Jump to content

Fiabilitate Passat TDI


dax
 Share

Postare recomandată

Buna tuturor,

ma gandesc sa cumpar un Passat din 2001-2002 TDI, modelul de 100 sau 130CP si as vrea sa aflu cateva detalii despre masina.

- cam cati km merge motorul in conditii normale (fara consum de ulei, noxe etc). M-as astepta sa mearga in jur de 400.000...dar cine stie.

- exista probleme "stiute" ale acestei masini/motorizari ca de ex. senzori, uzuri rapide ale elementelor de suspensie, rulmeti etc

- din punct de vedere strict al fiabilitatii, se poate afirma ca Golf-ul este mai fiabil decat Passat-ul ? (la acceasi motorizare).

Am facut un drive-test cu un A4 nou (1000km) TDI de 100CP. Motorul este identic cu cel de pe Passat (are acelasi cuplu, consum etc) ?

Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am masina din semnatura si probleme majore nu am avut cu ea. Becuri de far, filtre si ulei . Cam atat! Mai nou a inceput sa se murdareasca motorul de ulei pe la furtunele de admisie ( trebuie schimbate niste O-ring-uri si o sa-i curat si intercoolerul ) . Nu consuma ulei si nu scoate fum . Probabil ca ii voi schimba MAF-ul in urmatorii 10.000km. Masina are acum 87.000 km .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

POti sa imi spui te rog cam cat iti consuma la regim de autostrada sau in afara orasului ? Nu am fost cu un Passat cu 6 viteze. Banuiesc ca sunt putin mai scurte decat la cel normal (cu 5). Imi poti da un reper cam ce viteza ai in a 6-a la 2500 sau alta turatie ?

Am circulat cateva zile cu un Passat si la regim de autostrada a consumat 6.1, viteza fiind intre 140 si 160.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am circulat cateva zile cu un Passat si la regim de autostrada a consumat 6.1, viteza fiind intre 140 si 160.

Cam atat consuma si al meu ... Depinde de conditiile de trafic, de temperatura exterioara , stilul de condus , etc .Pot aparea diferente destul de mari in functie de stilul de condus. Daca merg "linistit", desi in final am aproape aceeasi medie orara pot influenta cu aproape 10 % consumul. In medie consumul este undeva pe la 7.5 l/100km ( A/C pornit , 60% oras si 40% extraurban ) .Cred ca la 2500rot/min in a 6-a am undeva pe la 120-130km/h ( nu mai stiu exact .. )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incerc sa-ti dau si eu cateva idei din experienta (destul de scurta - 5 luni) pe care am avut-o cu un Passat nerulat in Ro. avand 88 k.km la bord.

Singurele vicii ascunse s-au dovedit a fi burdufurile de planetara care erau ambele sectionate

dar aratau ca si cum ar fi fost ok. Trebuia sa le pipai ca sa te prinzi. Deci, in ordinea intrebarilor tale:

- in conditii normale aceste motoare tre' sa mearga bine min. 500.000 km. DAR ... conditii normale inseamna ca toate componentele care deservesc motorul sa fie in perfecta stare (de aici se trage durabilitatea ...) Si de aici ajungi la niste costuri de revizii -si inlocuiri - care te fac sa vorbesti singur mult timp. De exp. pe mine revizia la 90k. km m-a costat cu totul aproape 1000 de euroi - si asta la o masina care a fost intretinuta dupa carte ... Bine, in pretul asta intra si MAF'u, planetare ext. cu burdufuri, in afara de curele, role si filtre de care stie toata lumea. Dar motorul in sine, daca ignori *nenorocirile* astea atasate de el, este o bijuterie si in comparatie cu altele este extrem de durabil.

- una dintre problemele pe care le-am vazut discutate des pe acest

forum si pe altele sunt deditmetrele de aer (MAF); daca ai caderi - chiar

mici - de cuplu motor poti fi pe lista. Cand mi l-au schimbat pe al meu

au zis ca praful le omoara, dar masina avand sub 1000 km in Ro nu stiu

ce sa cred.

Apoi, aprinderea din senin a diferiti martori la bord (airbag, ABS,ESP)

e o treaba nasoala si sucita (mie mi s-a aprins martorul de la airbag

dupa ce a stat masina o zi in soare foarte puternic...nici acum nimeni

nu stie clar ce are)

Mai sunt probleme "stiute", dar nu pot fi numite generale. Poate altii

stiu mai multe.

- ca si fiabilitate, Golf-ul poate apare ca fiind mai fiabil numai pentru ca

are o constructie mai simpla si poate mai compacta - iar in conditiile din

Ro. asta da senzatie (reala?) de mai putine probleme in exploatare.

Sunt la fel de fiabile daca le dai ce cer (pa'erea mea).

- consumul - ei bine, asta e punctul forte. Nu prea cred sa aiba

concurenta intre masinile care cantaresc 1.5 tone goale, si la o

asemenea agilitate. La drum intins am scos lejer sub 6l/100

iar in oras pe la 8l/100, dar fara sportivitati deosebite. Am reusit si putin

sub 5l/100 - asta ca sa verific ce scrie cartea.

- in privinta treptelor de viteza, alinica2001 are dreptate:a sasea, la 2500

rot/min =aprox. 130km/ora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Eu am masina din martie, cumparata in Germania, noua, intr-un gest spontan...N-am stat prea mult sa rumeg decizia, voiam o masina si aveam de ales intre destule optiuni, printre care si un Opel Vectra model 2003 (care, la un pret mult mai mic, avea o dotare interioara ceva mai spectaculoasa fata de Passat-ul pe care l-am cumparat in cele din urma, plus un motor mai mare, de 2,2 l). Am ales insa VW-ul in primul rand pt faima de care se bucura plus alte varii motive nu foarte importante...Trebuie sa spun ca nu sunt dezamagit, impresia globala este mai mult decat pozitiva, am facut deja un drum Romania-Germania (dus-intors), nu am avut absolut nici o problema pana acum, cu exceptia unui consum destul de ridicat de ulei, despre care am aflat insa tot aici pe forum ca e normal pt un motor nou... Masina e confortabila la drum lung si e chiar sportiva pentru silueta ei (evident, nu se compara cu un BMW Seria 3, tot diesel, tot 100 CP - am parcurs cu o asemenea masina drumul RO-DE si am simtit pe pielea mea ce inseamna BMW...dar Passat-ul nu e mult in urma :colors: ). Consumul mediu pt cei 4000 de km RO-DE a fost 6.1 l/100 km (cu 4 persoane in masina plus bagaje). Excelent, zic eu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor, va multumes pt raspunsuri.

Stiti cumva pe cineva cu un Passat cu mai mult de 250.000km la bord. As fi curios cum se comporta masina ? Mai trage ca la inceput ? Zgomotele motorului sunt normale ?

Am avut experienta de a conduce un Mercedes D250 din 88, cu 400.000km la bord, la motor nu se umblase deloc, doar consumabile. A consumat la un drum Germania-Romania 6,8 la un regim de 140-170, iar motorul nu mi s-a parut obosit deloc. Normal ca nu are cuplul unui Passat, ca doar e diesel aspirat, fara turbo, dar ma intreb cum ar fi mers un Passat la acceeasi kilometri....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Nu trebuie sa te sperii dar majoritatea Passat-urilor SH importate in RO din DE au peste 200.000km.

Cele mai multe masini aduse de intermediari (daca nu in totalitate) au kilometrajul aranjat.

Am mers prin iunie cu un passat din 2001 care arata 90.000km in bord dar uzura interiorului arata ca la o masina de 500.000km.

Motorul suna bine, masina foarte sprintena (doar 100CP), sigurele probleme erau niste mici troncaneli pe fata (probabil bucse).

Nu am condus masina decat 100km si tehnic nu mi-a lasat o impresie proasta.

Singurul minus era uzura interiorului (pedale, bord, tapiserie portiere, frana de mana, suport picior stang, volan lucios, etc.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor, va multumes pt raspunsuri.

Stiti cumva pe cineva cu un Passat cu mai mult de 250.000km la bord. As fi curios cum se comporta masina ? Mai trage ca la inceput ? Zgomotele motorului sunt normale ?

am eu unu cu aprox 260.000... 265.000.... merge foarte bine... zic eu... interiorul arata foarte bine... are piele... acuma probabil ca voi schimba in primavara suspensie, directie si poate si ambreiaj.... dar motorul merge bine... nu scoate fum si consumul de ulei la 15.000 de km a fost de cca. 300 ml. Eu zic ca e bine :)

PS: am uitat sa precizez... scartaie bordul in draci... deh drumurile patriei.

Modificat de claudiu_83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

passat-ul din semnatura,adus de mine din germania la 200.000km.

o problema am cu climatronicul,dar o rezolv.

o problema la planetara sau la cap planetar-burduf dreapta.

o tin numai pentru drumuri mai lungi,doar ocazional prin galati.

super masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am facut chiar zilele astea un tur prin tara (aproape 1500 km),fiind cel mai lung drum de cand am masina.Pot sa spun ca sunt multumit si de cum s-a comportat in trafic si de consum (media pe computerul de bord:5,8l /100km).Probleme: am inlocuit chitul de ambreiaj (tinea cam sus si pedala era tare) si un furtun care s-a spart.Cea mai mare problema nu o constituie piesele ci lipsa de personal calificat care sa faca o reparatie ca lumea.Din cate am mai vorbit si prin tara se pare ca asta este marea problema a passat-urilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am mai vorbit si prin tara se pare ca asta este marea problema a passat-urilor.

Nu... asta e o mare problema a autoturismelor. :scratch: :( :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am facut chiar zilele astea un tur prin tara (aproape 1500 km),fiind cel mai lung drum de cand am masina.Pot sa spun ca sunt multumit si de cum s-a comportat in trafic si de consum (media pe computerul de bord:5,8l /100km).Probleme: am inlocuit chitul de ambreiaj (tinea cam sus si pedala era tare) si un furtun care s-a spart.Cea mai mare problema nu o constituie piesele ci lipsa de personal calificat care sa faca o reparatie ca lumea.Din cate am mai vorbit si prin tara se pare ca asta este marea problema a passat-urilor.

Pai si la mine pedala tine sus, si este comparabil mai tare decat la alte masini tot passat pe care le-am testat... sa ma ingrijorez ?! :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca este una din bolile acestor masini.Si alti prieteni care au passat se confrunta cu aceasta problema.Eu am schimbat chitul de ambreiaj si o prea mare diferenta nu s-a vazut.Nici un mecanic nu a stiut ce solutie sa dea si nu mi-a ramas decat sa ma obisnuiesc cu el asa cum este ,adica mai tare decat in mod normal.Daca este cineva care a patit asa ceva si a rezolvat problema il rugam sa ne spuna si noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un pic cam offtopic.

Cred ca trebuie sa luam atitudine impotriva serviceurilor din RO.

Sa strangem semnaturi pentru un proiect de lege care sa le impuna atestari de la firmele producatoare.

Mi se rupe sufletul cand mai vad cateodata prin service cum bate cate un mecanic cu ciocanul in brat ca sa scoata cate un pivot.

Astia nu ar trebui sa fie lasati sa munceasca niciodata in service auto.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti dreptate de cei care lucreaza la service-uri, mai ales reprezentantele, rar au pe cineva sa se priceapa cu adevarat. Din fericire eu am avut parte de un service ireprosabil, chiar peste asteptari, desi mare lucru nu am avut ce sa-i fac masinii care s-a comportat f bine pana acum.

Ca sa intram in spiritul topicului iata experienta mea: masina cumparata in 2004, 160.000 Km nerulata in RO, am mers pe mana cartii de service si primii 20.000 km nu i-am facut nimic. la 180.000 am facut revizia cu schimb de distributie, ulei, filtre si antigel, toate cumparate din Germania si schimbate la service-ul de care va spuneam ca am ramas incantat (avand in vedere ca au facut revizia in 1h si 40 min, inclusiv testare cu VAG la tot ce era de testat).

In prezent masina are 195.000 km, si merge foarte bine, mai ales la ultima calatorie pe care am facut-o (concediu) cu 4 persoane si bagaje la greu a scos medie de 5,5 pe 2200 km si nu am menajat-o deloc.

Cred ca daca sunt exploatate corect si cu reviziile la timp si se respecta ca la carte indicatiile producatorului, passaturile sunt masini de 400.000 km fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna tuturor,

ma gandesc sa cumpar un Passat din 2001-2002 TDI, modelul de 100 sau 130CP si as vrea sa aflu cateva detalii despre masina.

- cam cati km merge motorul in conditii normale (fara consum de ulei, noxe etc). M-as astepta sa mearga in jur de 400.000...dar cine stie.

- exista probleme "stiute" ale acestei masini/motorizari ca de ex. senzori, uzuri rapide ale elementelor de suspensie, rulmeti etc

- din punct de vedere strict al fiabilitatii, se poate afirma ca Golf-ul este mai fiabil decat Passat-ul ? (la acceasi motorizare).

Am facut un drive-test cu un A4 nou (1000km) TDI de 100CP. Motorul este identic cu cel de pe Passat (are acelasi cuplu, consum etc) ?

Va multumesc.

De ce vrei motor de 100 sau de 130 CP? Si motorul de 116 Cp este un motor cu viata si zic eu , cu diferente mici de putere pentru un om obsnuit. Acum pentru masina din semnatura adusa din Germania in noiembrie2005 nu au fost probleme deosebite (mai putin filtre ,curele , ulei , un rulment fata) oricum se vede diferenta de a circula in Germania 6 ani si 1 an in Romania , incep sa se auda ceva scartaituri .Consider ca passat este o masina mult mai robusta chiar daca este mai greu de intretinut fata de Golf si apoi confortul din Passat este mai bun decat la Golf. Concluzia ar fi ca merita achizitionarea unui Passat in orice varianta de motorizare ar fi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!