peste 2000 de turatii trebuie 5w 40;Problema la Turbo e ca sunt greu de reparat uni zic imposibil.Afara turbo nu se reconditioneaza ci se schimba.Sunt chituri care shimba componentele defecte.Eu zic sa cauti un service cit de cit serios care sa gaseasca cauza reala.Spre exemplu la mine imi varia turatia la relanti, iar eu disperat cautam service Bosch.Ca sa ma intilnesc cu un alt coleg de pe forum si care in cinci minute mi-a reglat relantiul si shocul la pompa si acum merge stas.Am chiar pornirea la rece beton.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presupun ca aditivul tau continea grafit particule. alea la cald se dilata si rezultatul e ca infunda filtrul :rolleyes: . Daca nu ai by pass ai pus-o sau se sparge hartia din filtru...

Adevarul e ca practic eu singurul fenomen care poate distruge o turbina cu geometrie fixa e sa nu o poata raci uleiul....deci daca nu ajunge ulei in ea=moarte totala. Si asa se zice ca se dubleaza viata unei turbine daca e racita cu apa nu cu ulei. Sunt multi meseriasi care isi fac cu apa...:angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandeam si eu ca in sarcina ar trebui sa se umfle furtunul ala da zilele astea am verficat la un g3 1.9 td 75 CP simplu si sa umflat frate in mana mea de nu puteam sa-l strang deloc, deci...?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un sg lucru iti pot spune de care sunt sigur. Masina din semnatura a mers cu 155 km/h si fara turbo (motor JP). Acum nu mai poate decat 140-145 pt k are compresia slaba si duzele de la injectoare ce trebuie schimbate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am zis ca nu merge dieselul simplu cu mai mult de 140, banuiesc ca merge mai ales daca scoti surubul ala de sub pedala de acceleratie, eu stiu td care a mers cu 180 (da nu avea surubul. eu il am si nu merge mai tare de 160) Oricum nu prea ma intereseaza daca merge cu 140 sau 160 ci in cat timp ajunge la viteza asta, de asta am deschis topicul asta despre turbina fiindca simt ca nu functioneaza, sau nu functioneaza in parametrii normali si cam "suge" ulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era o discutie mai veche pe forum legata de reconditionari de turbine. Era cineva care se ocupa de asa ceva. Cauta pe la anunturi on line - servicii si oferte extinse.

Daca am retinut bine, singura firma din tara ce reconditioneaza profesional turbine e la...Baia Mare (?).

La un moment dat dadusem si peste un material legat de cum se verifica exact parametrii unei turbine, dar bineinteles daca nu mi-a trebuit am uitat. Ma uit pe-acasa si daca gasesc iti spun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baietii de la Turbomecanica reconditioneaza profesional turbine.Pt un KKK de G2 TD SB circa 1000 ron.Pt Garett mai subtire circa 850-900 ron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Viorel, crede-ma ca nu este la Baia Mare firma ce se ocupa de turbine, si te astept cu materialul. Chiar sunt curios.

Domnul Xanu, 10 mil pt o reconditionare? Mi se pare mult (la cate mai am de pus pe masina)

cred ca daca as avea bani si daca as "fora" mult as putea gasi la 20 mil motor complet de 1.6 TDi 59 kw bunicel, da problema e ca nu am bani (nu stiu cine are) de aia am vrut sa gasesc o solutie ieftina, o alternativa, ceva, cand am auzit de scorul asta primul gand ce mi-a trecut prin cap a fost "O anulez !" :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit discutia legata de reconditionare turbine. E la http://vwforum.ro/index.php?showto...l=reconditionez

Rezumatul testarii unei turbine:

- conditia esentiala ca turbina sa lucreze corect (sa atinga presiunea de alimentare prescrisa) este etanseitatea conductelor !

- presiunea de alimentare poate fi verificata fie in sarcina de drum, fie pe bancul cu rulouri. Durata testului e de 10sec.

- se monteaza un manometru intre tubulatura de admisie si pompa de injectie (?).

- testul propriu zis:

- pe banc in treapta 3 la aprox. 4000rot

- in sarcina in treapta 2 in frinare pentru a reveni la aprox. 60km/h.

In aceste conditii presiunea trebuie sa fie in plaja 0,64-0,72bar.

Interpretare rezultate:

- daca valoarea este mai mare se inlocuieste turbina

- daca presiunea e mai mica, se obtureaza cu un dop furtunul supapei de descarcare de pe furtunul de aspiratie si se repeta testul. Daca acum presiunea e buna, se inlocuieste supapade descarcare. Altfel, daca presiunea e mica in continuare, se inlocuieste turbina.

Asta-i teoria...Am pus un semn de intrebare pentru ca nu m-am prins unde se monteaza catre pompa de injectie. O sa ma uit si eu la masina, sper sa-mi pice fisa.

Treaba cu firma din Baia Mare e o informatie veche, am gasit de unde mi-a ramas mie in cap. Citeste discutia asta mai veche legata tot de turbine

http://vwforum.ro/index.php?showto...mp;hl=Baia+Mare

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, mersi pt ghid. Am citit discutia ce mi-ai indicat-o, acuma, ideea e ca turbina pe care o am acuma nu este cea originala, am scris mai sus ca am luat una din shrot si am mers cu ea in mana pana la mecanic. Tot m-am uitat, cum am intrebat pe unu si pe altul la ax sa vad daca nu are joc si nu avea deci eu am zis atunci ca e buna fiind singura informatie pe care o aveam la momentul respectiv si am pus-o sus, bine, ca avea funingine pe ea la greu asta-i altceva, nici prin cap nu mi-a trecut sa o suflu cu aer sau sa o curat cumva.

Vin cu alta intrebare, daca jmf a schimbat filtrul de aer si esapamentul apoi cox si turbina si-a dat drumul eu pot sa iau de tot filtrul de aer si evacuarea si sa-i dau cox, s-ar putea sa-si dea drumul?

A... si Turbotehnics e in Satu Mare (aproape oricum)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Viorel, crede-ma ca nu este la Baia Mare firma ce se ocupa de turbine, si te astept cu materialul. Chiar sunt curios.

Domnul Xanu, 10 mil pt o reconditionare? Mi se pare mult (la cate mai am de pus pe masina)

cred ca daca as avea bani si daca as "fora" mult as putea gasi la 20 mil motor complet de 1.6 TDi 59 kw bunicel, da problema e ca nu am bani (nu stiu cine are) de aia am vrut sa gasesc o solutie ieftina, o alternativa, ceva, cand am auzit de scorul asta primul gand ce mi-a trecut prin cap a fost "O anulez !" :rolleyes:

Daca tu crezi ca alt motor sau alta turbina rezolva problema da-i inainte.Sa crezi ca vei gasi un diesel cu putini km si impecabil e ca si cum ai cauta un 16v nealergat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-as recomanda sa mergi fara filtru. Poate iti intra ceva mizerie in turbina si apoi chiar poti s-o schimbi :blink:. Totusi din cate citesc la tine merge turbina (altfel nu vad cum ai ajunge cu a 3-a la 80km/h, mie cand imi era blocata la 50km/h cu a 3-a se chinuia de numa-numa), deci nu stiu ce-ar putea "sa-si dea drumul"...

Turbotechnics e in Cluj, dar poate au reprezentanta si in Satu Mare, nu stiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu dupa ce faceam drumuri afara din oras si mergeam constant peste 100 cand ajungeam in oras mergea mai bine masina...tragea mult mai bine.. chiar si dupa ce se racea motoru... nu stiu tot timpu am avut impresia ca dupa ce mergeam mult peafara isi da drumu turbina....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da intradevar, in Satu Mare este Turbopower.

Simt si eu cand intra turbina, am zis ca se simte o usoara bagare in scaun dar eu am asociat consumul mai mare de ulei cu turbina fiindca motorul merge bine, rotund, porneste bine si iarna.

Cand am facut primul drum de Slatina v-am zis ca mi-a iesit consumul cam 7.5-8, am mers acolo la un atelier si le-am zis sa se uite la ea. Ei au fost primii care au zis ca-i dusa turbina, nu stiu de ce da atunci tragea masina, deci si in treapta a doua rupea aderenta, da un fum negru in spate ca nu vedeai nimic era un mic Rocar, si baietii aia de la service au dat cred ca debitul din pompa mai mic si de atunci nu mai scoate asa mult fum si consuma mai putin, da nici nu mai trage

Daca tu crezi ca alt motor sau alta turbina rezolva problema da-i inainte.Sa crezi ca vei gasi un diesel cu putini km si impecabil e ca si cum ai cauta un 16v nealergat

Si totusi ce ar rezolva problema daca nici una nici alta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as merge pe reconditionare si abia apoi pe inlocuire. M-as interesa exact unde e firma aceea si le-as face o "vizita". Mai ales ca-i prin zona ta.

La inlocuire e problema ca nu merita sa dai banii pina nu te convingi ca mai este in parametri. Doar daca gasesti unde s-o verifici repede, iar vinzatorul sa fie de acord cu verificarea.

Fumul negru nu vine obligatoriu din debit. In general ala-i ultimul surub la care se umbla si din pacate primul pe care pun mina mecanicii (orice anomalie pe care habar n-au s-o localizeze incearca s-o compenseze de-acolo) ! Adica vreau sa zic ca daca ai debitul reglat stas si la un moment dat incepe sa apara fum negru crezi ca s-a marit debitul ??

Acum ai o pompa decalibrata (exact la pozitia la care a fost nu mai poate fi pus decit pe stand) plus alta problema...

Fumul negru poate fi si din injectoare (cel mai ades - nu mai pulverizeaza), din avans sau din uzura capului hidraulic al pompei de injectie.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!