Jump to content

Probleme frana Octavia 1


excentric
 Share

Postare recomandată

ciao sunt cam nou pe aici si am o o1 din 2003 (sh) si merge super nu are nici o problema masina cu toate ca am cu ea 30 k in nici 4 luni dar de cand mi-am skimabat cauciucurile de iarna pe fata se aprinde cand si cand senzorul de frane cu toate ca placutele sunt noi fiindca am skimbat toate consumabilele pe masina in momentul in care am luat-o...imi e frica sa nu raman fara frane,din service mi-a zis ca e posibil sa imi fi atins senzorul de placute cd s-au skimbat cauciucurile.a mai patit cineva sau daca stiti care e solutia optima.ms anticipat :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    6

  • cfk

    3

  • excentric

    3

  • Tom

    2

Top Posters In This Topic

Tot ce-i posibil. Mergi la service si vezi ce-i cu senzorii.

Pe de alta parte esti sigur ca ai senzori de placute ?

Ce anume ti se aprinde ? Cum arata becul din bord ?

Modificat de godoroja
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sigur am placute cu senzor...se aprinde portocaliu un cerc cu trei liniutze de o parte si de alta si problema e ca nu sta tot timpul aprins,doar cd il apuca :( ...ce naiba o fi?pe spate am tambur,se poate sa am ceva problema pe spate fiindca acolo nu a umblat nimeni

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe spate nu ai senzor, ai doar pe fata pestanga, parca. Problema pe care o ai tu pare a fi un contact imperfect in mufa de la senzor. Senzorul este o sarma care trece prin placuta si inchide un circuit electric. In momentul cand placuta se uzeaza discul de frana taie acea sarma si circuitul nu mai este inchis, becul se aprinde. Scoate mufa senzorului (daca dai roata jos sau viraj maxim o s-o vezi ), da cu spray curatare contacte si monteaz-o la loc. Asta doar daca stii sigur ca ai placute noi, sau daca discul nu este foarte uzat si are o buza care sa taie acea sarma.

LE Si chiar daca sta aprin mai poti merge 1000km lejer.

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar la nivelul lichidului de frana te-ai uitat?

Ce treaba are nivelul lichidului de frana cu sensorul de placute?

Pentru ala exista alt martor in bord!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa ne lamurim un pic... Exista doua indicatoare care au legatura cu franele:

1. Un cerc gol, cu 2 linii punctate in stanga si in dreapta lui, si

2. Un cerc cu un semn de exclamare in el si cu doua linii continue in stanga si in dreapta lui.

Primul se refera la uzura placutelor de frana, iar al doilea la frana de mana sau lipsa/insuficienta lichidului de frana.

Intrebare pentru excentric, ca sa ne lamurim: Care dintre ele se aprinde?

Modificat de alex_pescaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare pentru excentric, ca sa ne lamurim: Care dintre ele se aprinde?

sigur am placute cu senzor...se aprinde portocaliu un cerc cu trei liniutze de o parte si de alta si problema e ca nu sta tot timpul aprins,doar cd il apuca

primul e portocaliu i al 2-lea este rosu, deci

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul este defect, are prostul obicei sa se mai si strice. Detin unul cu toane la masina mea, dar e mult mai discret: nu se arata f des.Asa ca il las in pace. Verifica senzorul !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul este defect, are prostul obicei sa se mai si strice. Detin unul cu toane la masina mea, dar e mult mai discret: nu se arata f des.Asa ca il las in pace. Verifica senzorul !

Sigur este un contact imperfect. Senzorul, care este o bucata de sarma, cum sa fie defect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie scoasa mufa de la senzor si vazut daca nu cumva este mizerie inauntru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

imi cer scuze ca nu am mai dat nici un semn de viatza dar am fost cam ocupat...am fost in service sa imi skimb un rulment pe spate fiindca a inceput sa huruie si atunci m-am uitat la senzor si am constat ca era rupt firul de la senzor.l-am prins eu cumva aiurea pe acolo dar problema e ca acum imi sta tot timpul becul in bord aprins.mai pot face ceva cu firul respectiv?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e rupt unul din firele care intra in placuta si nu il mai poti lega nu mai ai ce face dacat sa-l tai si pe celalalt si sa le legi intre ele, astfel becul din bord nu se va mai aprinde, DAR NU vei mai avea control asupra uzurii placutelor, va trebui sa le verifici vizual mai des.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o problema tot cu acelasi senzor cu trei liniute punctate de o parte si cealalta.am luat o groapa pe calea floreasca si s-a aprins senzorul.de la ce credeti ca ar putea fii??? daca poate sa ma ajute si pe mine cineva cu un rasp. sa fii sarit mufa din senzor???

Modificat de mihai_ary
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul este o bucla de sarma care inchide circuitul martorului din bord. Daca placutele sunt pe duca sau discul de frana este uzat acea buza care apare in urma uzurii discului taie prematur acea sarma si de aici apare defectul. Rezolvarea: schimb placute daca e nevoie sau legarea celor 2 capete de sarma dar nu mai e control asupra placutelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica senzorul ,am patit si eu un contact imperfect!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Maşina este cea din semnătură; are 13.200 km la bord; are discuri şi pe spate; este

Modificat de Tom
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am inteles si eu noile generatii de placute de frana nu mai contin azbest(interzis de UE) ! si de aceea c-am toate scartie fiind continut de fier mai mare... eu asa am inteles daca am dat informatii gresite :somnmare: sorry!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine au scartait foarte urat franele o perioada buna (peste 2000 km) dupa schimbarea placutelor spate. Foarte probabil din cauza materialului. Interesant e ca scartaiau nu cand erau reci, ci cand se incalzeau bine. Acum sunt OK dar pe discuri se observa o uzura neuniforma. Inainte nu cred ca erau asa :somnmare:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

La mine scartaie cand sunt reci. :) Dar eu am tambure pe spate asa ca nu e o regula. Eu am crezut ca ar fi uzati sabotii si mi-am cumparat altii sa-i schimb. Am constatat totusi ca sabotii vechi mai aveau inca o grosime rezonabila asa ca nu i-am mai schimbat. Am sters doar cu o carpa praful adunat pe acolo. oOluna nu au mai scartait apoi din nou ca la inceput :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Si eu m-am gandit ca e tot de la material,insa cand am fost cu ea la revizie,baietii mi-au spus ca este din cauza neutilizarii(masina statea cam mult in garaj,au nimerit-o :) ),si s-au oferit ei sa dea jos rugina.De atunci nu mai scartaie decat foarte rar,de obicei pe caldurile mari(atunci este probabil din cauza materialului).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E din cauza placutelor "ecologice". Mai mult fier in ele. Astfel se termina mai repede si discurile. Sa traiasca si producatorii de piese.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Si eu am primit acelasi raspuns de la mecanic. Mi-a dat si o sugestie : schimbate discurile cu unele sport (gaurite) si placute mai moi (la mine fac urat numai cand se infierbanta, dupa curse rapide presarate cu frane la viteze mari, curbe etc.)

Modificat de sady_e
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am discuri sport perforate si placute sport si nu-mi scartaie... la masina pe care am avut-o inainte am fost la mecanic si a pilit la polizor placutele ca sa scartaie mai incet... la fel aceeasi explicatie materialul prost din care sunt facute... e tare aiurea sa-ti iei placute noi si sa te auda tot cartierul cand vii acasa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!