Jump to content

Sonda lambda


charisman
 Share

Postare recomandată

Intorcandu-ma in mai de la Constanta, mi s-a aprins un martor pe bord, care nu a vrut sa se mai stinga. In carte zice ceva de 'sistemul de evaucare... bla-bla.. mergeti la dealer".

Am sunat niste prieteni si mi-au zis ca au avut aceeasi problema si ca este de la sonda lambda - inlocuire in service circa 6 mil lei! Dar ca primul pas ar fi o solutie turnata in benzina, poate scapi asa.

Fiind prins cu treaba, n-am avut timp sa duc masina in service, dar dupa ce am golit rezervorul i-am bagat o benzina de 98 (de obicei bag 95) si am mers cu ea mai turata ca deobicei (tot la sfatul unuia care trecuse prin asa ceva). Rezultat bun - dupa 2 zile s-a stins martorul.

Voi ce ziceti - sa mai merg la service sa cer solutia sau sa o las asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand este nevoie de o diagnoza pe computer pentru a vedea ce mesaje de eroare au fost stocate.

Ce martor s-a aprins, EPC-ul?

Este posibil sa fi fost valva EGR blocata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu EPC-ul, ci martorul de o forma mai patratoasa, care seamana cu niste conducte...

Tipul pe care l-am consultat si care are o Fabia din aceeasi generatie cu a mea, mi-a zis ca s-a dus la service, i-au zis ca e sonda lambda, i-au dat solutia ieftina si i-au resetata computeru' sa se stinga martorul. I-au spus sa mearga cu ea cat mai turata si sa vada ce se intampla. Dar dupa cativa km s-a aprins iar, asa ca s-a dus in service si i-au schimbat sonda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand este nevoie de o diagnoza pe computer pentru a vedea ce mesaje de eroare au fost stocate.

Desigur. Nu m-ar mira catusi de putin sa fi aparut o eroare de amestec semnalata de lambda (dar cu totul si cu totul alte cauze) si service-ul sa vrea sa schimbe sonda (ceva de genul taiatul capului mesagerului).

O sonda Bosch este aprox. 4M si este acelasi lucru cu cea pe care o vand ei (in principiu)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

charisman, ce motor ai mai exact, AZF 60CP?

Cred ca da, e cel ma puturos motor de 1.4 de pe Fabia, 44kw.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Joi seara venind de la Ploiesti mi sa ars siguranta de 10A de la stergatoarele de parbriz,vemea fiifn oribila cu ninsoare puternica a trebuit sa inlocuiesc siguranta pt a asigura functionarea stergatoarelor.Am oprit oe dreapta am deschis capacul cutiei cu sigurante am identificat siguranta care era intradevar arsa si fiind seara nu am vazut daca am sau nu alta de rezerva fiint siguranta din aceea mai mica nu tipul obisnuit,asa ca am luat siguranta din stanga ei care era tot de 10A tot de culoare rosie.Stergatoarele au functionat si am plecat spre casa,dupa un timp mi sa aprins pe bord martorul sondei lambda,motorul a mers normal, mi-am dat seama ca am luat siguranta pt sonda lambda.A doua zi am cumparat siguranta respectiva si am pus-o la loc,dar martorul nu se mai stinge.Cine imi poate spune ce se intampla , am ars sonda lambda desi nu cred sau am ramas cu eroarea inregistrata in computerul de bord,daca da cum scap de aceasta eroare?Dispare singura sau trebuie cu vag com-ul?Help pls.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai eroarea e stocata si trebuie stearsa cu VAG com-ul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa m-am gandit si eu sper sa se rezolve prin stergerea cu vag com-ul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu, daca sonda lambda revine in parametri normali de functionare, check engine se stinge dupa un anume numar de porniri/opriri sau o perioada de timp. Ramane stocata doar eroarea in calculatorul masinii. Asa ca daca vrei sa resetezi eroarea iti trebuie vag-com, daca vrei doar sa se stinga becul, se va stinge de la el...trebuie doar rabdare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este foarte bine daca se stinge dupa un anumit timp ,ma intereseaza, daca cumva acea eroare stocata in calculator influienteaza cumva in mod negativ mersul motorului sau mai stiu eu altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersul motorului nu e influentat de erorile stocate. Dar oricum cu prima ocazie trage-i un reset si la eroarea stocata. N-are rost sa dai bani pe resetarea asta la vreun service, te poate ajuta orice coleg forumist cu vag com, verifica topicul de intalniri spontane in zona ta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar astazi s-a stins martorul ,cred ca dupa cinci porniri sa intamplat, ramane cu prima ocazie sa sterg erarea cu vag com-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

si mie mi s-a aprins martorul respectiv, acum 2 saptamani, dar nu s-a mai stins.

si am mers 500 de km de atunci.

si am observat ca de atunci motorulului ii scade turatia cam dupa 2-3 secunde dupa ce iau piciorul de pe acceleratie.

inainte nu exista delay-ul asta (sau cel putin nu l-am observat eu).

ma poate ajuta cineva cu o scanare in IASI ???

stiu ca sunt sarbatorile de iarna ...

PS: sa va spun si in ce context s-a aprins mortorul

am fost la service pentru ca nu mai aveam caldura in masina, si 1 din baietii de acolo a strans de cateva furtune, sa vada daca se incalzesc.

dupa vreo 15-20 de km...s-a apins si martorul cu pricina.

sa fie doar o coincidenta????

dupa cate am citit pe forum...

Modificat de bandrei2501
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astazi s-a stins martorul respectiv, dar...s-a aprins din nou cand am facut o pornire din rampa :icon_thumright:

incep sa ma ingrijorez pentru ca tb sa plec la munte pe 30... si sunt multi km

recomandari pls?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te-a tinut cam mult eroarea...in 500 de km trebuia sa se stinga...iti recomand o scanare, sa vezi exact ce e buba, ca asa cu check engine aprins, daca e intr-adevar o problema, o sa te rupa masinuta la consum. Cauze sunt multe, printre care sonda lambda 1, 2, eroare la EVAP, etc. Tre sa sti exact de la ce se aprinde.

Cel mai rau e daca iti da eroare pe preincalzire la vreo sonda, aia inseamna ca e dusa si trebuie alta. Si sunt enorm de scumpe, mai ales daca te pune naiba sa le schimbi la reprezentanta Skoda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa scanez si o sa postez erorile...credeti ca ma pot incumeta la 1000 de km in 4 zile ??? risc defectiuni mai mari ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

am scanat cu vag com si am vazut ca sonda lambda inregistreaza valori procentuale mici. si pe 0 sta ceva timp. dupa mai multe accelerari, opriri, porniri a ajuns la 11-12%.

asta e eroarea inregistrata:

VAG-COM Version: Release 409.1-US

Control Module Part Number: 047 906 033 E

Component and/or Version: 1,4l SIMOS3PA 00HSSJ34

Software Coding: 00031

Work Shop Code: WSC 13765

Additional Info: TMBPH26Y323373809 SKZ7Z0A1100254

4 Faults Found:

16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow

P0441 - 35-00 - -

17549 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1141 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

16556 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P0172 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-10 - - - Intermittent

ce parere aveti?

e sonda sau alte probleme?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow P0441 - 35-00 - -

Possible Symptoms: Malfunction Indicator Light (MIL) active

Possible Causes

Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Regulator Valve (N80) faulty/jammed

Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Solenoid Valve (N115) faulty/jammed

Evaporative Emission (EVAP) Canister Sealing faulty

Pipes between Tank Breathing and Throttle Body leaky/blocked

Possible Solutions

Check Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Regulator Valve (N80)

Perform Output Test

Check Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Solenoid Valve (N115)

Check Evaporative Emission (EVAP) Canister

Perform Basic Setting

Check Pipes between Tank Breathing and Throttle Body

17549 - Shareware Version. To Decode all DTCs P1141 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

Possible Causes

Mass Air Flow Sensor (G70) OR Manifold Pressure Sensor (G71) faulty

Vacuum Lines faulty

Possible Solutions

Check Mass Air Flow Sensor (G70) OR Manifold Pressure Sensor (G71)

Check Vacuum Lines

Check Engine Operating Conditions => Meas. Blocks

Special Notes

I think this code is set when the airflow being measured (or otherwise calculated) by the ECU doesn't make sense given other operating parameters such as RPM and throttle opening, manifold pressure, etc.

16556 - Shareware Version. To Decode all DTCs P0172 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

Possible Symptoms

Irregular behaviour

Possible Causes

Fuel system

Excessive fuel pressure

Leaking or contaminated fuel injectors

Leaking fuel pressure regulator

Low fuel pressure or running out of fuel

Vapor recovery system

Air leaks after the MAF

Vacuum leaks

Improper seated engine oil dipstick

Stuck EGR valve

Oil overfill

Cam timing

Cylinder compression

Exhaust leaks before or near HO2Ss.

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer P1570 - 35-10 - - - Intermittent

Possible Symptoms

Engine starting but stalling immediately

Possible Causes

Key(s) not matched

Instrument Cluster not matched

Engine Control Unit (ECU) not matched

Engine Control Unit (ECU) Power Supply faulty

Possible Solutions

Match Key(s)/Instrument Cluster/Engine Control Unit (ECU)

Check Engine Control Unit (ECU) Power Supply (Relay)

Din codurile date de tine nu rezulta ca ar fi sonda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa fie bujiile? vad ca pot fi multe probleme.

le-am curatat, dar am observat ca 1 era diferita fata de celelalte 3.

3 sunt cu cap ascutit, 1 este cu capul drept.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am scanat astazi cu vag com 409.1 si la engine am gasit urmatoarele erori:

Address 01: Engine

Controller: 047 906 033 E

Component: 1,4l SIMOS3PA 00HSSJ34

Coding: 00031

Shop #: WSC 13765

TMBPH26Y323373809 SKZ7Z0A1100254

2 Faults Found:

17549 - Load Calculation Cross Check: Implausible Value

P1141 - 35-00 - -

16556 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P0172 - 35-00 - Please Register/Activate

Readiness: 0010 0101

acum am probleme la pornirea masinii:

o pornesc, cand dau sa plec se opreste motorul.

daca nu se opreste, am fluctuatii la relanti si tremura masina.

intr-o zi se auzea un sunet ciudat de la motor si masina tremura ingrozitor. parca mergea in 3 cilintri. s-a aprins si martorul de la evacuare. s-a stins dupa vreo 2 minute, si a disparut si zgomotul motorului si trepidatia.

sonda lambda vad ca inregistreaza, suspectez bujiile.

cand am scanat ABS-ul,

Address 03: ABS Brakes

Controller: 6Q0 907 379 C

Component: ABS 5.7 FRONT V00

Coding: 00044

Shop #: WSC 13765

1 Fault Found:

01314 - Engine Control Module

79-00 - Please Check Fault Codes

va rog, ajutati-ma.

in service mi-a zis ca e sonda lambda. dupa aia ca de vina sunt bujiile.nu stiu ce sa mai cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm, eorile de pe ECU nu sunt complete. Din ce

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate te ajuta interpretarea codurilor de eroare:

16556/P0172 - System Too Rich, Bank 1

Possible Symptoms

Irregular behaviour

Possible Causes

Fuel system

Excessive fuel pressure

Leaking or contaminated fuel injectors

Leaking fuel pressure regulator

Low fuel pressure or running out of fuel

Vapor recovery system

Air leaks after the MAF

Vacuum leaks

Improper seated engine oil dipstick

Stuck EGR valve

Oil overfill

Cam timing

Cylinder compression

Exhaust leaks before or near HO2Ss.

17549/P1141/004417 - Load Calculation Cross Check: Implausible Value

Possible Causes

Mass Air Flow Sensor (G70) OR Manifold Pressure Sensor (G71) faulty

Vacuum Lines faulty

Possible Solutions

Check Mass Air Flow Sensor (G70) OR Manifold Pressure Sensor (G71)

Check Vacuum Lines

Check Engine Operating Conditions => Meas. Blocks

Special Notes

I think this code is set when the airflow being measured (or otherwise calculated) by the ECU doesn't make sense given other operating parameters such as RPM and throttle opening, manifold pressure, etc.

si la fel cum zicea si Blitz iti recomand o scanare complecta cu o alta versiune care sa nu fie Shareware (ex. 311)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multam BLITZ si BOGDANONET.

dar ce credeti ca poate fi?

nu as vrea sa merg in alt service si sa imi spuna ce mi-au spus deja. LAMBA sau bujiile (ambele raspunsuri m-au costat 150 RON). LAMBDA am curatat-o si vad ca inregistreaza, iar bujiile le-am curatat acum 1 luna. parca de atunci situatia s-a inrautatit.3 bujii sunt cu cap ascutit si 1 e cu cap drept.

nu am o versiune de VAG COM care sa nu fie SHAREWARE.

daca ma puteti ajuta, PM pls.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

La fabia unui vecin, i sa aprins astazi in bord martorul cu silueta unui motor, de culoare galbena, la fel cu cel de care se vb in acest topic. Omu` a observat ca , dupa ce a pornit motorul, acesta sa incalzit mai repede ca de obicei, dar temperatura a fost stabila la 90 grade, ca si pina acum.Sa fie ceva probleme la sonda lambda, bujii ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!