Jump to content

uleiul potrivit pt un 16v din '87 ?


16vlv
 Share

Postare recomandată

Ma gindesc ca o masina care are totusi 16 ani (cam cite valve :scratch: ) si la un asemenea motor, cineva spunea ca NU este recomandat un ulei full-sintetic, pentru ca ar fi mai subtirel, iar motorul ar avea nevoie si de componente minerale in ulei pentru ungerea optima la virsta lui. Eu mi-am luat (pentru cind oi rezolva problema cu scaparile de ulei in apa) un MObil Super S 15w50, gindindu-ma ca este semisintetic si face treaba si la temperaturi (turatii) inalte. Este rationamentul corect, au ba ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer sa fiu e o problema delicata ... eu am Valvoline Racing 10-60W full sintetic. Ei, problema mea este cu bataile prin motor. In 6 luni am schimbat de 3 ori uleiul (din diferite motive) si se pare ca tre' sa bag si eu un ulei ma gros :scratch: Nu stiu care este uleiul corect care trebuie bagat din pacate ... poate ne lamureste altcineva mai luminat ... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:shock: GRESEALA!!!!!

uleiul sintetic este mai subtire LA TEMPERATURI SCAZUTE!!!!, dar la temperaturi ridicate (temp de functionare) este chiar MAI GROS :shock: (vascos) decat uleiul mineral normal. Asta din cauza ca uleiul sintetic este mai stabil la variatii de temperatura. Daca gasesti uleiul sintetic potrivit pt masina ta, foloseste-l fara probleme, dar inainte ai grija sa golesti motorul completely de rsturile de ulei mineral.

Exista niste prejudecati la noi care sunt greu de indepartat.

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca 15W40/15W50 ar fi perfect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, daca asa ziceti voi ... atunci spuneti-mi si mie de ce dupa ce schimb uleiul (bag tot timpul Valvoline Racing 10-60W) imediat (vreo 2-3 sapt) nu mai bate mai nimic prin motor (tacheti toti noi si o parte din supape noi nu toate) iar dupa aia incepe sa bata din ce in ce mai tare mai ales la relanti si la mers constant ??????

:rr: :rr: :rr: :rr: :rr: :rr: :rr:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, daca asa ziceti voi ... atunci spuneti-mi si mie de ce dupa ce schimb uleiul (bag tot timpul Valvoline Racing 10-60W) imediat (vreo 2-3 sapt) nu mai bate mai nimic prin motor (tacheti toti noi si o parte din supape noi nu toate) iar dupa aia incepe sa bata din ce in ce mai tare mai ales la relanti si la mers constant ??????
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai masurat ce presiune de ulei ai ?? Ai verificat pompa de ulei ??

Ce fel de filtru de ulei folosesti ??

Toate aceste lucruri pot duce la o presiune scazuta de ulei la tacheti hidraulici si respectiv : tac, tac, tac......... acel sunet enervant.

Ca sa nu mai vorbim ca si uleiurile cu acelasi grad dar de la firme diferite se comporta diferit (nu ma intrebati de ce, afirmatia am facut-o pe baze experimentale)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiune este, pompa mere, filtrul e MAN ... :rr: Vineri (adika m

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca cu un castrol magnatec 10w-40 sau mobil 10w-40 pt ca e un semisint f bun si se preteaza pt motoarele clasice care mai iau si ceva cox in bot...

eu folosesc in service 10w-40 mobil de vreo 5 ani si nu am avut plingeri....

odata cu uzura si coxul uleiul ala 10w-60 iese pe esapament destul de repede :ok:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Iaca un link misto daca vreti si aveti rabdare sa stiti exact ce si cum cu uleiurile de motor:http://www.chris-longhurst.com/carbibles/viscosity.html

io am ARAL 10w40. Ce ziceti de uleiul asta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut - eu am mers mult cu Aral Tronic 10w40 - fara probleme, totul OK. Din 2002 am trecut pe Castrol 0w40 pt ca nu se importa la noi, deci stiu ca daca-l iau din Germania e OK.

Am auzit ca sunt firme care recicleaza uleiul si-l vand in tarile mai putin interesante - cum suntem noi - repet, e doar un zvon.

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu care este fenomenul (am intrebat odata pe al meu tata si nu mai reuseam sa-l opresc din explicatii) dar uleiul mineral este mai bun cel "reciclat" pentru ca a lasat prin motoarele dinainte nu-s ce parafine, gudroane, ....ceva de genul asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Secondez si eu la Castrol 10w40 Magnatec. Am in Cielo si merge bine (de vreo 20k am bagat numai d-asta).

In legatura cu Aral nu stiu ce sa zic, am auzit multe pareri proaste despre el. Am vazut odata la un service cum il scoate de pe langa supape cu ligurita, era o chestie vascoasa si mecanicul a zis ca e de la ulei (Aral).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut - am auzit si eu de rau de Aral - cert este ca eu am bagat in fosta masina la 5 schimburi de ulei (50.000km) Tronic 10w40, si dupa vreo 45.000km am dat cu baia de ulei si-am spart-o. Cand au demontat-o bajetzii in service nu era nici o urma de mal/depuneri in ea, ceea ce nu e rau, nu? Mai tarziu am schimbat garnitura de chiulasa si motorul era curat ca lacrima si uzura era in parametrii (motor la 250.000km).

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu vorbesc din auzite ca n-am folosit Aral.

Poate or fii mai multe loturi, unele mai proaste altele mai bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!