Jump to content

Mecanicii Romani, Atentie Pe Mana Cui Lasati Masina!


ygor
 Share

Postare recomandată

salutare la toata lumea!!!!!!

Din dorinta de-a ma descarca de ura-furie (PE ASA ZISII MECANICI)si de a va face mai ATENTI atunci cand alegeti un anumit service sau mecanic pentru a vi se rezolva problema aparuta, am sa enumar mai jos magariile cu care m-am intalnit eu (o sa completati si voi ca sigur aveti ce scrie) si din dorinta de a nu pleca cu masina din service descopletata sau mai stricata de cat ati duso.

-cea mai urata treaba care mi s-a intamplat a fost cea cand nu mi-a scos tot uleiul din baie (a fost scos pe la joja cu sorbul) si mi s-a pus ulei peste uleiul vechi, aveam in baie cca 6 l, si de aici o intreaga poveste cu alti bani pierduti (alte filtre,alt ulei=alti bani).faza este ca am observat dupa cca 500 km si bine ca nu s-a intamplat mai mult.

-pe vremea cand aveam dacie ma duceam la service sa-mi schimbe uleiul (ca de era noua masina si pierdeam garantia) imi luam de la magazie pe baza de bon platit la caserie uleiul, il lasam mecanicului si apoi sub pretextul ca tre sa se raceasca motorul ma trimitea sa beau o cafea si el magarul imi punea 1 l ulei folosit si 2 curat.

-dupa dacie am avut un ford, aveam cu el probleme la rezervor pe la plutitor, trebuia curatat.cand au umblat la rezervor si l-au dat jos au umblat si in portbagaj, de unde au scos roata de rezerva ce ulterior a disparut (eu neobservand pe moment) si caut-o dupa aia si iau de unde nu este.

-recent am schimbat capetele de planetara la passat.Am fost la service si i-am sis sa-mi puna capete de planetara spidan, el mi-a pus un no name (mi-a aratat cutiile dupa operatie, daca nu mi le artata eu stateam cu gandul cu am capete spidan,a fost el prostut la faza asta)care tot atati bani facea ....cica.

-atunci cand mi-a schimat distributia a ramas un pumn de suruburi pe dinafara, pe care tebuia sa i le bag in......

-nu mai spun se urca cu salopetele lor pline de ulei si murdaresc toata tapiteria, pun mainile murdare pe tot locul, ca de nu este masina lor.

-la fordul pe care l-am avut (ford scorpio 1994 nu este tester pentru el, doar pe bazade coduri si ala vai de steaua lui....) aveam un contac imperfect pe la niste relee, a durat 1 an de zile sa-l gasesc si am fost la fel de fel de doctori care mai de care mai priceputi care mi-au taiat o groza de fire...este lunga povestea si as avea 2 foii de scris.

-uitam cand mi-au schimbat distributia la passat mi-au rupt un colt din carcasa ce acopera cureaua, normal ca tot pe banii mei am cumpart-o

etc.etc.

As dori sa precizez ca service-urile la care am efectuat reparatiile au fost la service-uri autorizate, si cu pretentii. ex.

SEAT IASI-ZONA INDUSTRIALA

DOLLY IASI -SUSUKI

REPREZENTATA DACIA BUCIUM

LA NEA' PETRICA VALEA ADANCA stie cine este din Iasi

etc.AM tot respectul pentru cei care cunosc meserie "sunt pe treaba lor" o vb din popor, si isi fac treaba calumea si civilizat, toata stima!

Modificat de ygor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant ce spui ygor. Ai putea sa faci o corelatie intre problema si mecanic. Marea majoritate sunt vizibile, dar cateva nu. Ce ai reparat la Nea Petrica spre exemplu?

Off topic: Te asteptam la intalnirile vwforum din Iasi sa ne povestesti mai multe. Link aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar asa ce ai cu nea Petrica ? Stiu ca e mester bun la masini. Am prieteni care mergeau numai la el pe buna dreptate. Oricum nu bag mina in foc pentru nimeni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am vazut ca este o arie cu service-uri.

si de nea petrica ala am sa spun eu ce am cu el.acum 3 ani am avut un ford scorpio defapt tatal meu a avut.avea o problema cu un scurtcircuit (scurtcircuit ce s-a dedectat dupa vre-un 1 an de zile dar nu la el la nea petrica asta).Problema era tare dubioasa mergea masina cat mergea si se oprea dintr-o data si nu mai vroia sa mearga.Stateam si 2-3 ore ca sa porneasca.de mute ori pornea dupa 15-20 minute alte dati dupa 1 zi.am fost la toti smecherii de mecanici, am fost si la ford acolo la mol> "domle este o problema de electrica, electronica nu avem tester pentru ea du-te la bucresti ca acolo gaesti sigur"< eu sunt in bucuresti de 5 ani student si am fost si la romcar si am vb cu aia si au zis ca nu ma pot ajuta cu o diagnoza sa vin cu masina sa o vada. sa vin eu din iasi cu masina pe platforma va da-ti seama ca nu puteam sa merg asa cu ea.

am ajuns la nea caisa asta si mi-a zis din start "domle tre sa faci evacuarea" adica sa schimb 2 tobe si 1 catalizator.am schimbat alea 2 tobe dar catalizatorul nu l-am schimbat ca era vreo 400 euro.2 tobe originale cica aduse nu stiu de unde 8 mil.am dat banii.

mai departe, avea el un fel de diagnoza cu coduri.marog mi-a testat-o el si ii aparea ca aveam ars un bec la o lampa pe spate si ceva la ABS doar atat.

vine un alt mecanic de acolo si se uita la ea si spune "domle este bobina".aduce el o bobina de la o sierra o pune si na dracie...... porneste masina. au masurat bobina si mi-a zis ca de la ea este sigur.gata am zis s-a rezolvat treaba.am cumparat bobina noua pe care am dat cca (daca imi amintesc eu bine ) 4 mil sau poate chiar mai mult.dar vrau sa zic ca tota treaba asta s-a intamplat in decurs de vreo 2 saptamani.

A durat vreo 7 zile pana me-a adus tobele, alte 7 zile de tot se invarteau pe langa ea si nu stiau ce sa-i faca.

am pus bobina si a mers masina vreo 3 zie dupa care tot aceeasi poveste.

Am fost inapoi la iei.au descoperit iei ca, cateodata nu are scanteie si cateodata nu baga benzina.o pompa de benzina era o groza de bani(mai alea la un ford scorpio care le numeri pe degete cate sunt in iasi) marog nu s-a ajuns acolo.

au adus iei cica pe unul mester tare electronist, care mi-a taiat o groaza de fire si le-a izolat ba le-a legat.

numai spun bujii, fise, o aprindere electronica pe care le-am cuparat de pomana.nu zic ca am probat si un calculator.

am lasat masina la iei.

a stat masina acolo inca vreo 2 saptamani (iei ma tot amanau de pe o zi pe alta) pana m-am enervat si m-am dus si am tractat-o acasa unde am bagat-o in garaj si a stat asa vreo 4 luni.nu mai spun ca nea petrica asta ia venit lui o idee "o facem domle pe carburatie daca asa si tot o facem". :vaidecapulmeu:

si pana la urma a venit un electronist in masini de aici din bucuresti,(pe care mi l-a recomandat un profesor de la facultate -sunt la transporturi la AR) pe care l-am asteptat vreo 1 luna (nu spun ca a venit expres la iasi pentru asta, dar avea drum in iasi si pentru o treaba de-a lui si a venit si la mine)

a venit omul cu sculele lui si a stat saracul om 1 zi si o noapte pe masina, dar treaba domle, luat fiecare fir masurat, avea scheme omul de la masina era pregatit.

intr-un final a gasit buba.era un releu defapt mai multe relee plus ca placa pe care erau puse releele era oxidata dedesupt, ea fiind in straturi, si un strat la mijloc era rupt.am sa pun o poza cand ajung acasa sa vedeti ce voi ce dracie este aia. a trebuit sa cumpar toata cutia aia capsulata cu relee pe care am dat fix 10 mil.iam dat si omului nu mai stiu cat parca 7 mil si s-a rezolvat problema.

am vandut masina dupa 6 luni (am dat-o la unul la cluj pe 130 mil) tata nu vroia nici in ruptul capului sa o vanda, dar l-am convins eu.

tata spunea "e bun masina ma, uite ce mare este uite cum stai in ea" si eu ii spuneam "da dar consuma 15-17" :ceuameni: era hidramata 2.3 parca motor DOHC, manca benzina de o lua dracul.....acum am passat domle si-s tare multumit de el

Modificat de ygor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oricum dupa faza cu uleiul acuma il schimb eu singur,si filtre si tot.

am prieteni care imi spun "da te bagi tu la o asa masina, daca o strici" , iti trebuie multa carte domle si multa minte, sa te uiti 1 dat de 2 ori cum se face si apoi pui si tu mana, si mai ales ca o fac din placere.

abia astept sa vin la prima intalnire cu voi la iasi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuza-ma ca ma bag si eu in seama dar:

- mecanici buni si meseriasi se gasesc foarte greu si de regula ai intrare la ei pe baza de recomandari ;side effect- pretul este pe masura !

- este criza de oameni calificati in domeniul auto; trebuie sa intelegi ca cei care sunt meseriasi sunt foarte costisitori . Oamenii noi care vin sa se angajeze in service-uri sunt atat de tufe (eu personal am dat de unul de 20 de ani care nu prea stia sa scrie si sa citeasca!!!) incat te-ar baga in faliment ;

- nu trebuie neaparat sa te feresti de mecanici dar daca te duci la un stabiliment gen reprezentanta , intretinerea si reparatiile masinii costa bani de bani . Daca nu ai bani sfatul meu este sa amani cumpararea unei masini pana cand consideri tu ca este cel mai bine pentru buzunarul tau .

- vezi ca pe forumul acesta poti gasi dar trebuie sa cauti niste mecanici calumea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oricum cu ajutorul vostru (al baietolor de pe forum) am rezovat multe probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!