Jump to content

Sonda lambda


charisman
 Share

Postare recomandată

Salut,

 

Azi am scanat masina in mers , in pozele atasate sunt valorile citite ,In grupul 41 prima casuta nu am nicio informatie legata de valoarea rezistentei pe prima sonda . Sa fie acolo problema ?Aceasta eroare apare si dispare la un numar de porniri si opriri ale motorului .

 

1 Fault Found:

17586 - Linear O2 Sensor; Pump Current: Open Circuit
        P1178 - 35-10 -  -  - Intermittent

Readiness: 1000 0000

 

Cand am facut testul 

 

log1.png

 

 

 log2.png


Cand am facut testul  nu aveam  eroare pe sonda , ma poate lamuri cineva referitor la valorile obtinute in urma scanarii? 

 

Ms,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Cand se aprinde martorul in bord , valorile citite in grupul 030 sunt  100 si 100 .

 

 

Legat de eroare la ultimele scanari nu a mai aparut ``Intermitent'',

 

1 Fault Found:

17586 - Linear O2 Sensor; Pump Current: Open Circuit
        P1178 - 35-10 -  -  - 

Readiness: 1010 0101

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie imi iese pe diagnoza senzorul de o2 ca fiind defect, la pornire cand e cald afara (a se citi prima pornire, dupa vreo 8 ore de stat, cand sunt peste 0 grade) da in nas, nu sta la relanti si moare daca nu o tin accelerata vreo 10sec. Daca e frig, porneste perfect. Dupa aia e ok, merge. Relantiul sta ok, nu am martori aprinsi in bord etc. Partea buna e ca nu am un consum iesit din comun de mare. Eu circul si ceva mai incetisor, e drept, pt ca sunt incepator, insa la ultimul drum Iasi-Putna, la dus am avut mediu in bord de 6.1, iar la intoarcere 4.5. In oras inca nu l-am facut, insa sper la un 8-9%. Luna asta sau viitoare cel tarziu am sa inlocuiesc sonda, am trecut deja de 160.000km cat e ea garantata.

Modificat de nigh7ang3l
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Urmatoarea pe lista va fi 17604  p1196.

Ai verificat conexiunea la sonda? Siguranta 9?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ,

 

Am verificat  sonda cat si legatura dinspre ECU  cu multimetrul  si valorile sunt urmatoarele;

 

Sonda :   intre pini 1-2  circuit inchis cu valoare de 001  adica fara rezistenta la 10 grade .Acelasi lucru se poate vedea si din vcds mai sus ,valoarea resistentei necitita pe sonda 1.

 

Mufa :  intre pini 1- 2  12.7 V 

                          3-4   0.58  V 

                          5-6   6 V

 

Eroarea poate sa apara doar cand sonda e incalzita de gazele din galerie ? circuit deschis ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Intrucat am martorul check engine aprins continuu de vreo 2 luni , cu problemele la sonda Lambda din imagine, pot afla ce tip/model sunt sondele fara a le demonta si citi ce scrie pe ele?

Sonda din fatza de la motor are cablu cu 5 fire si pe mufa mai are o chestie, tipul de la dezmembrari ii zicea cip si ca acelasi tip de mufe mai sunt si pe VW golf.
Masina mea este Skoda break an 2002, 1.4 MPi 8V, 50 KW, benzina

post-126936-0-79463200-1414651248_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut! Am vazut undeva pe aici, intr-un replypostat de Carmina, cum ca in carcasa de sub masina unde sunt mufele de la lambda ar trebui sa existe doua perechi de mufe/2 mufe. Ei bine eu am doar una. Eroarea din vag-com spune ca pe b1s2 e circuitul deschis (open circuit)/no activity lambda heated - ceva de genul. Sa fie defapt sonda 2 terminata? "open circuit" m-a facut sa ma gandesc ca ar putea fi vreun fir rupt sau ceva..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conexiunea (sub carcasa aceea de sub masina) e in regula. Unde ar trebui sa mai verific? Probabil trebuie schimbata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi sta pe -1 parca (daca m-am uitat bine) iar cand acceleram urca la 0. In fine, din raspunsuri evazive nu invat mai nimic.. Mai caut. Merci

Modificat de paul-vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa te superi Paul. Eu ti-am raspuns la intrebare.

Ok, daca doresti sa testezi cu vcds-ul, uite care sunt pasii de urmat:

BLOC 030 OXYGEN SENSOR REGULATION
Mergi in blocul 030.Field 1 este un numar din trei digitzi care indica starea senzorului de O2 pre-cat.Field 2 este pentru senzorul post-cat.Acest numar din trei spune daca incalzirea senzorului functioneaza si de asemeni daca senzorul functioneaza ca atare sau nu.Valoarea trebuie sa fluctueze intre 111(senzor incalzit)si 011 ( senzor neincalzit).Ultimele doua digit-uri pot fluctua intre 0 si 1 dar ar trebui sa fie predominant 1.
BLOC 032 OXYGEN SENSOR CONTROL LEARNED VALUES
Mergi in blocul 032. Field 1 indica amestecul la ralanti si Field 2 indica amestecul la sarcina partiala ( in mers de ex.) Valoarea trebuie sa fie intre -10% si +10%.Valoare negativa - amestec bogat, valoare pozitiva - amestec sarac.Daca valoarea este la cca +25% ( valoarea superioara limita) atunci MAF senzor este defect. Daca valoarea este intre +10% si +25% atunci senzorul O2 pre-cat este terminat sau exista aer fals in galeria de admisie sau MAF sensor este terminat. Valoarea in general ar trebui sa fie undeva la +1.6%, +1.8% ca toate sa fie OK.
BLOC 033 PRE-CAT OXYGEN SENSOR CONTROL
Mergi in blocul 033.Valoarea data in Field 1 reprezinta controlul senzorului O2 pre-cat. Aceasta valoare trebuie sa fluctueze cel putin cu 2% in intervalul -10% si +10%
BLOC 036 POST-CAT OXYGEN SENSOR CONTROL
Mergi in blocul 036( acest test trebuie facut in basic settings si nu in measuring blocks). Apesi si tii asa pedala de frana ptr ca testul sa se autoinitieze.Turatia motorului ar trebui sa creasca la cca 1400rpm. In Field 1 este valoarea voltajului pe senzorul post-cat.Trebuie sa fluctueze usor intre 0 si 1V.Field 4 va spune de asemenea" TEST ON/OFF" inainte sau in timp ce testul ruleaza si de asemeni "B1-S2 OK" ( senzor bun) sau "B1-S2 NOT OK" ( sensor terminat) dupa ce testul s-a terminat.Ridici piciorul de pe pedala de frana dupa ce testul s-a terminat.
BLOC 034 AGING OF PRE-CAT OXYGEN SENSOR ( VARSTA SENSORULUI DE 02 PRE-CAT)
Mergi in blocul 034( testul trebuie facut in basic settings si nu in measuring blocks).Apesi si tii asa pedala de frana.Turatia motorului ar trebui sa urce la cca 1400 rpm.In Field 1 este turatia motorului.In Field 2 este temperatura catalizatorului.Valoarea din Field 3 spune cat de imbatranit este senzorul O2.In Field 4 va aparea ca si in blocul 036 "test on/off" , "B1-S1 OK" sau B1-S1 NOT OK".Valoare care ne da gradul de imbatranire al senzorului trebuie sa fie deasupra de 0,80.Valoare ptr un senzor nou este 1.99.Valoarea scade odata cu varsta sensorului.Ridici piciorul de pe pedala de frana dupa terminarea testului.
BLOC 046 CATALYTIC CONVERTER ( VERIFICAREA CAT-ULUI DACA MAI E BUN SAU NU).
Mergi in blocul 046 ( testul trebuie facut in basic setting si nu in measuring blocks).Testul 034 trebuie facut imediat inainte de acest test (046) acesta sa se poata autoinitializa.
Apesi si tii asa pedala de frana ptr ca testul cat-ului sa porneasca automat.( cat-ul trebuie sa se incinga la cca 400 grade C ca sa se obtina o citire exacta).Turatia motorului ( Field1) trebuie sa creasca la cca 1400 rpm.Field 2 este temperatura cat-ului.Aceasta de asemeni se va ridica in timpul testului.Field 3 arata capacitatea de conversie.

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles perfect! Multumesc frumos, esti ingerul nostru pazitor (al celor cu fabia 1).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Done!

030 : 111 / 010

032 : 2.3-3.9% / 0.0%

033 : -0.4% / 1.52V

Restul sunt OK toate (S1, S2, Catalizator). Ce inteleg de aici, raportat la explicatia ta, e ca incalzirea pe lambda 2 nu functioneaza, asadar trebuie schimbata, iar amestecul e putin bogat.

Modificat de paul-vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect.

Sterge eroarea de pe  Engine, iar  in momentul in care martorul MIL se va aprinde, faci din nou o diagnoza.

Daca eroarea este cea pe care am mentionat-o, nu mai e nimic de discutat deoarece ai verificat tot.

Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut asta iar eroarea suna asa

17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Open Circuit            P1118 - 35-00 - -16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity
De altfel e singura eroare de pe masina care apare si reapare dupa stergere + martorul check. O saptamana frumoasa! Modificat de paul-vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

salutare!

rog ajutor:

sonzorul vaporizator care este ?

 

apoi celelalte 2 erori:

 

17549 verificare inscrucisare sarcina: valoare improbabila

16524 senzor oxigen: circuit fara activitate: bank 1, sezor 2

 

care sonda e defacta ? prima sau a 2 a cea de dupa catalizator, intreb deoarece a 2 a am schimbat-o acum 10000 de km nu vad cum s-ar defecta asa repede:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te uiti la  pct. 12 de aici:

http://www.briskoda.net/forums/topic/61180-fabia-evap-temp-sensor-how-to-with-pics/

Verifica conexiunea la MAP. Daca totul este in regula, trebuie vazut in MVB daca este functional.

Sonda 2. La masina ta ai doar un bank ( un traseu de evacuare). Pe traseul de evacuare (B1S2): nicio activitate.

Verifica conexiunea sondei, poti sa o testezi si cu vcds-ul, procedura nitel mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Carmina multumesc frumoas pentru raspuns! 

 

Sa dovedit a fi defecta, cablajul e ok dar valorile sunt total aiurea si nu cred ca e de la clapeta sau de la bujii dupa cum zic altii...nu stiu cum dumnezeu s-a defectat dupa numai 15000 de km...dar de acum asta e!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare!

Pentru inceput, scuze ca ma bag in topic, si solicit informatii, insa nu pot deschide un topic nou.

 

De cateva luni, intampin o problema cu a mea Skoda Fabia 1,4 75cp AUA, in sensul ca acum 2-3 luni s-a aprins martorul motor, la un mers linistit prin oras. Panicat am tras pe dreapta am ascultat motorul, am deschis capota m-am invartit pe langa ea, nimic suspect. Pornesc din nou, s-a stins becul. Am da vina pe benzina de proasta calitate, si pe faptul ca se apropia de rosu si sa nu fi luat mizerie de prin rezervor. In fine, bine ca s-a stins.

 

Problema e ca de atunci se aprinde la 2 zile, indiferent daca merg prin oras sau inafara, sport sau linistit, si indiferent de la ce benzinarie / cantitate  alimentez. Urmand a se stinge dupa 4-5 porniri.

In timpul in care e aprins martorul, masina are un comportament normal, consuma normal, dar trage parca o idee mai bine.

 

Saptamana trecuta insa, am patit urmatoarele :martor motor aprins, ca de obicei, in viteza a 5-a pe la 90km/h, a smucit deodata, i-a cazut turatia cam 1000rpm, si s-au aprins pentru 2 secunde, EPC si inca vreo 3 becuri pe acolo, insa nu am apucat sa le vad. iar apoi au revenit la normal toate, adica a ramas aprins doar martorul motor.

Treaba asta cu smucitul si becuri aprinse s-a intamplat de doua ori, in zile diferite, odata chiar cand stateam la un semafor.

 

De tester nu am avut timp, pt ca am plecat in delegatie, si nici nu stiu daca masina mai face probleme sau si-a revenit singura ( putin probabil )

 

Cu siguranta cand revin, o sa merg la un tester, insa trebuie sa astept aprinderea unui martor.

 

Pana atunci poate ma ajutati voi cu o idee.... se poate trimite si pe mesaj privat

 

Multumesc!

Modificat de Corbutzu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Smucitul + becurile aprinse probabil ca datorita opririi bruste a motorului si fiind in viteza cu contactul pus a pornit singura.. Oprire asa, de florile marului...as tinde sa dau vina pe partea de electricitate dar nu cred ca lambda ci mai de graba pe la aprindere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianro99

Incearca sa verifici cu un aparat de masura pe ohmetru ,legatura electrica intre partea metalica a motorului si caroserie si intre caroserie si baterie

L a mine intre motor si baterie aveam o cadere de tensiune de 08-09v, (fara consumatori)astfel nici bateria nu se incarca bine, pornea si mai greu, si toate becurile se aprindeau mai slab, cand aprindeam faza scurta, imi scadea tensiunea in baterie mult, undeva pe la 12,7v.

Verifica conexiunile la baterie, la sigurantele de deasupra ei,(curata-le putin cu smirghel fin), si apoi pe cele de pe partea soferului,

sau posibil sa se opreasca pompa de combustibil, sau sa faca figuri regulatorul de combustibil, sau sa se intrerupa circuitul electricde alimentare pentru bobine(pt bujii), sau pentru clapeta de acceleratie,etc,oricum iti va manca nervii fara o diagnosticare.

Modificat de cristianro99
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt indicatii, treaba cu martorul motor cred ca e de la sonda, tin minte ca la un test aparea ceva pe acolo...
Treaba cu intreruperile poate fi de la bujii/fise etc? Pt ca am masina de la 138k km, acum am 168k km , si nu i-am schimbat bujiile, si nici inainte nu stiu cand au fost schimbate...ce ziceti?

Modificat de Corbutzu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianro99

Martorul motor il am si eu acum aprins si masina merge foarte bine,la mers constant, am chisr si 3,1 consum instant la o viteza de 50-55km/h, chiar am facut si cateva videoclipuri, daca spun cuiva nu-i vine sa creada,

Martorul motor aprins poate fi de la orice ce nu este in parametri.

Foarte bine poate fi si de la vreo bujie ancrasata , sau sparta care fura curent, poate fi si de la vreo bobina care nu mai vrea sa functioneze cum trebuie,

pentru a elimina aceste neajunsuri, ar fi bine sa incerci sa pui bujii noi de buna calitate,pune NGK,si apoi sa vezi daca iti mai face.

Daca le dai jos pe cele vechi, macar sa vezi cat de afectate sunt.

Modificat de cristianro99
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu merg cu checkul aprins (lambda 2 defecta) si de asemenea masina merge perfect cu pana la 4,5 l/100km (mediu). Sustin afirmatiile de mai sus in special tot ce tine de legaturi, mufe si mai ales sigurante, fise, bujii... Multa bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!